Avkopplande spel

Medlem
Skrivet av Baronova:

Quake, och på senare tid Diabotical.
Om jag vill spela något för att koppla och innebär det att släcka ned, ta på mig hörlurar, och få tunnelseende i ett fast-paced spel. Quake-serien har alltid varit det botemedlet för mig, men sedan Diabotical släpptes har det blivit mycket av det istället eftersom det är nytt, aktivt, och aktuellt.

Är det reklam för du är utvecklare för detta spel eller menar du på riktigt att det är bra och värt ett försök för att varva ner?

Menar inget illa men när man själv spelade tävlings inriktad FPS spel så var hela min familjen orolig att mina adrenalin nivåer var för höga. Det enda de hörde var mina ventrilo/ts2 skrik.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Långpromenad genom Los Santos i GTA V, eller vandringstur i bergen rekommenderas.

Även promenad/taxi genom Liberty City (eller för all del en tur på tunnelbanan) i GTA IV.

Det är avkoppling för mig i spel


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Abzû, avkopplande och väldigt vackert (är gratis på Epic denna vecka).
Final Fantasy IX
Ori and the Blind Forest
Steep
The Sims 4


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Cities Skylines

Ren terapi.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Fast det flesta av oss spelar det nog på PC eller konsol. Men det är bra. Känns väldigt likt Breath of the Wild gällande utforskandet och det man kan göra. Sen går det att samla karaktärer men en del låser man upp under spelets gång automatiskt plus att man även samlar valutan för lootboxarna genom att göra uppdrag och öppna kistor.

Låter bra. Det lutar emot att jag testar det för eller senare.

Utforska någon plats i The Witcher 3, spela lite Gwent är riktigt avkopplande med.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Dödgrävaren

Brukar chilla med några rundor Slay The Spire

Medlem

Flight Simulator

Medlem

Exploring i Elite Dangerous, bara flyga och titta på stjärnor och planeter

Ett moddat "Skyrim"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gillar verkligen Raft jätte skönt fara runt på sin flotte bygga o fiska. Levla i World of warcraft gillar ja mkt med gärna med bra musik i bakgrunden.

Medlem

Mina avkopplande favoriter

Town of Salem.
Heroes 3.
Torchlight.

Inaktiv

Death stranding. Så avkopplande att pilla på i sin efen takt när man väl har lärt sig det.
Annars Stardew valley, lungt och grymt underhållande, 100+ timmar försvinner lätt.

Animal crossing vet jag många som tycker är avkopplande men få spel jag blir så stressad av. Betala lån, få upp din ö till fem stjärnor, hitta allt, fiska allt, bygg ut sitt hem, inred allt. Stress deluxe när allt går så exteemt sekigt.

Medlem

Cities Skylines är nog mest avkopplande för min del, att få vara lite kreativ bygga sin egen stad.
Annars tycker jag rollspel som Skyrim och Fallout 4 + en hel del moddar och bygga sin egen karaktär är riktigt avkopplande.

Så för min del, spel där man kan vara kreativ och skapa sina egna världar eller karaktärer

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Death stranding. Så avkopplande att pilla på i sin efen takt när man väl har lärt sig det.
Annars Stardew valley, lungt och grymt underhållande, 100+ timmar försvinner lätt.

Animal crossing vet jag många som tycker är avkopplande men få spel jag blir så stressad av. Betala lån, få upp din ö till fem stjärnor, hitta allt, fiska allt, bygg ut sitt hem, inred allt. Stress deluxe när allt går så exteemt sekigt.

Death Stranding glömde jag ju!
Animal Crossing har jag inte spelat själv faktiskt, bara sett när andra spelat. Ser avkopplande ut, men det kanske är stressigt. Minns när jag testade The Sims, trodde jag skulle bli galen.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Quake, och på senare tid Diabotical.
Om jag vill spela något för att koppla och innebär det att släcka ned, ta på mig hörlurar, och få tunnelseende i ett fast-paced spel. Quake-serien har alltid varit det botemedlet för mig, men sedan Diabotical släpptes har det blivit mycket av det istället eftersom det är nytt, aktivt, och aktuellt.

Quake, en av mina favoriter. Också ett av de spel som gjorde mig mest ängslig och nervös

Medlem

Cities Skylines är avkopplande. I alla fall tills det att trafiken spårar ur fullständigt. 😅

Medlem
Skrivet av cybo:

Är det reklam för du är utvecklare för detta spel eller menar du på riktigt att det är bra och värt ett försök för att varva ner?

Menar inget illa men när man själv spelade tävlings inriktad FPS spel så var hela min familjen orolig att mina adrenalin nivåer var för höga. Det enda de hörde var mina ventrilo/ts2 skrik.

Jag förstår vad du menar. För mig är det det bästa sättet att koppla av på, och jag tror det har att göra med att om jag känner mig stressad, orolig, nedstämd, osv så är det psykiskt. Genom att spela något som kräver koncentration och utan avbrott kan jag stänga ute tankarna som får mig att må dåligt. Det i sig blir en form av avkoppling för mig.

Om jag spelar t.ex. Stardew Valley, Red Dead Redemption 2, eller World of Warcraft spelar jag mycket per automatik utan att direkt tänka på vad jag gör, och då kan mina tankar lättare ta över.
Sedan har jag aldrig haft problem att kontrollera och behärska mig själv när jag spelar tävlingsinriktat. Har aldrig slagit näven i bordet, kastat saker i väggen, haft sönder saker, eller svurit över ett spel eller andra spelare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Avkopplande spel:
Peggle
Icewind Dale 1 & 2 (dom 2 är långsamma spel, jämfört med Baldurs Gate 1 & 2)
Neverwinter Nights 1
Eve-Online (spelmusiken är magisk)

Medlem

Farming Simulator (dock så gå min puls upp under start/ladd-tiderna)
My time at portia (RIda runt på min coola lama, fiska, gå på dejt, hugga lite träd, bygga något)

Medlem

Snubblade över Grand Mountain Adventure härom dagen. Oerhört mysigt snowboard/skidspel till mobilen. Mycket friåkning och upptäckarglädje i detta spel som en extra bonus är från en svensk utvecklare, Toppluva AB.
Jag hittade det på https://play.google.com/store/apps/details?id=com.toppluva.gr... men det skall tydligen vara på väg till Steam också.

Medlem

Carto är ett trevligt litet indiepusselspel som släpptes för en månad. Sött och avslappnande. Ungefär 5 timmar långt.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem
Skrivet av TråkigtLärd:

Resident Evil.
Hur fan tänkte du där?

Sjukt avkopplande tills du hoppar till en sisådär 150 gånger när du blir skrämd under spelets gång. Annars är det ju riktigt mysigt

Kan rekommendera Ori spelen


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

12
Skriv svar