Vilket är ditt sämsta spelköp?

Medlem
Skrivet av Nomman:

+7. 'nuf said.

***

Måste nog lägga till Wii U på listan också. Köptes på dotterns begäran. Men efter ett försök med några andra spel användes den inte för annat än spel från gamla Wii:n. Helt poänglös.

***

Back in the day, när jag levde på veckopeng a'la 20 kr, samlade jag ihop till Evolva. Herregud så dåligt.

Ja jävlar vad dåligt det var. Tror fan jag fick det i ett flingpaket.

Medlem

För min del är det nog RF Online, köptes år 2006. 10 dagar in på min första prenumererade månad avbröt jag abonnemanget och hade tröttnat. Problemen var många, men ett av de mer utmärkande, knepiga funktionerna i spelet var att potions saknade cooldowns och att man kunde bära med sig flera tusen i taget.

Medlem

Om man har Andromeda som sitt sämsta spelköp någonsin då jäklar har man bra koll på vad man köper för spel, dåligt minne eller extrem tur.

Mitt måste vara Boiling Point: Road to Hell. Det såg ju så bra ut, men det var totalt sönderbuggat så att det inte gick att spela.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Gods till Amiga. Det hade dock bra grafik och ljud. Annars har jag lyckats hålla mig bra ifrån att köpa skit.

Medlem

Faktiskt gjort väldigt lite dåliga köp då jag nästan alltid köper spel långt i efterhand, med många recensioner lästa, och på rea. Men ett nutida exempel är Super Smash Brothers Ultimate. Jag är egentligen inget jättefan av serien men brukar ha lite spelkvällar med polarna där vi lirar olika Switch-spel, mest Mario Kart och Overcooked. Tänkte att detta blir ju bra och kul. Ingen tyckte det var skoj så vi stängde av efter en match. Total speltid 5 min. Borde sälja det.

Som bonus kan jag bjuda på en liten anekdot om dåligt materialinköp. På mellanstadiet skulle jag ge mig på Innebandy då alla coola i klassen börjat med det. Dök upp på första träningen med min nya fina, ganska dyra, klubba jag tjatat till mig. Tyvärr hade jag ingen koll och köpt med fel böj så det blev ju lite av ett antiklimax


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Jag har det här spelet. Fortfarande inplastat. Köpt någon gång 2015. Vet inte ens vad det är men det är från Square Enix. Kanske dags att öppna och spela?

Medlem

Köpte aldrig det men kom med i closed beta (vilket var tur) men Scrolls, ett mmorpg men de var så jävla kass.

Medlem

Dungeon Siege 3 tror jag. Ettan och tvåan var fantastiska spel men sen kom trean, tok-konsolifierat. Försöker med jämna mellanrum plocka upp det igen men det går bara inte. Har inte kommit förbi första startområdet.. Så trist


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Plus Time Crisis II för drygt 1000 kronor. Jag var kanske tio år gammal så det var hela min förmögenhet. Jag klarade ut spelet på en timme och tänkte "Vad har jag gjort...?" och var så ångerfull. Sett till det ögonblicket var det mitt sämsta spelköp någonsin.

Men jag fick många fler timmar med spelet ändå för unlockables och missions samt skapade många minnen med en kompis som kom över ibland. Han brukar än idag ibland ta upp vilket häftigt pistolspel jag hade hemma som han såg fram emot att få spela. Så det var ändå värt det.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Sämsta köpet? Ja, det är en no-brainer. Ett spel som till och med är värre än Aliens: Colonial Marines...

The Lord of the Rings: War in the North

Spelet var extremt buggigt. Då menar jag extremt. Det kraschade på samma ställe efter en kvart och längre än så kom jag aldrig.

Jag liksom många andra väntade på att en uppdatering skulle släppas, men det kom aldrig någon. Istället blev Snowblind Studios som gjort spelet plötsligt uppköpta av Warner Bros och företaget slogs ihop med Monolith som ingick i samma koncern. Efter det hördes inte ett pip, de glömde helt enkelt bort hela spelet. Så kan det gå...

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag har det här spelet. Fortfarande inplastat. Köpt någon gång 2015. Vet inte ens vad det är men det är från Square Enix. Kanske dags att öppna och spela?

https://i.imgur.com/i1XwsZN.jpg

Det är "I am Setsuna", ett JRPG och vad jag har sett så verkar det ganska väl omtyckt.

Medlem

Nintendo Gamecube var en rätt rutten produkt som jag tyvärr la pengar på.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem

Wolcen: Lords of Mayhem - utan tvekan.

Vilket skräp. Relativt dyrt och bara irriterande att spela. De dryga 18 timmar det tog att spela igenom skräpet får jag aldrig tillbaka. Värst av allt var också att spelet började på en relativt duglig nivå (vad gäller tekniska problem, game design, etc.), men det blev bara sämre och sämre ju längre in i spelet man kom. Utvecklarna hade uppenbart bara blivit slöare och slöare allt efter som tiden gått.

Pricken på i:et var ju att slutbossen inte gick att klara då man hade en build som gjorde damage over time. Så fort han tog DOT damage så gick han in i ett odödligt skede där man inte kunde göra något... Orkade inte bygga om hela karaktären för att spelet var buggat så tekniskt sätt klarade jag det aldrig ens. Ugh.

Medlem

de e jämnt race mellan The division 2 el Fallout 4, förstnämnda för den hjärndöda grinden som uppstår vid endgame, Fallout för hur besviken jag blev och fortfarande blir över den uråldriga grafikmotorn som drar ner allt som är så bra med spelet egentligen, troligen kommer den bara putsas på IGEN och man vill såååå gärna att någon annan utvecklare ska få ta del 5 i sina händer, å just de Just Cause 3 bjöd på dummaste AI:n för pengarna oxå

Medlem
Skrivet av Dohman:

https://www.retrogameking.com/WebRoot/StoreNL3/Shops/78704979...

Plus Time Crisis II för drygt 1000 kronor. Jag var kanske tio år gammal så det var hela min förmögenhet. Jag klarade ut spelet på en timme och tänkte "Vad har jag gjort...?" och var så ångerfull. Sett till det ögonblicket var det mitt sämsta spelköp någonsin.

Men jag fick många fler timmar med spelet ändå för unlockables och missions samt skapade många minnen med en kompis som kom över ibland. Han brukar än idag ibland ta upp vilket häftigt pistolspel jag hade hemma som han såg fram emot att få spela. Så det var ändå värt det.

😂 Jag kan tänka mig paniken som uppstår när man sneglar på den avmagrade spargrisen samtidigt som sluttexterna rullar på tv'n.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Kan relatera väldigt mycket till OP!
Köpte också ett expansionpack som jag skulle använda för att få "bättre bild" när vi körde Vigilante 8 2nd Offense. Visst vart det något snyggare, men det kändes ändå som ett värdelöst köp då det laggade ännu mer än vad det redan gjorde utan expansionpaket...

Ett annat tillfälle som jag och brorsan än idag talar om hur in i helvete vi ångrade.
Stod i en leksaksbutik med 450 ihopskrapade slantar och kunde välja på Yoshi's Story och Lego Racers till N64.
Ja... Nintendo har ju levererat kungligt med Yoshi's Island på SNES så det måste ju betyda att YS är minst lika bra.
Snacka besviken man vart efter att ha kommit hem och insåg att man valt helt fel titel. Att man kunde haft superskoj i multiplayer på Lego Racers men istället fick tillbringa tiden med Nintendos mest pårökta psykbryts-spel någonsin.
Hatar Yoshi's Story än idag.

Gen
Medlem

Har tyvärr ett gäng dåliga spel man köpt på sig under åren men det sämsta på senare tid är väl Just Cause 4. De onödigaste lär vara Humblebundle paketen, mycket skit som hamnat i en "lär aldrig spela" backlog.

Medlem

Red dead redemption 2, herregud va segt och tråkigt.
90% rida till nästa ställe o lyssna på när dom pratar om totalt ointressanta saker, om och om igen...
Plågade mig igenom till slutet i tron om att det skulle bli bättre.
Har spelat o älskar alla Rockstars spel innan, tills det här magplasket dök upp!

Medlem

Expansionpak som TS skriver om var ett måste för perfect dark.
Laggade som faen utan den, fanns vissa banor som laggade rätt hårt med expansionpak också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker ni verkligen att DNF var så dåligt? Känns som folk bara hatar på det för att. Tyckte det var ett helt okej spel, varken dåligt eller bra.

Sämsta spelet någonsin som jag köpt måste vara Hitman - Absolution, Så galet besviken på hela det spelet när jag var så hypad inför det.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Lätt. Mach Rider till NES. Hårt slit för vad det nu kan ha kostat 1986 och besvikelsen var enorm. Efter det kommer ingenting i närheten. Satan vad uselt det var.

Numera är det väl när jag någon gång faller till föga och köper någon av EA-Sports titlar efter 10-12 någon gång. Den besvikelsen är dock väntad och trumfas av besvikelsen på mig själv då jag borde lärt mig vid det här laget och veta bättre.

Inaktiv

Senaste åren så Guitar hero live. Dyrt, fult och hela spelet förstörs totalt av giriga microtransaktioner (som om det inte såldes till överpris till att börja med).

Medlem

Oni på PS2, klumpigt och stelt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Cyberpunk 2077

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Cyberpunk 2077

Nu är du bara grinig för att du själv hypat upp det till ett perfekt spel 😀

Mitt sämsta köp på senaste tid är nog Rage 2 och Wolfenstein Young Blood.
Kanske även Cold War också.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Nu är du bara grinig för att du själv hypat upp det till ett perfekt spel 😀

Mitt sämsta köp på senaste tid är nog Rage 2 och Wolfenstein Young Blood.
Kanske även Cold War också.

Nja, är grinig för att jag såg fram mot en trevlig spelhelg med det nya spelet som såg så coolt ut. Jag hade inte väntat mig att när jag skulle återuppta spelandet efter en paus, inte kunde spela vidare. Jag var tvungen att ladda ner en fucking update på 45 GB. Hade inte heller väntat mig att nerladdningen nollställdes efter 2,5 GB så jag måste börja om. Eller att det skulle komma ännu fler patchar.
Jag var intresserad av en polsk tjej, inte nu längre. Och jag kommer aldrig resa till Polen.

Kontot avslutas
Skrivet av lampis:

Mitt sämsta köp måste ha varit Expansion pack till Nintendo 64. Den skulle revolutionera spelandet, men gjorde ingen som helst skillnad i något av de spelen jag spelade (vad jag märkte). Till råga på allt fick man med en extra när man köpte Donkey Kong 64, så min initiala Expansion pack förpassades till min översta byrålåda, där en batteriladdare, min minidisc, en gammal kamera (ej digital) och andra fulköp samlade damm.

Kommer ihåg att jag satte i Majora’s Mask utan expansion Pack en gång och det gick inte ens att starta spelet.
Så det enda den gjorde som jag vet var att se till så att man kunde spela fler spel på sin Nintendo 64. Exempelvis Donkey Kong 64 som du nämnde.

Själv kan jag inte komma på vad mitt sämsta spelköp är just nu, något måste man ha men vet inte vilket.


signatur

ゼルダの城

Medlem

stort sätt endast spel jag ågrat jag ens köpt som typ FF13,Last of us II,Theatre of War med flera.

Medlem
Skrivet av Kane:

Quakewars var toköverhypat men genuint dåligt. Det gapades om hög lärokurva men det var bara gibberish. Spelet var dåligt. Punkt.

Näh det var ett spel för esport och där fungerade det Jag gillade det

Och jag säger som alltid,,,,, Daikatana

Medlem

Overkills walking dead alla kategorier.

Skriv svar