Spencer: bristen på nextgen-spel skadar inte Xbox-försäljningen

Robot
Spencer: bristen på nextgen-spel skadar inte Xbox-försäljningen

Detta då det finns så få konsoler att köpa.

#microsoft, #phil-spencer, #xbox


Medlem

Well.... He's not wrong


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Något som jag är nyfiken på är de initiala försäljningssiffrorna.

Skulle tippa på att det överlag är större tryck på PS5, det mesta tyder ju på det, men frågan är hur långt efter X|S ligger...?

Är nog svårt att slå Sony men hoppas och tror på en jämnare generation sett till försäljning denna gång.

Vad tror ni?

Inaktiv
Skrivet av r4v3nl0rd:

Något som jag är nyfiken på är de initiala försäljningssiffrorna.

Skulle tippa på att det överlag är större tryck på PS5, det mesta tyder ju på det, men frågan är hur långt efter X|S ligger...?

Är nog svårt att slå Sony men hoppas och tror på en jämnare generation sett till försäljning denna gång.

Vad tror ni?

Initialt handlar det nog, som Spencer är inne på, vem som byggt flest konsoler då de verkar sälja slut.

Lite svårare att räkna framöver. Ska man räkna sålda konsoler eller "sålda" game pass?

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Initialt handlar det nog, som Spencer är inne på, vem som byggt flest konsoler då de verkar sälja slut.

Lite svårare att räkna framöver. Ska man räkna sålda konsoler eller "sålda" game pass?

Ja MS kommer nog mest räkna sin framgång i Game Pass, speciellt då de redan sagt att målet är inte att kränga så många krysslådor som möjligt. De vill få in folk i Game Pass å sen skiter de i ifall folket spelar på lådan, datorn eller mobilen, det är en win i vilket fall.

Men sen så tvivlar jag inte en sekund på att det är större tryck på PS5. Är väl möjligt att MS kanske säljer fler lådor de första veckorna OM de lyckats tillverka fler konsoler


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Kan väl inte påstå det gör en mer sugen på att skaffa en heller.
Allt oftare tycker jag det låter som MS inte vill ha med Xbox konsolerna att göra. Som om det är en slags tyngd för dem o dras med.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Fick mej att avboka xboxen i sista sekunden iallafall!

Medlem

Ja vad ska han annars svara?

Inaktiv
Skrivet av SunShine:

Kan väl inte påstå det gör en mer sugen på att skaffa en heller.
Allt oftare tycker jag det låter som MS inte vill ha med Xbox konsolerna att göra. Som om det är en slags tyngd för dem o dras med.

Du har inte fel. Tänk dig att Microsoft står med ena foten hos PCMR och andra foten hos konsolbönderna.

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Initialt handlar det nog, som Spencer är inne på, vem som byggt flest konsoler då de verkar sälja slut.

Lite svårare att räkna framöver. Ska man räkna sålda konsoler eller "sålda" game pass?

Ja, det blir ju lite knepigt. Dock syftade jag enbart på konsoler nu.

Men visst, in i ekosystemet med er, om Phil får bestämma!

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Du har inte fel. Tänk dig att Microsoft står med ena foten hos PCMR och andra foten hos konsolbönderna.

Ja jag får känslan de hellre vill pyssla med tjänster. Game Pass, Xcloud osv och att andra får stå för hårdvaran vi ska nyttja dem på. Mobiler, datorer mm

Och jag tycker det är tråkigt. Jag hade verligen svinkul med 360n men sedan dess är det som luften gått ur dem på ngt vis.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Är det någon som tycker att det är spännande vad Sony ska hitta på? Nej, för Sony kör exakt samma recept ännu en generation.

Däremot mycket spännande att se vad MS gör, de har verkligen förvånat - jag trodde aldrig jag skulle sitta med en ny Xboxkonsol!

Medlem

All enheter dem kommande 3-4 kanske upp till 6 månader kommer säljas direkt. Inom dem månaderna kommer XGS att släppa flera spel. Många spel i pipeline. Och lagom till att det saktar ner lite, BOOM, Halo Infinite. 20 November 2021. 20 års jubileumet för serien.

Medlem
Skrivet av superapan:

Är det någon som tycker att det är spännande vad Sony ska hitta på? Nej, för Sony kör exakt samma recept ännu en generation.

Däremot mycket spännande att se vad MS gör, de har verkligen förvånat - jag trodde aldrig jag skulle sitta med en ny Xboxkonsol!

Är väl inte så konstigt med tanke på hur många konsoler Sony har sålt.

Medlem
Skrivet av superapan:

Är det någon som tycker att det är spännande vad Sony ska hitta på? Nej, för Sony kör exakt samma recept ännu en generation.

Däremot mycket spännande att se vad MS gör, de har verkligen förvånat - jag trodde aldrig jag skulle sitta med en ny Xboxkonsol!

Tja med tanke på att jag gillar o spela spel så klart jag är nyfiken på va de ska hitta på. Denne generation som var så har Playstation varit den konsol som haft de absolut bästa spelen utan tvekan om du frågar mig. Men det är så klart lite vad man vill ha också. jag är inte så mkt för FPS osv så för mig har Playstation levererat spel mer i min smak. Feta single player äventyr som God Of War, Horizon, Days Gone och ser gärna mer av den varan även under nästa generation.
Och så klart PS VR. Riktigt roligt har det varit.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av superapan:

Är det någon som tycker att det är spännande vad Sony ska hitta på? Nej, för Sony kör exakt samma recept ännu en generation.

Däremot mycket spännande att se vad MS gör, de har verkligen förvånat - jag trodde aldrig jag skulle sitta med en ny Xboxkonsol!

Samma recept kryddat med DualSense låter helt perfekt i mina öron
Som inbiten Playstation-spelare är det dock spännande att se vad MS gör då konkurrens gynnar oss alla.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

När tror ni det kommer en uppdaterad version av Series X? Hur lång tid tog det innan vi fick One X?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

När tror ni det kommer en uppdaterad version av Series X? Hur lång tid tog det innan vi fick One X?

Gick fyra år tror jag ungefär mellan One och One X.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Gick fyra år tror jag ungefär mellan One och One X.

Jo och slim (one s) kom efter typ 2,5 år.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Fick mej att avboka xboxen i sista sekunden iallafall!

Då blir någon annan som står i kö glad!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av SunShine:

Kan väl inte påstå det gör en mer sugen på att skaffa en heller.
Allt oftare tycker jag det låter som MS inte vill ha med Xbox konsolerna att göra. Som om det är en slags tyngd för dem o dras med.

Det hade du nog inte gjort (enligt egen tidigare utsago) oavsett.

Men, jag håller med alla som säger att det är spelen, och därmed även speltjänsterna, som räknas. Det är spelen som gör konsolerna/datorerna. Hårdvaran är viktig för prestandan, och för att möjliggöra spelandet, men det är spelen som gör den stoa skillnaden.

Sedan om man vill spela på PC, konsol eller streamat tycker jag inte spelar någon roll? Man väljer det som passar en bäst.

Gott så!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar