Vilket är ditt sämsta spelköp?

Medlem
Vilket är ditt sämsta spelköp?

Vi har nog alla köpt något spelrelaterat som vi i efterhand har ångrat. Kanske var det den där samlarutgåvan för två tusen riksdaler som (förutom spelet) innehöll ett par skins, några klistermärken, ett stålfodral och en plaststaty. Kanske var det ett spel som du länge hade suktat efter, men som gav dig några ynka minuters spelglädje. Kanske var det en "fräsig" spel-tisha med någon ordvits som kändes så finurlig, men som fick dig att framstå som en sjuåring i en vuxen människas kropp. Kanske budade du hem ett spel i "mint condition" från Tradera, som när du fick det såg ut att ha gått elva ronder i en boxningsmatch - och förlorat. Kanske pantsatte du klockan som du ärvde från din farfar för att köpa 3D-glasögon, men som enbart ledde till yrsel, åksjuka och en känsla av tomhet.

Mitt sämsta köp måste ha varit Expansion pack till Nintendo 64. Den skulle revolutionera spelandet, men gjorde ingen som helst skillnad i något av de spelen jag spelade (vad jag märkte). Till råga på allt fick man med en extra när man köpte Donkey Kong 64, så min initiala Expansion pack förpassades till min översta byrålåda, där en batteriladdare, min minidisc, en gammal kamera (ej digital) och andra fulköp samlade damm.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Förmodligen något spel jag har köpt på Second Hand för man har ju köpt på sig några b:iga spel genom åren, vissa uppföljare har varit rätt dåliga så man har tappt suget helt.
SimCity (eller simcity5) som släpptes 2013 kan jag i så fall utnämna som sämsta spelet jag köpt där jag haft höga förväntningar.

Lyckligtvis så kom Cities Skylines något år senare.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag har gjort så många dåliga köp genom åren att det är svårt att välja ett. Battlefield 4 ligger ju bra till i alla fall. Impulsköpte det när jag var onykter och märkte inte förrän dagen efter att jag hade köpt "ultimate edition" eller vad det hette (kostade typ 900, tror jag) istället för det vanliga spelet. Tror jag har runt fyra timmars speltid - varav större delen är från sessionen då jag köpte spelet.

Det är inte det sämsta spelet jag har köpt, men det är förmodligen mitt sämsta köp.

Medlem

Säger som jag sagt i alla år DAIKATANA

Medlem

Hmm, förutom en hel del halvkassa MMOn som man tröttnat på relativt snabbt så vet jag inte om jag har något spelköp jag minns vart speciellt jättedåligt..
Eller jo! Jag köpte Star Wars Pod Racer till N64 som tonåring. Men det var så grötigt och lågupplöst att det knappt gick att spela. Riktigt kasst inköp var det! För ville man ha vettig upplösning och skaplig grafik till det spelet så var man tvungen att köpa en dyr expansion pak separat!

Medlem

Senast? Destiny 1, av alla? Aliens: Colonial Marines


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Ambassadör
Xbox

Mass Effect Andromeda.

Inköptes direkt vid release som en annan fanboi. "Det är ju ett nytt Mass Effect! Hur skulle det kunna gå fel?" -ridå


signatur

Jump in.

Skribent

Många dåliga men ett som sticker ut måste vara "Speedball 2 Tournament" till fullpris på Steam (tror det var 50-60$) för många år sedan. Har 7 minuter playtime

Skribent
Skrivet av lampis:

...
Mitt sämsta köp måste ha varit Expansion pack till Nintendo 64. Den skulle revolutionera spelandet, men gjorde ingen som helst skillnad i något av de spelen jag spelade (vad jag märkte). Till råga på allt fick man med en extra när man köpte Donkey Kong 64, så min initiala Expansion pack förpassades till min översta byrålåda, där en batteriladdare, min minidisc, en gammal kamera (ej digital) och andra fulköp samlade damm.

Skrivet av ompalompa:

Hmm, förutom en hel del halvkassa MMOn som man tröttnat på relativt snabbt så vet jag inte om jag har något spelköp jag minns vart speciellt jättedåligt..
Eller jo! Jag köpte Star Wars Pod Racer till N64 som tonåring. Men det var så grötigt och lågupplöst att det knappt gick att spela. Riktigt kasst inköp var det! För ville man ha vettig upplösning och skaplig grafik till det spelet så var man tvungen att köpa en dyr expansion pak separat!

Tänk om ni hade varit kompisar back in the days

Medlem

Jag begränsar mig till dom sämsta spelköpen dom senaste 10 åren.

Xenoblade Chronicles X + Wii U. 3000kr och så var det en besvikelse, gillar första Xenoblade Chronicles mycket mer. Min Wii U har samlat damm sedan dess och Xenoblade Chronicles 2 har jag inte vågat köpa.

NieR: Automata Black Edition. Spenderade 2500kr på det jäkla spelet och så var det en besvikelse, gillar första NieR mycket mer. Åtminstone ser dess steelbook tuff ut och har den hängande på väggen.

Valkyria Revolution som jag köpte när det släpptes, fy vilket katastrofalt dåligt spel, dom gjorde inte någonting rätt med det. Det är möjligt att berättelsen hade en bra grund vid någon tidpunkt, men under utvecklingen så förstördes allt, inklusive berättelsen.

Massive Chalice kickstartern. Ångrar inte att jag gav dom pengar, det är ett ok spel, men gav dom för mycket. Sedan dess så har jag hållit mig på "endast spel"-nivåer när det gäller kickstarter. T-shirts och annat är onödigt.

EDIT: Mitt allra första dåliga spelköp var nog The Rescue of Princess Blobette till Game Boy. Hade sparat rätt länge till ett spel och så blev det The Rescue of Princess Blobette jag köpte, och så klarade jag det 25 minuter senare.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Mass Effect Andromeda.

Inköptes direkt vid release som en annan fanboi. "Det är ju ett nytt Mass Effect! Hur skulle det kunna gå fel?" -ridå

+1...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Nintendo Switch är nog ett av mina sämre köp. Pratar vi enskilda spel så finns det många...Just Cause 4, Zelda botw, Phoenix Point.

KoP
Medlem

Duke Nukem Forever. Nuff said.

Medlem

måste säga alla spel jag köpt på rea men ännu inte spelat i min ständigt växande backlog.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

+2

Samt ett spel som hette Rogue Warrior, jag ich en kompis köpte det. Fick gå tillbaka och bra efter vi spelat i 2h. Dom i butiken var så sjysta och lät oss byta rätt av.

Medlem

Rambo the video game + Baker Team DLC..
Railshooter på steam som sög gammal dammig orangebrunblommig 60tals tapet. Skulle hellre spela kubb online på telefon om en sån app någonsin kommer..

Medlem

Warhammer online. Köpte det på launch, spelade i två timmar och gillade det inte/fattade det inte och sen tänkte jag sälja de två extra månadernas sub som jag köpte samtidigt... Står fortfarande kvar i hyllan hemma hos päronen.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Dessvärre MGS 5

It's not a lake, it's an ocean

The Order: 1886 är väl ett av dem. Då hade jag ändå kollat recensioner och visste att det inte var ett höjdarspel, men jag klarade inte av att spela klart det. "Spel och spel" förresten...

Jag har därutöver bytt bort Silent HIll 2 för Blinx. Den personen måste ha blivit glad. Jag köpte förstås Silent Hill 2 igen senare.

The Last of Us Part II Special och Collector's Edition. Spelet var bra, men inte alls så fantastiskt som det första och så här i efterhand ångrar jag att jag köpte båda specialutgåvorna för tretusen spänn. Bortkastat.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Duke Nukem Forever. Hate helt glömt att jag bokat collectors när det släpptes. En dag har jag ett paket att hämta och jag har då inte beställt något.
Öppnar och inser att jag föreställt och betalat DNF med en mindre staty i...

Annars MGS5. Var dock mer medveten här men vart tyvärr riktigt besviken på det som ett MGS spel


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Senaste åren när jag varit mer genomtänkt i inköp så är det mest bortkastade i pengar tales of bersia och nåt Fifa spel. Kunde lika gärna köpt målarfärg o sett det torka. båda på rea dock.

