PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Det blev nog ingen idag.
Den var utlovad till butik som idag (S2S Ship to store) 10/11, då det är en Series X med All access.
Enligt EG egna spårningsinformation så ligger den i en terminal för omlastning och har gjort så sedan 6/11.

Så nu får en väl bara ta fram tålamodet och vänta att omlastning sker snarast och utkörning till butik.

Medlem

Lite små frustrerad efter att min krysslåda tog sig över halva Sverige natten som var bara för att fastna i närmsta staden 3 mil bort hela dagen i dag. Nåja man lär ju få den imorn i alla fall.

Ambassadör
Xbox

Nu myser jag med min Series X!

UPS låtsades att de var hemma hos mig så jag fick hämta upp den på en access point. Men men, fick på releasedagen iaf!


signatur

Jump in.

Medlem

Varför har folk så bråttom? Speciellt nu när det ändå inte finns några nya intressanta spel ännu.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Varför har folk så bråttom? Speciellt nu när det ändå inte finns några nya intressanta spel ännu.

Finns flera spel till PS5? Nytt Spider-Man t.ex, eller varför inte Demon's Souls. Alla har ju inte spelat originalet. Fast du kanske menar Xboxen?

NuZ
Testpilot

Jag har fått hem konsolen. Hämtade i butik, Elgiganten. Men det står på ”kvittomailet” att när man startar upp konsolen så ska man kunna claima All access och koppla mot sitt MS konto. Men inget sådant har dykt upp.

Någon som vet hur jag gör för att ”aktivera” all accessen och inte harva på min vanliga Game pass sub?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Någon som vet hur jag gör för att ”aktivera” all accessen och inte harva på min vanliga Game pass sub?

De kanske glömmer bort att ta betalt också om det inte är kopplat till ditt ms-konto...

Medlem

Fick sms precis nu från Bring/Elgiganten att XsX förbereds för leverans.
Vill inte påstå att det var värt att betala extra för express...


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

NuZ
Testpilot
Skrivet av pacc:

De kanske glömmer bort att ta betalt också om det inte är kopplat till ditt ms-konto...

Haha vore nått 😅


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av doversund:

Fick sms precis nu från Bring/Elgiganten att XsX förbereds för leverans.
Vill inte påstå att det var värt att betala extra för express...

Känns lite komiskt när man känner "Oh, tänk om jag också kunde få något sådant från Bring". Man har liksom tappat förväntningarna och sänkt kraven

Medlem
Skrivet av Exxo:

Varför har folk så bråttom? Speciellt nu när det ändå inte finns några nya intressanta spel ännu.

Pratar du om? Vi är ju bara en månad från Cyberpunk som nog enligt många är det mest intressanta spelet på länge. Det är inget spel som jag är så sugen att plåga min standard xbox one med.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag har fått hem konsolen. Hämtade i butik, Elgiganten. Men det står på ”kvittomailet” att när man startar upp konsolen så ska man kunna claima All access och koppla mot sitt MS konto. Men inget sådant har dykt upp.

Någon som vet hur jag gör för att ”aktivera” all accessen och inte harva på min vanliga Game pass sub?

Har samma problem. Satt en timme i supporten med elgiganten, sen en timme till med Xbox supporten som skulle återkomma (men inte gjort det).

Tror de gjorde bort sig på Elgiganten och kopplade inte ihop all-access biten med konsolen. Såg när han gjorde det den här gången och det verkar som ett steg mindre än när en annan kille gjorde likadant för min Series s förra veckan (valde att avbeställa denna då jag fick en series X i butiken istället).

Gissar på att jag behöver antingen komma in i butik igen eller försöka via supporten. Där verkar ingen riktigt ha koll på något dock. Xbox snubben frågade till och med vad All access var för något...

AC: Valhalla i 4k/60 fps är dock värt strulet

Nu behöver ungarna bara läggas den är det fritt fram idag/imorgon. Heja föräldraledighet och en självständig 1åring!

Medlem

Mediamarkt ger mig PS5 i december. Bokade dock väldigt sent.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Inaktiv
Skrivet av Kris:

Mediamarkt ger mig PS5 i december. Bokade dock väldigt sent.

När bokade du ?

Medlem
Skrivet av Beera:

Haha Sugen? Men tack, inte min stil att tjäna några extra kronor. Ser hellre att den går till någon som vill ha den

Tack men nej tack 🤗

Är inbiten i playstation så väntar på min spelstation 5! Men uppskattade verkligheten det du tänker göra👏🏻

Medlem
Skrivet av Sveakungen:

Känns lite komiskt när man känner "Oh, tänk om jag också kunde få något sådant från Bring". Man har liksom tappat förväntningarna och sänkt kraven

I med att man har hängt i denna tråd i över en månad så kände
Jag mig lite extra utvald när jag väl fick sms:et


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av zosma:

Återstår att se, var inne hos min lokala butik idag, och dom kunde reservera en till mig imorgon. Dock inte all access vad jag tror. Får se vad som händer imorgon.

Jag var inne o hämtade min series x på elgiganten, som jag bokade igår med all access.
All access funkade inte när jag kom hem så då fick jag ringa elgiganten som glömt registrera mitt serienummer. En fabriksåterställning senare funkar allt

Medlem

Fick precis ett kolli-id från Elgiganten. Blev upphetsad men när jag tittade närmare på det så visar det sig att dom precis skickat Demon souls PS5 till mig.

