Take-Two siktar på att köpa Codemasters för nästan $1 miljard

Robot
Take-Two siktar på att köpa Codemasters för nästan $1 miljard

Action, sport och nu även racing för Take-Two.

#Codemasters, #Take-two, #nyhetstips


Medlem

F codemasters
1986-2020


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Då kanske GTA kan få bra bilkänsla

Medlem

Mikrotransaktioner i mängder i nästa spel från Codemasters alltså.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Gnällkuk

Helvete om det här går igenom, Take Two kan brinna i helvetet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hade faktiskt aldrig hört talas om Take Two innan! Codemasters har ju börjat få ordning på sin F1 serie nu. Hoppas verkligen inte det här pajjar någonting till det sämre.

Medlem

Dirt5 ser helt ofärdigt ut o är bland d sämsta jag sett, finns inte ord att beskriva hur uselt spelet ser ut
Betala 8 miljarder till några som gjort ett så uselt spel, nu har jag i o för sig inte spelat spelet men av det jag sett så kommer jag aldrig att göra det heller
Dirt 5 blir nog 2020s största flopp

Gnällkuk
Skrivet av CyberJ:

Dirt5 ser helt ofärdigt ut o är bland d sämsta jag sett, finns inte ord att beskriva hur uselt spelet ser ut
Betala 8 miljarder till några som gjort ett så uselt spel, nu har jag i o för sig inte spelat spelet men av det jag sett så kommer jag aldrig att göra det heller
Dirt 5 blir nog 2020s största flopp

https://opencritic.com/game/10252/dirt-5

Långt ifrån en flopp.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Hmm. Börjar ångra att jag sålde mina Take-Two aktier... Hade iofs inte så många och gjorde en liten vinst men ändå!

Medlem

Hoppas de släpper ett nytt Operation Flashpoint , jag har nästan glömt bort Dragon Rising och Red River så ett bra spel i serien vore kul.

Medlem
Skrivet av sky one:

Hoppas de släpper ett nytt Operation Flashpoint , jag har nästan glömt bort Dragon Rising och Red River så ett bra spel i serien vore kul.

Håller med. Dock vill man se ett renodlat milsim som OFP började som. Inte en halvtrött arkadskjutare med inslag av simulator.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Hoppas dom låter codemasters fortsätta som vanligt!

Medlem

Gief en mörkare gritty dark humour Overlord 3.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

R.I.P Codemasters......


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Låter inte som en sund framtid för CodeMasters. Take Two är ett unket företag idag.

Skrivet av Jozo:

Då kanske GTA kan få bra bilkänsla

Det hade de med GTA 4 från 2008 anser jag. I uppföljaren GTA 5 från 2013 blev den nerdummad så att 8-åringar ska kunna köra också. Även om åldersgränsen är 18år.

Skrivet av sky one:

Hoppas de släpper ett nytt Operation Flashpoint , jag har nästan glömt bort Dragon Rising och Red River så ett bra spel i serien vore kul.

Skrivet av bent toe:

Håller med. Dock vill man se ett renodlat milsim som OFP började som. Inte en halvtrött arkadskjutare med inslag av simulator.

Jag vill framförallt då ha en single player kampanj så att inte även detta bara blir rent multiplayer. Gärna en militärsimulator likt de första Ghost Recon spelen.

Skrivet av Jaxalot:

Gief en mörkare gritty dark humour Overlord 3.

Det skulle jag också väldigt gärna ha då de förra OverLord spelen var så mysiga. Tyvärr tjänar de väl för lite cash på såna spel för att de ens ska göra uppföljare i dagens spelklimat då online multiplayer och MTX är sån stor del i branschen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

NuZ
Testpilot

Det lär bli nytt Micro mashines med mikrotransaktioner alltså


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Så Evolution Studios med bla Motorstorm och DriveClub läggs ner av Sony, Codemasters köper upp nästan hela personalen därifrån och köper sedan Slightly Mad Studios som gjorde Project Cars vilket gjorde att de då blev totalt runt 700 anställda. De köper sedan rättigheterna till World Rally Championship med planerat spel till 2024.

Sen köper nu(om det går igenom) Take2 hela kalaset och får därmed enormt många kockar till sin bilsoppa!

Vilken resa! Ska bli kul att se vad resultatet blir, den samlade kompetensen är ändå rätt enorm.

1
Skriv svar