Epic undersöker om Fortnite-spelare skulle vilja betala en månadsavgift

Robot
Epic undersöker om Fortnite-spelare skulle vilja betala en månadsavgift

Tecken på att intäkterna har börjat dala?

#fortnite, #v-bucks


Medlem

Hoppas de lyckas, jag gillar gratis-spelen.

Medlem

Kul för de som lagt tusentals kronor på skins som nu kommer få börja betala i så fall...snopet liksom.

Medlem

V-bucksvärde, dagens oxymoron.

Medlem
Skrivet av Ender:

Kul för de som lagt tusentals kronor på skins som nu kommer få börja betala i så fall...snopet liksom.

Man behåller väll sina skina som man köpt man behöver väll inte betala månadsavgift för att använda dom?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man behåller väll sina skina som man köpt man behöver väll inte betala månadsavgift för att använda dom?

Ingen aning men är inte en stor del av spelarna kids? Kanske lite jobbigt om deras favoritspel är gratis och nu måste de helt plötsligt betala för det varje månad. Ännu jobbigare om deras päron gett dem lite pengar att köpa skins för.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Ingen aning men är inte en stor del av spelarna kids? Kanske lite jobbigt om deras favoritspel är gratis och nu måste de helt plötsligt betala för det varje månad. Ännu jobbigare om deras päron gett dem lite pengar att köpa skins för.

Jag tror dom flesta är kids. Men spelet kommer väll fortfarande vara gratis att spela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tror dom flesta är kids. Men spelet kommer väll fortfarande vara gratis att spela.

Om en månadsavgift införs så innebär väl det ganska enkelt att det inte är gratis längre?

Medlem
Skrivet av werme:

Om en månadsavgift införs så innebär väl det ganska enkelt att det inte är gratis längre?

jag förstog det som månadsavgift för battle pass, några skins och v-bucks inte för att spela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fortnites modell just nu är bra, du spelar gratis och betalar för ett battle pass om du gillar skins.
Varför inte bara låta spelare köpa battle pass för flera månader framöver till reducerat pris?
Jag spelar inte längre Fortnite men gillar hur deras modell var när jag spelade.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man behåller väll sina skina som man köpt man behöver väll inte betala månadsavgift för att använda dom?

Skulle tro det...poängen var väl att man kommer behöva betala för spelet för att få använda sina skins. Hade jag stöttat utgivaren till ett gratisspel genom att köpa in-game prylar hade i alla fall jag blivit lite putt över att plötsligt tvingas prenumerera på spelet.

Inaktiv

Dom hoppar väl på det som alla andra gör, så ser inget fel i det.
Bethesda/puttemjuk, EA, Steam, alla kör det racet, så varför sura ner sig?

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Dom hoppar väl på det som alla andra gör, så ser inget fel i det.
Bethesda/puttemjuk, EA, Steam, alla kör det racet, så varför sura ner sig?

Steam har väl ingen månadsavgifts-baserad tjänst? Eller har jag missat något?

Medlem

Den dagen man inte kan köpa nya spel längre utan endast erbjuds via speltjänster pausar jag nykonsumptionen ett tag och börjar beta av min back-logg.

1
Skriv svar