Testa Alien Dominion

Medlem
Testa Alien Dominion

Detta verkar ju kunna ta upp några speltimmar.

Medlem

gillar conceptet, men tror nog att gameplayet lär bli något monotont. får väl testa demot i helgen om jag orkar

Medlem

Gösses vad rösterna är dåliga. De läser ju rakt från ett papper förutom personen som skjuter. Han kastar ju en massa dåliga meningar fast han går in i sin roll. Vilket man inte kan säga om tjejen. Inte skeppet då utan sin pilot.

Det är ju pinsamt hur dåligt rösterna är.

Spelet ser inte direkt bra ut och verkar inte vara så roligt. Kommer inte spendera 100kr på detta spelet.

Medlem
Skrivet av Zefar:

Gösses vad rösterna är dåliga. De läser ju rakt från ett papper förutom personen som skjuter. Han kastar ju en massa dåliga meningar fast han går in i sin roll. Vilket man inte kan säga om tjejen. Inte skeppet då utan sin pilot.

Det är ju pinsamt hur dåligt rösterna är.

Spelet ser inte direkt bra ut och verkar inte vara så roligt. Kommer inte spendera 100kr på detta spelet.

Ehm, var inte tjejen talsyntes? Tog för givet att det var menat som rösten från AI:n i skeppet, därav det monotona ljudet...


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Zefar:

Gösses vad rösterna är dåliga. De läser ju rakt från ett papper förutom personen som skjuter. Han kastar ju en massa dåliga meningar fast han går in i sin roll. Vilket man inte kan säga om tjejen. Inte skeppet då utan sin pilot.

Det är ju pinsamt hur dåligt rösterna är.

Spelet ser inte direkt bra ut och verkar inte vara så roligt. Kommer inte spendera 100kr på detta spelet.

Ehm, var inte tjejen talsyntes? Tog för givet att det var menat som rösten från AI:n i skeppet, därav det monotona ljudet...

tyyp

Medlem

Fin bugg när det stora rymdskeppet bara försvinner runt 1:10!


signatur

Have a good time!

Medlem

Gillar arkadspel, det här såg skit tråkigt ut.

Medlem
Skrivet av Brain:

Fin bugg när det stora rymdskeppet bara försvinner runt 1:10!

Ingen bug skulle jag tro, men nog mer en inställning för att man skall kunna se bakom skeppet om man siktar där. Sker vid flera tillfällen i videon.

Tja, varför inte...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Zefar:

Gösses vad rösterna är dåliga. De läser ju rakt från ett papper förutom personen som skjuter. Han kastar ju en massa dåliga meningar fast han går in i sin roll. Vilket man inte kan säga om tjejen. Inte skeppet då utan sin pilot.

Det är ju pinsamt hur dåligt rösterna är.

Spelet ser inte direkt bra ut och verkar inte vara så roligt. Kommer inte spendera 100kr på detta spelet.

Ehm, var inte tjejen talsyntes? Tog för givet att det var menat som rösten från AI:n i skeppet, därav det monotona ljudet...

Det fanns 2 tjej röster där en var AI. Med robot röst då. Den andra tjejen var piloten som pratade lite med AI och det är den jag inte klarar av.

På Youtube så sa de att rösten var som Microsoft rösten. Vilket kan förklara hur dålig den var.

Tror man bara har 1 vapen som man byter färg på och inget annat för att ta död på monster. Förutom EMP då.

