Diskutera – Vilket är generationens bästa spel?

Medlem

Sjukt svårt att välja bara ett spel.....Vill gärna säga Final Fantasy 7 Remake just för att det var så jävla mäktigt att spela igenom, men anledningen till att det var så bra är ju egentligen mest för att originalet är så bra. Hade jag inte spelat originalet så hade jag inte ansett att FF7R var i topp.

Days Gone ligger bra till, det var helt fantastiskt. Men det var även Nier: Automata, God of War, Horizon: Zero dawn och Uncharted 4. Sen har vi även Far Cry 5 och New dawn som båda var sjukt bra.

Medlem

Witcher 3. Gow och Bloodborne på andra plats

Medlem

Min röst ligger på Days gone som är fantastiskt på många sätt, men har sina småbrister.
Får hoppas på en uppföljare.


signatur

Banksy

Medlem

Witcher 3 utan tvekan.

RDR2 så urbota trist att jag inte ens orkade spela klart det.

Medlem

Allt är ju en smaksak. Jag har försökt att spela The Witcher 3 två gånger men alltid känt mig lite uttråkad och överväldigad av alla ytor och grind som spelet erbjuder. På samma sätt så har jag aldrig fastnat för Zelda-spelen som jag alltid tyckt känns innehållslösa, i brist på bättre ord. Detta är inget trollande från min sida, jag har all respekt för de spelen och de som gillar dem.

Jag kan väl ta de spel jag röstade på i er undersökning:

Titanfall 2 erbjöd både ett fantastiskt multiplayer men även ett nyskapande singelplay men nya idéer. Miljöerna, kontrollen och all action var suverän och att detta skulle få drunkna mellan Call Of Duty och Battlefield är svårt att förlåta EA för.

XCOM 2 har jag spelat massor för att jag inte tröttnar på det. Det är ett coolt universum och varje slag känns unikt. Berättandet är stämningsfullt och alla beslut och detaljer är beroendeframkallande. Tung action med!

Modern Warfare var den stora comebacken för COD. Även här en imponerande singelplayer och multiplayern spelar jag fortfarande och tänker skita i hafsverket Cold War den närmaste tiden. Jag befinner mig i en tid i livet där COD med sina snabba matcher passar perfekt.

Så där har ni det!

Medlem

Read Dead Redemption 2 är sådär skönt långsamt och helt underbart. Bästa spelet någonsin vill jag påstå.
Då har jag varit gejmer sen '87.

Inaktiv

Storspel: Bloodborne, så genomarbetat snyggt och givandd när man dödar sina bossar. Enforfinkicken är inte att leka med på en del.

Indiespel: Valfaris. Bästa sidscrollande shootern någonsin. Allt från svårighetsgraden till vapnen till det grymma soundtracket. Hela spelet andas metall.

Medlem

För mig är det enkelt: Bloodborne.
Anledningen till att jag ens skaffade ett Ps4, anledningen att jag skaffade en speltemad tatuering och anledningen till att jag återfann glädjen i gameande. Första och enda spelet på 10+ år som gav mig den där känslan man hade som barn, när man äntligen fått det där nya spelet man längtat ihjäl sig efter. Jag andades, åt och sov Bloodborne i säkert 2 veckor och det är ett spel jag fortfarande drar igenom med jämna mellanrum. Gick in blind i spelet och förväntade mig varulvsjakt med Dark Souls-combat i viktorianska eran, men sen kom twisten och levererades helt genialiskt, riktigt "wtf moment", började ju känna sig smått galen själv. Sen är combaten hands down den bästa jag varit med om, dels p.g.a. trickvapnen men främst hur dom lyckats inkludera risk/reward med den där knappa sekunden man har på sig att få tillbaka sitt HP efter man tagit skada. Spelet är dessutom grymt snyggt med bra designade omgivningar som också berättar världens lore. Kan fortsätta men klockan är 2:30 och jag insåg precis att jag skriver ett kärleksbrev om ett spel och det blev dålig stämning. Fear the old blood, gnatt på er!

