PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Beställde min Series X genom windows store av alla ställen och fick den idag via UPS. Funkar bra hittils. Dock fungerar inte tv kortet och den har ingen "IR-blaster" men det var också det jag räknade med. Nu är det bara att tanka spel och börja köra. Lyckades få gamepass ultimate till januari för 8kr.

Medlem

Min käre storebror har bokat tre maskiner och verkar få samtliga. Samtliga med skivläsare. En av dessa är min.

Vågar inte ta ut segern ännu, men det känns bra samt att Demons Souls är bokat och betalt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Bokade en PS5 via NetonNet den 17/9, har dock inte hört något sen dess. Är det någon fler som bokat via dem och har ni fått någon info ifall ni får en eller ej?

Medlem
Skrivet av POOLBOY:

Bokade en PS5 via NetonNet den 17/9, har dock inte hört något sen dess. Är det någon fler som bokat via dem och har ni fått någon info ifall ni får en eller ej?

Jag har också bokat hos dem och inte fått nån info än mer än att köpet gått igenom. Men i deras q&a står det som svar på den frågan:

JakobC 2020-10-13
Topp 1 skribent
Hej! De som har förhandsbokat PS5 är beräknade till att få den på release. / Emelie

Medlem
Fast i Jönköping

Ångrar ju lite att man inte tog all access... Bring har inte levererat min XSX, senaste och enda livstecknet är att den anlänt i Jönköping och skickats vidare... Antar att det blir tidigast i morgon kväll...

Segt...

Å andra sidan förkyld så jag hade ändå inte kunnat hämta den i butik i dag ändå.

Medlem
Skrivet av Leinad:

Jag har också bokat hos dem och inte fått nån info än mer än att köpet gått igenom. Men i deras q&a står det som svar på den frågan:

JakobC 2020-10-13
Topp 1 skribent
Hej! De som har förhandsbokat PS5 är beräknade till att få den på release. / Emelie

Ah ok, har missat det. Tänker att ifall man inte kommer få en så hade det ju säkerligen hört av sig såhär nära på release. Bara hålla tummarna antar jag.

Medlem
Skrivet av POOLBOY:

Bokade en PS5 via NetonNet den 17/9, har dock inte hört något sen dess. Är det någon fler som bokat via dem och har ni fått någon info ifall ni får en eller ej?

Min bror har bokat där. En sekund efter förbokningarna drog igång.

Han har fått två mail om att båda maskinerna är klara för leverans vid release.

Han fick mail för ca en vecka sedan.

Önskar dig all lycka.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Slog till på en Xbox Series S idag, främst pga att jag ej kommer att få någon PS5 vid release (bokade PS5 våren 2020 via WH). Hittills nöjd, inte haft en Xbox sedan den första. Dock har konsolen hängt sig hela 3 gånger och däreftet stängts av på bara några timmars spelande. Samtliga gånger har det varit när jag lirat Gears 5, hoppas att det inte är något allvarligt..

Medlem

Har en Xbox series X som väntar på att hämtas ut men vill nog ha en PS5 med optisk läsare istället. PM om ngn vill byta sin PS5 med optisk läsare Stockholms trakten. Betalar givetvis de 300 som skiljer kontant/swish. Behöver svar de närmsta dagarna

Medlem

Hämtade min XSX idag på Webhallen, mycket nöjd på alla sätt. Utbudet i Gamepass är otroligt, särskilt med EA Play inkluderad.

Medlem
Skrivet av HightowerXVI:

Slog till på en Xbox Series S idag, främst pga att jag ej kommer att få någon PS5 vid release (bokade PS5 våren 2020 via WH). Hittills nöjd, inte haft en Xbox sedan den första. Dock har konsolen hängt sig hela 3 gånger och däreftet stängts av på bara några timmars spelande. Samtliga gånger har det varit när jag lirat Gears 5, hoppas att det inte är något allvarligt..

Det där låter oroväckande! Kanske ett måndagsexemplar?

Medlem

Började installera lite spel från EA Play, installerar dom på en extern mekanisk disk, sparar den interna till annat. NFL 20, FiFA 20 och NHL 20, NFL har jag nog aldrig spelat, Så tänkte testa hur den är, är inte så insatt i reglerna heller, bara på ett ungerfär. Tar nog en stund att hämta, dom är kanske ca 50 gb var. Har den uppkopplat med wifi så jag får ca 200 Mbit hastighet.

Medlem
Skrivet av HightowerXVI:

Slog till på en Xbox Series S idag, främst pga att jag ej kommer att få någon PS5 vid release (bokade PS5 våren 2020 via WH). Hittills nöjd, inte haft en Xbox sedan den första. Dock har konsolen hängt sig hela 3 gånger och däreftet stängts av på bara några timmars spelande. Samtliga gånger har det varit när jag lirat Gears 5, hoppas att det inte är något allvarligt..

Har en S med Kört många olika spel för att testa men inga problem mer än att Watch Dogs Legion stängdes av få jag provade quick resume men fungerade sedan
Har dock inte provat Gears 5

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Har en S med Kört många olika spel för att testa men inga problem mer än att Watch Dogs Legion stängdes av få jag provade quick resume men fungerade sedan
Har dock inte provat Gears 5

Legion har väl dock kraschat och haft massa buggar på både One och One X? Oklart hur mycket som är patchat och fixat nu dock.

Testa gärna lite Gears 5 också och återkoppla hur det gick.

Är väldigt nyfiken på S och ska förmodligen köpa en så småningom.

Medlem

Kul att läsa om alla som fått sina Boxar Blir sjukt hajpad själv, sitter och väntar ivrigt på PS5.
Någon som vet ifall Series X handkontrollen funkar med den trådlösa XBOX ONE PC adaptern? Den nya Series X kontrollen i blått är ju så sjukt snygg, vill köpa den även om jag egentligen inte behöver den

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Legion har väl dock kraschat och haft massa buggar på både One och One X? Oklart hur mycket som är patchat och fixat nu dock.

Testa gärna lite Gears 5 också och återkoppla hur det gick.

Är väldigt nyfiken på S och ska förmodligen köpa en så småningom.

Kört ut Legion på min xone x och hade inga strul alls
Får se med Gears 5 då jag inte har gamepass just för tillfället

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det där låter oroväckande! Kanske ett måndagsexemplar?

Skrivet av AndyZedd:

Har en S med Kört många olika spel för att testa men inga problem mer än att Watch Dogs Legion stängdes av få jag provade quick resume men fungerade sedan
Har dock inte provat Gears 5

Flera verkar ha problem enligt Reddit (även XSX): https://www.reddit.com/r/XboxSeriesX/comments/jrqpb0/xbox_ser...

Förhoppningsvis är det ett problem som går att lösa genom uppdatering av mjukvaran. Trist om det skulle vara hårdvaran

Jag har för övrigt testat andra spel, NHL 20 och Darksiders Genesis. Där har det ej varit några problem hittills.

Medlem

Uppfattade det som att Microsoft skulle ha gott om enheter vid lansering men ser nu att det är slut överallt med nästa leverans listad i Januari. Verkar som att enda skillnaden mot Sony i slutändan var att Sony var ärliga med tillgången.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Min bror har bokat där. En sekund efter förbokningarna drog igång.

Han har fått två mail om att båda maskinerna är klara för leverans vid release.

Han fick mail för ca en vecka sedan.

Önskar dig all lycka.

Jag bokade nog 1-1,5h efter och har inte fått nått mejl än. Står bara att ordern är mottagen i min köphistorik på ”Mina sidor”
Så då får jag nog räkna med att inte få någon den 19:e. Men hoppas jag har fel!

Medlem
Skrivet av HightowerXVI:

Flera verkar ha problem enligt Reddit (även XSX): https://www.reddit.com/r/XboxSeriesX/comments/jrqpb0/xbox_ser...

Förhoppningsvis är det ett problem som går att lösa genom uppdatering av mjukvaran. Trist om det skulle vara hårdvaran

Jag har för övrigt testat andra spel, NHL 20 och Darksiders Genesis. Där har det ej varit några problem hittills.

