EA låter dig se hur mycket pengar du bränt i Fifa 21

Robot
EA låter dig se hur mycket pengar du bränt i Fifa 21

Och du kan rekommendera dig själv att inte spela mer.

#fifa-21, #mikrotransaktioner


Medlem

Hmmm, låter som ett system som betting sidor använder sig av.

Konstigt att ett spel som inte är gambling använder sig av gambling system. Kooooonstigt.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hmmm, låter som ett system som betting sidor använder sig av.

Konstigt att ett spel som inte är gambling använder sig av gambling system. Kooooonstigt.

Precis, detta är ju bara ännu ett bevis på vilket problem lootboxes är och att dem själva vet om det men dem tjänar för mycket pengar på det för att vilja ta bort det.

Skägg.
10 Chambers

"Snälla jag, kan jag sluta reagera positivt på system som är aktivt designade för att sända positiva signaler till mina primala system?".


signatur
Redaktör

Det är rätt cyniskt att prata om bättre överblick samtidigt som man har ett pengasystem som alldeles uppenbart är konstruerat för att dölja hur mycket det kostar. Personligen avskyr jag såna system, det känns som att företaget tror jag är korkad och försöker utnyttja det. Microsoft körde samma grej med Xbox Live-poäng eller vad det hette på 360-tiden: de såldes i helt ologiska nivåer så att man inte skulle se hur mycket något kostade. Det enda som var tydligt var att priset per poäng sjönk om du betalade mer. Svinigt.


signatur
Medlem

Detta ska inte behövas i dessa spel...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Om ett spel "behöver" sånt här är det felkonstruerat.

Medlem

titeln borde vara EA låter dig se hur mycket fifa points du bränt i Fifa 21

Medlem
Skrivet av FZ:

Enligt EA bygger de båda systemen på forskningsresultat som visar att "...tillgång till mer information hjälper spelare att känna sig bekväma med hur de spelar. I kombination med smarta uppmaningar som guidar valen gav spelarna bättre möjligheter att hitta en bra balans i sitt spelande."

Skitsnack. Jag tror detta är ett sätt för EA att hitta kryphål i gambling-relaterade regler och riktlinjer som finns i olika länder.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Medlem
Skrivet av Baronova:

Skitsnack. Jag tror detta är ett sätt för EA att hitta kryphål i gambling-relaterade regler och riktlinjer som finns i olika länder.

Såklart! Det börjar inse att det rent juridskt är gambling och för att inte i nästa led stämmas för att främja spelberoende så måste de föregå denna gången så att de inte blir stämda av spelberoende och av olika verksamheter.
Men såklart hävdar ju EA att det är ren goodwill.

Men man märker att väldigt mycket är ett hyckleri i spelvärlden. Microsoft gratulerar Sony och tvärtom. Alla vill verka så goda hela tiden. Men egentligen vill de ju att den andra skall gå i konkurs och de grisar som fasen mot varandra. Microsoft som aktivt skall basunera ut ”most powerful console” osv. De sätter sig själva först helt enkelt och subtilt uppger att de är bättre än än konkurrenten. Inget konstigt med det. Men EA tar ändå priset och hycklar som in i h*lvete. Det klarar man inte av!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Om vi konsumenter haft någon form av självrespekt så hade det här systemet inte behövt implementeras, ty vi hade förmodligen inte haft spel med mikrotransaktioner över huvud taget.

Jag köper det faktum att EA förmodligen hade försökt med skiten i vilket fall, men eftersom vi fortsätter att betala för loot lådor så fortsätter problemet att eskalera. När konsumenten är trött på att bli behandlad som en idiot så kanske den lär sig att tänka innan den betalar, men folk verkar ha ett jäkla tålamod för denna sorts idioti.

Jo just det ja, baspriset för spel skulle väl höjas framöver också om jag förstår det rätt?
Så ett "Fifa 23" för 800-1000kr fullproppat med extra anledningar att betala mer tack vare EA's patenterade dynamiska svårighetsgrad.
Spyr snart..
Vilken härlig tid att vara en gamer.

1
Skriv svar