Ubermoderatorn 2.0

Medlem
Ubermoderatorn 2.0

Har stört mig på att trådar stängs i tid och i otid här på forumet de senaste dagarna av en viss moderator. Senast som exempel är i tråden "USA överrskar mig" med motiveringen "Låser tråden Jag skulle väl säga att det finns bättre ställen att diskutera sådant här än i ett forum som i första hand är till för spel."

Detta händer alltså i ett delforum i ÖVRIGT\Bloggar där du kan läsa "Här kan du berätta om allt och inget". Antingen får ni uppdatera reglerna och ta bort all diskussion utanför "spelrelaterade" ämnen eller ta bort alla subforum i Övrigt.


signatur

IDKFA

Skägg.
10 Chambers

Att trådar stängs hör till ovanligheten och det är nästan uteslutande en fråga om att ett litet gäng inte kan bete sig. Så problemet var inte att USA diskuterades utan att diskussionen surnar och inte bidrar till något positivt. Att vi får lägga massa fokus på moderering.

Ofta kan det vara svårt att se detta utifrån då vi löpande fimpar inlägg som bryter mot regler eller bara tillför negativitet till diskussionen. Tråden ser därför ganska städad ut men bakom kulisserna är sanningen en annan. Det handlar inte om någon enskild moderators nycker utan vi för löpande diskussioner internt kring problematiska trådar.

Den senaste veckan har varit lite unik, med två stängda trådar, men det är snarare att de gemensamt behandlade ämnen som lätt blir infekterade. Om alla kunde bete sig hade dock inte behövts stängas.


signatur
Medlem

Jag förstår, kanske var den skrivna motiveringen jag hakade upp mig på. Kanske det borde skrivits att, nu låses tråden för att det ballar ur.


signatur

IDKFA

Moderator | Testpilot
Skrivet av mrFluffy:

Jag förstår, kanske var den skrivna motiveringen jag hakade upp mig på. Kanske det borde skrivits att, nu låses tråden för att det ballar ur.

Absolut! I de flesta fall tycker jag att jag förklarar utförligt varför ett inlägg försvunnit (sådant händer ju med personen i DM för det mesta) eller om den tråd blir låst/borttagen. Vad som hände denna gången är oklart och jag är inte den som kommer med undanflykter. Nästa gång ska jag se till att skriva exakt varför jag valt att göra som jag gjort.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar