Vändningen - Gamla Spider-man-sparfiler kommer att funka på PS5

Robot
Vändningen - Gamla Spider-man-sparfiler kommer att funka på PS5
Medlem

Klumpigt av Insomniac, något som vore självklart från början.

Bra att de rättar till det dock

Avstängd

Vad menar ni med "betala dyra pengar för att få sina PS4-sparfiler att fungera med Remastered."?

Rätta mig gärna också om jag har fel men detta är väl något av första gången som en remaster version av ett spel är kompatibelt med sparfiler från originalet eller?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Bra goodwill från Insomniac.
Förstår inte riktigt hur dem menar med dräkter, kommer även den äldre PS4 versionen få dessa?

En sak som man kan fundera över hur dom löser är Throphies.
Det är väl andra Throphies i remastered, kommer dem hoppa upp som klarade ifall man klarat saker på PS4 versionen som finns som throphies i remastered?
Eller får man spela New game plus för att bli klar med dessa?

Jag har klarat grundspelet spider-man och tänkte spela igenom expansionerna på PS5, men när nyheten kom att gamesaves inte skulle fungera så tänkte jag strunta i det.
Men nu så blir man sugen igen och 200Kr kanske inte är så värt farligt för en uppdaterad version.
Jag får väl kolla på någon jämförelse innan jag bestämmer mig.

Sen så är jag ingen fan av det nya ansiktet, men man kanske vänjer sig.

Medlem

Gött mos. Inte för det hjälper mig ett dugg då jag redan är klar med spelet. Hade hellre sett vi som redan äger spelet fick ps5 uppgraderingen gratis istället för att behöva betala för spelet igen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Checker:

Vad menar ni med "betala dyra pengar för att få sina PS4-sparfiler att fungera med Remastered."?

Rätta mig gärna också om jag har fel men detta är väl något av första gången som en remaster version av ett spel är kompatibelt med sparfiler från originalet eller?

Nu killgissar jag lite men kan ha med att man är tvungen att köpa spelet igen samt att detta ses som en PS5 patch och inte en renodlad remaster. Är i grunden samma spel med PS5 tillägg (Ray tracing, högre upplösning bla)


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu killgissar jag lite men kan ha med att man är tvungen att köpa spelet igen samt att detta ses som en PS5 patch och inte en renodlad remaster. Är i grunden samma spel med PS5 tillägg (Ray tracing, högre upplösning bla)

Folk klagar på ett visst företag och deras val av namn på konsoler, att det är förvirrande vilken konsol man ska köpa, men Miles Morales får jag verkligen inte kläm på. Vilken version ska jag köpa? Funkar PS4-versionen även på PS5? Måste jag köpa PS5-versionen även om jag redan äger den på PS4? Är det samma spel i grunden men att det får en PS5-patch? Vad ingår i Ultimate Edition? Vad är meningen med livet?

NuZ
Testpilot
Skrivet av r4v3nl0rd:

Folk klagar på ett visst företag och deras val av namn på konsoler, att det är förvirrande vilken konsol man ska köpa, men Miles Morales får jag verkligen inte kläm på. Vilken version ska jag köpa? Funkar PS4-versionen även på PS5? Måste jag köpa PS5-versionen även om jag redan äger den på PS4? Är det samma spel i grunden men att det får en PS5-patch? Vad ingår i Ultimate Edition? Vad är meningen med livet?

Haha ja men så illa är det nog inte. Tydligen så gick det ju så är samma kod men med patch. Är ju ett enkelt sett att dra in stålar. Jag hade gjort lika dant


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Nu killgissar jag lite men kan ha med att man är tvungen att köpa spelet igen samt att detta ses som en PS5 patch och inte en renodlad remaster. Är i grunden samma spel med PS5 tillägg (Ray tracing, högre upplösning bla)

Detta är en Remaster. Inte bara en upgrade. Namnet avslöjar liksom samma sak också. Ps4 sparfilerna har inte tidigare varit kompatibla med remastern vilket nu är åtgärdat genom att man kan exportara dessa från ps4 versionen. Däremot om man kör PS4 versionen på PS5 genom bakåtkompatibilitet så är det inga problem med sparfilerna. Det har aldrig kostat något extra att kunna använda ps4-sparfilerna. Det har helt enkelt inte varit möjligt.