Medlem

Quakewars var toköverhypat men genuint dåligt. Det gapades om hög lärokurva men det var bara gibberish. Spelet var dåligt. Punkt.

Annars är det nog Age of Conan. Herregud vilken buggfest och travesti. När det enda man verkligen minns från spelet trots ihärdigt försök till många timmar är "ÅHLEEEEEEE" när man dängde saker så är det inte speciellt bra. Några favoritbuggar var "simma uppför vattenfall" och "gocarts". Sitt ner. Och börja gå. Då åkte man runt sittandes. Kändes ju verkligen övertygande när folk kom åkandes överallt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

(Annars kanske man måste ta ut World of Warcraft som sämst. Med tanke på pengarna man lagt på det år efter år i prenumerationer så.... ja. Har du spelat i 10 år har du betalt mer än tio tusen...)


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Köpte något jävla early access spel, "of kings and men" tror jag det hette, och utvecklarna flydde med pengarna

Skribent

Jag samlade ihop pengar till PC-spelet Deer Hunter som halvliten parvel, och jag har verkligen ingen aning om varför. Jag har inget som helst intresse för jakt. Jag vet bara att jag såg det där i hyllan på Expert och fick för mig att jag var tvungen att skaffa det.

It's not a lake, it's an ocean

Det kan sägas att det blivit lättare att göra genomtänkta och väl övervägda köp. Förr i tiden hade man väldigt liten koll när man köpte ett spel, och kvaliteten var verkligen skiftande. Lägstanivån var katastrofalt låg på 90-talet. I dag kan man plöja videorecensioner på YouTube och nästan i detalj avgöra om spelet kommer passa en själv eller ej.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Nintendo Gamecube - använde den en handfull gånger (Zelda WW och Metroid), hittade inget annat spel som tilltalade mig tillräckligt att slita mig från ps2 eller pc.

Quake 4 - vadfan var det???

Warhammer Age of Reconing - Alla spel som har sjukt bra trailers verkar suga, hade galet höga förhoppningar på detta MMO, lirade det ett par månader utan att lyckas komma in i det (slöseri med tid, pengarna bryr jag mig inte om).

Virtua Tennis 3 - Virtua Tennis 2 vår otroligt, 3'an var nerdummad version som var helt obalanserad att spela (den som servade vinner alltid).

Street Fighter V - skräp, otroligt mycket tråkigare än IV och III (third strike).

Medlem

Darksouls 3, Nioh och Bloodborn...blir bara arg för jag är för dålig. Slut med den sortens spel efter 3 dåliga försök


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Mass Effect Andromeda.

Inköptes direkt vid release som en annan fanboi. "Det är ju ett nytt Mass Effect! Hur skulle det kunna gå fel?" -ridå

+7. 'nuf said.

***

Måste nog lägga till Wii U på listan också. Köptes på dotterns begäran. Men efter ett försök med några andra spel användes den inte för annat än spel från gamla Wii:n. Helt poänglös.

***

Back in the day, när jag levde på veckopeng a'la 20 kr, samlade jag ihop till Evolva. Herregud så dåligt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Hmm senast var det Sekiro. Vet att många blir tokiga nu men efter att ha tolälskat souls spelen och bloodborne så köpte jag Sekiro och var sugen på mer, det var inte alls samma go i det spelet. Jag är säker på att det är ett svinbra spel men jag saknar RPG elementen från Souls-spelen plus att jag hatar stealth. Jag lirade det några timmar sen la jag ut det för försäljning, nu kör jag Dark souls remastered istället

Tidigare så kommer spel som The Order: 1886 och Fallout 76 upp.
Jag var så sjukt hypad över dessa spel, sen kom dem och man bara "är det ett skämt eller ?" Speciellt med Fallout 76.
Buggigaste spelet jag lirat i HELA mitt liv, i kombination med att det inte fanns något endgame i ett online RPG, visst många spel brukar ha för ont om endgame content men i F76 så fanns det verkligen INGENTING...Det spelet dödade mitt förtroende för Betsheda

Skriv svar