Misstänkt gisslandrama hos Ubisoft Montréal visade sig vara falsklarm

Robot
Misstänkt gisslandrama hos Ubisoft Montréal visade sig vara falsklarm

Lyckligtvis kom ingen till skada under kvällens händelse.

#Ubisoft-montréal


Inaktiv

.........Eagles dive.

Inaktiv

Fy fan vad besviken, men inte förvånad, man blir att detta fortfarande pågår, förutsatt att det var ett fall av swatting. Förstår verkligen inte hur folk är villig att ta risken att oskyldiga blir skjutna av polisen och på så sätt förstör livet för så många av händelsen. Alltid en bra dag när dessa råttor som ringt åker dit för det.

Medlem

Om det varit på riktigt skulle jag undrat hur arg någon blivit över nya assassins creed.

Och mitt mer seriösa svar blir så klart det är riktigt vansinne när människor gör sådana här real life trollningar.
Vare sig det gäller mot Polis, Brandkår eller Ambulans. Man tar resurser som kanske hade behövts på annat håll i värsta fall.
Nej inte ok.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Fy fan vad besviken, men inte förvånad, man blir att detta fortfarande pågår, förutsatt att det var ett fall av swatting. Förstår verkligen inte hur folk är villig att ta risken att oskyldiga blir skjutna av polisen och på så sätt förstör livet för så många av händelsen. Alltid en bra dag när dessa råttor som ringt åker dit för det.

Oi, råttor är fina varelder. Behöver inte dra ner de stackars varelderna till dessa tofflors nivå.

Man kan ju tycka att alla larmsamtal borde loggas och spåras men de kanske använder någon tjänst? Sen bör väl röstigenkänning funka någorlunda? Brottslingar brukar ju försöka förvränga rösten just för det men dessa tomtar är väl inte så smarta?

Hur som är det ganska vidrigt, ja. Dock myxket farligare där detta skit kommer ifrån, USA.

Medlem

Vad är det för fel på folk nuförtiden? Hoppas den som ringde åker dit.

Medlem

Patrice Desilets hämnd kanske?

Medlem

Om inte Ubisoft Montreal hade kunnat hantera ett gisslandrama hade jag blivit besviken. Annars har RB6 varit en ren bluff!

Men som tur är så var det inte ett riktigt scenario!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Den siste idioten kommer aldrig att födas.

Medlem

Förkastligt såklart. Men ändå kul att "swatstudion" blir swatade🤣

Medlem

På sätt och vis ger man ju dessa icke funtade människor precis vad dom nu vill ha... publicitet.

Medlem

Lyckligtvis är väggkollisionen urusel på Ubisofts kontor, så de anställda kunde ta sig ut på fjorton nanosekunder


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem

Jag häpnar över vilken idioti som finns. Det är för det första inte bara olagligt med falskt alarm. Personen eller personerna som får påhälsning av farbror blå med k-pistar lär ju bli sjukt traumatiserade av händelsen.

Den som garvar åt sånt har nog inte mycket till empati.

1
Skriv svar