Inaktiv

Hej Zefar77!
Jag ser att du inte gillar spelet. Ok. Det är bra.
Men snälla, inte sprider desinformation om spelet. Jag tar kritik bra eller dåligt, men denna gång som skapare av detta projekt måste jag reagera och skriva en kommentar / inlägg i försvaret.
Först ja, rösterna är syntetiska och skytt är den enda verkliga person i spelet. Spelet skapades så. Spelets punkten är att ha roligt medan du filmar runt, skratta åt skytt är galen kommentarer, och njuta av explosioner.
För det andra, det finns mer än bara ett vapen i spelet (du kan faktiskt titta på videon för att se det). Det finns sköldar, verktyg vapen, tid kompressor, EMP tryck-och ett par saker som hjälper spelaren att överleva till de nivåer.
För det tredje, det är en järnväg tävlande, så du kan inte styra skeppet - du försvara det. Det är klart och tydligt på vår officiella hemsida. Du har inga resultat av striden? Tja, börja skjuta! Den första pistolen du har skott 12 kulor per sekund x 4 fästen - motsvarigheten till en mini-gun. Och nästa vapen är bättre och snabbare. Prova att skjuta runt på asteroider (syns tydligt i släpvagnen @ 1:06). Effekterna av de kulor upphov moln av damm och stenar faller av den. Samma fall vidare med fartyg - de gnista, rök, delar faller av - och exploderar. Det finns en hel del information som du verkar missa.
Är det en tanklösa tävlande? Snälla, namn mig en plats tävlande, tillfälliga eller indie, som har något annat syfte än att eliminera fiender, och en i grunden en mycket enkel berättelse (eller ingen?) Ansluten till det. Snälla, jag lyssnar. Kolla andra tävlande (i stort sett uppifrån och ned, eftersom det inte finns några 3D shooters så här) - samma historia. Den lilla skeppet går fram och skjuter. Om du får en kula - du dör. Ha det så kul. Alien Dominion har en liten historia - inte en episk en som inte var den punkten - och det är avslöjas i samband med spelet, men som jag ser dig inte ens att ta tid att kontrollera det.
Ta dig tid att läsa vår första närspel översyn på http://www.rockpapershotgun.com/2010/04/14/alien-dominion-the.... Ta dig tid att läsa kommentarer också. Det är väldigt, väldigt fånigt - jag skrattade i timmar efter att ha läst kommentarerna.
Jag har märkt att du systematiskt går runt på nätet och efter samma sak (dålig röst-rösterna, och citerar dig från youtube), bortsett från andra fina delar av spelet: är glaset halvtomt eller är det halvfullt?
Den fullständiga recensioner kommer att visa oss om spelet värt att spela och de pengar det kostar.
Många ansträngningar gjordes för att få modern grafik, inställningar, efter process, AA, AF filtrering, normal / spegeleffekter / ljus kartor för föremålen, planeterna har särskilda shaders, (detta syns inte i videon eftersom den är komprimerad och fina detaljer smetas), utrymmet omgivningen är i mycket hög upplösning med mycket detaljer, det finns en tutorial om hur man spelar spelet, hjälpskärmen i butiken, och en dum spelet som man antingen hatar eller älskar.
Efter en vecka av spelet går live, har YouTube-video 12.000 gånger, och den första officiella pressmeddelande i dag, så det är bara att bli sämre efter detta. Ja, det är den video (och spelet) förmodligen så dåligt att människor tittar på / spela det hela tiden. Siffror talar.
Ledsen för min svenska - jag använde en google "syntetiskt" översättare.
Hoppas den här kommentaren finner du på bra humör och hälsa!
Med vänliga hälsningar,
Roberto Koci
Vd för Black Fire Games

Medlem

Hmm you use google translator? Well might as well answer in English then. Could say the same to you, use English, we understand it here. Using translator is not the best way.

Well the graphic part, sure explosions looked good, but I maybe missed the draw distance or something, Felt empty when just seeing rocks just vanish. Can't really check the option since I already passed 30min. The outer space was a nice view too. Did crank it up to max and that. Guess I should have taken some Screenshots. But time is already over.

The voice might have been a bad choice. Bad voice often bring down games because you can't really stand listening to those people.

It also seems the bullets lost it power after certain distance and wouldn't damage the enemy at all. Also about weapons if they just get stronger and better its not technically new weapons, but more of an upgrade.

New weapons would be swarm pods missiles, with lock on target. Or a giant Railgun. Maybe some kind of flak cannon type.

About other indie games doing onrail shooter, well its true I haven't seen one as far as I can remember. But other indie games have been fun even if its only been destroying loads of enemies to get to one point. Some indie games with onslaught of killing monsters.

Alien shooter 2. You can face up to 2000 in a single map, last one get insane.

ShadowGrounds. Not sure if you should count these as Indie company But you do kill a lot of aliens in order to move on.

Plant vs Zombies, You need to kill monsters in order to win a lot of them too,

Zombie Driver, Drive over zombies, how can you go wrong.

Then there are 2 games I'm not sure would fit in though, Torchlight and Trine.
Just saying there are other indie games that are good and popular even though the story is simple.

Also some big games have done small part of on rail shooter, Crysis Warhead had one part and MW 1 and 2 had it.

I don't really get this line though, mostly because the translator went crazy or something.

Är det en tanklösa tävlande? Snälla, namn mig en plats tävlande, tillfälliga eller indie, som har något annat syfte än att eliminera fiender, och en i grunden en mycket enkel berättelse (eller ingen?) Ansluten till det. Snälla, jag lyssnar.

I will try to translate that

"Is it a mindless contest? Please name me a place contest, currently or indie, that has any other point of killing monsters, and built on a simple story or none connected to that. Please I'm listening."

That's what it says for me. Most of the other part of your post I get, but sometimes it get confusing.

But as Zefar said the voice is pretty bad, would most likely be the main reason for me not buying it. But good luck with the game.

Btw I too wanna be in game industry, only job I can see that changes most and would be more fun for me. Just hoping to get in to a course in Sweden though.


signatur

Zukabazuka I alla online spel
War it's now or never, We shall stand together, One by one, This world is sacred

1
Skriv svar