Infinity Ward tappar ytterligare personal

Medlem
Infinity Ward tappar ytterligare personal

Hm... vilket företag flyttar dom till, månntro? ^^


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Intressant nog inte Respawn Ent., åtminstone inte alla. En av dem ska till en tredje part som är skiljd från allt det här. Kommer inte ihåg vem av dem, dock, eller vad den utvecklaren hette.

Medlem

Här händer det grejer.
Ska bli intressant att följa Respawn Ent., även om nu inte alla skulle dit.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det var Senior Animator Bruce Ferriz som hoppade över till en tredje utvecklare, Big Red Button Entertainment.

Medlem

*ler*


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

bra hopaps man slipepr mera av "Modern Warfare 2" floppen...hopaps dom lärt sig att inte göra skit spel av bra spel, j'vla arcade liknade skit spel...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Hade det inte vart för MW2 pisset vi pc veteraner fick stå ut med så hade nog alla av oss gråtit en tår nu. Istället skrattar jag belåtet. Ner med IW! De har blivigt pengakåta svin. Hoppas de som lämnade gjorde det för att de inte kunde stå ut med att jobba kvar o pissa på pc gamers.

Medlem

Prefekt tillfälle att klicka på THE DRAMA BUTTON
http://www.dramabutton.com/


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av N4kame0:

Hade det inte vart för MW2 pisset vi pc veteraner fick stå ut med så hade nog alla av oss gråtit en tår nu. Istället skrattar jag belåtet. Ner med IW! De har blivigt pengakåta svin. Hoppas de som lämnade gjorde det för att de inte kunde stå ut med att jobba kvar o pissa på pc gamers.

Var det IW som bestämde det här med IWnet och all annan skit eller var det något från Activisions håll?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av N4kame0:

Hade det inte vart för MW2 pisset vi pc veteraner fick stå ut med så hade nog alla av oss gråtit en tår nu. Istället skrattar jag belåtet. Ner med IW! De har blivigt pengakåta svin. Hoppas de som lämnade gjorde det för att de inte kunde stå ut med att jobba kvar o pissa på pc gamers.

Var det IW som bestämde det här med IWnet och all annan skit eller var det något från Activisions håll?

tror ingen vet säkert

Medlem

IW kommer läggas ned.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av N4kame0:

Hade det inte vart för MW2 pisset vi pc veteraner fick stå ut med så hade nog alla av oss gråtit en tår nu. Istället skrattar jag belåtet. Ner med IW! De har blivigt pengakåta svin. Hoppas de som lämnade gjorde det för att de inte kunde stå ut med att jobba kvar o pissa på pc gamers.

Call of Duty 4: Modern Warfare visade ju att PC-spelare inte är så intresserade av den typen av spel. Visst, det sålde strax över en miljon kopior på PC men det är ju peanuts mot de 12+ miljonerna de sålde på konsoll. Det är inte så konstigt att de lade ner alla sina resurser på konsoll-utvecklingen av MW2 då.

Inaktiv

Tycker själv att singleplayer delen i både Modern Warfare 1 och 2 var episk. Synd bara att dom förstörde det för oss PC gamers... Men att kalla Modern Warfare 2 flopp är bara dumt.

Medlem

Visst, MW2 var en bra fortsättning i SP delen. Men deras matchmaking var katastrofal för PC spelarna. Jag tror inte att det var IW som bestämmde att det skulle vara matchmaking i PC, snarare Activision (ett företag som är girigare och saknar mer kundservice får man leta efter?).

IW i sig kan göra spel, eller kunde i alla fall. Det har dem bevisat med sina CoD spel. MW2 hade varit ett underbart spel i MP om man slopat matchmaking.

Jag hoppas att Grant Collier också hoppar av IW och tar går till Respawn samt att Activison får bita i det sura äpplet och inte får rätt i stämningen mot grundarna.

Medlem

Gött! Då kanske man slipper se fler överskattade (CoD) Modern Warfare- spel! Sååå skönt att de splittras riktigt ordentligt!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

IWnet is FAIL! But MW2 is NICE! Slå ihop det så får du ett hyfsat spel.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Haha, jag älskar att läsa om människor som lämnar IW. Det känns skönt i magen. MW2 har spårat ut helt, och ingen verkar göra någonting åt det.

Medlem

http://www.gucomics.com/comics/2010/gu_20100413.jpg

Haha, det här är så underbart!
Jag älskade Infinity Ward i början, det var en kreativ liten stjärna i ett hav av kommersiellt skit som var Activisions stora portfolio. Sen så sjönk dem och tvingades göra MW2 som blev katastrof jämfört med första Modern Warfare. Jag är glad att se folk lämnar studion, Activision förtjänar inte dem.

http://i40.tinypic.com/29lfiia.gif


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av N4kame0:

Hade det inte vart för MW2 pisset vi pc veteraner fick stå ut med så hade nog alla av oss gråtit en tår nu. Istället skrattar jag belåtet. Ner med IW! De har blivigt pengakåta svin. Hoppas de som lämnade gjorde det för att de inte kunde stå ut med att jobba kvar o pissa på pc gamers.

Var det IW som bestämde det här med IWnet och all annan skit eller var det något från Activisions håll?

Jag tror mig minnas att när MW2 presenterades som under utveckling så berättade en entusiastisk Robert Bowling om att det skulle finnas dedicated servers och allt wonderful stuff. Allt skulle bli som Föregångaren fast mycket bättre och man skulle ta hänsyn till mod-communityn.
Från communityns sida så förutsatte man att allt skulle vara enligt den beskrivingen men något måste hänt på vägen. Inte ett ord yppades om om detta från IW:s sida. Visst vi såg lite klipp på multiplayer där man bytte host och matchen resumades (svengelska) och kniven flög i nacken på snipern där den skulle sitta. Men alla tänkte ju att dte säkert var någon serverlösning för just xbox och ps3 men att pc skulle skonas. Senare hör jag en intervju på nätet där folk får ställa frågor till bowling om dedicated servers och nu släpps bomben. man hör hur folk tappar andan och nästan svimmar. Jag vet inte vem som beslutade om att skrota dedicated men en gissning är att det kom ovanifrån, från activision och en hårt pressad bowling fick börja gilla läget och försöka sälja det med ett påklistrat leeende och entusiasm för han visste att det skulle uppröra många spelare.

kollade igenom bowling spelsamling på hans blogg och det är nästan uteslutande xbox som gäller för hans del. knappt pc alls så det tycker iaf jag ger en fingervisning om var han tycker spelkänslan ligger och sspelets utformning emd serverlösning förljer därefter. jag vet inte. svårt att veta vad han egentligen själv tycker. man måste ju vara lojal mot sin arbetsgivare också. det har ju andra fått erfara på sistone tex.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Kommer bli ett helvete att hålla reda på vart alla tar vägen och förstör spel här-näst..

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av N4kame0:

Hade det inte vart för MW2 pisset vi pc veteraner fick stå ut med så hade nog alla av oss gråtit en tår nu. Istället skrattar jag belåtet. Ner med IW! De har blivigt pengakåta svin. Hoppas de som lämnade gjorde det för att de inte kunde stå ut med att jobba kvar o pissa på pc gamers.

Call of Duty 4: Modern Warfare visade ju att PC-spelare inte är så intresserade av den typen av spel. Visst, det sålde strax över en miljon kopior på PC men det är ju peanuts mot de 12+ miljonerna de sålde på konsoll. Det är inte så konstigt att de lade ner alla sina resurser på konsoll-utvecklingen av MW2 då.

True men ändå är competetive / clan gaming bra mycket större på PC fronten, och det är ju den sortens gaming de flesta PC lirare bryr sig om.

Cs är ju ett av de få spel som riktigt slagigt igenom på den fronten, och Valve har stött communityn där otroligt bra.

Medlem
Skrivet av miffot:

bra hopaps man slipepr mera av "Modern Warfare 2" floppen...hopaps dom lärt sig att inte göra skit spel av bra spel, j'vla arcade liknade skit spel...

Flopp? seriöst... tänk innan du skriver.

Medlem

Kmr sluta med att IW net lägger ner och ingen kan spela MW2 längre på internet..

Medlem

Verkar som att stämningen på Infinity Ward är rakt ner i skiten.
http://kotaku.com/5519049/the-studio-behind-modern-warfare-is...

Bra, ju fler som sticker desto bättre, vill inte se deras talang inom FPS spel slösas på en sådan skitusel utgivare som Activision.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

1
Skriv svar