Tilläggen är mycket mer än bara Ray Tracing och högre upplösning. Väldigt många assets, texturer och karaktärs modeller som är helt omgjorda (typ det som remasters brukar vara) samt anpassat för att dra nytta av alla funktioner som PS5 erbjuder (dualsense, 3daudio)

Skrivet av NuZ:

Haha ja men så illa är det nog inte. Tydligen så gick det ju så är samma kod men med patch. Är ju ett enkelt sett att dra in stålar. Jag hade gjort lika dant

Fel. Det är en remaster.
Är spelen i Halo: The Master cheif collection samma kod som originalen men med patch? Är nya Mafia samma kod men med patch? Varför måste jag köpa spelet igen varför fungerar inte mina Savegames?

Skrivet av r4v3nl0rd:

Folk klagar på ett visst företag och deras val av namn på konsoler, att det är förvirrande vilken konsol man ska köpa, men Miles Morales får jag verkligen inte kläm på. Vilken version ska jag köpa? Funkar PS4-versionen även på PS5? Måste jag köpa PS5-versionen även om jag redan äger den på PS4? Är det samma spel i grunden men att det får en PS5-patch? Vad ingår i Ultimate Edition? Vad är meningen med livet?

Ps4 versionen fungerar hur bra som helst på Ps5. Remaster versionen måste du köpa om du vill spela.
Visst är det samma spel i grund och botten. Men remastrad.
Miles Morals är Spin-off. Ultimate edition innehåller Miles Morales samt Spiderman remastered (alltså inte ps4 versionen)


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Haha ja men så illa är det nog inte. Tydligen så gick det ju så är samma kod men med patch. Är ju ett enkelt sett att dra in stålar. Jag hade gjort lika dant

Jag var ändå hyfsat seriös i mitt tidigare inlägg, även om jag raljerade lite. Frågorna är många. På riktigt. Är det en expansion eller ett fristående spel ens? Måste jag äga Spiderman för att kunna spela Miles Morales?

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu killgissar jag lite men kan ha med att man är tvungen att köpa spelet igen samt att detta ses som en PS5 patch och inte en renodlad remaster. Är i grunden samma spel med PS5 tillägg (Ray tracing, högre upplösning bla)

Det är väl lite på gränsen.
utseendet har väl fått sig en ansiktslyft på många sätt.

Vet bland annat att digital foundry beskrev att bland annat hud ser bättre ut.
Vet inte hur det är med texturer, men tror även att dem uppgraderats.

Sen så ska det vara nya throphies.

200Kr är väl inte jättemycket pengar och är man inte super intresserad så kan man ju köpa det på REA eller strunta i det, man missar ju inget i story och väldigt lite i gameplay(förutom att det flyter på bättre) ifall man redan spelat igenom det på PS4.

Ifall valet är att dem inte rört Spider-man eller bara lagt till högre upplösning och FPS istället för ett ansiktslyft för 200Kr, så väljer jag nog att de tar ut 200Kr för att lyfta spelet.

Sen så vill dom väl ha lite betalt för att arbetstiden för omtagning av det nya ansiktet också...

NuZ
Testpilot
Skrivet av Checker:

Detta är en Remaster. Inte bara en upgrade. Namnet avslöjar liksom samma sak också. Ps4 sparfilerna har inte tidigare varit kompatibla med remastern vilket nu är åtgärdat genom att man kan exportara dessa från ps4 versionen. Däremot om man kör PS4 versionen på PS5 genom bakåtkompatibilitet så är det inga problem med sparfilerna. Det har aldrig kostat något extra att kunna använda ps4-sparfilerna. Det har helt enkelt inte varit möjligt.

Tilläggen är mycket mer än bara Ray Tracing och högre upplösning. Väldigt många assets, texturer och karaktärs modeller som är helt omgjorda (typ det som remasters brukar vara) samt anpassat för att dra nytta av alla funktioner som PS5 erbjuder (dualsense, 3daudio)

Fel. Det är en remaster

Ps4 versionen fungerar hur bra som helst på Ps5. Remaster versionen måste du köpa om du vill spela.
Visst är det samma spel i grund och botten. Men remastrad.
Miles Morals är Spin-off. Ultimate edition innehåller Miles Morales samt Spiderman remastered (alltså inte ps4 versionen)

Skrivet av r4v3nl0rd:

Jag var ändå hyfsat seriös i mitt tidigare inlägg, även om jag raljerade lite. Frågorna är många. På riktigt. Är det en expansion eller ett fristående spel ens? Måste jag äga Spiderman för att kunna spela Miles Morales?

Skrivet av Fearnox:

Det är väl lite på gränsen.
utseendet har väl fått sig en ansiktslyft på många sätt.

Vet bland annat att digital foundry beskrev att bland annat hud ser bättre ut.
Vet inte hur det är med texturer, men tror även att dem uppgraderats.

Sen så ska det vara nya throphies.

200Kr är väl inte jättemycket pengar och är man inte super intresserad så kan man ju köpa det på REA eller strunta i det, man missar ju inget i story och väldigt lite i gameplay(förutom att det flyter på bättre) ifall man redan spelat igenom det på PS4.

Ifall valet är att dem inte rört Spider-man eller bara lagt till högre upplösning och FPS istället för ett ansiktslyft för 200Kr, så väljer jag nog att de tar ut 200Kr för att lyfta spelet.

Sen så vill dom väl ha lite betalt för att arbetstiden för omtagning av det nya ansiktet också...

Ja därför jag skrev bla. efter tilläggen jag skrev.

Tolkningsfråga, behövs en remaster på ett sådant nytt spel istället för patcha in uppgraderingarna? Betald DLC kanske istället? Är ju tydligen samma kod i grunden. Så bör vara en så kallad cash grab. En bra sådan men fortfarande en cash grab.

Ja det är väl ny skådis och sådant som du säger. Kostar en del men jag har fortfarande svårt att se denna som en remaster. Jag ser den som är en ambitiös patch för next-gen. Kanske jag är ensam om men det tycker jag iaf.

Ska bli kul o testa i vår sen för älskade första spelet på ps1 och spelet på ps4. Spelade aldrig expansionen och den ska väl ingå också så har att se framemot i vår sedan när man lyckats hogga en konsol


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Ja därför jag skrev bla. efter tilläggen jag skrev.

Tolkningsfråga, behövs en remaster på ett sådant nytt spel istället för patcha in uppgraderingarna? Betald DLC kanske istället? Är ju tydligen samma kod i grunden. Så bör vara en så kallad cash grab. En bra sådan men fortfarande en cash grab.

Ja det är väl ny skådis och sådant som du säger. Kostar en del men jag har fortfarande svårt att se denna som en remaster. Jag ser den som är en ambitiös patch för next-gen. Kanske jag är ensam om men det tycker jag iaf.

Ska bli kul o testa i vår sen för älskade första spelet på ps1 och spelet på ps4. Spelade aldrig expansionen och den ska väl ingå också så har att se framemot i vår sedan när man lyckats hogga en konsol

Mmm.. att du tycker att det är en ambitiös patch spelar väl ingen roll. Och det är ju inte en tolkningsfråga. Spelet är en remaster. Förstår inte vad du får ut av att sprida felaktig information heller.

I detta fall rör det sig om en Remaster. Vanligtvis brukar inte sparfiler fungera från original till remasters.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Checker:

Mmm.. att du tycker att det är en ambitiös patch spelar väl ingen roll. Och det är ju inte en tolkningsfråga. Spelet är en remaster. Förstår inte vad du får ut av att sprida felaktig information heller.

I detta fall rör det sig om en Remaster. Vanligtvis brukar inte sparfiler fungera från original till remasters.

Sprider vad? Jag sa att jag killgissar och vad är en remaster enligt dig vs. en ambitiös patch?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Sprider vad? Jag sa att jag killgissar och vad är en remaster enligt dig vs. en ambitiös patch?

Spelet är officiellt en Remaster.