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Å ja de e nåt fel på mig som inte spelat RDR2 än men behöver en bättre tv för att göra det rättvisa tror ja

Jag säger att du ska ge dig på det snarast. Precis skaffat ny skärm och HDR i det spelet lämnar en del att önska. RDR2 är definitivt skapat för att vara ett SDR-spel - och det är ett extremt vackert sådant! Lägg där till en fantastisk berättelse och trovärdiga karaktärer, och då har du ett mästerverk som heter duga. Huruvida det är generationens bästa spel lämnar jag osagt, då min backlogg är för stor för att jag ska kunna fälla det omdömet.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

God of War är helt klart min vinnare. Det har allt som är bra med TV-spel och gör det i toppklass.

Storyn är fantastisk, karaktärsutvecklingen är bra, miljöerna är magiska, gameplay är sanslöst tillfredsställande och utvecklas i en bra takt.

Det har action, drama, pussel, hemlisar att jaga, humor (seriöst, dvärgarna), bra tempo och en bra nivå på "fantasy"-aspekten.

Produktionen är dessutom i toppklass. Förstod inte hur värdefull no cut-kameran var förrän jag tog upp Spiderman kort efteråt. Musiken är tung, designen är makalös, röstskådespeleriet är löjligt bra, grafiken är det bästa jag sett på PS4, det har en bra balans mellan linjärt och öppet, och rent allmänt rycks man aldrig ur upplevelsen pga några oslipade hörn.

Än om det inte är helt perfekt (vad skulle nånsin kunna vara perfekt?) så är det för mig det perfekta spelet. Det har allt och saknar inget enligt mig.

Medlem
Skrivet av Nimin:

För mig är det Horizon Zero Dawn. Underbar story.

Horizon Zero Dawn tar guldet, silver till Witcher 3, brons till Spider-Man.

Medlem
Skrivet av Micke090:

Horizon Zero Dawn tar guldet, silver till Witcher 3, brons till Spider-Man.

Perfekt summerat

Medlem

witcher 3 slut. punkt.


signatur

Allätare

Medlem

Om jag bara ska välja ett spel så blir det 'The Last of Us Remastered'.

KoP
Medlem

RDR 2. Rockstar kan verkligen konsten att skulptera levande världar och att klämma musten ur hårdvara som inte borde kunna leverera spel på deras nivå.

Medlem

Måste säga The Witcher 3!

Inte ett enda spel har lyckats pricka så många checkboxar över vad som förväntas i ett AAA-spel. Grafik, Story, Spelvärlden, Röstskådespelet, Gameplay, Side-quests, Spellängd, ALLT har hållit toppklass! Efter att spelet var slut startade jag genast om det och förberedde mig för expansionerna som även de var underbara! Värsta är att allt jag spelat efter Witcher 3 har bleknat ty mina standarder höjdes något ofantligt. Det enda som kommit i närheten denna generation är Red Dead Redemption 2 som också var helt underbart!

Spel jag också uppskattat (men som ligger precis snäppet under) är: Uncharted 4, God of War, Horizon: Zero Dawn, Breath of the Wild och Resident Evil 2 Remaken.

Medlem

Champions of Krynn från 90 talet. Läste böckerna först i Dragonlance serien så det var kanske därför jag sögs in i det så mycket. Tyckte det var ett grymt spel då allafall. Nu, måste jag säga, Baldurs gate 3 Early access och sen tyckte jag om Uncharted, dock lite väl styrt för min smak.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Ni lade ju upp en omröstning för just detta för 11 dagar sedan 🙃🙃🙃

https://www.fz.se/artikel/284867-rosta-fram-playstation-4-och...

Medlem

Trodde "Kora" var ett spel... 😐

Måste säga War Thunder.
Det enda spelet jag blir nytaggad över och går tillbaka till hela tiden.
Ett av de vackraste spelen jag lagt ögonen på, flyter som smör. Otroligt bra ljud. Detaljrikedom på alla olika stridsvagnar, flygplan och båtar är mästerlig.

Men då är jag en historiejunkie som inte kan bry mig om en story vare sig spel, film eller serie mer än en minut innan ja kvävs och stänger av.

Synd, för vill verkligen spela Witcher 3/RDR2 utan att skippa dialoger och cutscenes.

12
Skriv svar