Ta en titt på Demon's Souls-remakens karaktärsskapande, fotoläge & nytt gameplay

Medlem

Väldigt många spoilers i den videon.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Bloodborne är dock på väg till PC.

Jo jo efter 6 år , kanske, det är väl inte officiellt. Kul om fler får uppleva det men det är ju inte direkt något argument . Death Stranding var väl det med någorlunda närtid men ändå ett helt år efter.

Jag köper för att lira spel här och nu, att vänta 1+ år för något jag vill ha och dessutom stödja är inget alternativ. Ingeting säger att pcn alltid är den ultimata versionen heller när spelet uppenbart designades för konsoller. För BB vore de ju dock fantastiskt om vi alla fick en 60fps-version.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Ser inte speciellt snyggt ut ärligt talat, lite av en besvikelse. Sekiro såg snyggare ut.

Men trolla mer, en sjuåring ser att skillnaden är enorm. En trogen remake från grunden. FROM har aldrig varit något speciellt rent grafiskt, design-mässigt absolut men deras karaktärsmodeller och allt möjligt har ju varit way sub-par för sin tid oavsett om man pratar ds,dark,bb. Sekiro var väl äntligen ett störte lyft för deras motor.

Elden Ring som en annan ser fram emot nu kommer garanterat inte vara i närheten av den grafiska nivå som Bluepoint lagt sig på.

Medlem
Skrivet av heady89:

Men trolla mer, en sjuåring ser att skillnaden är enorm. En trogen remake från grunden. FROM har aldrig varit något speciellt rent grafiskt, design-mässigt absolut men deras karaktärsmodeller och allt möjligt har ju varit way sub-par för sin tid oavsett om man pratar ds,dark,bb. Sekiro var väl äntligen ett störte lyft för deras motor.

Elden Ring som en annan ser fram emot nu kommer garanterat inte vara i närheten av den grafiska nivå som Bluepoint lagt sig på.

Haha en sjuåring skulle förmodligen också förstått att jag inte jämförde remaken med originalet, utan med moderna spel. Självklart är skillnaden som natt och dag då. 60 fps läget är dock tekniskt inget speciellt av trailern att döma, en massa motion blur gör inte ett spel vackert per automatik.

Med det sagt så kanske 30 fps läget är dramatiskt snyggare, får se.

Angående Elden Ring, inte en enda bild från gameplay har visats än så kanske bättre att inte tala ur röven innan spelet har släpps?

"Garanterat" hahaha, ha det bra.

Medlem
Skrivet av vamp:

Tror inte riktigt du förstår hur stort begreppet ljus är. Även om inte alla tekniker heter "ljus" eller "lyser som en lampa/stjärna" så handlar väldigt många tekniker om hur du ljussätter ett objekt och vad du väljer att belysa. Allt vi ser är ljus.

Jag har ju dock inte spelat ner vikten av ljus. Jag sa att det inte betyder att något är eller ser next gen ut, som t.ex. Metro Exodus.
Jag sa att ljus är långt ifrån det enda som kommer att förbättras, vilket är korrekt. Så vad tjaffsar du om?

Medlem

"karaktärsskapare" borde bara få kallas Ansikts-generator.

2020 och man kan ännu inte skapa karaktärer med olika kroppsbyggnad.

12
Skriv svar