Elite Dangerous gratis på Epic nästa vecka

Robot
Elite Dangerous gratis på Epic nästa vecka
Medlem

Ja detta bör folk inte missa!

Medlem

Wow det här hade jag ju tänkt att köpa, vilken tur att man hållt i pengarna

Medlem

Dessutom ingår Horizons numera gratis i Elite Dangerous.
https://www.frontier.co.uk/news/press-releases/elite-dangerou...

Geeks Gaming

Helt klart värt att ladda ner. Även om det är ganska spacetrucking så har dom bästa flygkontrollerna för ett rymdspel. Kan mer eller mindre göra allt med en xbox dosa.

Medlem

Ett väldigt roligt spel. Det är väldigt tillfredsställande att flyga en stor transport mellan två system i VR och med HOTAS, och sedan landa på en station. Ser mycket fram emot Odyssey-expansionen som tar det bästa från spel som Star Citizen och No Man's Sky och implementerar det i den bästa rymdflygningssimulatorn på marknaden.

Medlem

Perfekt, kommer att testa med HTC Vive och Sidewinder Force Feedback 2! 👌

Medlem

förstår att en del veteraner är lite förbannade, de har lagt otroligt mycket energi senaste året på att göra om new player experience, allt annat har fått stå åt sidan, nya expansioner, stora buggar, nätverksproblem osv. Har man betalat för sig svider det lite i ögonen

Medlem

Spelade Elite på min commodore 64 då det begav sig. Glädjen som infann sig när man äntligen hade råd att köpa en docking-computer gick inte av för hackor. Elite Dangerous är ungefär som det man fantiserade om när man styrde sitt skepp i en svart-vit vektorvärld, numera särskilt med vr-glasögon på. Synd bara att det har gått 35 år och jag har inte den tid som jag hade då på att försvinna in i en annan värld.

Medlem
Skrivet av Largus:

Spelade Elite på min commodore 64 då det begav sig. Glädjen som infann sig när man äntligen hade råd att köpa en docking-computer gick inte av för hackor. Elite Dangerous är ungefär som det man fantiserade om när man styrde sitt skepp i en svart-vit vektorvärld, numera särskilt med vr-glasögon på. Synd bara att det har gått 35 år och jag har inte den tid som jag hade då på att försvinna in i en annan värld.

Då kan du tänka dej hur dagens ungar kommer känna om 35 år när nästa spel i serien kommer ut när man kopplar in kablar under huden för att få den där perfekta känslan 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Pansarknekt

Är det massa pay dlc till det numera? Köpte det back in d day men driftade iväg mot andra äventyr efter ca 1 halvår med spacetruckarooney.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Är det massa pay dlc till det numera? Köpte det back in d day men driftade iväg mot andra äventyr efter ca 1 halvår med spacetruckarooney.

nä, är riktigt bra på den fronten. det man kan köpa är kosmetika av olika sorter

MEG
Medlem

Kul


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Largus:

Spelade Elite på min commodore 64 då det begav sig. Glädjen som infann sig när man äntligen hade råd att köpa en docking-computer gick inte av för hackor. Elite Dangerous är ungefär som det man fantiserade om när man styrde sitt skepp i en svart-vit vektorvärld, numera särskilt med vr-glasögon på. Synd bara att det har gått 35 år och jag har inte den tid som jag hade då på att försvinna in i en annan värld.

Jag backade spelet men har fortfarande inte spelat det, som ett stort fan av tidigare Elite spel är jag enormt besviken för detta är inte ett SP spel. Det är ett MP spel där man kan välja att inte se eller interagera med andra spelare men man påverkas i allra högsta grad av vad dessa gör. Priserna styrs helt av vad dina medspelare gör och utvecklarna verkar agera som en AI, då det ständigt verkar som de ändrar på saker i spelet. I Elite 2 skapade de en värld som de sedan inte hade något som helst "inflytande" i, detta är mitt största problem med Elite Dangerous, de skapade en Kickstarter och många backade det i tron att det skulle vara ett SP spel med MP som val.

Jag har backat ett antal spel och Elite Dangerous är utan tvekan den största besvikelsen av samtliga men det har även fått mig att inse att David Braben inte förstår vad som gör spel underhållande. Jag har sett samma problem i senare spel som Planet Coaster och även Jurrassic Park.

Ärligt talat förstår jag inte varför de gjorde en Kickstarter för Elite Dangerous är knappast ett spel som en utgivare hade "ratat", Star Citizen får mycket kritik men det spelet är ett spel som däremot utgivare hade sagt nej till. Elite Dangerous är helt i linje med vad som är populärt idag, ett snyggt spel men det saknar ett djup som de äldre spelen hade.

eld
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Jag backade spelet men har fortfarande inte spelat det, som ett stort fan av tidigare Elite spel är jag enormt besviken för detta är inte ett SP spel. Det är ett MP spel där man kan välja att inte se eller interagera med andra spelare men man påverkas i allra högsta grad av vad dessa gör. Priserna styrs helt av vad dina medspelare gör och utvecklarna verkar agera som en AI, då det ständigt verkar som de ändrar på saker i spelet. I Elite 2 skapade de en värld som de sedan inte hade något som helst "inflytande" i, detta är mitt största problem med Elite Dangerous, de skapade en Kickstarter och många backade det i tron att det skulle vara ett SP spel med MP som val. Jag har backat ett antal spel och Elite Dangerous är utan tvekan den största besvikelsen av samtliga men det har även fått mig att inse att David Braben inte förstår vad som gör spel underhållande. Jag har sett samma problem i senare spel som Planet Coaster och även Jurrassic Park.

Roligt nog tycker ju många tvärtom, att spelarnas påverkan på världen endast är en illusion.

Kväv din magkänsla ett tag och hoppa in, jag tycker det är fantastiskt som singleplayer spel.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Jag backade spelet men har fortfarande inte spelat det, som ett stort fan av tidigare Elite spel är jag enormt besviken för detta är inte ett SP spel. Det är ett MP spel där man kan välja att inte se eller interagera med andra spelare men man påverkas i allra högsta grad av vad dessa gör. Priserna styrs helt av vad dina medspelare gör och utvecklarna verkar agera som en AI, då det ständigt verkar som de ändrar på saker i spelet. I Elite 2 skapade de en värld som de sedan inte hade något som helst "inflytande" i, detta är mitt största problem med Elite Dangerous, de skapade en Kickstarter och många backade det i tron att det skulle vara ett SP spel med MP som val.

Jag har backat ett antal spel och Elite Dangerous är utan tvekan den största besvikelsen av samtliga men det har även fått mig att inse att David Braben inte förstår vad som gör spel underhållande. Jag har sett samma problem i senare spel som Planet Coaster och även Jurrassic Park.

Ärligt talat förstår jag inte varför de gjorde en Kickstarter för Elite Dangerous är knappast ett spel som en utgivare hade "ratat", Star Citizen får mycket kritik men det spelet är ett spel som däremot utgivare hade sagt nej till. Elite Dangerous är helt i linje med vad som är populärt idag, ett snyggt spel men det saknar ett djup som de äldre spelen hade.

Du har tydligen med tanke på att du inte har spelat det helt fel. Kanske borde testa elite och få en riktigt överraskning. För det lär du få. Galet kul spel med riktigt djup och story om man gräver lite. Det här är juh inget spel som håller dig i handen. Vilket är skönt för då slippar man alla barn som gnäller. Ser framemot odyssey dlc som kommer snart.

Medlem
Skrivet av eld:

Roligt nog tycker ju många tvärtom, att spelarnas påverkan på världen endast är en illusion.

Kväv din magkänsla ett tag och hoppa in, jag tycker det är fantastiskt som singleplayer spel.

Då förstår de inte hur Elite Dangerous fungerar, jag har varit väldigt intresserad av spelet sedan jag fick reda på att det fanns en Kickstarter för det. Jag kollade med stor intresse på alla videos där Braben pratade om vad de hade för planer med spelet, där de visade hur motorn fungerade.

Det som sker när man väljer att spela ensam är att spelaren inte kan se andra spelare, de som valt att spela MP kan inte heller se denna spelare. Men priser styrs helt av andra spelare, så om folk upptäcker att en vara är väldigt billig att köpa på en planet och det finns en annan planet inte så långt därifrån som betalar mycket för denna vara så kommer samtliga spelare att påverkas av många spelare gör samma "runda". I ett SP spel påverkas jag ENDAST av vad AI´n väljer att göra.

eld
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Då förstår de inte hur Elite Dangerous fungerar, jag har varit väldigt intresserad av spelet sedan jag fick reda på att det fanns en Kickstarter för det. Jag kollade med stor intresse på alla videos där Braben pratade om vad de hade för planer med spelet, där de visade hur motorn fungerade.

Det som sker när man väljer att spela ensam är att spelaren inte kan se andra spelare, de som valt att spela MP kan inte heller se denna spelare. Men priser styrs helt av andra spelare, så om folk upptäcker att en vara är väldigt billig att köpa på en planet och det finns en annan planet inte så långt därifrån som betalar mycket för denna vara så kommer samtliga spelare att påverkas av många spelare gör samma "runda". I ett SP spel påverkas jag ENDAST av vad AI´n väljer att göra.

Jo jag förstår rätt bra hur elite fungerar, man skulle kunna ge spelet till en ny spelare och aldrig nämna att marknaden styrs av andra spelare, och de hade inte vetat bättre.

Låtsas att priserna styrs av en väldigt bra AI istället.

Jag tror du hänger upp dig mycket på att andra spelare kan styra något som priser på marknaden, även om det i det stora hela gör spelet mycket bättre för dig, genom att ta bort saker som att kunna veta precis vilka trade routes du ska köra för att vinna spelet varje gång, dynamiska system i spel some lite göra saker roligare.

Medlem
Skrivet av lerb:

Vad menar du är den praktiska skillnaden för dig om ditt spel, säg priser exempelvis, påverkas av andra osynliga spelare istället för en AI? Har på riktigt svårt att se skillnaden. Det ena scenariet är att marknaden faktiskt påverkas av andra rymdfarare, det andra scenariet är att marknaden simuleras att påverkas av andra rymdfarare.

För mig är det en enorm skillnad, när jag inte spelar spelet så är det som tiden står still i ett SP spel, i ett MP spel däremot så sker saker trots att jag inte spelar. Riktiga spelare läser guider, det påverkar i allra högsta grad priser på ett sätt som inte sker när dessa är satta efter hur en AI agerar.

Medlem
Skrivet av eld:

Jo jag förstår rätt bra hur elite fungerar, man skulle kunna ge spelet till en ny spelare och aldrig nämna att marknaden styrs av andra spelare, och de hade inte vetat bättre.

Låtsas att priserna styrs av en väldigt bra AI istället.

Jag tror du hänger upp dig mycket på att andra spelare kan styra något som priser på marknaden, även om det i det stora hela gör spelet mycket bättre för dig, genom att ta bort saker som att kunna veta precis vilka trade routes du ska köra för att vinna spelet varje gång, dynamiska system i spel some lite göra saker roligare.

Jag skrev de, inte du dock;)
Jag jämför det här spelet med andra spel som jag spelat, som tidigare Elite och X: Beyond the Frontier, spel som jag har lagt ner mycket tid på, jag år inte intresserad av att andra spelare påverkar mina beslut. Men för all del jag kommer nog testa det, jag kommer dock fortfarande att jämföra det med spelen som jag nämner ovan, spelar ingen roll hur snyggt det än må vara.

Så har de sett till så att man kan öka hastigheten i spelet som i de äldre spelen (med ökad hastighet menar jag själva spelet inte skeppen i det)? Behöver man fortfarande läsa på nätet om vad som sker i världen eller har de äntligen implementerat detta som en del av spelet, som det är i andra spel som Privateer 2?

eld
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Jag skrev de, inte du dock;)
Jag jämför det här spelet med andra spel som jag spelat, som tidigare Elite och X: Beyond the Frontier, spel som jag har lagt ner mycket tid på, jag år inte intresserad av att andra spelare påverkar mina beslut. Men för all del jag kommer nog testa det, jag kommer dock fortfarande att jämföra det med spelen som jag nämner ovan, spelar ingen roll hur snyggt det än må vara.

I det stora hela så skulle jag säga att elite dangerous är ett bättre spel än de gamla elite spelen, och det säger jag med stor kärlek till dessa spel, elite 2 är ett av mina favoritspel.

Det är en mer modern core-loop, och att landa på en rymdstation som ett exempel är en hundra gånger bättre upplevelse än de gamla elite-spelen.

Och medans det fanns en galax i de gamla elitespelen så var det aldrig en grej att färdas runt och utforska och det mesta av galaxen blev som ett stort procedurellt noise. Nu kan du faktiskt göra det, och gameplay har byggts upp runt det.

Skrivet av PcGamer:

Så har de sett till så att man kan öka hastigheten i spelet som i de äldre spelen (med ökad hastighet menar jag själva spelet inte skeppen i det)? Behöver man fortfarande läsa på nätet om vad som sker i världen eller har de äntligen implementerat detta som en del av spelet, som det är i andra spel som Privateer 2?

Allt är i realtid i elite dangerous så de ändrade hur man färdas jämfört med de gamla spelen, men i det stora hela så känns det likadant skulle jag säga. Det roliga då är att långa resor kan kännas riktigt långa, men enkla resor är rätt smidiga.

Man behöver alltså inte öka hastigheten på tiden då spelet är balanserat runt realtid istället för att resor ska ta timmar eller dagar.

Medlem
Skrivet av Largus:

Spelade Elite på min commodore 64 då det begav sig. Glädjen som infann sig när man äntligen hade råd att köpa en docking-computer gick inte av för hackor. Elite Dangerous är ungefär som det man fantiserade om när man styrde sitt skepp i en svart-vit vektorvärld, numera särskilt med vr-glasögon på. Synd bara att det har gått 35 år och jag har inte den tid som jag hade då på att försvinna in i en annan värld.

Yes, docking computer var en härlig investering!
Annars skrapade man väggarna.

Medlem

Score! Har kollat på att köpa Elite Dangerous men alltid dragit mig för att göra det! Nu får man det gratis. Wunderbar!

Medlem

Kul, har haft ögonen på det länge men aldrig slagit till då jag saknar VR- och/eller flygsim-utrustning.

Medlem

Åh, trevligt! Funderade faktiskt på att köpa det häromveckan.

Medlem

Ett av de häftigaste spelen för VR. Jämför med t.ex. SW: Squadrons som helt misslyckas med att ge känslan av enooorma skepp och stationer.
Men tyvärr verkar Frontier helt gett upp konsolerna. Allt vi får är "PS4-versionen går att spela på PS5" och där dog spelet för min räkning. Har lagt enormt mycket tid på soff-spelandet, och nästan inget på mitt PC-konto. Hade de åtminstone låtit oss köra "cross save" så att jag kunde flytta mitt PS-konto till PC hade jag kanske orkat bry mig igen, men spelet är väldigt grindy och inte en chans att jag gör om alla engineers osv igen. Och rymden är väldigt tom, "Uppdragen" patetiskt dåliga, så det gäller att "göra sina egna uppdrag". Passar verkligen inte för alla och med tiden blir det roligare med NMS och andra spel.

Medlem

Stort tack för tipset! Behöver lite spejs just nu


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem

köpte det för 6 euro nångång när det var rea på steam för ett tag sen, men har ännu inte hunnit börja spela det, men tog gratisversionen också bara för att det går


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Skuggsvept:

Kul, har haft ögonen på det länge men aldrig slagit till då jag saknar VR- och/eller flygsim-utrustning.

Det är faktiskt riktigt bra styrning med mus och tangentbord. Även om det inte blir sim-känslan. Att sätta upp spelet rätt tar dock rätt lång tid. Först måste man hitta vilka kontroller som är viktiga sen måste man konfigurera upp så de fungerar. Det finns en och en annan keybinding i Elite Dangerous.

Medlem

är det med allt dlc åxå?

12
Skriv svar