Mass Effect: Legendary Edition har äntligen utannonserats

Medlem

Fan va kul


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Zimpan:

Bortsett från tvåan så tycker jag faktiskt andromeda var bättre en 1an och 3an.

Tycker tvärt om jag 1an är bäst i serien. Så tycker de borde göra 2,3 som 1an istället fast med högre upplösning, kontroll stöd på PC, ray tracing och 3D ljud. Skulle vara magiskt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ser mycket fram emot detta! Är skeptisk till ett nytt ME-spel, men remaster av befintliga = Mumma!

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Tycker också att andromeda fick oförtjänt mycket skit. Det var ett ok spel överlag stark trea till svag fyra. Påminde rätt mycket om ME3 med lite bättre strider. Jag är övertygad att de kunde räddat spelet om de släppt ett par bra DLC:er. Det de inte fick till klockrent var open world delen som var lite väl mycket göra samma sak oberoende av planet. Där behöver de skärpa sig. Spännande med nytt hur som helst.

Andromeda var ett grymt spel men saknade lite av en själ och en djupare story.
Men ja, 3,5/5 utan tvekan. Grym gameplay men alldeles för repetitivt efter 20+ timmar.

Medlem

Jaaaaa!!!!

Min favoritserie lever igen!

Medlem

Installerade Mass Effect 1 PC från DVD-skiva häromdan. Därefter nexus controller mod och till slut ALOT highres texture mod. Kör nu maxad grafik i 4k med vsync på och det ser 👌 ut.

Visst, det är inte Death Stranding grafik men det är inte långt ifrån. Har precis startat och spelet verkar vara skitbra! 👍 Kör med Xbox One handkontroll och modden gör att det fungerar perfekt.

PS Se till att installera EA 1.02 patch INNAN du installerar controller och hires mod. Så:

DVD/steam->1.02 patch->nexus controller mod->hires texture mod

Medlem

Det här känns extremt oatraktivt, speciellt när man har kört igenom trilogin både när dem kom och sen igen ett par år senare med moddar som gör exakt det som dem nu säger att man ska betala fullpris för.
Om någon vill uppleva Mass Effect för första gången, jättebra
Men om man redan har spelat dem, ge inte mer pengar till EA för fullpris moddar.
Hello Mako My Old Friend, glöm att jag spelar om dem segmenten igen.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Installerade Mass Effect 1 PC från DVD-skiva häromdan. Därefter nexus controller mod och till slut ALOT highres texture mod. Kör nu maxad grafik i 4k med vsync på och det ser 👌 ut.

Visst, det är inte Death Stranding grafik men det är inte långt ifrån. Har precis startat och spelet verkar vara skitbra! 👍 Kör med Xbox One handkontroll och modden gör att det fungerar perfekt.

PS Se till att installera EA 1.02 patch INNAN du installerar controller och hires mod. Så:

DVD/steam->1.02 patch->nexus controller mod->hires texture mod

https://www.fz.se/forum/trad/434855-mass-effect-1-tillbakabli...

Medlem

Får hoppas det blir bra, Bioware har en negativ trend just nu.

Medlem
Skrivet av Lord Backstab:

Det här känns extremt oatraktivt, speciellt när man har kört igenom trilogin både när dem kom och sen igen ett par år senare med moddar som gör exakt det som dem nu säger att man ska betala fullpris för.
Om någon vill uppleva Mass Effect för första gången, jättebra
Men om man redan har spelat dem, ge inte mer pengar till EA för fullpris moddar.
Hello Mako My Old Friend, glöm att jag spelar om dem segmenten igen.

Jag tycker precis tvärtom - gud vad skönt att få alltsammans serverat på ett silverfat. Utan tvekan värt 500 kr, även om det inte är 'bättre' än befintliga moddar.

Bara en sådan sak som att få alla DLC i ett paket och bekväm installation via Origin är värt pengarna för mig. För att inte tala om böket med att hitta kompatibla moddar som gör vad jag vill.

Minns fortfarande hur det var back in the day. Varje DLC skulle köpare för BioWare-coins och installeras separat i ack så tröga steg. Så det här kommer att bli mumma.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Mycket bra recension! 👍

Medlem

Jag är sjuukt taggad, bara synd att man inte har samma tid att lägga på spel nu som förr i världen, givet köp för mig (igen)

Medlem

Men kommer de inte släppa denna samling till Switch?? :sadpanda:

Medlem
Skrivet av hobs0n:

Men kommer de inte släppa denna samling till Switch?? :sadpanda:

Nej, för fasen. Detta ska spelas på minst 65 tum HDR TV, ordentlig handkontroll samt minst 5.1 surround system (helst 2 subwoofers diagonalt placerade). Allting annat vore skymf.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Nej, för fasen. Detta ska spelas på minst 65 tum HDR TV, ordentlig handkontroll samt minst 5.1 surround system (helst 2 subwoofers diagonalt placerade). Allting annat vore skymf.

Nej för tusan, mus+tangentbord måste man ha till detta.

Medlem
Skrivet av hobs0n:

Men kommer de inte släppa denna samling till Switch?? :sadpanda:

Ja det har ju ryktats om en switchversion länge så känns lite konstigt. Det känns ju också som att det borde funka på Switch 720p 30fps utan några större uppoffringar och se ok ut. Skulle också vara en kassako tror jag, hade lätt betalat 300+ för mass effect på switch.

123
Skriv svar