Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Medlem

Jämförelser! <3

https://youtu.be/p65cBwWH-CU

Sägnen säger att One X fortfarande laddar...

Medlem
Skrivet av Kris:

Jag lirade PC länge men ingenting slår Playstations handkontroll. Kontroll betyder mycket för känslan och upplevelsen i spel och därför lade jag PC:n på hyllan.

Jag körde bil till jobbet länge men ingenting slår häst och vagn, doften betyder mycket för känslan och upplevelsen i färden till jobb och därför lade jag bilen på hyllan.

Gen
Medlem
Skrivet av Cyberz:

sitter med ett 2080ti men fick sänka lite.
1440p upplösning

Ajdå, hoppas 4K funkar med ett 3080.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Prövar gå till kartan i ditt hem och välja nytt mål där?? Har inte hunnit spela så mycket än och mest utforskat så har inte hunnit så mycket på uppdragen

Tack det funkade! Har raidat lite mer också vilket var kul! Det går ju bra att raida sånt som är över ens level.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Uppgraderade fishing hut. Någon som vet hur man fiskar?

Edit: hittade på Google. Man har linan på hjulet och man tar fram den vid vattnet och kastar ut. Fångade nyss en firre!

Man kan lämna in fisk i lägret mot belöningar.


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mdeletr:

Nån som upplever frysningar/krascher på xbox one x.
Hänt mig 2 ggr. Bara fryser...får gå ut till start o stänga spelet.
!gång kraschade hela boxen.
Har inga problem alls med tex division2 eller Ghost reacon breakpoint. Aldrig liknande.

/jonas

Har kört ett par timmar på Series X, inte kraschat.


signatur
Medlem
Skrivet av Mdeletr:

Nån som upplever frysningar/krascher på xbox one x.
Hänt mig 2 ggr. Bara fryser...får gå ut till start o stänga spelet.
!gång kraschade hela boxen.
Har inga problem alls med tex division2 eller Ghost reacon breakpoint. Aldrig liknande.

/jonas

4-5 timmar in i spelet. Inte kraschat eller buggat loss. Series X.

Medlem
Skrivet av Gen:

Ajdå, hoppas 4K funkar med ett 3080.

uppdatera drivar och kör allt på Ultra High, 60-80 i fps.
fullt spel dugligt och as snyggt

Springer runt i england och tänker... hmm vad mycket ruiner av gammla slott och fort.... så här tidigt i historien?
Hade de ens byggt färdigt slott på den tiden och många redan i ruiner?

Medlem
Frysningar
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har kört ett par timmar på Series X, inte kraschat.

Nu är det ju iofs xbox one x jag bara har ännu, men tack!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mdeletr:

Nu är det ju iofs xbox one x jag bara har ännu, men tack!

Ah, missade det


signatur
Skrivet av breahl:

Tack det funkade! Har raidat lite mer också vilket var kul! Det går ju bra att raida sånt som är över ens level.

Ja det var ju skönt att det var det som var saken, hade varit lite fjutigt om det varit slutet redan där


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Moderator | Testpilot

Jag är otroligt sugen på att testa detta! Efter Jockes och många andras recensioner har det blivit mer intressant.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gillar inte alls att AC-serien går mer och mer åt hack n slash-hållet. Min bild av hela loren är att Assassins håller sig i bakgrunden av samhället där Tempelriddarna ofta symboliserar makten/etablissemanget men genom listiga komplotter och lönnmord är med och påverkar historiska avgörande ögonblick etc.

Min dröm hade varit ett AC-spel som utspelar sig i medeltida japan med Shoguns, Samurajer och förstås ninjas. Vad skulle inte passa ett AC-spel bättre än att iklä sig som Ninja

Gjorde ett uppdrag där man blev lite hög på svampar, och slogs mot massa folk, sen när kompanjonen hittade en så låg där en massa döda kaniner 🐰 runt en 👍


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Någon som tycker ljudet (på PC) är helt kasst? Något känns fel. Dålig mix?

*Tydligen många som gnäller på det;
https://www.reddit.com/r/ACValhalla/comments/jrcxn8/odd_ac_va...
https://discussions.ubisoft.com/topic/79126/are-you-really-no...

Avstängd
Skrivet av Baboopa:

Gillar inte alls att AC-serien går mer och mer åt hack n slash-hållet. Min bild av hela loren är att Assassins håller sig i bakgrunden av samhället där Tempelriddarna ofta symboliserar makten/etablissemanget men genom listiga komplotter och lönnmord är med och påverkar historiska avgörande ögonblick etc.

Min dröm hade varit ett AC-spel som utspelar sig i medeltida japan med Shoguns, Samurajer och förstås ninjas. Vad skulle inte passa ett AC-spel bättre än att iklä sig som Ninja

Beror ju helt på hur du spelar. Jag brukar smyga in i campen och försöka assassinata så många jag kan och tar resten med yxan.

Låter som att ghost of tsushima är något för dig då eftersom du vill ha samurajer och ninjor. Du är lite både och där.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag har stängt av det mesta i UI så när jag utforskar och inte är i strid är det en helt ren skärm. Gillar det och tycker utforskande känns bra i Valhalla. Däremot gillar jag inte nya sättet att plocka mineraler, där man avigt måste anfalla dem först och sen stå kvar på samma ställe och vänta på att de spawnar för att sen plocka upp dem. Som tur är finns det massor av material i kistor. Att veva mot lådor så att de ska gå sönder och man få ett par silver i belöning är värdelöst. Enda gången jag vevat mot ett par lådor/urnor var för att komma in i en dold öppning bakom.