Medlem

Någon som vill köpa en series x i närheten av Sundsvall? Jag råkade köpa två 😐 Tar inget över inköpspriset.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Fick precis ett kolli-id från Elgiganten. Blev upphetsad men när jag tittade närmare på det så visar det sig att dom precis skickat Demon souls PS5 till mig.

Haha, lite lustigt att spel/tillbehör släpps innan.

Medlem
Kanske, kanske

Min Series X ska komma under kvällen men det senaste jag ser är att den packades om i Jönköping 18.00... Express med Bring må vara covidsäkert, men skulle beställt till butik i stället...

Medlem

Fick via kundtjänst beskedet att min XSX skulle skickas via Bring "nu i eftermiddag" med kollinummer och allt, och garanterat levereras imorgon. Fortfarande ingenting, och nu har kundtjänsten stängt för dagen. Man blir ju inte lite trött på Elgiganten. De flesta andra verkar åtminstone fått det skickat vid det här laget, eller är någon annan kvar i samma sits som jag?

Medlem
Skrivet av speglosa:

De flesta andra verkar åtminstone fått det skickat vid det här laget, eller är någon annan kvar i samma sits som jag?

Du är inte ensam, tar till mig att du fick kollinummer - men syns det inte i bring appen har det nog inte lämnat lagret. Hoppas att det lossnar i morgon.

Medlem
Skrivet av speglosa:

Fick via kundtjänst beskedet att min XSX skulle skickas via Bring "nu i eftermiddag" med kollinummer och allt, och garanterat levereras imorgon. Fortfarande ingenting, och nu har kundtjänsten stängt för dagen. Man blir ju inte lite trött på Elgiganten. De flesta andra verkar åtminstone fått det skickat vid det här laget, eller är någon annan kvar i samma sits som jag?

Samma här, ligger hos Bring! Men inget SMS eller något ännu! Är nog inte Elgigantens fel faktiskt... känns inte som man ens kommer få den imorgon!

Medlem
Skrivet av ligu:

Ni som fått trackingid från Elgiganten/Bring, visar Brings spårning något vettig data?

Min spårning visar bara att de skickat ut email/sms runt 09:30 imorse, förutom det ingenting. Jag chattade med Brings kundtjänst nyss runt 15:00 som gav mig något form av standardsvar:

Hej, Er leverans har ännu inte kommit in till vår terminal... <klipp>...När sändningen är skannad på en av våra terminaler, är ni välkomna att återkomma till oss med era eventuella frågor.

Refreshat Brings trackingsida maniskt hela dagen och nu äntligen har paketet iallafall kommit till terminal så att man ser att NÅGOT hänt, men en hel dag för att bara ta sig från Elgiganten till Bring, buhu.

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
10 november 20:01 - 556 52 JÖNKÖPING

Medlem

Beställt 22 september 9:01 och har inte ens fått nån kollinummer alls, är det flera som sitter i samma båt?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Puffin:

Har samma problem. Satt en timme i supporten med elgiganten, sen en timme till med Xbox supporten som skulle återkomma (men inte gjort det).

Tror de gjorde bort sig på Elgiganten och kopplade inte ihop all-access biten med konsolen. Såg när han gjorde det den här gången och det verkar som ett steg mindre än när en annan kille gjorde likadant för min Series s förra veckan (valde att avbeställa denna då jag fick en series X i butiken istället).

Gissar på att jag behöver antingen komma in i butik igen eller försöka via supporten. Där verkar ingen riktigt ha koll på något dock. Xbox snubben frågade till och med vad All access var för något...

AC: Valhalla i 4k/60 fps är dock värt strulet

Nu behöver ungarna bara läggas den är det fritt fram idag/imorgon. Heja föräldraledighet och en självständig 1åring!

Haha jag köpte också AC och galet snyggt. Jag åkte in till butiken. Tydligen så ska de ”aktivera” SN numret på konsolen i deras system och de hade missat de. Elgiganten hade gjort bort sig tydligen. Jag tog kort på lådans etikett med SN numret och åkte in. 30min senare funkar det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av ligu:

Refreshat Brings trackingsida maniskt hela dagen och nu äntligen har paketet iallafall kommit till terminal så att man ser att NÅGOT hänt, men en hel dag för att bara ta sig från Elgiganten till Bring, buhu.

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
10 november 20:01 - 556 52 JÖNKÖPING

Ja och då antar jag att det skickades från Elgigantens centrallager i Jönköping(?), så är ju ganska imponerande på en hel dag.

Medlem
Skrivet av Quinny95:

Beställt 22 september 9:01 och har inte ens fått nån kollinummer alls, är det flera som sitter i samma båt?

Jag beställde exakt samtidigt från Elgiganten och fick ett sms kl 18 ikväll att det var på väg. De verkar haft problem att hantera alla ordrar i tid. Kan tillägga att det på hemsidan fortfarande bara står reserverad fast den har ett spårningsnummer nu.

Medlem

Grattis till alla som fått sina xböxar! Hade Halo vart lanseringstitel så hade jag inte avbokat min.

Tycker det börjar osa katt om ps5 lanseringen alltså känns ju galet att besked ska komma så sent. Hållt tummarna så länge nu så dom ramlar nog snart av.

Skriv svar