PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Beställt Xbox series X 16/10-2020 från Elgiganten med express hemleverans.

Fick i samband med köpet en bekräftelse med info om att produkten kommer i lager 15/12.
Tänkte att det kan gå vilket håll som, kanske tidigare eller i värsta fall senare.

Inte hört något mer från Elgiganten än mindre PostNord så ser ut som man kanske får vänta.
Uppdaterar om det ändrar sig.

Medlem

Är det någon i Göteborg som vill ha en Series X istället för PS5 med optisk läsare så byter jag gärna

I know, in my dreams....

Medlem

Spännande att se vem som postar första bilden på sin Xbox, haha. Om paketen skickas direkt från nått centrallager på Bring borde ju några få sina Xbox redan idag Var ju en snubbe på Reddit som fick sin SX redan 4/11

Medlem

Beställde min PS5 från MediaMarkt i September 2020. Fick ett mail i förra veckan att jag får min Q1 2021.

Medlem
Skrivet av P2daO:

Spännande att se vem som postar första bilden på sin Xbox, haha. Om paketen skickas direkt från nått centrallager på Bring borde ju några få sina Xbox redan idag Var ju en snubbe på Reddit som fick sin SX redan 4/11

What! Fan vad fuskigt! Vore en dröm att få min redan idag men Postnord har inte uppdaterat länken så antar leverans imorgon..

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Sitter på bekräftat bokning av båda PS5/XSX men från att ha gått från att ha råd med båda till ingen av dom, har inte ens råd att behålla mina hundar längre. Fuck you 2020.

Fan vad tråkigt att höra. Nu får man ju lite dåligt samvete över att allt man har att klaga på är att man inte får en konsol på releasedagen Hoppas det ordnar sig för dig så snabbt som möjligt.

Medlem

De är nog lite trötta på oss alla som ringer/chattar/skriver och tjatar om våra konsoler

Kollade precis med Elgiganten och tydligen skulle de komma info om leveransen imorgon. Men att man skulle få sin Xbox Series X imorgon/på releasedagen ändå. Tydligen skulle det bero på den stora mängden leveranser... Nåja, min var tydligen paketerad och klar för leverans, så alltid en start.

W11
Medlem

Man kan undra varför Elgiganten inte skriver ut all info de har på deras hemsida så slipper de får tusentals samtal med samma fråga, "när får jag min xsx/xss/ps5?"

Medlem
Skrivet av W11:

Man kan undra varför Elgiganten inte skriver ut all info de har på deras hemsida så slipper de får tusentals samtal med samma fråga, "när får jag min xsx/xss/ps5?"

Håller med. De kan inte annat än att förvänta sig ett mejl och samtal när allt hade kunnat lösas med en simpel FAQ under konsolerna.

Man kanske ska ringa en gång till bara för att vara säker på att man hörde rätt igår.

Medlem

Varit i kontakt med cdon idag, och de som kommer få från dom kommer få på release dagen(ingen bekräftelsemail), har man fått infomail från de närmsta dagarna, så är leveransdatumet framflyttad på ps5 till Q1.

Medlem

Har ett paket från Elgiganten att hämta ut. Håller tummarna, har beställt både ACValhalla och Xbox Series X. Spel brukar komma i brevlådan så hoppas på krama xboxen om en timma eller så.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Har ett paket från Elgiganten att hämta ut. Håller tummarna, har beställt både ACValhalla och Xbox Series X. Spel brukar komma i brevlådan så hoppas på krama xboxen om en timma eller så.

Uppdatera oss!

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Har ett paket från Elgiganten att hämta ut. Håller tummarna, har beställt både ACValhalla och Xbox Series X. Spel brukar komma i brevlådan så hoppas på krama xboxen om en timma eller så.

Aaaah spännande!! Bilder bilder!

Min försändelse är på väg nu - lämnade Veddesta klockan 14:15 och jag antar att den INTE kommer få hämtas ut idag.

Medlem

Man blir lite sur fan, ps5 på release hade varit guld!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Har ett paket från Elgiganten att hämta ut. Håller tummarna, har beställt både ACValhalla och Xbox Series X. Spel brukar komma i brevlådan så hoppas på krama xboxen om en timma eller så.

Spännande, lycka till!

Medlem

Hur funkar det med xbox all access, på elgiganten står det "kan endast köpas i butik" betyder det att dom kommer ha en massa konsoler för detta ändamål?

