Spelhemligheter vi bär på.

Medlem
Spelhemligheter vi bär på.

Spel blir populära och många spelar dem men inte alla av oss.........

För egen del är min spelhemlighet att jag aldrig orkat mig igenom Half-Life 2. Börjat ett antal gånger men en bit in efter introt så ledsnar jag.

Likaså med Witcher 3. Börjar och känner *meeeh* efter ett tag, orkar inte. Fallout 4. Börjar och tyhcker det är snyggt och häftigt men tappar intresset efter att ha

ha kommit ut från basen.

.

Så. Vad är din spelhemlighet?


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Fragtjuv

Min hemlighet....hmm. Breath of The wild borde ha fått namnet Mountain climbing simulator. Jag tröttnade efter någon timme på att leta Shrines.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag kommer inte förbi karaktärsskapandet i vissa spel. Hängde upp mig på Bloodborne för att hur jag än gjorde så blev karaktären ful. Det var det som stoppade mig att spela ett av de mest hyllade spelen denna generation.....helt vrickat.

Medlem

Min är nog att jag väldigt sällan varvar spel. De måste vara riktigt bra isåfall ;o

Medlem

Jag tycker FO76 (pc) är ett riktigt kul spel 🙈


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Beginner:

Spel blir populära och många spelar dem men inte alla av oss.........

För egen del är min spelhemlighet att jag aldrig orkat mig igenom Half-Life 2. Börjat ett antal gånger men en bit in efter introt så ledsnar jag.

Likaså med Witcher 3. Börjar och känner *meeeh* efter ett tag, orkar inte. Fallout 4. Börjar och tyhcker det är snyggt och häftigt men tappar intresset efter att ha

ha kommit ut från basen.

.

Så. Vad är din spelhemlighet?

  1. Aldrig ens startat Halflife 2. Aldrig ens ägt det, faktiskt.

  2. Köpte Witcher 3 samma år det släpptes. Fortfarande inte spelat längre än första tredjedelen, kan inte förklara varför eftersom jag körde 100% completionist både på Witcher 1 och 2.

  3. Älskar Fallout, men blev så besviken på 3:an att jag inte ens har startat Las Vegas trots att jag äger det sedan många, många år.

  4. Har aldrig tagit mig förbi första staden i Baldurs Gate II, trots att jag gick fullständigt bananas i ettan (läste alla böcker t.o.m.).

  5. Köpte Skyrim på releasedagen 11/11/11. Har alla DLC via LE och även SE utgåvorna. 300+ timmar i spelet men har aldrig spelat klart main story eller någon av DLC.

EDIT: GTAV glömdes också bort efter att ha plöjt otroligtm ånga timmar i hela serien från 1-4.

Medlem

Jag spelar inte överdrivet mycket så det är nog en lång lista, men för att nämna ett par:
1. Aldrig klarat Half-Life (och kommer nog inte göra det heller, tycker inte det är speciellt roligt idag när jag försökt).

2. Är nog inte direkt en hemlighet, men jag HATAR skräckspel och även spel som bara är "lite" läskiga. När jag spelade Fallout 3 första gången så gick jag och la mig (in game) så fort det började bli kväll för att jag inte vågade vara vaken på natten. Har dock tvingat mig igenom Alien Isolation av okänd anledning.

3. Jag vill, till skillnad från många andra, att spel ska vara lätta. Tröttnar och blir sur om jag dör mer än 2-3 gånger på samma ställe.

Medlem

1.Jag har inte spelat klart Half Life 1 eller 2 .
2. Inte spelat klart något Witcher spel.
3. Bara spelat klart Far Cry 3 i serien.
4. Inte spelat klart något Assassins Creed .
5. Testat flera GTA spel men efter en stund så ledsnar jag och försöker ställa till med så mycket kaos jag kan bara för att se hur länge jag överlever,är jag ensam om detta?

Har fått låna flera spel av bekanta annars hade det blivit dyrt

FM-guru
F.d. Sisyr

Spelat nästan alla Assassin's Creed (i alla fall i huvudserien), men med undantag av det första tror jag inte att jag har spelat ett enda till slutet.

EDIT: Det är inte sant. Jag spelade klart ett till. Minns inte vilket, men det var det spelet där *spoiler om slutet*

Desmond Miles dog.

Medlem

Har spelat Wow en hejdlös massa timmar. Köpt fyra fem expansioner. Aldrig fått en karaktär till max lvl.

Inaktiv

1, Har en innerlig längtan efter att få ett nytt Guitar hero. För mig blev dom aldrig tråkigs och dog ut för tidigt.

2, Orkar nästan aldrig spela demos mer än en kvart. Laddar ner en hel del men hälften raderar jag före jag ens testat.

3, Håller Ubi som ett av mina favoritbolag som utvecklar spel för tillfället bland dom stora bolagen.

Inaktiv

Klarade aldrig Monkey Island 4 eller Grim Fandango legit utan använde walkthrough ibland när jag fastnade. Har dock inte nämnt det för någon IRL, trots att min kompis erkände att han hade använt walkthrough så låtsades jag att jag hade kört utan.
Tror de som säger att de klarade dessa utan walkthrough ljuger, precis som jag själv!

Fragtjuv
Skrivet av anon_306295:

[...trots att min kompis erkände att han hade använt walkthrough så låtsades jag att jag hade kört utan...]

Haha. Det där tyckte jag var hejdlöst roligt. Erkänn det aldrig IRL!!!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Farornas Konung

Det säger jag inte! 😉

phi
Medlem

Jag har aldrig klarat av Quake men har spelat det sedan -96.

fue
Medlem

Att som Playstation fanboi sugen på en Xbox Series X all access (gamepass sjuuukt bra?!) men vill ändå ha en PS5. decisions decisions.

Medlem

Min stora hemlighet/synd var att jag slängde alla mina PS1 spel med skivor och fodral rakt ner i papperskorgen. När det var dags för ny generation. Såg inget värde i det då men ångrar det som fan nu.

Edit: Alla spel utom ett: Klonoa. Som jag fortfarande har kvar

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Hold my beer:

  1. Aldrig ens startat Halflife 2. Aldrig ens ägt det, faktiskt.

  2. Köpte Witcher 3 samma år det släpptes. Fortfarande inte spelat längre än första tredjedelen, kan inte förklara varför eftersom jag körde 100% completionist både på Witcher 1 och 2.

  3. Älskar Fallout, men blev så besviken på 3:an att jag inte ens har startat Las Vegas trots att jag äger det sedan många, många år.

  4. Har aldrig tagit mig förbi första staden i Baldurs Gate II, trots att jag gick fullständigt bananas i ettan (läste alla böcker t.o.m.).

  5. Köpte Skyrim på releasedagen 11/11/11. Har alla DLC via LE och även SE utgåvorna. 300+ timmar i spelet men har aldrig spelat klart main story eller någon av DLC.

Kan förmodligen fortsätta ett bra tag till, men känner redan nu att min lista blir svår för er att toppa. Bring it on.

Vilken hemlighet du går och bär på... måste vara en tung börda.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fuska lite i CS i mina tonårsdagar, självklart enbart för att förstöra. Inget man är stolt över för att säga så.

Älskar The Witcher 3, men har aldrig kommit igenom storyn. Tappade bort skivan, köpte det igen digitalt nått år senare men då hade jag fått barn och har inte haft tid då helt enkelt, hoppas på att få spela klart det efter vart!

Medlem
Skrivet av sky one:

1.Jag har inte spelat klart Half Life 1 eller 2 .
2. Inte spelat klart något Witcher spel.
3. Bara spelat klart Far Cry 3 i serien.
4. Inte spelat klart något Assassins Creed .
5. Testat flera GTA spel men efter en stund så ledsnar jag och försöker ställa till med så mycket kaos jag kan bara för att se hur länge jag överlever,är jag ensam om detta?

Har fått låna flera spel av bekanta annars hade det blivit dyrt

Haha aldrig startat hl2 jag heller, enbart fullfört ett GTA jag med!

Medlem
Skrivet av fue:

Att som Playstation fanboi sugen på en Xbox Series X all access (gamepass sjuuukt bra?!) men vill ändå ha en PS5. decisions decisions.

Köp båda? GP är sjukt bra, och PS5 verkar vara en solid konsol den med!

Min hemlighet är att jag ofta skippar cutscenes...

Medlem
Skrivet av fue:

Att som Playstation fanboi sugen på en Xbox Series X all access (gamepass sjuuukt bra?!) men vill ändå ha en PS5. decisions decisions.

Jag var lite ledsen över att fått reda på att Hellblade utvecklarna köptes upp av MS och att nästa spel efter Hellblade Senuas Sacrifice skulle bli Xbox exklusivt.

Sen kom jag på att jag har en bra gamingdator men även om jag inte hade haft det så släpps iprincip allt till PC (nu är det också offentligt att det kommer till specifikt PC) plus att de har Game pass till PC också. Ser absolut inga anledningar att äga ett Xbox föregen del men det beror på att det enda spelet i hela deras bibliotek jag vill spela är kommande Hellblade. That's it.

Kan såklart vara annorlunda för dig, men för mig är det självklart att köpa PS5 över Xbox när den sistnämnda är bara en variant av PC-gaming egentligen.

Nu OnT:

Vet inte varför detta kallas "hemligheter" men en ovanlig sak från mitt håll: Jag har fortfarande inte spelat klart FF7. Jag började med 8 sen 9 och det är min favorit franchise genom tiderna (lärde mig engelska dels pga och mha Final Fantasy så TACK för den). Jag tycker alla FF spel är bra och njuter av vartenda ett, men ännu inte klarat av den mest kända egentligen...

Just nu kör jag den med walkthrough så jag inte missar ngt, men tiden gör det hela svårt att hinnas med såklart (Sömn, arbete/skola + sambo = >_>)

Medlem

Min hemlis är att jag anser Zelda-spelen vara den absolut tråkigaste spelserien som finns, tätt inpå Final Fantasy. Detta kan jag inte nämna högt i något sällskap där det pratas spel.

Medlem

Fick veta en liten hemlis som barn utav en kompis vars far jobbade med något spelrelaterat,
om man på den första playstationen råkade tabort en savefile i managern så kunde man trycka r1 + l1+ r2+l2 samtidigt så blev sparningen återställd.

Inte för jag någonsin använde det, men det stog inte i manualen till konsollen iaf, så en liten hemlis quirk. ;P
Så man var lite skrytig och lekte "hacker" inför polarna haha.

Medlem

Jag tycker gacha är en kul aspekt i spel...

Inaktiv

1. Kan ta timmar för mig att komma förbi prologen i RPG då jag blir enormt velig gällande vilken klass jag ska köra som.
2. Tycker AC var en extremt tråkig serie fram till Origins.
3. Har aldrig förstått hur Blizzard kan vara så stora då i mitt tycke har de inte gjort något värt namnet efter WC2 samt Diablo 2.

Men kan nog säga att jag fastnar i prologen är den enda som är jobbig för mig, kan nog ta upp emot 6 timmar att välja klass etc. Sjukt!

Medlem

Tycker Skyrim och de flesta Bethesda spel är rent skit som är ospelbart utan mods. Kan verkligen inte förstå hur hyllade dessa spel är. FO4 blev kul efter att man installerat 100+ mods.

It's not a lake, it's an ocean

Jag gav upp The Witcher 3 till PS4 men har faktiskt gett det en ny chans på min Xbox One X, och det är jag glad över för denna gång har jag tagit mig betydligt längre (men har eoner kvar).

- Jag har aldrig klarat ett GTA, är helt ointresserad av dem och gav upp GTA V efter den inledande striden.
- Jag fastnade inte för Gears of War förrän jag spelade 4:an på Xbox One.
- Jag har aldrig klarat ett 2D-Mario.
- Dark Souls, var är det?
- Zombi U har jag spelat ut flera gånger, jag gillar det trots att det ser ut som något bara en mor kan älska.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tycker inte att Nintendo har gjort något bra spel sedan millennieskiftet. I varje fall inte bland det tiotal spel som jag har prövat, ink. Breath of the Wild. Några spel till Wii är roliga när man är full, but that's it. 🤯

Svår hemlighet att bära på. Känns som om folk tror att man "inte gillar roligt" om man inte tycker om Nintendo.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Nomman:

Tycker inte att Nintendo har gjort något bra spel sedan millennieskiftet. I varje fall inte bland det tiotal spel som jag har prövat, ink. Breath of the Wild. Några spel till Wii är roliga när man är full, but that's it. 🤯

Svår hemlighet att bära på. Känns som om folk tror att man "inte gillar roligt" om man inte tycker om Nintendo.

Lite så är det, de har lyckats göra sitt varumärke synonymt med "roligt". Men en del bra har de ändå gjort sedan millennieskiftet, tycker jag, även om jag är långt ifrån något Nintendo-fan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skriv svar