Jag har kört Valhalla i kanske två timmar sammanlagt på min SX. Inga problem alls. Fysiska utgåvan kan tilläggas.

Blir att hårdtesta lite mer idag och ännu mer till helgen då jag har mer tid.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Haha jag köpte också AC och galet snyggt. Jag åkte in till butiken. Tydligen så ska de ”aktivera” SN numret på konsolen i deras system och de hade missat de. Elgiganten hade gjort bort sig tydligen. Jag tog kort på lådans etikett med SN numret och åkte in. 30min senare funkar det

Som jag misstänkte då! Blir en tur till in idag då... Kul när man har fem mil dit :/

NuZ
Testpilot
Skrivet av Puffin:

Som jag misstänkte då! Blir en tur till in idag då... Kul när man har fem mil dit :/

När jag frågade dem så verkar Elgiganten vara riktigt dålig på informationspridningen till sina medarbetare. Sen personalen är ju oftast inte heller direkt teknik intresserade så de hjälper ju inte heller. Men det löstes ganska enkelt, Lycka till!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

När jag frågade dem så verkar Elgiganten vara riktigt dålig på informationspridningen till sina medarbetare. Sen personalen är ju oftast inte heller direkt teknik intresserade så de gjälper ju inte heller. Men det löstes ganska enkelt. Lycka till!

Hämtade min på Elgiganten igår kväll, har inte startat den än så vet ju inte om jag har samma problem. Men är det här något man kan ringa till dom om? Eller måste man fysiskt bege sig till butik?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Leffe76:

Hämtade min på Elgiganten igår kväll, har inte startat den än så vet ju inte om jag har samma problem. Men är det här något man kan ringa till dom om? Eller måste man fysiskt bege sig till butik?

Borde gå att ringa dem genom supporten om du inte hittar något nummer direkt till butiken. Serienummret har du bak på konsolen och på lådan sen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Borde gå att ringa dem genom supporten om du inte hittar något nummer direkt till butiken. Serienummret har du bak på konsolen och på lådan sen

Tack för svar, bor tio mil från närmsta Elgiganten så det vore bra..

Medlem
Skrivet av strangelove:

Kul att läsa om alla som fått sina Boxar Blir sjukt hajpad själv, sitter och väntar ivrigt på PS5.
Någon som vet ifall Series X handkontrollen funkar med den trådlösa XBOX ONE PC adaptern? Den nya Series X kontrollen i blått är ju så sjukt snygg, vill köpa den även om jag egentligen inte behöver den

Den ska garanterat fungera! Alla Xbox One-tillbehör utom Kinect fungerar!

Medlem

Nu känns det åtminstone som den är på väg. Fått spårningsnummer och statusen säger:
Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
11 november 00:33 - 556 52 JÖNKÖPING

Borde man väl få den åtminstone imorgon eller kanske t.om. idag, ingen koll hur de jobbar. Bor i Malmö!

Medlem

Förbokade ett PS5 på inet, väldigt sent. Fick mail strax efter om att jag inte skulle bli tilldelad en konsoll vid release, vilket såklart kändes rimligt.

I morse fick jag ett sms om att min order håller på att plockas och att inga ändringar längre kan göras. Spontant tror jag att det kommer bli en delleverans eftersom kontrollerna släpps den 12:e och konsollen den 19:e. Jag kommer få en handkontroll att lägga in i skåpet i väntan på konsollen ngn gång 2021. Och samtidigt har det ju tänts ett pyttelitet hopp.

När jag loggar in på inet och kollar min order finns det ingen ny information och jag har inte fått något leveransdatum eller information om delleverans så man får vänta och se helt enkelt.

Medlem

Wohoo! Ska få leverans ikväll, bekräftat från Bring!

Medlem
Skrivet av Matrosen:

Tack men nej tack 🤗

Är inbiten i playstation så väntar på min spelstation 5! Men uppskattade verkligheten det du tänker göra👏🏻

Ah, hoppas du får din PS5 så snabbt som möjligt.

Tack, det värmer! Kanske sätter det ringar på vattnet..

Skriv svar