Lira Playstation 5-spel på din gamla konsol via remote play

Robot
Lira Playstation 5-spel på din gamla konsol via remote play

Och rent praktiskt, lira Playstation 5-spel med Dualshock 4.

#playstation-5, #remote-play


Medlem

Inte alls så dumt ju! 👍

Medlem

Vad är det för jäkla självplågare som vill spela så? Man har PS5:an i ett rum men väljer att gå och spela på en PS4 i ett annat rum som dessutom låter mer, har sämre upplösning och taskigare kontroll?

Medlem
Skrivet av maq777:

Vad är det för jäkla självplågare som vill spela så? Man har PS5:an i ett rum men väljer att gå och spela på en PS4 i ett annat rum som dessutom låter mer, har sämre upplösning och taskigare kontroll?

En med familj kanske? Någon som har delat boende? Tror det finns fler boendeformer än ensam. ;3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av maq777:

Vad är det för jäkla självplågare som vill spela så? Man har PS5:an i ett rum men väljer att gå och spela på en PS4 i ett annat rum som dessutom låter mer, har sämre upplösning och taskigare kontroll?

Man kan ju sätta in sin gamla PS4:a på dass till exempel.

Medlem
Skrivet av Proximately:

En med familj kanske? Någon som har delat boende? Tror det finns fler boendeformer än ensam. ;3

Där man har sin Main spelutrustning är inget ställe som ska upptas av nå annat. Har man så att man måste gå och spela ps5 på en gammal ps4 nån annanstans så har man fel prioriterat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av puban:

Man kan ju sätta in sin gamla PS4:a på dass till exempel.

Jo visst. Men kan kan också ta med sig sin PS5:a på dass för en bättre upplevelse. Fånig funktion.

Medlem

Och rent praktiskt, lira Playstation 5-spel med Dualshock 4

Sony...

PS5-spel fungerar bara med dualsense, köp nya kontroller om fler ska spela på en konsol

Dex
Medlem
Skrivet av maq777:

Jo visst. Men kan kan också ta med sig sin PS5:a på dass för en bättre upplevelse. Fånig funktion.

Förstår inte riktigt. På vilket sätt kan man se detta något annat än positivt? Ok att det inte är något man vill använda själv, men det är klart att där finns t.ex. familjer som har nytt av detta? T.ex. har en PS4 i sovrummet och kan gå in och lira lite där om familjen sitter i soffan och tittar på film?

Medlem

Säger skrädarn nej? Eller kanske vi får se?

Medlem

Kommer detta fungera med vitan mot ps5 är väl den enda stora frågan? De tillfällen då man kört med vitan (ex destiny, rdr2, diablo3) har varit grymma (oftast).

Medlem

Kommer det att fungera att spela Ps5-spel på 4an samtidigt som man spelar på 5an? Tänkte behålla mitt ps4 pro men ha i barnens rum. 5an behåller pappsen i sin hörna. Har aldrig testat remoteplay därav frågan.

Medlem
Skrivet av Dantrew:

Kommer det att fungera att spela Ps5-spel på 4an samtidigt som man spelar på 5an? Tänkte behålla mitt ps4 pro men ha i barnens rum. 5an behåller pappsen i sin hörna. Har aldrig testat remoteplay därav frågan.

Nej. Spelet körs på PS5:an och streamas till PS4:an.

Medlem
Skrivet av Margy:

Nej. Spelet körs på PS5:an och streamas till PS4:an.

Tack för svaret.

Medlem

Märkligt att folk sågar en funktion som endast betyder fler möjligheter.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Skitbra ju. Man kanske mest spelar i vardagsrummet, men vill tjejen se film eller om man själv vill slappa i sovrummet, köra lite slö-lir innan man slocknar så är det här hur grymt som helst. Men en del kanske hellre köper 2 st PS5:or med tanke på hur de gnäller över något som inte skadar någon utan bara är hur positivt som helst. Gissningsvis betyder det också att man kan lira på PC:n och mobilen.

"Honnybunny, Jag måste jobba lite ikväll, men ta du det lugnt och titta på lite film, skruva upp volymen om du vill för jag kör hörlurar på "kontoret" för att jag bryr mig så mycket om dig, men behöver veerkligen jobba så snälla stör mig inte. Och hör du mig svära något om att Aaaaaarrrrr, I'm gonna go friggin' Anakin Skywalker on you damn kids så är det bara jag som är irriterad på våra dåliga system på jobbet, no worries... ok..." (men om du ser mig hämta min "giant glow stick" i skåpet så åk hem till din mamma och hör av dig om trå-tre dagar.)

Medlem
Skrivet av Proximately:

En med familj kanske? Någon som har delat boende? Tror det finns fler boendeformer än ensam. ;3

Ja precis, min PS5a lär stå i vardagsrummet där största TVn står och bästa ljudet finns. PS4an lär grabben få ha på sitt rum. Då kan han enkelt spela på PS5an på sitt rum om vi andra vill se på storTVn. Låter faktiskt för bra för att vara sant. Och vill jag själv spela utan att förstöra husfriden så funkar det väl som idag att spela på PCn. Detta är en funktion jag verkligen uppskattar.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Märkligt att folk sågar en funktion som endast betyder fler möjligheter.

Internet I ett nötskal nu för tiden. Allt som jag personligen inte ser någon vinst i är dåligt och borde inte finnas.

Själv kommer jag inte använda den då jag har lyxen att ha ett eget dedikerat kontor/spelrum men perfekt för alla som tänkt köra ps5 i vardagsrummet och sen sätta en ps4 i något annat rum om vardagsrummet är upptaget.

Medlem
Skrivet av rosski:

Internet I ett nötskal nu för tiden. Allt som jag personligen inte ser någon vinst i är dåligt och borde inte finnas.

Helt korrekt analys. Ingen vinst = dåligt. Det är så marknadsekonomier fungerar... Företag/Funktioner utan vinst har inget existensberättigande!

Medlem
Skrivet av maq777:

Helt korrekt analys. Ingen vinst = dåligt. Det är så marknadsekonomier fungerar... Företag/Funktioner utan vinst har inget existensberättigande!

Helt klart är det så men uppenbarligen gillar folk olika. Kolla bara Justin Bieber.

1
Skriv svar