Du säger även att det tydligen är samma kod också för att sparfilerna fungerar mellan de olika versionerna. Även om man aktivt måste exportera sina sparfiler från PS4 versionen av spelet för att få dom att fungera i remastered versionen. Vilket är vad Insomniac släpper en patch för för att man ska kunna göra.
Alltså inte bara flytta sparfilerna mellan konsolerna.
Däremot om man spelar PS4 spiderman på PS5 (BC) så räcker det med att flytta sparfilerna. Allt detta tyder ju på allt annat än att det "tydligen är samma kod"

Skulle du säga det nya Sam & Max också är en ambitiös patch?
Är Masterchief collection en ambitiös patch?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Checker:

Spelet är officiellt en Remaster.

Du säger även att det tydligen är samma kod också för att sparfilerna fungerar mellan de olika versionerna. Även om man aktivt måste exportera sina sparfiler från PS4 versionen av spelet för att få dom att fungera i remastered versionen. Vilket är vad Insomniac släpper en patch för för att man ska kunna göra.
Alltså inte bara flytta sparfilerna mellan konsolerna.
Däremot om man spelar PS4 spiderman på PS5 (BC) så räcker det med att flytta sparfilerna. Allt detta tyder ju på allt annat än att det "tydligen är samma kod"

Skulle du säga det nya Sam & Max också är en ambitiös patch?
Är Masterchief collection en ambitiös patch?

Ja det är det och en samlings utgåva av de gamla spelen med ambitiösa patcher

Ja är det ett helt nytt uppbyggt spel, alltså från grunden? Nae då är det inte samma kod i botten. Att det heter remaster är en helt annan fråga. Inte skyddad titel så kan kalla mig själv remastrad version av min far.

Sam&Max är typ helt remastrad så där är också en tolkningsfråga.

Som jag sa, jag killgissar och sprider ingen av mina påståenden som fakta


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Checker:

Spelet är officiellt en Remaster.

Du säger även att det tydligen är samma kod också för att sparfilerna fungerar mellan de olika versionerna. Även om man aktivt måste exportera sina sparfiler från PS4 versionen av spelet för att få dom att fungera i remastered versionen. Vilket är vad Insomniac släpper en patch för för att man ska kunna göra.
Alltså inte bara flytta sparfilerna mellan konsolerna.
Däremot om man spelar PS4 spiderman på PS5 (BC) så räcker det med att flytta sparfilerna. Allt detta tyder ju på allt annat än att det "tydligen är samma kod"

Skulle du säga det nya Sam & Max också är en ambitiös patch?
Är Masterchief collection en ambitiös patch?

Witcher 3 från 2015 får nexgen uppgradering och ska vara gratis för de som redan äger spelet...
https://www.fz.se/nyhet/284271-the-witcher-3-far-ray-tracing-...

Avstängd
Skrivet av Sapiens:

Witcher 3 från 2015 får nexgen uppgradering och ska vara gratis för de som redan äger spelet...
https://www.fz.se/nyhet/284271-the-witcher-3-far-ray-tracing-...

Jepp. Är det en remaster?
No Man's sky från 2016 får också en next gen uppgradering.

Vad har det att göra med SpiderMan Remastered?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Checker:

Jepp. Är det en remaster?
No Man's sky från 2016 får också en next gen uppgradering.

Vad har det att göra med SpiderMan Remastered?

Skrivet av Sapiens:

Witcher 3 från 2015 får nexgen uppgradering och ska vara gratis för de som redan äger spelet...
https://www.fz.se/nyhet/284271-the-witcher-3-far-ray-tracing-...

Precis, du besvarade frågan själv. Vad är en remaster?! Bara för det står i namnet? Eller vill de göra en ambitiös cash grab? Livet har många frågor tyvärr.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Precis, du besvarade frågan själv. Vad är en remaster?! Bara för det står i namnet? Eller vill de göra en ambitiös cash grab? Livet har många frågor tyvärr.

Ah ok. Så alla remasters enligt dig är alltså bara ambitiösa patchar och cashgrabs? Oberoende av vad som gjorts åt spelet i fråga.
Anser du också uppföljare till spel då också bara vara ett ambitiöst DLC?

Skrivet av NuZ:

Ja är det ett helt nytt uppbyggt spel, alltså från grunden? Nae då är det inte samma kod i botten

Detta vore då en Remake och inte en Remaster


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Checker:

Ah ok. Så alla remasters enligt dig är alltså bara ambitiösa patchar och cashgrabs? Oberoende av vad som gjorts åt spelet i fråga.
Anser du också uppföljare till spel då också bara vara ett ambitiöst DLC?

