Phil Spencer: Vi kommer inte rapportera hur många Xbox vi säljer

Ambassadör
Xbox
Skrivet av lars_kongo:

Ingen av tjänsterna är jämförbara rakt av, men ps plus är väl onlinespelande plus lite gamla spel då och då som du har tillgång till sålänge du betalar. Gampass är ju en mycket mer omfattande variant av ps plus med mycket mer utbud, ändå har de bara ca en tredjedel så många subscribers.

Folk som inte ens har koll på de mest basala saker kanske skulle hålla sig till att läsa snarare än att skriva? Bara en tanke.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Folk som inte ens har koll på de mest basala saker kanske skulle hålla sig till att läsa snarare än att skriva? Bara en tanke.

Haha, oj vad känsligt!

Isåfall kan man ju tycka det är ett enormt misslyckande att bara ha sålt 15 miljoner Gamepass abonnemang eftersom tjänsten i princip är ps plus och ps now plus lite till? Kundbasen är väl enorm? Alla med xbox borde ju köpa det kan man tycka, så biligt och prisvärt som det ändå är. Lägg dessutom till hela PC-marknaden.

Förövrigt så är det inte nordkorea utan jag skriver vad jag vill inom lagens ramar. Moderatorerna får väl ta bort om de anser det stötande.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Folk som inte ens har koll på de mest basala saker kanske skulle hålla sig till att läsa snarare än att skriva? Bara en tanke.

tyvärr tror jag inte att det handlar om det utan fanboys, oavsett vilken sida de kommer ifrån, gör det dom kan för att förvrida och förvränga och "missförstå" för att få den andra sidan att se sämre ut.

man ser det här, man ser det i nyhetstråden, man ser det överallt.
liksom i en tråd om "vad tycker du om den här produkten som du köpt" så kommer det någon från något annat läger som inte ens köpt produkten:
MeN mItT lÄgEr DoM kAn DoM mEd!!!
blir lite tröttsamt.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Issue:

tyvärr tror jag inte att det handlar om det utan fanboys, oavsett vilken sida de kommer ifrån, gör det dom kan för att förvrida och förvränga och "missförstå" för att få den andra sidan att se sämre ut.

man ser det här, man ser det i nyhetstråden, man ser det överallt.
liksom i en tråd om "vad tycker du om den här produkten som du köpt" så kommer det någon från något annat läger som inte en köpt produkten:
MeN mItT lÄgEr DoM kAn DoM mEd!!!
blir lite tröttsamt.

Ja det är sällan genuint eller ärligt. Det är ju väldigt uppenbart i vissa fall som du nämner, det blir väldigt svårt för normalt folk att diskutera när det hela tiden ska spridas strunt.

Ger mig ytterst sällan in i deras trams, men ibland behöver väl någon vuxen säga till.


signatur

Jump in.

Medlem

Bästa tråden på länge ❤️

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det brukar låta så när det inte går så bra.
Men jag tror inte heller de bryr sig så mkt.
MS är uppenbart plågade av att behöva ha med konsoler och göra.

Det verkar som de försöker allt mindre med att konkurrera med Nintendo och Sony och istället börjat ta upp fighten mot Google Stadia.

Släpper två olika konsoler för två typer av målgrupper samtidigt inför en ny generation.

Är plågade.

Medlem

Fast sålda enheter = användare, eller?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja det är sällan genuint eller ärligt. Det är ju väldigt uppenbart i vissa fall som du nämner, det blir väldigt svårt för normalt folk att diskutera när det hela tiden ska spridas strunt.

Ger mig ytterst sällan in i deras trams, men ibland behöver väl någon vuxen säga till.

Tack för din visdom. Tur att vi har dig.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Fast sålda enheter = användare, eller?

Alla med en PC och/eller mobiltelefon är potentiella kunder för MS.

Man måste försöka förstå den större bilden.

Medlem

Visst skulle man kunna argumentera att Microsoft har gett upp redan innan kampen om nästa generations krona har börjat. Jag tror dock att deras strategi kommer visa sig överlägsen Sonys i det långa loppet. Så länge de kan förvalta sina förvärv rätt och pumpa ut hög kvalitativa spel och få sitt game pass sålt. Sony har ingen chans ekonomiskt mot microsoft och måste sälja många konsoler och gör de det till förlust så kommer vi nog snart se fler PS exklusiva titlar till PC. Jag är mer orolig för Sony faktiskt. Som i alla branscher behövs konkurrens om vi konsumenter inte ska bli blåsta på allt vi äger.

Medlem
Skrivet av matt76:

Tror du verkligen att varje studio Microsoft äger arbetar med 2 spel vardera (samtidigt)? Kan visserligen drömma, men det är rätt orealistiskt, om vi nu inte snackar indie-spel etc. AAA-spel tar alltid 2-3 år eller längre att utveckla.

Ninja Theory 3st.
Obsidian 4st.
The initiative 2st bekräftade.
Playground 2st.

Finns fler...


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Släpper två olika konsoler för två typer av målgrupper samtidigt inför en ny generation.

Är plågade.

Ja, det låter som de inte ens vill ha med dem att göra men att de måst släppa dem så vi konsumenter ska fortsätta handla deras saker.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ja, det låter som de inte ens vill ha med dem att göra men att de måst släppa dem så vi konsumenter ska fortsätta handla deras saker.

Låter som du gör random antaganden utan någon som helst förankring i verkligheten. Vad är det som tyder på att de är plågade, menar du? Blev riktigt nyfiken nu.

Avstängd

Är det bara jag som tycker det är lite kul hur när det gäller exklusiva spel är xbox och pc samma plattform, men inte när det gäller (gällde) cross-play


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Riiight. Han får det att låta som att de egentligen säljer klistermärken, inte konsoler. Vinsten spelar naturligtvis ingen roll heller...det är väl bara en lite detalj, huvudsaken är att folk har kul

Edit: Inte för att det spelar någon roll, jag har all respekt för både X-box och PS 5, det låter bara så fånigt att säga en sådan sak.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Låter som du gör random antaganden utan någon som helst förankring i verkligheten. Vad är det som tyder på att de är plågade, menar du? Blev riktigt nyfiken nu.

Ja klart jag bygger mina tankar på saker jag läst och inga officiella uttalanden så visst är det spekulationer.
Man brukar ändå ha någonting att erbjuda mer än gamla spel när man släpper en ny konsol och inte bara "det kommer i framtiden".
Och Phils uttalande om att det inte gör något om att de inte har några spel för "det finns inte så mkt konsoler o tillgå ändå". Hallå eller.
Säger man verkligen så? Alla de som ändå köpt sig en ny maskin då? Förtjänar inte de ändå att få något som är byggt för maskinerna i fråga?
Varför släppte man ens dem om man det är inställningen man har.
Alla är inte ekonomiskt oberoende som Spencer så man kan köpa saker hit o dit utan att behöva bry sig så mycket. Att lägga ut alla de här pengarna kan för många vara en stor del av deras inkomst och då tycker jag man förtjänar att få lite mer respekt av tillverkaren än det som Phil gett sken av på senaste.

"Om ni ändå bara spelade på PC så vi slapp bry oss om konsoler" låter lite som deras vinkel just nu.

Och ja. Jag är besviken på dem för jag har haft kul med mina Xbox maskiner. Det ska jag inte hymla om. Men just nu är jag inte ett dugg imponerad av Microsofts ageranden.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ja klart jag bygger mina tankar på saker jag läst och inga officiella uttalanden så visst är det spekulationer.
Man brukar ändå ha någonting att erbjuda mer än gamla spel när man släpper en ny konsol och inte bara "det kommer i framtiden".
Och Phils uttalande om att det inte gör något om att de inte har några spel för "det finns inte så mkt konsoler o tillgå ändå". Hallå eller.
Säger man verkligen så? Alla de som ändå köpt sig en ny maskin då? Förtjänar inte de ändå att få något som är byggt för maskinerna i fråga?
Varför släppte man ens dem om man det är inställningen man har.
Alla är inte ekonomiskt oberoende som Spencer så man kan köpa saker hit o dit utan att behöva bry sig så mycket. Att lägga ut alla de här pengarna kan för många vara en stor del av deras inkomst och då tycker jag man förtjänar att få lite mer respekt av tillverkaren än det som Phil gett sken av på senaste.

"Om ni ändå bara spelade på PC så vi slapp bry oss om konsoler" låter lite som deras vinkel just nu.

Och ja. Jag är besviken på dem för jag har haft kul med mina Xbox maskiner. Det ska jag inte hymla om. Men just nu är jag inte ett dugg imponerad av Microsofts ageranden.

Det här mynnar lätt ut i tramsigt konsolkrigande vilket jag inte orkar med just nu.

Tycker dock att du är rätt orättvis som påstår att MS är respektlösa mot sina kunder då de erbjuder BC tre generationer bakåt, kringutrustning som funkar med nya konsolen, Game Pass som är sjukt prisvärt osv. "De bara funkar" som FZ själva skrev. Extremt konsumentvänliga.

"Kommer i framtiden" är ju mer Sonys ledord denna generation.

Stöd för VRR - kanske kommer i framtiden
Stöd för 1440p - kanske kommer om efterfrågan finns
Stöd för utökad SSD-lagring - kommer i framtiden
Stöd för lagring av PS5-spel på extern hårddisk - kommer i framtiden (?)

Fan, nu blev det konsolkrig i alla fall. Det jag efterfrågar är lite sans och balans. Sony tenderer att komma undan just för att de är Sony.

Med det sagt, jag sitter med en SX nu och är supernöjd med den. Inte alls omöjligt att jag köper PS5 i framtiden när hysterin lagt sig lite. Gjorde så med PS4 enkom för att jag ville spela Bloodborne. Jag är gammal nog att ha en egen inkomst och att köpa två konsoler är inget större problem. Bara så du inte tror jag är en hardcore Xbox-fanboy.

Konsensus är att både MS och Sony lyckats väl med sina konsoler. Härliga tider för oss som gillar TV-spel!

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det brukar låta så när det inte går så bra.
Men jag tror inte heller de bryr sig så mkt.
MS är uppenbart plågade av att behöva ha med konsoler och göra.

Det verkar som de försöker allt mindre med att konkurrera med Nintendo och Sony och istället börjat ta upp fighten mot Google Stadia.

Tror det va för ungefär ett år sedan som Spencer sa nått i stil med att "våra konkurrenter är Amazon och Google".
Och så kommer det nog bli.
med senare Samsung tvs kan man redan nu spela direkt med gamepass cloud utan andra tillbehör än en kompatibel kontroll. Tror till och med att det funkar med en dual shock.
Är nog bara en tidsfråga tills de släpper cloud tjänsten separat för 99kr/mån.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Tror det va för ungefär ett år sedan som Spencer sa nått i stil med att "våra konkurrenter är Amazon och Google".
Och så kommer det nog bli.
med senare Samsung tvs kan man redan nu spela direkt med gamepass cloud utan andra tillbehör än en kompatibel kontroll. Tror till och med att det funkar med en dual shock.
Är nog bara en tidsfråga tills de släpper cloud tjänsten separat för 99kr/mån.

Samtidigt har Spencer sagt att fler konsoler kommer komma i framtiden.

Inte lönt att spekulera vidare i detta. Ingen av oss vet någonting i nuläget ändå. Kanske inte ens Spencer vet. Hur det hela utvecklas står skrivet i stjärnorna.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det här mynnar lätt ut i tramsigt konsolkrigande vilket jag inte orkar med just nu.

Tycker dock att du är rätt orättvis som påstår att MS är respektlösa mot sina kunder då de erbjuder BC tre generationer bakåt, kringutrustning som funkar med nya konsolen, Game Pass som är sjukt prisvärt osv. "De bara funkar" som FZ själva skrev. Extremt konsumentvänliga.

"Kommer i framtiden" är ju mer Sonys ledord denna generation.

Stöd för VRR - kanske kommer i framtiden
Stöd för 1440p - kanske kommer om efterfrågan finns
Stöd för utökad SSD-lagring - kommer i framtiden
Stöd för lagring av PS5-spel på extern hårddisk - Kommer i framtiden (?)

Fan, nu blev det konsolkrig i alla fall. Det jag efterfrågar är lite sans och balans. Sony tenderer att komma undan just för att de är Sony.

Med det sagt, jag sitter med en SX nu och är supernöjd med den. Inte alls omöjligt att jag köper PS5 i framtiden när hysterin lagt sig lite. Gjorde så med PS4 enkom för att jag ville spela Bloodborne. Jag är gammal nog att ha en egen inkomst och att köpa två konsoler är inget större problem. Bara så du inte tror jag är en hardcore Xbox-fanboy.

Konsensus är att både MS och Sony lyckats väl med sina konsoler. Härliga tider för oss som gillar TV-spel!

hehe det är inte så mkt till konsolkrig. Jag har som sagt ägt Xbox fram till denna generationen men som det ser ut just nu blir det inget. Iaf inte förrän de leverera något som jag känner är värt att betala nästan 6 000 kr för.

Game pass i all ära men jag köper inte en konsol för en tjänst. Lika lite som jag köper en PS5 för Playstation Now. Både Game Pass och Playsation Now är bra tänk men tror inte det är konsolförsäljnings material. Iaf inte för mig.

Vi har båda fått sagt våra synpunkter och det är bra. Nu vet du iaf min förklaring och varför jag känner mig besviken på MS. Hade nog brytt mig mindre om jag inte ägt deras grejer innan.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

hehe det är inte så mkt till konsolkrig. Jag har som sagt ägt Xbox fram till denna generationen men som det ser ut just nu blir det inget. Iaf inte förrän de leverera något som jag känner är värt att betala nästan 6 000 kr för.

Game pass i all ära men jag köper inte en konsol för en tjänst. Lika lite som jag köper en PS5 för Playstation Now. Både Game Pass och Playsation Now är bra tänk men tror inte det är konsolförsäljnings material. Iaf inte för mig.

Vi har båda fått sagt våra synpunkter och det är bra. Nu vet du iaf min förklaring och varför jag känner mig besviken på MS. Hade nog brytt mig mindre om jag inte ägt deras grejer innan.

Fair enough!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Fair enough!

Ajjemen. Det tar vi fredagsskålen på!

Btw.. sjukt bra konsolkrigande på youtube för tillfället haha. I love it!
Det finns några framstående Xbox och Playstations fankonton som inte är av denna världen där haha.
Jävlar så de håller på.
Jag är för gammal för sådant där men jag måste säga det är otroligt kul och se nya generationer ta över.
Jag var juh i gamla hederliga lägret "Sega does what nintendon't" en gång i tiden


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar