Xbox Game Pass - November Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - November Part 2

Då var det dags igen för påfyllning av innehållet i Xbox Game Pass! En hel del spel blir det...med konsol-launch av Gears Tactics, launch av Destiny 2: Beyond Light och ännu ett Final Fantasy-spel bland annat.

EA Play läggs som bekant till den 10:e november och bara det utökar biblioteket med ett åttiotal spel! Allt från sportspel, Star Wars: Jedi Fallen Order och Anthem kan man hitta i deras katalog. Trevligt! Vi har också fått datum för PC-släppet av EA Play: 15 december är det som gäller.

En hel del spel som finns på den ena eller andra plattformen på XGP görs tillgängliga för fler nu; Gonner 2 och en handfull EA Play-titlar blir tillgängliga för streaming på Android, Gears Tactics och Star Renegades kommer till konsolpasset, Halo 4 och Streets of Rogue blir tillgängliga även på PC.

En månads Disney+ erbjuds som perk med Xbox Game Pass Ultimate, lagom till andra säsongen av The Mandalorian. Kommer hela tiden nya, trevliga perks så missa inte att kolla till den tabben i appen då och då!

Novembers första laddning spel hittar ni i min tråd här.

Nya titlar:

Gears Tactics (9 nov, konsol+android)

Destiny 2: Beyond Light (10 nov, konsol+android)

Planet Coaster: Console Edition (10 nov, konsol+android)

Tetris Effect: Connected (10 nov, konsol+PC)

EA Play (10 nov, konsol+android. 15 dec PC)

Final Fantasy VIII Remastered (12 nov, konsol+PC)

Gonner 2 (12 nov, android. Ute nu PC+konsol)

Streets of Rogue (12 nov, PC. Ute nu konsol)

ARK: Survival Evolved: Explorer's Edition (17 nov, konsol+PC+android)

Halo MCC: Halo 4 (17 nov, PC)

River City Girls (19 nov, konsol+PC+android)

Star Renegades (19 nov, konsol+android)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången den 16/11: Darksiders III, Munchkin, The Talos Principle, Tracks: The train set game.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #PC #android #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Fick precis min Series X. Detta passar så otroligt bra. Kommer spela sönder Tetris Connected! Ett tips jag har är att både Dantes Inferno & Shadows of the Damned finns med från EA-play. Två unika och bra spel!

Fragtjuv
Skrivet av maq777:

Fick precis min Series X. Detta passar så otroligt bra. Kommer spela sönder Tetris Connected! Ett tips jag har är att både Dantes Inferno & Shadows of the Damned finns med från EA-play. Två unika och bra spel!

Dante's Inferno var det som påminde lite om de tre första God of war-spelen va?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Dante's Inferno var det som påminde lite om de tre första God of war-spelen va?

Japp!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Fick precis min Series X. Detta passar så otroligt bra. Kommer spela sönder Tetris Connected! Ett tips jag har är att både Dantes Inferno & Shadows of the Damned finns med från EA-play. Två unika och bra spel!

Kul tips! Det var en jäkla massa spel som lades till där... strax över 80 spel från EA. Hittade en hel hög med spel som jag är intresserad av att testa men som man inte gått o köpt.


signatur

Jump in.

Medlem

Microsoft tar verkligen i från tårna med Xbox Game Pass.

Medlem

Som 30+are (spelar mycket) behöver jag inget annat i mitt liv än xbox ultimate och typ 1 till 2 spelköp om året. This is good.

Medlem

Vad kul med så mycket nytt! Har precis hämtat min Xbox series X nu, men kommer spara unboxingen tills imorgon. Men tror Tetris ligger bra till som första spelet, vem hade gissat det för 25 år sedan. 😀

Skrivet av joelthor100:

Dante's Inferno var det som påminde lite om de tre första God of war-spelen va?

Det är mycket bättre än God of War, kan jag tycka. Spela, du kommer inte ångra det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Dantes Inferno är ett av mina favoritspel från den förra generationen. En enormt underskattad pärla i mitt tycke

Medlem

Lite för mycket har det tagit i. De kanske ska se till att deras servrar funkar innan de släpper Xbox Series X idag. Funkat sjukt dåligt senaste tiden. Iaf Game Pass på PC då det inte går ladda ner oftast. Man får hålla på ett bra tag innan man får ned något utan fel.

Medlem

River city Girls ser coolt ut, ska bli kul att testa. Gillade Street of Rage 4.

NuZ
Testpilot

Dantes inferno och Dead Space är riktigt bra spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Testade precis fallen order på series x.... Va fan har ingen sagt att det är så jäkla bra?? Jag tycker det verkar hur bra som helst och då är jag rätt trött på star Wars..

Ambassadör
Xbox
Skrivet av perihelion74:

Testade precis fallen order på series x.... Va fan har ingen sagt att det är så jäkla bra?? Jag tycker det verkar hur bra som helst och då är jag rätt trött på star Wars..

Det är riktigt bra!


signatur

Jump in.

Medlem

Game Pass ser onekligen intressant ut. Blir att testa någon gång efter att Last of us Part II och Death Stranding är avklarade.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Testade precis fallen order på series x.... Va fan har ingen sagt att det är så jäkla bra?? Jag tycker det verkar hur bra som helst och då är jag rätt trött på star Wars..

Fast, The Force Unleashed är bättre?

Medlem
Skrivet av maq777:

Fast, The Force Unleashed är bättre?

Du måste skämta med mig xD

Gnällkuk

Hade missat att en remaster på FF8 var på g, dock ser det ju mest ut som en straight port. Vad är ens remastrat? Synd att Beyond Light inte gällde PC också


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Du måste skämta med mig xD

Nää absolut inte. 1:an är skitbra. 2:an suger hästpung. Fallen Order är också bra. Men TFU var/är åtminstone lika bra. Du får lita på mitt ord. Jag tänker inte ge några genomtänkta argument. Jag tänker inte tänka alls. Det är jag bäst på!

Medlem

Så nu sa jag upp Game Pass. Då det funkar så uselt på Windows 10. Kanske bättre att skaffa en Xbox konsol. Flight Simulator tar 100GB fast man avinstallerar det. Kollade i Windowsapp mappen och där ligger mycket kvar som inte är installerat längre och tar en jävla massor av plats som inte går att ta bort. Så blir inge mer från Microsoft store och game pass förs Microsoft inte fixar dessa problem.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av perihelion74:

Testade precis fallen order på series x.... Va fan har ingen sagt att det är så jäkla bra?? Jag tycker det verkar hur bra som helst och då är jag rätt trött på star Wars..

Du får hänga på FZ oftare. Är ju rätt många här som har vurmat för Fallen Order, även om jag själv inte gillade det.

Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Så nu sa jag upp Game Pass. Då det funkar så uselt på Windows 10. Kanske bättre att skaffa en Xbox konsol. Flight Simulator tar 100GB fast man avinstallerar det. Kollade i Windowsapp mappen och där ligger mycket kvar som inte är installerat längre och tar en jävla massor av plats som inte går att ta bort. Så blir inge mer från Microsoft store och game pass förs Microsoft inte fixar dessa problem.

Konstigt. Den buggen ska vara fixad sedan länge... Jag läste om det när det var aktuellt.

Medlem

OJOJOJ nu har jag spelat Tetris i några timmar hur kan det vara så fantastiskt roligt?! Herregud!

Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Hade missat att en remaster på FF8 var på g, dock ser det ju mest ut som en straight port. Vad är ens remastrat? Synd att Beyond Light inte gällde PC också

Tyvärr inte en så bra remaster som man kunde önskat. Lite quality of life saker som att snabba på strider och vissa texturer är ju uppdaterade. Har faktiskt inte testat den men vad jag har läst mig till i varje fall. "Original versionen" på Steam finns det ju mycket moddar till som fixar en del problem som även den versionen hade.

Tror inte det går att modda spel till Gamepass dock, tyvärr.

1
Skriv svar