Detta vore då en Remake och inte en Remaster

Ja om det är såpass omgjort så skulle jag säga remake faktiskt. Men som jag hela tiden sagt. Jag killgissar och det är mina påståenden och jag säger inte att det är fakta


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Ja om det är såpass omgjort så skulle jag säga remake faktiskt. Men som jag hela tiden sagt. Jag killgissar och det är mina påståenden och jag säger inte att det är fakta

Står du fast vid ditt påstående ännu då och din killgissning efter att du blivit presenterad med information över vad som behövs för att få sparfilerna att fungera och att det rör sig om samma kod på de 2 olika versionerna?

För att sammanställa: Patch till Ps4 spiderman som möjliggör exportering av sparfilerna inifrån spelet. Vilket sannolikt även inkluderar någon typ av konvertering av sparfilerna eftersom dessa annars inte fungerar med Remastern.
Att endast flytta sparfilerna mellan PS4 och PS5 fungerar endast om man vill spela PS4 Spiderman på PS5 via bakåtkompatibilitet.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Checker:

Står du fast vid ditt påstående ännu då och din killgissning efter att du blivit presenterad med information över vad som behövs för att få sparfilerna att fungera och att det rör sig om samma kod på de 2 olika versionerna?

För att sammanställa: Patch till Ps4 spiderman som möjliggör exportering av sparfilerna inifrån spelet. Vilket sannolikt även inkluderar någon typ av konvertering av sparfilerna eftersom dessa annars inte fungerar med Remastern.
Att endast flytta sparfilerna mellan PS4 och PS5 fungerar endast om man vill spela PS4 Spiderman på PS5 via bakåtkompatibilitet.

Ja? Vad har du för information som säger annorlunda? Jag tror vi inte kommer längre i diskussionen så lika bra bryta där


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Ja? Vad har du för information som säger annorlunda? Jag tror vi inte kommer längre i diskussionen så lika bra bryta där

Det faktum att sparfilerna måste konverteras för att fungera. Skulle inte det tyda på att det inte är samma kod.
Håller med. Vi kommer inte längre.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Jepp. Är det en remaster?
No Man's sky från 2016 får också en next gen uppgradering.

Vad har det att göra med SpiderMan Remastered?

Om du klicka på Witcher 3 länken står det...
"Denna nya utgåva av The Witcher 3 kommer att göras tillgänglig som en fristeånde release men även som en gratis uppdatering om du redan äger det till pc, Xbox One och Playstation 4."

https://www.fz.se/nyhet/284271-the-witcher-3-far-ray-tracing-...

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Folk klagar på ett visst företag och deras val av namn på konsoler, att det är förvirrande vilken konsol man ska köpa, men Miles Morales får jag verkligen inte kläm på. Vilken version ska jag köpa? Funkar PS4-versionen även på PS5? Måste jag köpa PS5-versionen även om jag redan äger den på PS4? Är det samma spel i grunden men att det får en PS5-patch? Vad ingår i Ultimate Edition? Vad är meningen med livet?

Meningen med livet är att flest achievements och trophies när döden kommer vinner!

Och angående spelet så är inte jag heller helt med. har inte räknat ut om man måste köpa om hela spelet eller om det kommer gå o köpa en sorts uppgradering om man redan har ps4 versionen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Har ej läst alla inlägg i tråden, svaret finns kanske där.

Men jag är fortfarande förvirrad.

Jag äger Spiderman till PS4. Om jag köper Miles Morales till PS5, vad händer då?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Meningen med livet är att flest achievements och trophies när döden kommer vinner!

Äntligen någon som fattat!

Avstängd

@Joakim Bennet
Testar igen.
Vad menar ni med "betala dyra pengar för att få sina PS4-sparfiler att fungera med Remastered."?
Förhoppningsvis utan killgissningar denna gång


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

...

Fel. Det är en remaster.
Är spelen i Halo: The Master cheif collection samma kod som originalen men med patch? Är nya Mafia samma kod men med patch? ..

Ingen Halo fan så kan inte svara där men nya Mafia är ju en remake inte en remaster så det är ganska logiskt att saves inte funkar.

12
Skriv svar