Medlem
Skrivet av roftg:

Hur funkar det med xbox all access, på elgiganten står det "kan endast köpas i butik" betyder det att dom kommer ha en massa konsoler för detta ändamål?

Så har jag förstått det iaf. Idén har ju varit att tecknar du ett sådant så ska du gå därifrån med en konsol samma dag.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Har ett paket från Elgiganten att hämta ut. Håller tummarna, har beställt både ACValhalla och Xbox Series X. Spel brukar komma i brevlådan så hoppas på krama xboxen om en timma eller så.

Beställde också båda, men Valhalla fick jag hämta ut redan i förrgår. Hoppas på maskinen imorgon. Lycka till!

Medlem

Jag får inte min X från Webhallen, så ringde Elgiganten, ifall det kommer att finnas i butik, och det skulle det göra. Det går inte att reservera, utan man får vara där när dom ska öppna, och då var han säker att jag skulle få en. Hämta i butik knappen, skulle inte bli aktiv förrän en timme efter att dom öppnar. Besökte min butik, och där kunde dom reservera en till mig så jag kan hämta den imorgon.

Medlem

Verkar som att Elgiganten skickat allt som går som paket via Bring och mindre saker som spel med Postnord!

Medlem
Skrivet av roftg:

Hur funkar det med xbox all access, på elgiganten står det "kan endast köpas i butik" betyder det att dom kommer ha en massa konsoler för detta ändamål?

Exakt så
Jag gick in för två veckor sedan och förbokade med All Access, har pratat med dem idag och konsolerna är på plats så bara att hämta imorrn

Ambassadör
Xbox

1 dag kvar... HYPE! Min X är på väg med UPS.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

CDON postade min SX för bara någon minut sedan.

Hajp!

Underbart

Skrivet av b0ne:

http://www.bilddump.se/bilder/20201109144204-94.255.135.153.p...

Man blir lite sur fan, ps5 på release hade varit guld!

Riktigt irriterande. Vem orkar gå igenom allt jobb med försäljningen för att tjäna 2 tusen? Så onödigt. Tycker fortfarande att att dessa annonser ska bli blockerade första 90 dagarna efter release så flera av idioterna tröttnar och lämnar tillbaka konsolerna till butiken. Inte särskilt demokratiskt dock kanske

Fragtjuv

Har inte beställt något men funderar på att knalla ner till Elgiganten i Karlstad i morgon och kolla läget.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Har inte beställt något men funderar på att knalla ner till Elgiganten i Karlstad i morgon och kolla läget.

Hojta gärna till om du får tag i en!

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Har inte beställt något men funderar på att knalla ner till Elgiganten i Karlstad i morgon och kolla läget.

Skrivet av SpaarkX:

Hojta gärna till om du får tag i en!

Min polare hörde med dom idag. Ska tydligen finnas några tillgängliga att köpa😉

Svaret från elgiganten:
"ja det kommer att finnas i Karlstad. Vi räknar med ett högt tryck så vi rekommenderar att man är där tidigt"

Medlem
Skrivet av W11:

Man kan undra varför Elgiganten inte skriver ut all info de har på deras hemsida så slipper de får tusentals samtal med samma fråga, "när får jag min xsx/xss/ps5?"

Haha tror du det hjälper? Konsumenter de har att göra med. De skulle kunna ha en enda stor text på förstasidan med all info exakt vad som gällde med bokningar leverans osv. Folk skulle ringa kundtjänst ändå 😆

Medlem
Skrivet av b0ne:

http://www.bilddump.se/bilder/20201109144204-94.255.135.153.p...

Man blir lite sur fan, ps5 på release hade varit guld!

Det sjukaste av allt är att han säger sig ha bud på 9000 från en kompis 😆
Jävla bra polare man är om man inte är nöjd med att få 3000 rätt ner i fickan från sin kompis utan man ska mjölka en extra tusenlapp från nån okänd människa 😂

Medlem

Elgiganten Nordstan i Göteborg kommer ha enheter för köp i butik enligt butikssäljare jag frågade nyss. Först till kvarn var det.

Skribent
Skrivet av Sveakungen:

Verkar som att Elgiganten skickat allt som går som paket via Bring och mindre saker som spel med Postnord!

Jag har inte hört ett pip från Bring idag. Antar de hojtar imorgon då.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skriv svar