Ta en titt på Demon's Souls-remakens karaktärsskapande, fotoläge & nytt gameplay

Robot
Ta en titt på Demon's Souls-remakens karaktärsskapande, fotoläge & nytt gameplay

Och spana in hur de spelade in musiken.

#nyhetstips


SoL
Medlem

Kommer FZ med en recension av DS lagom till släpp?

Medlem

Det är väldigt länge sedan jag spelade PS3-versionen men det är lite lustigt hur bilderna (trots att det är rejält omgjort) väcker minnen till liv. Vissa saker har tydligen blivit så inpräntade att jag direkt börjar tänka saker som "fiende runt hörnet här" och liknande saker.

Medlem

Det här var vackrare.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ser sjukt bra, suger att man inte får sin ps5a i år.

Medlem
Skrivet av heady89:

Ser sjukt bra, suger att man inte får sin ps5a i år.

Kommer nog till PC ändå sen. De råkade ju redan visa det vid lanserings-trailern, och tror "misstaget" nog främsta bara var att de visade för mycket för tidig enligt Sonys tycke. Är ett av få Fromsoft-titlar som ännu inte släppt till PC, dvs ganska sannolikt de vill ta även Demon's Souls till en större publik, och passar på att göra det nu med en remake.

Medlem

Ser inte speciellt snyggt ut ärligt talat, lite av en besvikelse. Sekiro såg snyggare ut.

eld
Medlem

Ändå lite roligt att from software har hållt facegen i liv när till och med bethesda kände att det var för fult

Medlem
Skrivet av Sapiens:

https://www.taddybook.com/wp-content/uploads/avatars/453/5d1a...

Kommer nog till PC ändå sen. De råkade ju redan visa det vid lanserings-trailern, och tror "misstaget" nog främsta bara var att de visade för mycket för tidig enligt Sonys tycke. Är ett av få Fromsoft-titlar som ännu inte släppt till PC, dvs ganska sannolikt de vill ta även Demon's Souls till en större publik, och passar på att göra det nu med en remake.

Jag vet inte, Sony sa tydligt att spelet inte skulle komma till något annat än en PS5, jag tror de också använde ordet "någonsin".

Medlem
Skrivet av Sapiens:

https://www.taddybook.com/wp-content/uploads/avatars/453/5d1a...

Kommer nog till PC ändå sen. De råkade ju redan visa det vid lanserings-trailern, och tror "misstaget" nog främsta bara var att de visade för mycket för tidig enligt Sonys tycke. Är ett av få Fromsoft-titlar som ännu inte släppt till PC, dvs ganska sannolikt de vill ta även Demon's Souls till en större publik, och passar på att göra det nu med en remake.

Sony är utgivare, ser inte riktigt varför de skulle släppa detta precis som Bloodborne, det är ju en konsollsäljare i allra högsta grad. Men om det gör det så är det trevligt. Personligen dock mer intresserad av att ha det på PS5 oavsett pga trophies, kontrollerna.

Medlem
Skrivet av heady89:

Sony är utgivare, ser inte riktigt varför de skulle släppa detta precis som Bloodborne, det är ju en konsollsäljare i allra högsta grad. Men om det gör det så är det trevligt. Personligen dock mer intresserad av att ha det på PS5 oavsett pga trophies, kontrollerna.

De är också utgivare för exempelvis Horizon Zero Dawn. Tror de säljer spelet först till PS5, därefter PC om 1-2år. De exklusiva spelens tid är till stor del förbi, nu handlar det mer och mer om speltjänster. Sony ligger efter i det avseendet och behöver introducera sina spel till en större publik för att locka över folk till PS-now.

NuZ
Testpilot

Taggad som tusan!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av heady89:

Sony är utgivare, ser inte riktigt varför de skulle släppa detta precis som Bloodborne, det är ju en konsollsäljare i allra högsta grad. Men om det gör det så är det trevligt. Personligen dock mer intresserad av att ha det på PS5 oavsett pga trophies, kontrollerna.

Bloodborne är dock på väg till PC.

Medlem

Älskar Souls-spelen och ser fram emot det här, men kan inte påstå att det ser snyggt eller next-gen ut. Precis lika kantigt och styltigt som vanligt, på gott och ont.

eld
Medlem
Skrivet av arelion:

Älskar Souls-spelen och ser fram emot det här, men kan inte påstå att det ser snyggt eller next-gen ut. Precis lika kantigt och styltigt som vanligt, på gott och ont.

lite av en het take

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Jag vet inte, Sony sa tydligt att spelet inte skulle komma till något annat än en PS5, jag tror de också använde ordet "någonsin".

Det sa de om Horizon också. Och är BB på väg till PC? Det skulle ju vara trevligt.

Medlem
Skrivet av eld:

Nja han har en poäng. Nu när man såg faktiskt gameplay så såg det inte speciellt next gen ut. Såg lite bättre ut än PC versionen av Dark souls 3, men inte mycket.

eld
Medlem
Skrivet av loerk:

Nja han har en poäng. Nu när man såg faktiskt gameplay så såg det inte speciellt next gen ut. Såg lite bättre ut än PC versionen av Dark souls 3, men inte mycket.

Nyckeln ligger i ljussättningen, den är nästan helt uniform i demon souls remaken, medans den väldigt lätt blir platt inomhus i dark souls 3.

Bloodborne vilket är ett av vad jag tycker snyggaste spelen på ps4'an hade också samma problem av att ljussättningen inte räckte till hela vägen:

Medlem
Skrivet av eld:

Nyckeln ligger i ljussättningen, den är nästan helt uniform i demon souls remaken, medans den väldigt lätt blir platt inomhus i dark souls 3.

https://i.imgur.com/dOgqVEN.gif

https://cdn3.whatculture.com/images/2016/04/ec2234f438cd-600x...

Medveten, men det räcker inte direkt för att få något att se "nExT gEn" ut.
Det ser ut som ett current gen spel med bättre ljus.

eld
Medlem
Skrivet av loerk:

Medveten, men det räcker inte direkt för att få något att se "nExT gEn" ut.
Det ser ut som ett current gen spel med bättre ljus.

bätre ljussättning, mer polygoner, mer detaljerade texturer.
Men det kan iof vara bra, då har du börjat se grafisk stil framför grafisk teknik.

Men man kan ju inte spela ner hoppet mellan dessa två spel:

Medlem
Skrivet av eld:

bätre ljussättning, mer polygoner, mer detaljerade texturer.
Men det kan iof vara bra, då har du börjat se grafisk stil framför grafisk teknik.

Men man kan ju inte spela ner hoppet mellan dessa två spel:

https://i.imgur.com/0od4wVv.jpg

Nog att det ser bättre ut men jämfört med exempelvis Assassin's Creed Unity från 2014...

är det ju inte så mycket snyggare.

Möjligtvis en PC-version med ray-tracing kan ge lite mer "nextgen-nivå".

Medlem
Skrivet av eld:

bätre ljussättning, mer polygoner, mer detaljerade texturer.
Men det kan iof vara bra, då har du börjat se grafisk stil framför grafisk teknik.

Men man kan ju inte spela ner hoppet mellan dessa två spel:

https://i.imgur.com/0od4wVv.jpg

Jag jämförde det ju dock inte mot bloodborne.
Du verkar mest vara så inne i ögonblicket att du överhypar det grafiska hoppet.
Det enda jag sa var att jag inte tyckte att det skriker "nExT gEn".
Jag påstod aldrig att det inte fanns något grafiskt hopp.
Det är lite upphottade texturer, med bättre ljussättning. Inte som att Metro Exodus skrek next-gen för att det hade ray tracing.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Nog att det ser bättre ut men jämfört med exempelvis Assassin's Creed Unity från 2014...
https://media3.giphy.com/media/T3kbg3qIahqRG/source.gif

är det ju inte så mycket snyggare.

Möjligtvis en PC-version med ray-tracing kan ge lite mer "nextgen-nivå".

Det där ljuset är ju totalt platt om du tittar bortom de "ljus genom gluggar"-punkterna. Skillnaden är ju enorm imo.

Medlem

Jag kanske var lite hård i mitt uttalande, men jag hävdar fortfarande att det ser ut som något som skulle kunna släppas till PS4/PC idag och inte en lanseringstitel för PS5. Tog en screenshot från striden på trappan och det är inte i närheten lika snyggt som TLOU2 på mitt PS4. Tycker jag iaf.

Medlem
Skrivet av arelion:

Jag kanske var lite hård i mitt uttalande, men jag hävdar fortfarande att det ser ut som något som skulle kunna släppas till PS4/PC idag och inte en lanseringstitel för PS5. Tog en screenshot från striden på trappan och det är inte i närheten lika snyggt som TLOU2 på mitt PS4. Tycker jag iaf.https://www.linkpicture.com/q/ds5.png

Videon körs dock i performance mode. Så en hel del grafisk mumma försvinner på köpet när de ska uppnå 60fps.
Snygga läget körs i 30fps och dynamisk upplösning.

Medlem
Skrivet av loerk:

Det sa de om Horizon också. Och är BB på väg till PC? Det skulle ju vara trevligt.

Även om de skulle sagt det om Horizon så verkar de ha ändrat sig på sistone och blivit mer öppna med att släppa sina exklusiva titlar på PC, Horizon och Bloodborne (ja spelet är bekräftat till PC) är bevis på det, så då återstår bara att tolka detta. För mig låter det som ett tydligt nej, eftersom de redan börjat släppa sina spel till PC och kunde därför bara sagt att remaken släpps senare bortom PS5, men gjorde inte det.

Spekulationer i slutändan, tids nog får vi veta.

Medlem
Skrivet av loerk:

Medveten, men det räcker inte direkt för att få något att se "nExT gEn" ut.
Det ser ut som ett current gen spel med bättre ljus.

Det är i princip vad next gen kommer vara. Ljus är allt. Oavsett om du fotograferar, målar en tavla, gör en film eller ett spel.

Medlem
Skrivet av vamp:

Det är i princip vad next gen kommer vara. Ljus är allt. Oavsett om du fotograferar, målar en tavla, gör en film eller ett spel.

Ljus är långt ifrån det enda som kommer förbättras framöver.
Men om ljus räcker så måste du ju rimligtvis tycka att t.ex. Metro Exodus är ett next-gen spel.

Skrivet av BeardedRobot:

Även om de skulle sagt det om Horizon så verkar de ha ändrat sig på sistone och blivit mer öppna med att släppa sina exklusiva titlar på PC, Horizon och Bloodborne (ja spelet är bekräftat till PC) är bevis på det, så då återstår bara att tolka detta. För mig låter det som ett tydligt nej, eftersom de redan börjat släppa sina spel till PC och kunde därför bara sagt att remaken släpps senare bortom PS5, men gjorde inte det.

Spekulationer i slutändan, tids nog får vi veta.

Jag väljer att förbli hoppfull dock. Men har man klarat sig i 12 år utan att lira Demon Souls så klarar jag mig säkert om det inte kommer till PC haha.
Jävligt roligt att man får ge sig på Bloodborne dock!

Medlem

Det stör mig att jag inte kan lyckas komma in ordentligt varken i detta eller Witcher.
Jag älskar rpgs, men just dessa två tröttnar jag på enormt snabbt
Men det är utan tvekan ögongodis i witcher och i just Demon Souls är det coola miljöer.

Nåja - artikeln var intressant likväl


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av loerk:

Ljus är långt ifrån det enda som kommer förbättras framöver.
Men om ljus räcker så måste du ju rimligtvis tycka att t.ex. Metro Exodus är ett next-gen spel.

Tror inte riktigt du förstår hur stort begreppet ljus är. Även om inte alla tekniker heter "ljus" eller "lyser som en lampa/stjärna" så handlar väldigt många tekniker om hur du ljussätter ett objekt och vad du väljer att belysa. Allt vi ser är ljus.

12
Skriv svar