Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Avstängd
Skrivet av ottoarg:

Vad spelar du på? Har laddat hem, men varken epic och uplay tillåter mig att starta det ännu... "coming soon"

Spelar på ps4. Det funkade redan 00 i natt men var för trött då för att börja spela.

Märkligt att det inte funkar för dig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Om en timme kan vi spela på pc. Står på 11 am eastern time.

Edit: Var visst två timmar. Klockan 17:00 kan man spela via epic launcher.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skrivet av rmpyro:

Om en timme kan vi spela på pc. Står på 11 am eastern time.

Jagr kunnat spela sedan efter 00:00 idag på min PC.. e det på Epic store du har din? Har för mej dom hade en liten senare släpp av nån anledning


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skrivet av ottoarg:

Vad spelar du på? Har laddat hem, men varken epic och uplay tillåter mig att starta det ännu... "coming soon"

Har du det på Epic så var det en liten senare launch av nån anledning, jag köpte mitt direkt hos Ubisoft och jag kunde åxå lira direkt efter midnatt


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jag väntar med Valhalla tills jag får tag på en nextgen konsol vilket troligtvis blir någon gång nästa år då jag inte bokat...

Medlem

Har kört ca 1 timme bara. Precis fått tillgång till skeppet och kan segla rundor.

Initiellt känns det mediokert, tycker karaktären rör sig lite konstigt och "Flytande" på något sätt. Kan bara vara jag som är ovan och mer vän vid andra spel för tillfället. Har ej kört AC Origins sedan releasen..

Medlem

Spelat i ca 3h och jag gillar det, storyn börjar med en bra och typisk vikinga-premiss, och det faller mig direkt in i smaken. Dock så för mig som streamar det så var det otroligt klurigt att få det att fungera på stream utan att det skulle lagga sönder på streamen (flöt på bra från min sida dvs). Ubisoft, vad mer kan man säga :).

Medlem

140kr för Valhalla o alla andra spel i en månad framåt. Inte dumt egentligen är det torka nångång så brukar jag aktivera ubisoft+ o dra hem nåt. Riktigt smidigt

Medlem

Finns en bug i början av spelet. Som gör så att cloud grejen blir korupt och efter det så startar inte spelet. Då måste du validera filerna för att spelet ska hoppa igång. Sjukt störande. Har hänt mig 2 gånger.. Hatar trasiga spel.

Medlem

Måste nog erkänna att jag har lite svårt att komma in och bli medryckt av Valhalla.

Efter ca 80h i Origins, och 120h i Odyssey (som jag blev färdig med förra månaden), som bägge var fantastiskt episka och storslagna med stora under överallt, kändes det lite fjuttigt att komma in i Valhalla med (jämförelsevis) tråkiga Norge och England. Får tyvärr lite budgetkänsla av det hela och kan inte fastna för varken Killvor eller Tjejvor som jag hoppat mellan en del nu, och ingen känns helt rätt. Är klart det är svårt att nå upp till Kassandra-nivåer, men hade nog väntat mig lite mer där.

Storyn än så länge känns också lite... klen, tunn, och rushad? Förstår att de vill kasta dig in i spelet så fort som möjligt, men det känns stundvis som de inte orkat presentera karaktärer och storylines på ett ordentligt sett.

Ska fortsätta och se om jag ändrar mina åsikter under spelets gång. Hoppas verkligen det.

Medlem

Kört bara lite men stör mig redan på det pissiga styrningen på PC.
Direkt oskön

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

140kr för Valhalla o alla andra spel i en månad framåt. Inte dumt egentligen är det torka nångång så brukar jag aktivera ubisoft+ o dra hem nåt. Riktigt smidigt

Tyvärr funkar inte Ubisoft+ för mig och tusen tusentals andra...men du får det att fungera? Hade ett aktivt konto för några dagar sedan som går ut den 6 december, men helt plötsligt så kunde jag inte spela, och supporten har gått och gömt sig...

