Xbox gratulerar Sony för lanseringen av Playstation 5: "Alltid ett nöje"

Robot
Xbox gratulerar Sony för lanseringen av Playstation 5: "Alltid ett nöje"
Medlem

Äsch bring back the console wars.

Sony does what Microdon't.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Det är kört för Xbox. Förutspår att de slutar tillverka konsoler om två år.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Pinsam "dräng" manöver. PC MASTER RACE!!!!!


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Jag tyckte det var trevligt. Sedan ingick väl sony och Microsoft någon form av samarbete angående servrar för inte så längesen?

Medlem

Mer kärlek och crossplay åt folket


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Företaget som är vänligast mot min plånbok i generationsbytet vinner alltid i mina ögon
(Att inte behöva köpa nya dosor är nice, motverkar e-waste....något inte Sony tänkte på...)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Företaget som är vänligast mot min plånbok i generationsbytet vinner alltid i mina ögon
(Att inte behöva köpa nya dosor är nice, motverkar e-waste....något inte Sony tänkte på...)

Dualsense är ju det enda som känns lite next gen. Något Xbox inte tänkte på oops vi skulle visst vara snälla. My bad.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Företaget som är vänligast mot min plånbok i generationsbytet vinner alltid i mina ögon
(Att inte behöva köpa nya dosor är nice, motverkar e-waste....något inte Sony tänkte på...)

Dina gamla till PS4 funkar på PS5.

Medlem
Skrivet av fooobar:

Dina gamla till PS4 funkar på PS5.

Inte att spela PS5-spel med

Medlem
Medlem

Alltid trevligt att läsa sådant här. Microsoft är betydligt mer ödmjuka än Sony.

Medlem
Skrivet av Divion:

Alltid trevligt att läsa sådant här. Microsoft är betydligt mer ödmjuka än Sony.

På vilket sätt är dom det?

Medlem

Trevlig att se!


signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: ASUS RTX 3060Ti Strix OC | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Medlem

Drömmen vore om man en riktigt go alliance mellan xbox och Playstation. Tänk att få lira PS now på Xbox och gamepass på Playstation och crossplay på detta. Sen skulle ju givetvis både konsolerna ha respektive för och nackdelar såklart.

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Dualsense är ju det enda som känns lite next gen. Något Xbox inte tänkte på oops vi skulle visst vara snälla. My bad.

Att ha Force feedback i triggers är rätt fräckt men knappast något som får en att vilja uppgradera eller välja den konsolen.
Man uppgraderar för högre prestanda och spelen. I alla fall jag och jag tror de flesta andra.
Sen ska man inte glömma att microsoft mycket väl kan lägga till funktioner i framtida versioner av handkontrollen. Sådana triggers är ju något som kan komma i efterhand.

Handkontroller är något som ofta ändrats under konsolernas "livstid" Och de kan ändras ganska rejält. Här är några exempel jag kom att tänka på
Playstation 1 kontrollen fick två analoga spakar som den inte hade från början.
Playstation 3 kontrollen fick rumble som den inte hade från början.

Wii fick motion plus upgradering vilket gjorde en del skillnad. Och en hel hög med olika handkontroller (vilket även gäller deras senare konsoler)

Första Xbox fick ju sin S kontroll efter att många klagat på "duke" eller va den kallades.
Xbox 360 kontrollen fick inte någon uppdatering vad jag vet förutom lite olika färgscheman

Xbox one kontrollen kom i 3 versioner och de släppte även Elite varianten i 2 versioner.

Men med det sagt så är jag sugen på att få testa detdär Astro spelet med nya ps5 kontrollen.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Inte att spela PS5-spel med

Njae, bara till PS4 spel.
SÅ inte 100%
Medans det går att stänga av dualsense skitet i inställningar


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av PontusT:

Drömmen vore om man en riktigt go alliance mellan xbox och Playstation. Tänk att få lira PS now på Xbox och gamepass på Playstation och crossplay på detta. Sen skulle ju givetvis både konsolerna ha respektive för och nackdelar såklart.

SJälv hade jag önskat allt fanns på en konsol istället där dom delar på kostnaden av byggnaden och splittar vinsten men kommer aldrig hända.

Då dom tjänar mindre pengar på det.

Vore mycket lättare med en pc portning med.

Medlem

En fantastisk diskussion om vem som är ödmjukast, det ser Jag fram emot 😃

Medlem
Skrivet av cybo:

Pinsam "dräng" manöver. PC MASTER RACE!!!!!

Vad vore konsolkriget utan er i PC master race gruppen? Ingenting!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Konsolkriget drivs av fanboys. :v

Ambassadör
Xbox

Väldigt trevligt! Vi är ju alla gäjmers.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Njae, bara till PS4 spel.
SÅ inte 100%
Medans det går att stänga av dualsense skitet i inställningar

Ouch. Missat det. Jag kommer sakna mina back buttons

Medlem

Om Microsoft fick som dom ville förra generationen skulle vi vara ständigt uppkopplade och behöva en kinect för att identifiera att man är rätt ägare till spelet (så man kan inte spela begagnat)

Medlem
Skrivet av Keima:

Om Microsoft fick som dom ville förra generationen skulle vi vara ständigt uppkopplade och behöva en kinect för att identifiera att man är rätt ägare till spelet (så man kan inte spela begagnat)

Att döda begagnatmarknaden spåret är ju både sony och microsoft inne på eftersom de båda släppt varianter utan skivspelare. Och jag kan tänka mig att "Pro" varianterna av både series x och ps5 kommer helt utan skivspelare. Jag hoppas att tillräckligt många fortsätter köpa spel på skiva för att att det inte ska ske. Det har ju redan skett på pc sedan länge.

Men det med kinect stämmer det verkligen? Skulle ex en kompis till mig inte kunna spela på min Xbox one för att kinect såg att det inte var jag? Jag vet att det var prat om att konsolen behövde ha varit online de senaste 24 timmarna, men minns inget om att kameran skulle identifiera vem som köpt spelen och att bara den personen fick spela?

Köpte själv ingen "last gen" konsol förrän one S så jag slapp kinect i alla fall.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Keima:

Om Microsoft fick som dom ville förra generationen skulle vi vara ständigt uppkopplade och behöva en kinect för att identifiera att man är rätt ägare till spelet (så man kan inte spela begagnat)

Sedan sade Snowden "hej, hej".


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av FuzioN:

SJälv hade jag önskat allt fanns på en konsol istället där dom delar på kostnaden av byggnaden och splittar vinsten men kommer aldrig hända.

Då dom tjänar mindre pengar på det.

Vore mycket lättare med en pc portning med.

Tråkigt bara att motivationen och kreativiteten skulle försvinna totalt, företag blir otroligt slöa av att inte ha konkurrens.
Kolla bara på Intel som legat på latsidan i 10 år och nu håller på att bli överköra av AMD, även fast att dom har den bästa persolen och otroligt mycket pengar, dom tycks tappat gnistan totalt sen typ 2010.

Näe, konkurrens är väldigt bra för utveckligen och drar sig nu Microsoft ur detta så är det vi som kunder som får lida.
Men man får väl ta det här med en lastbil salt, för nu när Microsoft har möjlighet att släppa intressanta titlar igen så är exklusiva spel plötsligt viktigt igen(även fast att dem knappt vågar erkänna det).

Hoppas att Microsoft uppköp leder till att Sony känner sig manade att inte ligga på latsidan, själförtroende kan ju ge självgodhet som för Sony med releasen av PS3 och Microsoft med Xbox one.

PC portar har väl aldrig varit lättare än nu, hoppas bara att PC miljön kommer igång med Direct storage så fort som möjligt.
Direct storage kommer väl inte slå igenom på cross platform förens om 2-3 år, så PC har ju lite tid på sig, men det är kort tid om tillräckligt många användare ska hinna uppgradera.

Skrivet av Lilagröt:

Att ha Force feedback i triggers är rätt fräckt men knappast något som får en att vilja uppgradera eller välja den konsolen.
Man uppgraderar för högre prestanda och spelen. I alla fall jag och jag tror de flesta andra.
Sen ska man inte glömma att microsoft mycket väl kan lägga till funktioner i framtida versioner av handkontrollen. Sådana triggers är ju något som kan komma i efterhand.

Handkontroller är något som ofta ändrats under konsolernas "livstid" Och de kan ändras ganska rejält. Här är några exempel jag kom att tänka på
Playstation 1 kontrollen fick två analoga spakar som den inte hade från början.
Playstation 3 kontrollen fick rumble som den inte hade från början.

Wii fick motion plus upgradering vilket gjorde en del skillnad. Och en hel hög med olika handkontroller (vilket även gäller deras senare konsoler)

Första Xbox fick ju sin S kontroll efter att många klagat på "duke" eller va den kallades.
Xbox 360 kontrollen fick inte någon uppdatering vad jag vet förutom lite olika färgscheman

Xbox one kontrollen kom i 3 versioner och de släppte även Elite varianten i 2 versioner.

Men med det sagt så är jag sugen på att få testa detdär Astro spelet med nya ps5 kontrollen.

Ja, set skulle väl vara jättebra ifall Sony fick Microsoft att inse det med.
Att utmärka sig och konkurrera med nya lösningar är ju väldigt bra.
Prestanda är bra, men blir mindre intressant nu eftersom generations hoppen blir mindre.
Det är bra ifall utvecklarna är kreativa med andra saker i så fall.

Medlem

6 launch-spel över 75 på metacritic, och dessutom levererade till rätt dag också trots covid.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

På vilket sätt är dom det?

Du läste precis ett exempel? (Artikeln alltså)

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ja, set skulle väl vara jättebra ifall Sony fick Microsoft att inse det med.
Att utmärka sig och konkurrera med nya lösningar är ju väldigt bra.
Prestanda är bra, men blir mindre intressant nu eftersom generations hoppen blir mindre.
Det är bra ifall utvecklarna är kreativa med andra saker i så fall.

Jag tycker inte att prestandahoppet mellan Xbox one och series x eller ps4 och ps5 är litet. Mycket bättre CPU,GPU,Minne och lagring från båda parter. Kanske känns mindre pga pro/one X. Men När One och ps4 kom så var de ju redan dåliga dag 1 och det var år 2013 de nya konsolerna är nog snabbare än rätt många speldatorer 7 år senare. Men okej det är ju inte riktigt samma som att gå från Snes till n64/ps1, utan nu får man ju samma spel som förra generationen fast med bra bild och prestanda i alla fall de första åren sen kommer det ju komma spel som nyttjar nya prestandan till mer mot mitten/slutet av generationen .

123
Skriv svar