Marvel's Avengers verkar ha blivit en brakförlust för Square Enix

Robot
Marvel's Avengers verkar ha blivit en brakförlust för Square Enix

Utveckling och marknadsföring sägs ha kostat 1,5 miljard kronor.

#Crystal-dymamics, #Marvels-avengers, #Square-enix


Inaktiv

Hade kul i det som fan och har fått mina pengar värda redan nu känner jag.
Men hade föredragit om de struntat i att göra det till en Game as a Service-titel. Kanske lär de sig nu att allt inte behöver innehålla mikrotransaktioner, lootboxes och att det alltid är bättre att försena en produkt istället för att trycka ut i förtid och sen patcha.

Edit: Angående att alla stör sig på att det inte är "de riktiga" skådisarna.
Den känslan försvann snabbt för mig. Nolan North och Troy Baker och gänget gör ett riktigt bra jobb.
Efter kampanjen tycker jag alla känns som riktiga Avengers.
Föredrar faktiskt Cap i spelet framför Chris Evans. Han är så mesig i Avengers filmerna.
Dock slår väl inget RDJ som Iron Man..

NuZ
Testpilot

Blev aldrig sugen att spela spelet, Bara sett streams om det. Tror spelet skulle må bättre om man följde en Avenger istället. Likt Spiderman fast typ Iron man eller Black widow. Alltså story drivet spel fokuserat på fåtal djupa karaktärer.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kollade på det, men tappade suget när jag inte skulle få hela spelet eftersom jag inte har PS4.

Medlem

Skitspel med girig model. Synd att de slösade bort Crystal Dynamics på detta hafsverk.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Jag kan inte uttala mig om det. För jag har inte spelet. Men har hört att det är ganska repetivt. Sedan tror jag att en mycket stor del av "förlusterna" beror en mycket stor del av att det är inte rätt ansikten på karaktärerna. Tony Stark är RDJ. Jag tror att Square-Enix nu ångrar sig att dem inte tog på sig kostnaderna att göra spelet rätt. Tror att det nu är bara en tidsfråga innan spelet hamnar i Xbox Game Pass både konsol och PC.

Medlem

Ja, de gjorde det mest generiska spelet de kunde komma på och slängde Marvel på det. Inte så märkligt.

Medlem

Har rätt roligt att lira spelet faktiskt, sedan blev det en bonus att man fick det gratis i med ett Intel-dator-köp.

Men perfekt tidsfördriv och speciellt när man dyrkar Avengers.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

Det finns ett flertal riktigt bra spel som är "games as a service". Flera av mina favoritspel som jag spelat länge använder konceptet. En del klagar ofta på GAAS slentrianmässigt. Det finns två grundregler för att göra ett bra sådant. 1) Gör ett bra spel 2) Var inte giriga med betalmodellen.

Medlem

Föga förvånande. Ser ut som ett mediokert PS3-spel utan "riktiga" rösterna till hjältarna.

Medlem

Dom kan ju gärna berätta hur mycket dom har tjänat på det. Hade dom berättat det hade det kanske varit en annan historia för dom har förmodligen fortfarande tjänat "butt load" med pengar på spelet.

- Vi tjänade bara 3 miljarder på spelet hittills.
- Men då har ni gått ganska bra med plus.
- Ja men vi ville tjäna minst 5 miljarder på spelet så tyck synd om oss.

ELF
Medlem

Känns inte så konstigt, Det är ju lite av ett nischat fighting spel som troligtvis bara avengers nördar skulle skaffa.
Det hade behövt ett annat upplägg för att funka för fler.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hade det varit enbart ett singel player spel istället hade jag varit mycket mer intresserad utav det.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Hoppas Square-Enix går tillbaka till vanliga single player spel som Deus Ex, Tomb Raider och Thief. Något de är duktiga på. Avskyr GaaS lir.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv

Känns som att girigheten skiner igenom för mycket än att man faktiskt försökte göra ett bra spel med innehåll. Vad fan tror de ska hända om man gör en ganska tunn sp story sen är det bara rinse and repeat? Tur för oss att detta sålde dåligt så rätt signaler skickas till spelskaparna världen över.

Håller helt med dig @CARTMAN ett nytt Deus Ex hade smakat fågel. Spelade alldeles nyss Mankind Divided vilket var överraskande bra även fast de försökt smyga in lite mtx men det var inget jag behövde bry mig om en enda gång så vet inte vad poängen var med det. Hursomhelst, synd att det inte verkar sålt så bra som de hoppades på för vad jag förstått verkar spelserien ligga på is just nu vilket är trist.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Kollade på det, men tappade suget när jag inte skulle få hela spelet eftersom jag inte har PS4.

Men du hade fått hela spelet oavsett enhet du köper på.
Men sony betalade extra för att ge sina spelare lite extra. Hade sony inte gjort det så hade spiderman inte funnits alls i spelet.

Så att skylla på en sån sak blir fel.

Medlem

Blev intresserad av spelet för en stund där precis innan release när alla streamers satt och spelade inledningen, sedan introducerades huvudkaraktären och intresset dog helt. Det och att alla hjältar såg ut som off-brand-kopior hittade i något restlager hos ÖoB. Framförallt får man väl vara glad att ytterligare ett Games As Serivce-spel floppade.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Hade kul i det som fan och har fått mina pengar värda redan nu känner jag.
Men hade föredragit om de struntat i att göra det till en Game as a Service-titel. Kanske lär de sig nu att allt inte behöver innehålla mikrotransaktioner, lootboxes och att det alltid är bättre att försena en produkt istället för att trycka ut i förtid och sen patcha.

Edit: Angående att alla stör sig på att det inte är "de riktiga" skådisarna.
Den känslan försvann snabbt för mig. Nolan North och Troy Baker och gänget gör ett riktigt bra jobb.
Efter kampanjen tycker jag alla känns som riktiga Avengers.
Föredrar faktiskt Cap i spelet framför Chris Evans. Han är så mesig i Avengers filmerna.
Dock slår väl inget RDJ som Iron Man..

Nu har jag inte spelat det men angående rösterna så tycker jag ändå Travis Willingham är minst lika "riktig" som Tor. Han har ju varit Tor minst lika länge och fler gånger än Chris Hemsworth, i massa animerade filmer och serier samt spel. Troy Baker och Nolan North är också helt grymma, kan inte tänka mig att det blivit bättre av att ta in skådisar istället för att använda sig av folk med massvis av erfarenhet av voice acting i spel bara för att de är de "riktiga" ansiktena och rösterna.

I min bok var det snarare ett plus när jag såg listan över vilka som gör rösterna, men det såg inte ut att vara min typ av spel så jag skippade det.

Medlem

Så himla synd att de slängde bort sådan potential. Den övergripande storyn är helt ok, och det ÄR ju fokus på en karaktär, little miss Stretchy, som visar vilken fantastisk möjlighet och kompetens de hade att göra ett kanonspel likt Spider-man PS4 (fast helt annorlunda). Girigheten och drip feeding som aldrig verkar bli av sabbade helheten och tusan vet om de kan "rädda" kalaset.

Och dt är synd, spelet är roligt i lagom portioner, men så grind och du ska lås upp grejer att du inte kan köra lagom portioner, vilket får dig att avsky spelet helt i onödan. De flesta når inte en level där karaktärerna börjar få sina egna drag och specialiteter vilket får alla karaktärerna att kännas ungefär likadana under lång, grindy tid. Alternativet är att "utnyttja" spelets svagheter för att klara av mycket snabbt, vilket betyder "danger room grind". Samma rum med två texturer och ändlösa generiska fiender.

Klagomål på röstskådespelarna förstår jag inte. De ÄR ju karaktärerna i lika stor utsträckning som filmskådespelarna, men visst, svenskarna har ju ingen vana vid comics utöver biofilmerna numer, så...

Synd att andra studios dras med i skiten, för det här ligger verkligen på SE:s axlar. CD visar ju verkligen att de *kunde* ha gjort ett fantastiskt och kul spel. Nu är det innehållslöst, grindy, greedy och helt sanslöst tråkigt om man försöker spela länge/regelbundet vilket behövs för att komma någon vart.

Medlem

Jag kanske är gammal, men Marvelhjältarna har ju sett rätt olika ut genom åren och spelats av olika personer. Jag tror inte det spelade jättestor roll att de inte hade MCU-ansiktena. Spider-man-spelet till PS4 gick ju bra utan att Peter Parker liknade någon av de gamla skådespelarna. Å andra sidan, om man tror att Iron Man är en filmkaraktär från 2008 och aldrig upplevt något annat så tycker man kanske det är konstigt om han ser annorlunda ut.

Däremot tror den tidiga dåliga publiciteten gjorde sitt, alla nyheter om spelet innan det släpptes handlade ju om att det såg gammalt och tråkigt ut.

Skribent
Skrivet av ElyziuM:

Hade det varit enbart ett singel player spel istället hade jag varit mycket mer intresserad utav det.

Läste lite för snabbt och trodde du skrivit "snigelplayerspel". Funderade för mig själv vilken snigelhjälte jag missat i MCU

Ambassadör
Xbox

Bra. Allt exkluderande skit de höll på med fick mig att avstå helt. (ja, jag har ett PS också).


signatur

Jump in.

Medlem

Var väl väntat, Square är väl alltid besvikna på sina försäljningssiffror. Antar det va därför som sålde ut sig till exklusivt innehåll höger och vänster.

Medlem

Dom kunde ju gjort något koolt med deus ex..

Medlem

Känns lite som problemet ligger någonstans i att man tror att det skall sälja och göra bra ifrån sig, mest pga varumärket MARVEL.

Och att man då glömmer att man också måste göra ett bra spel, som folk tycker om och vill spela. Det är väl ofta utmaningen när det skall göras något på redan stort varumärke. Förväntningarna blir liksom lite skeva.

Medlem

I ett looter shooter/ slash spel är Det väldigt viktigt för mig iaf att gear ändras om du hittar något nytt. Inte bara en siffra på skärmen.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Hade kul i det som fan och har fått mina pengar värda redan nu känner jag.
Men hade föredragit om de struntat i att göra det till en Game as a Service-titel. Kanske lär de sig nu att allt inte behöver innehålla mikrotransaktioner, lootboxes och att det alltid är bättre att försena en produkt istället för att trycka ut i förtid och sen patcha.

Edit: Angående att alla stör sig på att det inte är "de riktiga" skådisarna.
Den känslan försvann snabbt för mig. Nolan North och Troy Baker och gänget gör ett riktigt bra jobb.
Efter kampanjen tycker jag alla känns som riktiga Avengers.
Föredrar faktiskt Cap i spelet framför Chris Evans. Han är så mesig i Avengers filmerna.
Dock slår väl inget RDJ som Iron Man..

Få sina pengar värda? Vad är det för uttryck?

Det är en uppenbar flopp, man tilltalar en föreställd minsta gemensamma nämnare som inte finns.

Inaktiv
Skrivet av kingzla:

Få sina pengar värda? Vad är det för uttryck?

Det är en uppenbar flopp, man tilltalar en föreställd minsta gemensamma nämnare som inte finns.

Det är så man säger när man fått ut tillräckligt många roliga timmar att man känner att det var värt inköpspriset.
Inte så konstigt.

Flopp för dig, inte flopp för alla.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Det är så man säger när man fått ut tillräckligt många roliga timmar att man känner att det var värt inköpspriset.
Inte så konstigt.

Flopp för dig, inte flopp för alla.

Okej, låter som ett direktöversatt engelskt idiom, dvs konstigt.

Nja, snarare flopp för alla minus några personer.

Inaktiv
Skrivet av kingzla:

Okej, låter som ett direktöversatt engelskt idiom, dvs konstigt.

Nja, snarare flopp för alla minus några personer.

Det är det inte. Ren svenska.

Hur är det annorlunda än vad jag skrev?

1
Skriv svar