Avstängd

Striderna är faktiskt svårare i detta spel än Odyssey men där var man ju overpowered så att säga. Har dött några gånger redan i detta.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Kört bara lite men stör mig redan på det pissiga styrningen på PC.
Direkt oskön

Det finns en god anledning till varför man hellre spelar på konsol.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Är här nån som lyckas spela via epic?

FM-guru
F.d. Sisyr

Spelat en handfull timmar. Känns bättre än Odyssey, men jag tyckte å andra sidan att Odyssey var klappuselt, så det säger väl kanske inte så mycket. Relativt underhållande strider, lagom utmanande. I alla fall på svåraste - kör man på normal blir det nog för lätt. Miljöerna är ju lite av AC-seriens signum, och de är nog så vackra även här. Såg att några klagade på styrningen, men jag får nog lov att säga att den är helt okej. Ja, förutom när karaktären börjar dumma sig när man klättrar och hoppar runt, och vägrar gå dit man tänkt sig. Det är tyvärr ett element jag känner igen från alla andra AC-spel också...

Manusmässigt är det lite för tidigt att uttala sig, men det första intrycket är i alla fall att det är mer intressant än Odyssey. Delvis eftersom Templars/Assassins inte har varit med så mycket ännu. Den konflikten är fruktansvärt uttjatad och ointressant, kan jag tycka, och den var tydligare i förarsätet i Odyssey. Mestadels beror förbättringen nog dock på att man har en bättre ton. Där Odyssey var lättsamt och fyllt med "quips" till den grad att jag omöjligt kunde ta spelet på allvar när det försökte vara seriöst, så har man här en mer sansad atmosfär som funkar bättre.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Kört bara lite men stör mig redan på det pissiga styrningen på PC.
Direkt oskön

Hatar dodge på ALT och vänster hand (sköld) på Q. Bytte detta så jag dodgar med musknapp 4 "Bakåt" och vänster hand på musknapp 5 "Framåt" (på min mus). Det gör att jag kan röra mig fritt med skölden uppe.

Medlem

Kört inledningen och lite till, gillar det!

Hajp!

Medlem
Skrivet av Kris:

Det finns en god anledning till varför man hellre spelar på konsol.

Kör med Xbox dosa med

Skrivet av Fulci:

Hatar dodge på ALT och vänster hand (sköld) på Q. Bytte detta så jag dodgar med musknapp 4 "Bakåt" och vänster hand på musknapp 5 "Framåt" (på min mus). Det gör att jag kan röra mig fritt med skölden uppe.

Men det är själva styrningen och känslan i det som är off på något sätt.

Man vänjer sig väl.
Men vore kul om de kunde anpassa gameplay för PC nån gång.

Medlem
Strul i ubisoft butiken

Tjena Forumet!
Jag köpte spelet i morse för digital nedladdning via Ubisoft UK butiken (Då jag inte ens fick upp betalningsalternativ på eu butiken under morgonen). Fick inget bekräftelsemejl på det köpet och inga pengar drogs från paypal men ordern ligger där i historiken när jag loggar in på butiken. Testade att köpa det igen nu från EU när det gick att betala och har inte fått bekräftelse eller spelet på den ordern heller. Så nu sitter jag här med 2 digitala ordrar och inget spel i biblioteket. Ingen betalning har dragits än men antar att det kommer bli en jävla process sen att få en av ordrarna återbetald när pengarna väl har dragits. Har det varit flera i Sverige med samma strul? Verkar vara väldigt olika bland alla kunder när man kollar reddit och twitter, vissa har fått sitt och vissa inte.

Har såklart skickat in det som en support ticket i Ubisofts support. Men de verkar inte vara de kvickaste med supporten under denna lansering.


signatur

Ryzen 5 7600X | Powercolor Radeon RX 6800XT | 32 GB Kingston DDR5 Fury Beast

Medlem
Skrivet av Sisyr:

[...]

Manusmässigt är det lite för tidigt att uttala sig, men det första intrycket är i alla fall att det är mer intressant än Odyssey. Delvis eftersom Templars/Assassins inte har varit med så mycket ännu. Den konflikten är fruktansvärt uttjatad och ointressant, kan jag tycka, och den var tydligare i förarsätet i Odyssey. [...]