Stridssystemet känns lite yxigt. Tycker det är sämre än både Origins och Odyssey. Det nya trädet är dåligt med massor av passiva låga värden som inte tillför något. Däremot gör det att översikten i trädet blir kass. Hellre få levels där varje ding känns som en riktig utveckling av karaktären, än massor av ding ding och klicka i tramsrutor.

Skrivet av Baboopa:

Gillar inte alls att AC-serien går mer och mer åt hack n slash-hållet. Min bild av hela loren är att Assassins håller sig i bakgrunden av samhället där Tempelriddarna ofta symboliserar makten/etablissemanget men genom listiga komplotter och lönnmord är med och påverkar historiska avgörande ögonblick etc.

Min dröm hade varit ett AC-spel som utspelar sig i medeltida japan med Shoguns, Samurajer och förstås ninjas. Vad skulle inte passa ett AC-spel bättre än att iklä sig som Ninja

Nej ninjor är ju dom sämsta assasins som finns, alla vet ju om dom..
Anledningen inget vet nåt om vikinga assassins är ju helt klart för att dom var så bra att man aldrig fick reda på dom 😊


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Mdeletr:

Nu är det ju iofs xbox one x jag bara har ännu, men tack!

Köp Series X så ska du se att dina problem blir lösta.

Avstängd

Saknar lite som att skicka upp korpen och den pekar ut alla targets automatiskt. Så var det ju i origins och odyssey fast örnen där. Använder knappt korpen nu faktiskt då odins sight är bättre för att se fiender.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Saknar lite som att skicka upp korpen och den pekar ut alla targets automatiskt. Så var det ju i origins och odyssey fast örnen där. Använder knappt korpen nu faktiskt då odins sight är bättre för att se fiender.

Håller med. Knappt förstått vitsen med korpen när den ändå inte kan göra nåt, typ? Eller? Kanske kan man "uppgradera" den senare, lol.

Medlem

Alltså vad är det för fel på spelet, kan ju knappt starta spelet innan uplay tjatar om att spelet inte synkas, validerar spel filerna och sen startar spelet. Sen så måste jag göra så varje gång jag har avslutat spelet. Sen har vi fps som är över allt mellen 120 och ner till 5 fps mycket till spel glädje där när man ser ett streck som vandrar ner ifrån och upp lite random. Jag har ett rtx 3090 kort som jag benchmarkat med stabila fps i andra spel och 3d mark. Så störande.

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Håller med. Knappt förstått vitsen med korpen när den ändå inte kan göra nåt, typ? Eller? Kanske kan man "uppgradera" den senare, lol.

Har uppgraderat mitt stable men tänkte inte på om det gick att göra nått med korpen. Ska kolla sen!

Hästar kunde man träna så dom kan simma osv. Du väljer även skin till din häst där. Man fick ju ett rätt så snyggt av ubisoft connect som jag använder. Finns skins att köpa med i store.

Men man kanske kan träna korpen där med, ska kolla nästa gång jag kommer dit.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Håller med. Knappt förstått vitsen med korpen när den ändå inte kan göra nåt, typ? Eller? Kanske kan man "uppgradera" den senare, lol.

Nu är ju jag bara i Norge efter 5,5 timmar men använder korpen hela tiden för att kolla var skatter och alla markörer
är , för att få överblick också hur terrängen ser ut


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Nu är ju jag bara i Norge efter 5,5 timmar men använder korpen hela tiden för att kolla var skatter och alla markörer
är , för att få överblick också hur terrängen ser ut

Jo, så är det ju, använder den ibland men den var bättre i de andra spelen då den kunde "ringa in" fiender, men det kan den inte nu...?

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Springer runt i england och tänker... hmm vad mycket ruiner av gammla slott och fort.... så här tidigt i historien?
Hade de ens byggt färdigt slott på den tiden och många redan i ruiner?

En del ruckel är säkert från romartiden några hundra år tidigare. De var rätt flitiga på att bygga. 😄

Romerska ruiner:

Om kartan verkar intressant så finns det en interaktiv variant här.

Medlem
Skrivet av breahl:

Har uppgraderat mitt stable men tänkte inte på om det gick att göra nått med korpen. Ska kolla sen!

Hästar kunde man träna så dom kan simma osv. Du väljer även skin till din häst där.

Hur är känslan på hästen?

Skulle Arthur gilla den?

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Hur är känslan på hästen?

Skulle Arthur gilla den?

Nja inte lika bra som i rdr2 så klart


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jösses!

Upptäckte precis min första "anomaly" i England. Tänkte "Vafan, ska det se ut så här?!", "Nu brinner min SX upp!"... Panik!

Passande namn på achievementen man fick... "It's Not a Bug, It's a Feature!"

Medlem

Valhalla är realistiskt. Här visas det hur vikingar kunde dra skepp över land för att ta sig vidare. Visste bara inte att de transporterades med krigarna fortfarande ombord.

Skriv svar