Diskutera – Vilket är generationens bästa spel?

Robot
Diskutera – Vilket är generationens bästa spel?
Medlem

Tycker det är mycket svårt att utse en vinnare. Det är också sån skillnad mellan vilka spel som gett en mest speltid och vilka som man känt mest "samhörighet med". Jag har t.ex. spelat Fallout 4 hur mycket som helst men känner ingen direkt samhörighet med det, inte som jag gör med Dark Souls 3. Fallout 76 gjorde mig fly förbannad i dess begynnelse men nu kan jag inte slita mig från det.

Medlem

God of war för helheten (och yxan).

Tätt inpå Bloodborne för genialisk design och fantastisk atmosfär.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Jhf
Avstängd

Generellt är det svårt att svara på den här typen av frågor. I detta fallet säger jag dock God of War, utan tvekan.

Det är sällan perfekt gameplay går hand inhand med en så bra story som även berättas på ett så snyggt sätt. På det har man en kompanjon som man fattar tycke för och som aldrig är störande ur ett gameplay-perspektiv.

Redaktör
Skrivet av Jhf:

Generellt är det svårt att svara på den här typen av frågor.

Där ser du hur vi har det i slutet av varje år.


signatur
Medlem

The last of us 2!

Medlem
Medlem

Svår fråga men tror nog att jag väljer Red Dead Redemption 2 som gav så sinnessjukt mycket kvalitativ speltid. Vilket magiskt vackert äventyr det var alltså. Mästerverk deluxe.

Annars var The Witcher 3 och The Last of Us 2 fantastiskt bra. Horizon: Zero Dawn och God of War likaså.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag säger Bloodborne, men har inte spelat så många titlar denna konsolgeneration.

Medlem

För mig är det Horizon Zero Dawn. Underbar story.

Medlem

Måste man hålla på XBX eller PS? Tycker att inget jag spelat på konsol denna generation kan slå nintendos Zelda Breath of the wild och efter det ligger nog SM Odyssey. Man kan ju hävda att nintendo inte hör hemma i samma generation som XBOne eller PS5. Att man bör jämföra med wii U, men det tycker inte jag...

Medlem

Tråkigt svar, Red Dead Redemption 2.

Snyggt som satan, och en väldigt bra story. Räcker för mej för att vinna.

Medlem

Helt klart RDR2 för min del. Kunde fastna i att bara vara i miljöerna, på ett sätt som jag aldrig tidigare gjort i ett spel.

Medlem

Det spel jag lagt överlägset mest tid på denna generationen är War thunder så därför får jag nog anse att det är det bästa, på PC men det finns ju till både XBOX och playstation så det borde räknas även om jag inte rekommenderar de versionerna.

Sen är ju Mafia remaken trevlig men vet ej hur bra jag tyckt det var om jag inte hade tyckt väldigt mycket om originalet kanske är nostalgisk där.

Medlem

Red Dead Redemption 2

Snyggt. Levande värd. Intressanta karaktärer och väldigt bra story, kan inte bli bättre.

It's not a lake, it's an ocean

Det är alltid lika lockande men alltid också lika svårt att göra sådana här listor. Jag hade hoppats kunna säga Shenmue III eller The Last of Us Part II, men båda visade sig bli 7/10 (bra och helt klart godkända spel men inte alls lika mästerliga som sina föregångare).

Rise of the Tomb Raider är ett av de spel jag spelat allra mest eftersom jag plöjt det till tre olika format (ja, även Xbox 360). Tearaway Unfolded är fortfarande är ett av de spel som fått mig att le mest under förra generationen. Och Forza Horizon 4 är ett rent racingmästerverk som jag fortfarande två år senare spelar nästan dagligen, åtminstone flera gånger i veckan. Rayman Legends är makalöst och fantastiskt, Yooka-Laylee and the Impossible Lair det bästa plattformsspelet sedan Donkey Kong Country: Tropical Freeze (2014). Inside en helt uppslukande upplevelse som är som ingenting annat under den förra generationen.

Men ändå. I slutändan är det svårt att komma ifrån att när det kommer till helheten - story, grafik, miljöer, karaktärer etc - är The Witcher III oerhört svårslaget. Trots att det i flera stycken inte är ett spel som passar mig.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Horizon: Zero Dawn är mitt svar. Har inte upplevt sådan gåshud sedan mötet med Sovereign i Mass Effect för något decennium sedan. Därtill grafik utöver det vanliga och gameplay som slår det mesta. Dessutom precis lagom långt och lagom stor värld.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Helt klart Bloodborne! Combaten, bandesignen, atmosfären, den obskyra storyn som alltid är uppe för tolkning. Och det största pluset, den hopplösheten dom kan framkalla i starten, när man inte vet vart man ska eller hur nått funkar, så får man bara utforska tills man kan det, inte upplevt den sen Dark Souls 1!

Bubblare God Of War! Som nybliven pappa satt jag mer eller mindre med gråten i halsen hela spelet, fantastiska karaktärer, underbara vyer, sjukt rolig combat! Blir inte en vinnare pga dålig variation på fiender/bossar, ser på dig ”samma-troll-för-18e-gången-bossen”!

Medlem

Dark Souls 3 och Monster Hunter: Iceborne!


signatur

En styck signatur.

Medlem

Alltså, snälla, sluta mobba Knack. Har inte ens spelat det men det spelet börjar förvandlas till en karaktär i underläge i mitt huvud. I believe in the comeback!

Generationens bästa spel har jag faktiskt ingen aning om. Jag har vissa spel som delar toppar men genreskillnader och liknande gör det omöjligt för mig att kora ett favoritspel. Kan ta två som dyker upp i huvudet, Far Cry 5 och Undertale.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag tänkte skoja om Knack men såg att många hann före mig.

Avstängd

Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry

Högkvalitativt vuxengodis för både höger och vänster hand.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Ambassadör
Xbox

Red Dead Redemption 2.

Utan tvekan.


signatur

Jump in.

Medlem

Witcher 3 vinner lätt för mig. Hade inte spelat de tidigare Witcher-spelen och blev helt blown away.
Tvåa är nog God of War.

Medlem

Witcher 3 , tyvärr inte spelat RDR2 än men Witcher hade i princip allt man kan önska sig OM man gillar RPG open World och med de bästa sidequesten någonsin,ville skriva Fallout 4 där men tyvärr så drar den uråldriga grafikmotorn ner hela upplevelsen i ett övrigt mästerligt spel

Medlem

Å ja de e nåt fel på mig som inte spelat RDR2 än men behöver en bättre tv för att göra det rättvisa tror ja

Medlem

Jag förstår inte varför ni gör en till tråd och frågar om samma sak när det redan finns en omröstning?

Medlem

Last of us Part 2!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Rakoon:

Jag förstår inte varför ni gör en till tråd och frågar om samma sak när det redan finns en omröstning?

Undrade lite över det också, haha.


signatur

Jump in.

Medlem

Även om knack spelen inte är generationens bästa spel så är det bedrövligt om inte det kommer ett knack 3 på ps5.
Har ändå haft riktigt kul med dem måste jag säga. Finns betydligt sämre spel där ute.
Och på Xbox sidan får de fan skärpa sig o leverera ngt gött. Jag vill ha en uppföljare till Alan Wake!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar