Första Demon's Souls-recensionen – en hyllning

Robot
Första Demon's Souls-recensionen – en hyllning
Medlem

Titta på en som spelade det igår på youtube och holy effing hell...
Här kan vi snacka next gen o det laddade upp fort som satan i gatan haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Eller 37 av 40 even om man gillar heltal 😊

Medlem

Det är rätt komiskt att det första spelet som verkar vara det enda next-gen spelet än så länge är en remake/remaster på ett äldre spel. Att Demon Souls är en "konsolsäljare" är jag helt övertygad om, behöver bara se till mig själv, även om samtliga andra spel på PS5 hade kommit till andra format så hade jag varit intresserad av att köpa en PS5. Problemet är det är en enorm efterfrågan på den senaste konsolen från Sony, kan inte minnas att någon annan konsol har haft en lika stor efterfrågan.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det är rätt komiskt att det första spelet som verkar vara det enda next-gen spelet än så länge är en remake/remaster på ett äldre spel. Att Demon Souls är en "konsolsäljare" är jag helt övertygad om, behöver bara se till mig själv, även om samtliga andra spel på PS5 hade kommit till andra format så hade jag varit intresserad av att köpa en PS5. Problemet är det är en enorm efterfrågan på den senaste konsolen från Sony, kan inte minnas att någon annan konsol har haft en lika stor efterfrågan.

Miles Morales ser iofs redigt bra ut med next gen måste jag säga. Det är ett bra lyft grafiskt mot nuvarande konsoler det är en sak som är säker.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Sugen på det men har svårt att motivera mig själv att betala 800kr för en remake på ett 11år gammalt spel, även om det är en bra remake.

Medlem

Ja hade man bara fått tag på ett PS5 så hade man redan suttit och lirat detta, FromSoft-fantast som man är.

Redaktör
Skrivet av one63:

Eller 37 av 40 even om man gillar heltal 😊

Bara om man kan räkna, ju...

Tack!


signatur
Medlem

OHHHH ge mig nuuuuu, demon souls ligger här hemma på tv bänken men konsol att stoppa det i saknas.
Aja jag hinner köra igenom Dark souls remake tills torsdag

NuZ
Testpilot

Kollat streams och Black eye stone funkar riktigt bra. Ska bli hur mysigt som helst med invasioner och PvP när man lyckats hogga en PS5


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Jhf
Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Bara om man kan räkna, ju...

Tack!

Ah! Och nu fattar man att Famitsus betygskala inte är konstigare än nån annan Poletten trillar ner för mig.

Redaktör
Skrivet av Jhf:

Ah! Och nu fattar man att Famitsus betygskala inte är konstigare än nån annan Poletten trillar ner för mig.

Mja. Famitsu låter fyra recensenter sätta ett betyg på 0-10, sen räknas de ihop till ett slutbetyg på 0-40.


signatur
Jhf
Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Mja. Famitsu låter fyra recensenter sätta ett betyg på 0-10, sen räknas de ihop till ett slutbetyg på 0-40.

Aha. Det låter ju iofs som en bra idé. Lite dyr kanske. Går åt stort humankapital.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Sugen på det men har svårt att motivera mig själv att betala 800kr för en remake på ett 11år gammalt spel, även om det är en bra remake.

Jag spelade aldrig originalet så oavsett om det är en remake eller inte är det nytt för mig, så det blir väl ett köp oavsett. Det hela beror på. Har man redan spelat igenom det så förtsår jag problematiken men för nya spelare spelar inte "remake" någon roll. Det är nytt och fräscht för de.

Medlem

Såhär snyggt och bra kan det bli från dag 1 när man gör exklusiva titlar, trots covid och annan skit är det en bedrift att få detta färdigt till dag 1. Vågar knappt drömma om hur de exklusiva ps5 spelen kommer se ut om några år.

Redaktör
Skrivet av Jhf:

Aha. Det låter ju iofs som en bra idé. Lite dyr kanske. Går åt stort humankapital.

Om inte annat kräver det redigt med redaktionella resurser. Men visst är det ett kul grepp.


signatur
Skribent

Inte direkt förvånande. Lite otålig att testa det själv.

Medlem

Oooooh spännande. Hade jag vetat att den här remaken skulle komma så "tidigt" hade jag varit hetare på att förboka en PS5:a. Nu får jag helt enkelt vänta tills det finns några konsoller tillgängliga.

Jag kom in i matchen via Dark Souls och har spelat samtliga spel sen dess, alltid varit sugen på att prova Demons Souls men har känts lite besvärligt. Det här är helt perfekt.

Medlem

Det verkar i mångt och mycket vara samma röstskådisar, eller några som låter exakt som dem. Även smeden låter likadan, men har för mig att det var en riktigt gammal gubbe som var hans röstskådis då det begav sig, så det är ju kul att/om han lever och har rösten i behåll.

Läste att någon på remakestudion sa att anledningen till att man blev så arg förr då man spelade spelet och dog inte var p.g.a. att man dog, utan p.g.a. laddningstiderna. Recensenten tyckte det stämde och att det var mycket lättare att komma tillbaka efter ett dödsfall med kämpaglöden intakt.

Inaktiv
Skrivet av Anthrax:

Jag spelade aldrig originalet så oavsett om det är en remake eller inte är det nytt för mig, så det blir väl ett köp oavsett. Det hela beror på. Har man redan spelat igenom det så förtsår jag problematiken men för nya spelare spelar inte "remake" någon roll. Det är nytt och fräscht för de.

Jo, väldigt olika från fall till fall. Spelat igenom lite mer än halva på PS3 för länge sedan så svårt stt motivera 800kr. Men eftersom det är ett releasespel lär det bli väldigt billigt om något år, lär plocka upp det då. Det ser ut som en ambitiös reamke och inget slappgöra.
Fast då kommer ju säkert Elden ring i krokarna

Avstängd

Bluepoint är ju verkligen otroliga på dessa remakes.
Ryktas även att detta lir var deras "audition" för att visa att dom platsar i Sonys stall av first party studior. Köpet ryktas gå genom och offentliggöras ganska snart


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Vilket spel är svårast, Demon souls eller Cuphead?

Medlem

Minns att det var en monolit av alla i nexus som var trasig i originalet, tänkte då att det förmodligen kommer en dlc med den banan men det hände aldrig, undra om det är något som kommer denna gång

Medlem

Haha 9,25? Varför inte ge 9,36 då? Väldigt konstigt betygsystem.

Ot: Glädjer mig som rackaren att få besöka Demons Souls igen.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Minns att det var en monolit av alla i nexus som var trasig i originalet, tänkte då att det förmodligen kommer en dlc med den banan men det hände aldrig, undra om det är något som kommer denna gång

Såg en intervju för någon vecka sedan, bluepoint funderade tydligwn på detta men kom pram till att de förmodligen inte skulle matcha fromsofts vision och att det intw kändes rätt. Men vem vet fromsoft och bluepoint kanske kan köra ett litet collab nu när detta verkar bli succe och få ut det som en dlc. Konstigare saker har ju inträffat tidigare i världen

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Såg en intervju för någon vecka sedan, bluepoint funderade tydligwn på detta men kom pram till att de förmodligen inte skulle matcha fromsofts vision och att det intw kändes rätt. Men vem vet fromsoft och bluepoint kanske kan köra ett litet collab nu när detta verkar bli succe och få ut det som en dlc. Konstigare saker har ju inträffat tidigare i världen

Åfan, ja det vore ju lite intressant, inte för jag kommer skaffa spelet bara för det, körde demon souls till NG+ 12 så det finns inget vidare begär, kan förmodligen spelet utantill fortfarande, men jag var alltid smått irriterad och nyfiken över den trasiga monoliten hehe

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Haha 9,25? Varför inte ge 9,36 då? Väldigt konstigt betygsystem.

Ot: Glädjer mig som rackaren att få besöka Demons Souls igen.

Därför förespråkar jag FZ:s femskaliga betygssystem. Jag behöver inte ha flera skalor på hur dåligt ett spel är, det räcker med en. Precis som jag inte skulle vara intresserad av att veta att jag fick "Du-är-så-jävla-dum-i-huvudet-IG" på matteprovet, utan bara "IG".


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Därför förespråkar jag FZ:s femskaliga betygssystem. Jag behöver inte ha flera skalor på hur dåligt ett spel är, det räcker med en. Precis som jag inte skulle vara intresserad av att veta att jag fick "Du-är-så-jävla-dum-i-huvudet-IG" på matteprovet, utan bara "IG".

Helt enig!

Medlem
Skrivet av Dohman:

Därför förespråkar jag FZ:s femskaliga betygssystem. Jag behöver inte ha flera skalor på hur dåligt ett spel är, det räcker med en. Precis som jag inte skulle vara intresserad av att veta att jag fick "Du-är-så-jävla-dum-i-huvudet-IG" på matteprovet, utan bara "IG".

Hehe, lite ironiskt med tanke på att betygsystemet vi växte upp med inte ens existerar längre :')
Personligen gillade jag pc gamers 1 - 100, men men, alla dessa siffror är ju skalbara, tycker dessutom att text, pros and cons osv ger mer vägledning än själva slutbetyget

SoL
Medlem
Skrivet av Anthrax:

Jag spelade aldrig originalet så oavsett om det är en remake eller inte är det nytt för mig, så det blir väl ett köp oavsett. Det hela beror på. Har man redan spelat igenom det så förtsår jag problematiken men för nya spelare spelar inte "remake" någon roll. Det är nytt och fräscht för de.

Demons souls var väll lite av en doldis har jag för mig, det var visserligen det som la grunden för resten av souls spelen men har för mig att dark souls fick mycket mer uppmärksamhet och att det typ blev det första spelet i den genren.

Men jäkligt kul för dom som spelar detta för första gången, speciellt o man inte spelat fromsoft spelen tidigare. Satan vad brutalt och fascinerande det var på samma gång minns jag.

12
Skriv svar