Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Skrivet av Fulci:

Hatar dodge på ALT och vänster hand (sköld) på Q. Bytte detta så jag dodgar med musknapp 4 "Bakåt" och vänster hand på musknapp 5 "Framåt" (på min mus). Det gör att jag kan röra mig fritt med skölden uppe.

Gjorde typ samma, blev nedskjuten och började brinna 2 timmar in, behövde attackera med Sköld uppe 😅


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Kris:

Det finns en god anledning till varför man hellre spelar på konsol.

Visst, men sen när man ska titta runt eller sikta med pilbågen så ångrar man sig att man inte kör mus + tb.
; ) Tycker det fungerar bra nu när jag mappat om ett par tangenter.

Jag posta ett par skärmdumpar i 4K här; #4059956

Medlem
Medlem
Skrivet av JackFlack:

Tyvärr funkar inte Ubisoft+ för mig och tusen tusentals andra...men du får det att fungera? Hade ett aktivt konto för några dagar sedan som går ut den 6 december, men helt plötsligt så kunde jag inte spela, och supporten har gått och gömt sig...

Aktiverade imorse igen efter kanske 8 månader. Funkade utan problem. :s hoppas det löser sig!

Skägg.
10 Chambers

Fin snö, bra första timme. Inte riktigt vän med bumper+trigger för melee-attacker, men det ger sig. Är en fena på ordbataljer!


signatur
Medlem

Spelat en timme eller två nu, grymt bra än så länge! Riktigt snyggt på XSX, märks att de har sneglat mycket på andra bra spel!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Riktigt vackert på SX. Ägnat mer tid åt att freeroama, klättra upp på ett berg och njuta av utsikten än mainstoryn.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Freakon:

De borde ta lärdom av Ghost of Tsushima. Flera delar av det stridssystemet känns bra för Assassins Creed. Fokus på kontring och elegans.

Striderna från Ghost och parkouren från Assassin's Creed så har man en lovande grund till ett kanonlir!

Medlem

Tycker nog dom levererar som förväntat. Inget jättlyft från Oddyssey men jag gillade den mekaniken med.
Känns mer story-drivet fast på ett bra sätt.

Skägg.
10 Chambers

Jag vet inte om det är nytt för Valhalla men för mig som inte är särskilt glad i stealth är det kanon att det finns en separat inställning för just det, vid sidan av själva svårighetsgraden. Easy mode!


signatur
Medlem

Komiskt är att en av de tidiga karaktärerna du stöter på i Norge är copy/paste av Kassandra från Oddysey i ansiktet och håret.

För övrigt gillar jag det starkt hittills. Knallar fortfarande runt i Norge och njuter av utsikten och försöker samla på mig grejer. Låsta huset i Stavanger har jag inte lyckats ta mig in i


signatur

I drank what?

Än så länge så älskar jag det.
Så jävla roligt att åka å raida.
Dubble dual med alla olika kombinationer grymt ju, sprang rundor med en yxa och en flail liksom.
Gillar åxå att man kan välja att dölja sin rustning så att man kan springa rundor och endån se ens kroppstattuering om man så vill,


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Ja, spelet är iaf bättre än Watch Dogs Legion (krävs inte mycket att vara bättre imho), men nu har Ubisoft's legendariska stabilitet visat sig då uppdraget "Defensive Measures" krashar spelet för mig, oberoende vad jag gör. Tills vidare kan jag inte fortsätta storyn alls. Och autosaven är mitt i uppdraget då man slaktar Jotuns innanför skölden. Hurra hurra....

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Kör med Xbox dosa med
Men det är själva styrningen och känslan i det som är off på något sätt.

Man vänjer sig väl.
Men vore kul om de kunde anpassa gameplay för PC nån gång.

Jag lirade PC länge men ingenting slår Playstations handkontroll. Kontroll betyder mycket för känslan och upplevelsen i spel och därför lade jag PC:n på hyllan.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Håller på med Tshushima nu och tänkte spela Ratchet & Clank för jag ville ha något mer lättsamt innan Cyberpunk 2077. Men efter att ha läst vad alla skriver här blir jag lite sugen på Valhalla allt😅

Medlem

Nån som upplever frysningar/krascher på xbox one x.
Hänt mig 2 ggr. Bara fryser...får gå ut till start o stänga spelet.
!gång kraschade hela boxen.
Har inga problem alls med tex division2 eller Ghost reacon breakpoint. Aldrig liknande.

/jonas

Avstängd

Jag gillar inte systemet att man måste plocka upp skills runtom i världen. Hade varit bättre om man hade dom redan som i odyssey och fick sätta ut poäng för att få dessa.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Orkar inte sätta mig in i storyn alls så skippar alla cutscenes tyvärr... Jag vet inte varför jag har blivit sån här på senaste tiden, klarar aldrig att komma ihåg namn eller något på karaktärer längre, samma gäller serier och filmer...

Men jag stör mig som fan på att klättersystemet blir mer klumpigt och klumpigt, ska jag ner för någon slätt eller kant så kan det ta en jädra tid innan spelet fattar vart jag vill ta vägen

Tydligen så gjorde jag något så jag brände iväg till England istället för Norge, vet inte hur jag kommer tillbaks nu

Och jag fattar fan inte hur man går IFRÅN sin pilbåge till närstrid??? Trycker 1, 2 och spammar alla möjliga knappar men liksåförbannat stannar den i pilbågeläget

Skrivet av totte1015:

Orkar inte sätta mig in i storyn alls så skippar alla cutscenes tyvärr... Jag vet inte varför jag har blivit sån här på senaste tiden, klarar aldrig att komma ihåg namn eller något på karaktärer längre, samma gäller serier och filmer...