Då borde nog Odyssey varit det perfekta spelet för dig med tanke på att det inte fanns några Templars eller Assassins i spelet, utan bara föregångarna till dessa. Tycker det var intressant att se hur saker och ting började formas 🙂 I Valhalla verkar ju Assassins/Templars förhållande vara mer uttalat redan från början av spelet, med tydliga klassiska länkar från tidigare spel.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tror inte det

Poängen jag försöker nå är att du verkar vara lite negativt inställd till spelet. Varför skulle det för exempel vara dåligt att man kan välja att spela som man eller kvinna? Min tonårsdotter är väldigt tacksam för detta då hon gillar de här spelen och var väldigt tacksam att hon i Odyssey kunde spela en karaktär som hon identifierar sig bättre med, än någon testoseronpackad brutus.

Nu kan hon spela genom som kvinna, och jag kan spela igenom som man, och sen kan vi snacka lite om det är någon skillnad i spelet under vägens gång. Är ju superbra.

Det blir ju på ett sätt sämmre eftersom karaktär-dialoger och uppdrag anpassas för att passa båda könen.. Alltså blir det inte samma djup.. Nu behöver det ju dock inte bli så, men det är ändå Ubisoft vi snackar om, så skulle tro att detta generellt är något negativt.

Tänkt dig själv om du kunde byta ut Geralt till en kvinna i The Witcher, tror du inte det hade påvärkat Geralts dialoger och personlighet?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kyraal:

Då borde nog Odyssey varit det perfekta spelet för dig med tanke på att det inte fanns några Templars eller Assassins i spelet, utan bara föregångarna till dessa. Tycker det var intressant att se hur saker och ting började formas 🙂 I Valhalla verkar ju Assassins/Templars förhållande vara mer uttalat redan från början av spelet, med tydliga klassiska länkar från tidigare spel.

Nja, same shit, different name. Konflikten är densamma. Är samma visa i Valhalla, att de kallas för "Order of the Ancients" istället för Templars (såklart, eftersom Tempelherreordern inte var bildad där heller). Var väl så i Origins med? Hade dock betydligt större problem med Odyssey än den övergripande bakgrundskonflikten mellan Templars/Assassins, som jag skrev i föregående inlägg.

Avstängd

Gör inte som jag och skynda igenom Norge delen. Jag for tillbaka nu till Norge och samlade alla ingot och skils jag missade där. Dvs dom gula plupparna.


signatur

PS5 och inget annat.

Frilansare
Skrivet av Kris:

Det finns en god anledning till varför man hellre spelar på konsol.

Körde på PC med Xbox Elite-kontroll. Awesome.

Medlem

Någon som lirat på vanilla PS4? Hur flyter det/ser ut?

Har ju en riktigt bra dator, men vi har en bebis hemma sen 5 månader och det blir lättare att klämma in spelande i soffan när han sover än på kontoret.

Gen
Medlem

Hur funkar det prestandamässigt på PC? Watch_Dogs Legion var ju verkligen inget att hänga i granen.

Medlem
Skrivet av Gen:

Hur funkar det prestandamässigt på PC? Watch_Dogs Legion var ju verkligen inget att hänga i granen.

sitter med ett 2080ti men fick sänka lite.
1440p upplösning

Avstängd
Skrivet av G4ruda:

Någon som lirat på vanilla PS4? Hur flyter det/ser ut?

Har ju en riktigt bra dator, men vi har en bebis hemma sen 5 månader och det blir lättare att klämma in spelande i soffan när han sover än på kontoret.

Jag spelar på Vanilla ps4 och det flyter bra och ser väldigt bra ut med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Men kände man sig inte mer badass när man counterkill (kontradödade ) folk istället för att behöva hugga folk fem gånger i magen som i Odyssey/origins !?

Det är vad jag saknar iaf att känna mig dödligt farlig inte bara smygandes utan även när smygandet går åt fanders

De borde ta lärdom av Ghost of Tsushima. Flera delar av det stridssystemet känns bra för Assassins Creed. Fokus på kontring och elegans.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar