Assassin's Creed Valhalla spelades av dubbelt så många dag 1, jämfört med Odyssey

Robot
Assassin's Creed Valhalla spelades av dubbelt så många dag 1, jämfört med Odyssey
Medlem

Vore det inte för den dålig optimeringen för pc så hade nog sagt att det var glödhett. Men nu får jag fps drop som om grafikkortet stendog 5 till 16 fps som lägsta dock 0.1% men åndå tillräckligt jobbigt för att man ska överväga att lämna tillbaks spelet. Har benchmarkat grafikkortet och kollat gpu load och frames timingen allt ser bra ut. Förutom Vahalla!!

Inaktiv

Gillar UBI skarpt så skoj nyheter.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Vore det inte för den dålig optimeringen för pc så hade nog sagt att det var glödhett. Men nu får jag fps drop som om grafikkortet stendog 5 till 16 fps som lägsta dock 0.1% men åndå tillräckligt jobbigt för att man ska överväga att lämna tillbaks spelet. Har benchmarkat grafikkortet och kollat gpu load och frames timingen allt ser bra ut. Förutom Vahalla!!

Oavsett inställningar?
Vad har du för grafikkort?


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Synd att spelet är extremt buggigt. Har lagt det åt sidan tills de patchar skiten. Spelar på Bas PS4.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Vi första inköp så fort PS5:an är på plats!

Medlem

Tycker det funkar rätt bra.
Inga större buggar alls, än..

Medlem

Flyter på bra mycket bättre än Odyssey på datorn tycker jag!

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Synd att spelet är extremt buggigt. Har lagt det åt sidan tills de patchar skiten. Spelar på Bas PS4.

Soms sagt, på mitt xbox one x fryser det eller hoppar ur till dashboarden ibland. Klart buggigt.

Medlem

Jäkligt kul, men som dom flesta säger, väldigt buggigt.

Medlem
Skrivet av Barak:

Oavsett inställningar?
Vad har du för grafikkort?

Yes, ovasett inställning testade på low, är som ett streck rakt ner till 5 fps och sen rakt upp till 125. Lite random. Jag har ett rtx 3090. Som jag benchmarkat med och stresstestat det. 98.9% dugligt.

Medlem

Så sjukt, Watch dogs är vedervärdig prestanda, medans Valhalla flyter på 60FPS oavsett inställningar, har inte ens på Adaptive på anti alaising

Medlem
Skrivet av totte1015:

Så sjukt, Watch dogs är vedervärdig prestanda, medans Valhalla flyter på 60FPS oavsett inställningar, har inte ens på Adaptive på anti alaising

Men dom görs inte av samma studio? eller har jag missat något?
Dom har väl bara samma publisher?

Stäng av "Full screen optimization" på .exe filen för att slippa konstiga stutters. Funkade för mig.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Men dom görs inte av samma studio? eller har jag missat något?
Dom har väl bara samma publisher?

Valhalla = Ubisoft Montreal
Legion = Ubisoft Toronto

NuZ
Testpilot

Spelar på XsX och är fantastiskt snyggt och roligt. Lite buggit ibland men flyter som rinnande vatten i 4K.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Mdeletr:

Soms sagt, på mitt xbox one x fryser det eller hoppar ur till dashboarden ibland. Klart buggigt.

Håller med er båda. Kör på PC och optimeringen är helt värdelös. Jag lär vänta några patcher och se om det blir bättre.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Hade microstutter i benchmark - men spelet flyter otroligt bra för mig 3440x1440 med allt maxat (2080ti). runt 50-60fps. Visst, jag hade gärna haft mer - men jag märker faktiskt inte av fps:en.

Har dock bara spelat en timme.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Synd att spelet är extremt buggigt. Har lagt det åt sidan tills de patchar skiten. Spelar på Bas PS4.

Vilka har du stött på? Kör på PS4 Pro och allt har funkat perfa.


signatur

I drank what?

Testpilot

Tips om ni har stutters och annat.

Kontrollpanelen
Display - därunder (längst ner) finns Graphic settings.

I den menyn finns det nya valet
Hardware accelerated GPU scheduling

Det valet finns bara i nyare Windows 10 builds så se till att vara uppdaterad.

Den inställningen hjälpte mig att få bort massor av problem i Horizon Zero Dawn.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vilka har du stött på? Kör på PS4 Pro och allt har funkat perfa.

Allt detta hände efter jag kom till England. Funka perfekt innan i prologen i Norge.

1:) Ljudet när man slås mot en grupp fiender eller under räder bara laggar ut och rasslar.
2:) När man använder sin fågel och sedan går tillbaka försvinner ljudet från fotsteg. Kommer tillbaka om man dodgar.
3:) När man aimar sin pilbåge under laddskärmen växer Eivor skägg och kappa ner i underjorden.
4:) Alla dokument och brev har samma bakgrund och bakgrunden skrollar inte.Bara texten skrollar och det ser sjuk fult ut.
5:) Allmänt dålig prestanda under räder med många NPC samtidigt. Det kan vara därför ljudet buggar p.g.a frame drops.
6:) Dialoger som är dåligt mixade eller att NPC pratar över varandra, med låg volym eller all vissa ord som syns i texten inte hörs.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Vore det inte för den dålig optimeringen för pc så hade nog sagt att det var glödhett. Men nu får jag fps drop som om grafikkortet stendog 5 till 16 fps som lägsta dock 0.1% men åndå tillräckligt jobbigt för att man ska överväga att lämna tillbaks spelet. Har benchmarkat grafikkortet och kollat gpu load och frames timingen allt ser bra ut. Förutom Vahalla!!

Vad har du för potatis till speldator? Jag kör med 8700K och 1080Ti och det flyter på helt underbart. Tror du kan behöva dra ner vissa inställningar rätt ordentligt, som volumetric clouds som belastar datorn väldigt hårt.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av iBurningMan:

Vad har du för potatis till speldator? Jag kör med 8700K och 1080Ti och det flyter på helt underbart. Tror du kan behöva dra ner vissa inställningar rätt ordentligt, som volumetric clouds som belastar datorn väldigt hårt.

I9900 k och rtx 3090 och 64gb i ram och spelet ligger på en m.2 ssd. En stor potatis till datorn. Hsr testat på low inställning på allt. Får nån typ av memory leak som gör så att fps dropar ner till 5 fps.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

I9900 k och rtx 3090 och 64gb i ram och spelet ligger på en m.2 ssd. En stor potatis till datorn. Hsr testat på low inställning på allt. Får nån typ av memory leak som gör så att fps dropar ner till 5 fps.

Låter som att det är något annat som ligger och spökar.. Uppdaterat till de senaste drivrutinerna för moderkort och gpu? bios uppdatering? Windows uppdaterat?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Siial:

Låter som att det är något annat som ligger och spökar.. Uppdaterat till de senaste drivrutinerna för moderkort och gpu? bios uppdatering? Windows uppdaterat?

Ja, jag får se över biosen, för drivrutiner till gpu hsr jag uppdaterat till det senaste. Benchmarkat och stresstestat och inget fel där. Yes, windows 10 är uppdaterat. Mycket märkligt. Blev så frustrerad igår så jag mailade ubisoft hehe. Sen läste jag nån stans att man kunde gå in och avaktivera exploit protection. Är det någon här som har gjort de ?

Medlem
Skrivet av Hellspites:

I9900 k och rtx 3090 och 64gb i ram och spelet ligger på en m.2 ssd. En stor potatis till datorn. Hsr testat på low inställning på allt. Får nån typ av memory leak som gör så att fps dropar ner till 5 fps.

Ja något skumt är det då jag får betydligt bättre fps i spelet


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Allt detta hände efter jag kom till England. Funka perfekt innan i prologen i Norge.

1:) Ljudet när man slås mot en grupp fiender eller under räder bara laggar ut och rasslar.
2:) När man använder sin fågel och sedan går tillbaka försvinner ljudet från fotsteg. Kommer tillbaka om man dodgar.
3:) När man aimar sin pilbåge under laddskärmen växer Eivor skägg och kappa ner i underjorden.
4:) Alla dokument och brev har samma bakgrund och bakgrunden skrollar inte.Bara texten skrollar och det ser sjuk fult ut.
5:) Allmänt dålig prestanda under räder med många NPC samtidigt. Det kan vara därför ljudet buggar p.g.a frame drops.
6:) Dialoger som är dåligt mixade eller att NPC pratar över varandra, med låg volym eller all vissa ord som syns i texten inte hörs.

OK, lullar fortfarande i Norge. Hoppas det blir patchat snart då!


signatur

I drank what?

Medlem

Är det någon här som lyckas med att köra spelet utan att få stutters med jämna mellanrum. Ac od funkar hur bra som helst på max inställning. Utan ett enda fps drop ner till Kina och upp lika snabbt till månen. Fast vahalla ska det dock strula som fan med, V-synk off, low aa, medium på cloud. Fullscreen Optimization is off. Senaste drivrutiner till grafikkortet och moderkortet. Har avinstallerat spelet och installerat det på nytt. Inget funkar. Klarar inte nvidias flagskepp kort av att hantera dx12 ?

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Yes, ovasett inställning testade på low, är som ett streck rakt ner till 5 fps och sen rakt upp till 125. Lite random. Jag har ett rtx 3090. Som jag benchmarkat med och stresstestat det. 98.9% dugligt.

Okay.
Ja märkligt beteende.
Typisk orsak till riktiga fryshack är när grafikminnet tryter men det kan vi nog utesluta i detta fallet.
Får hoppas Ubi patchar och att det återigen inte är deras envisa användande av dåliga DRM-skydd som orsakar bekymmer.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Yes, ovasett inställning testade på low, är som ett streck rakt ner till 5 fps och sen rakt upp till 125. Lite random. Jag har ett rtx 3090. Som jag benchmarkat med och stresstestat det. 98.9% dugligt.

Prova att stänga av all synkronisering med molnet samt stäng av Uplay overlay.
Jag hade samma problem som du med en 3090, men det löste mina problem.

12
Skriv svar