Men jag stör mig som fan på att klättersystemet blir mer klumpigt och klumpigt, ska jag ner för någon slätt eller kant så kan det ta en jädra tid innan spelet fattar vart jag vill ta vägen

Tydligen så gjorde jag något så jag brände iväg till England istället för Norge, vet inte hur jag kommer tillbaks nu

Och jag fattar fan inte hur man går IFRÅN sin pilbåge till närstrid??? Trycker 1, 2 och spammar alla möjliga knappar men liksåförbannat stannar den i pilbågeläget

Jag bara trycker på meele attack knappen så går den bort från bilbåge till mitt närstrid automatiskt


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Köpte spelet igår kväll och har det nu installerat Hann bara se intro-videon innan det var dags att sova.
Hinner jag idag så skall jag konfigga alla knappar till likadant som i Odyssey samt spela en stund.
Låter riktigt kul att tongångarna är positiva över lag här
Hade egentligen planerat att spela detta på min nybyggda PC..men med tanke på tillgången på AMD 5600x och Radeon 6800 korten är det lika bra att börja kötta så smått redan nu..i 50 fps med det mesta avstängt typ.

Medlem
Skrivet av Thane:

Håller på med Tshushima nu och tänkte spela Ratchet & Clank för jag ville ha något mer lättsamt innan Cyberpunk 2077. Men efter att ha läst vad alla skriver här blir jag lite sugen på Valhalla allt😅

Haha, jag sitter i samma sits! Jag är halvvägs genom Wasteland 3 och så har jag lite kvar av Tsushima så jag borde ju spela klart där, men nu börjar det rycka i vikingaådran. 😁

Skrivet av totte1015:

Orkar inte sätta mig in i storyn alls så skippar alla cutscenes tyvärr... Jag vet inte varför jag har blivit sån här på senaste tiden, klarar aldrig att komma ihåg namn eller något på karaktärer längre, samma gäller serier och filmer...

Men jag stör mig som fan på att klättersystemet blir mer klumpigt och klumpigt, ska jag ner för någon slätt eller kant så kan det ta en jädra tid innan spelet fattar vart jag vill ta vägen

Tydligen så gjorde jag något så jag brände iväg till England istället för Norge, vet inte hur jag kommer tillbaks nu

Och jag fattar fan inte hur man går IFRÅN sin pilbåge till närstrid??? Trycker 1, 2 och spammar alla möjliga knappar men liksåförbannat stannar den i pilbågeläget

Och för att komma tillbaks till Norge så trycker jag bara på Y när jag e på kartan.. kollar du i vänstra hörnet på kartan står där Atlas då för man välja mellan. Norge och England


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Och för att komma tillbaks till Norge så trycker jag bara på Y när jag e på kartan.. kollar du i vänstra hörnet på kartan står där Atlas då för man välja mellan. Norge och England

Ja att resa mellan världarna är bara en knapptryckning. Jag reste tillbaka till Norge för att ta saker jag missat där. Gillar dock inte Norge kartan så mycket för det är så mycket klättring på många ställen.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Ja att resa mellan världarna är bara en knapptryckning. Jag reste tillbaka till Norge för att ta saker jag missat där. Gillar dock inte Norge kartan så mycket för det är så mycket klättring på många ställen.

Håller med, Norge är inte direkt super roligt, jag lär dra ditt sen endast för att rensa lite skatter och slås mot en av Ragnar
lothbrok´s gamla vikingar.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd

Har hänt något konstigt i mitt spel. Jag har nyss hjälpt ragnars söner och gjort allt med dom men nu finns det ingen Quest som tar mig vidare i historien? Jag vill inte bara fara och raida helt planlöst. Vad gör man? Jag har ett par i the order jag kan döda. Men tycker det är konstigt att ingen quest låter mig fortsätta i historien.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Har hänt något konstigt i mitt spel. Jag har nyss hjälpt ragnars söner och gjort allt med dom men nu finns det ingen Quest som tar mig vidare i historien? Jag vill inte bara fara och raida helt planlöst. Vad gör man? Jag har ett par i the order jag kan döda. Men tycker det är konstigt att ingen quest låter mig fortsätta i historien.

Prövar gå till kartan i ditt hem och välja nytt mål där?? Har inte hunnit spela så mycket än och mest utforskat så har inte hunnit så mycket på uppdragen


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fin snö, bra första timme. Inte riktigt vän med bumper+trigger för melee-attacker, men det ger sig. Är en fena på ordbataljer!

Det får en att ibland undra varför speltillverkarna inte låter oss ändra knapparna hur vi vill på konsolspel, vilken skada skulle det göra om den möjligheten fanns...?

Spelet ser hackigt ut för mig i 120/144/165hz, men flyter som smör i 60hz. Hittar inget på Google om detta överhuvudtaget. Skumt

Medlem

Nån som köpt från Ubisoft-store? De har visst problem med digital leverans ser jag och jag har inte fått mitt ex. Hur lång tid tog leveransen för dig?


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av Distordera:

Nån som köpt från Ubisoft-store? De har visst problem med digital leverans ser jag och jag har inte fått mitt ex. Hur lång tid tog leveransen för dig?

Jag köpte där.
Var i min katalog på realse dagen

Skriv svar