PS5-kontrollen prisas av Black Ops Cold War-utvecklare
I verkligheten så är motståndet i avtryckaren är helt olika beroende på vilket vapen man skjuter. Det skulle vara häftigt om någon utvecklare lade ner tiden och simulerade olika avtryckare.
Nu tror jag knappast att det lär hända utan det lär sluta med marknadsföringsmumbojumbo som i detta fallet. Att kunna efterlikna rekyl är jag extremt tveksam till....
I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable
I verkligheten så är motståndet i avtryckaren är helt olika beroende på vilket vapen man skjuter. Det skulle vara häftigt om någon utvecklare lade ner tiden och simulerade olika avtryckare.
Nu tror jag knappast att det lär hända utan det lär sluta med marknadsföringsmumbojumbo som i detta fallet. Att kunna efterlikna rekyl är jag extremt tveksam till....
Om du kollar länken till källan i artikeln så står där följande:
There is sensitivity on the trigger that represents the trigger pressure on a real weapon. All of that has been tuned in the game for each individual weapon.
Så dom har anpassat varje vapens avtryckare
Att kunna återskapa rekyl är nog ganska svårt, däremot så ska man med Dualsense kunna simulera känslan av rekyl.
Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.
Kontrollen kan man då verkligen säga känns "next gen"
Hoppas man kan komma kunna köra den på PC i framtiden med samma "teknik"
"Som att avfyra ett riktigt Vapen! lol killen har nog aldrig använt hanterat ett riktigt vapen el dyligt...
Jag tror det är underförstått att detta är ett scenario där man får ta det för vad det är. Har svårt att tänka mig han menar bokstavligt men att det är det närmaste vi har vad det gäller handkontroller.
Oavsett alltid kul när de hittar på nya grejer med handkontrollerna som man inte förväntat sig, inte bara lite bättre rumble för varje generation.
"Som att avfyra ett riktigt Vapen! lol killen har nog aldrig använt hanterat ett riktigt vapen el dyligt...
Tror inte han syftar på rekylen och energin som frigörs när man avlossar en kula, utan enbart på den mekaniska känslan i avtryckaren. Tidigare så har det varit en väldigt linjär känsla. På One så har det varit lite vibration, men inte mer än så. I Dualsense så kan avtryckaren skräddarsys olika sätt för att ge den lite mer liv och en mer verklighetstrogen känsla. Se det som force feedback där varje position (förmodligen 256 positioner) kan ha ett eget motstånd och beteende.
Det har inte visats mycket kring detta tycker jag, men här är i alla fall två klipp som visar adaptive triggers in action.
Verkar ju lovande som tusan. Bara det inte gör dig långsammare i comp. Så är det en väldigt häftig sak
Ja det låter riktigt intressant. Hela spelbranchen verkar hylla den nya handkontrollen så ska bli riktigt intressant o lägga vantarna på en när man väl sitter med sin ps5.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Verkar ju lovande som tusan. Bara det inte gör dig långsammare i comp. Så är det en väldigt häftig sak
Går att stänga av helt om man så vill i Accessibility settings. Hur det kommer att fungera i spel som kör multi-trigger points på 1 och samma trigger med det avstängt är en annan sak.
Tur man inte håller på med comp så får man njuta av kontrollen ordentligt
Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.
"Som att avfyra ett riktigt Vapen! lol killen har nog aldrig använt hanterat ett riktigt vapen el dyligt...
Han har ju iofs spelat ps5...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Värt att notera är väl att Activision har exklusivitetsavtal med Sony gällande just Call of Duty så det finns ju incitament för Call of Duty-studion (oavsett vilken) att hylla just Sonys kontroll som särskilt next gen. Särskilt när det sker i samband med att konsolen råkar vara i sin lanseringsmånad.
Hade kanske varit värt att notera om ingen annan hade sagt något om DualSense, men när i stort sett alla recensenter (inklusive FZ) hyllat kontrollern (mycket p.g.a dessa triggers etc) så visar det på mer än enbart ett marknadsföringstrick. Som Digital foundry skrev: "DualSense feels revolutionary".
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Ska bli kul att testa sen, men är försiktigt positiv, känns som att det kan bli för mycket. Liksom kul vid speciella händelser i spelet osv men att i ett pang pang spel alltid brottas med en trigger känns spontant för min del bara drygt.
Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.
Tur man inte håller på med comp så får man njuta av kontrollen ordentligt
Tur man kan göra fler saker än en.
Tur man kan göra fler saker än en.
Absolut kan man. Nu pratar jag enbart om mig själv. Vad andra gör bryr jag mig inte om
Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.
Bara jag som undrar hur det påverkar hållbarheten av dessa knappar? Känns som vi kommer ha en massa kontroller med trasiga knappar om ett par månader
Motståndet är byggt på ett smart sätt som ger efter istället för att gå sönder. Finns bra videos där man kan se hur "kugghjulen" möts. Motståndet har en naturlig maxgräns som ligger inom en säker nivå. Även rumble-motorerna är premium. Styrspakarna är den till synes enda detaljen Sony inte gjort bättre än DS4.
Så du kan vara lugn, de är byggda för att hålla riktigt länge.
Värt att notera är väl att Activision har exklusivitetsavtal med Sony gällande just Call of Duty så det finns ju incitament för Call of Duty-studion (oavsett vilken) att hylla just Sonys kontroll som särskilt next gen. Särskilt när det sker i samband med att konsolen råkar vara i sin lanseringsmånad.
Är det också därför de flesta medier också hyllar Dualsense kontrollen?
Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.
Är det också därför de flesta medier också hyllar Dualsense kontrollen?
Faktum är att Sony äger hela spelindustrin, alla mediepublikationer, och inte minst betalar samtliga Youtubers med pengar de fått genom att hota Google med att ersätta Google Search med PlayStation See. Det vet väl alla? När det gäller Microsoft har de ju exempelvis aldrig tillverkat annat än MS Röj.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
I verkligheten så är motståndet i avtryckaren är helt olika beroende på vilket vapen man skjuter. Det skulle vara häftigt om någon utvecklare lade ner tiden och simulerade olika avtryckare.
Nu tror jag knappast att det lär hända utan det lär sluta med marknadsföringsmumbojumbo som i detta fallet. Att kunna efterlikna rekyl är jag extremt tveksam till....
Tror tvärtom. Utgår kallt från att utvecklare, med glädje, kommer att nyttja detta. Det är kul, kreativt och kommer att förhöja upplevelsen.
Ännu en dag i paradiset.
Tror tvärtom. Utgår kallt från att utvecklare, med glädje, kommer att nyttja detta. Det är kul, kreativt och kommer att förhöja upplevelsen.
Får hoppas det. Av det jag läst så ska det också vara relativt lätt att implementera både haptic feedback och adaptive triggers i spelen vilket är minst lika viktigt. Hur kul det än är för utvecklare att göra något så hade det ju inte vara ekonomiskt försvarsbart om du var tvungen att ta för mycket tid (säg några %) från dina bättre utvecklare till att ordna något PS-exklusivt.
Får hoppas det. Av det jag läst så ska det också vara relativt lätt att implementera både haptic feedback och adaptive triggers i spelen vilket är minst lika viktigt. Hur kul det än är för utvecklare att göra något så hade det ju inte vara ekonomiskt försvarsbart om du var tvungen att ta för mycket tid (säg några %) från dina bättre utvecklare till att ordna något PS-exklusivt.
Det är mycket bra om det är lätt att implementera.
Tror dock mer på utvecklare än så. De som brinner för utveckling brinner för innovation och möjligheter.
Detta blir en naturlig punkt att samlas kring och vara kreativ. Det händer inte ofta vilket gör att jag tror att många kreativa utvecklare är glada just nu.
Tror inte att många ser "PS-exklusivt" som någonting dåligt då det är den överlägset mest dominerande plattformen.
Ännu en dag i paradiset.
Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.