Du kan lira Playstation Plus Collection-spelen på Playstation 4

Robot
Du kan lira Playstation Plus Collection-spelen på Playstation 4

Alla Playstation 5-ägare får tillgång till 20 topptitlar om de prenumererar på Playstation Plus.

#playstation-5, #playstation-plus


Medlem

Titeln säger att man kan lira dem på ps4 men på bilden så står det "requires ps5"
Har dom ändrat sig alltså så de bjussar alla ps4 ägare på de spelen också?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av EYEtriforce:

Titeln säger att man kan lira dem på ps4 men på bilden så står det "requires ps5"
Har dom ändrat sig alltså så de bjussar alla ps4 ägare på de spelen också?

Som det står i nyheten, man måste logga in på ett PS5 för att låsa upp paketet, sen har du tillgång till det på PS4.


signatur
Medlem
NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som det står i nyheten, man måste logga in på ett PS5 för att låsa upp paketet, sen har du tillgång till det på PS4.

Ja bara att försöka få tag i ett då


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kul, har varken lirat last Guardian eller Detroit så det lir ju kalas.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som det står i nyheten, man måste logga in på ett PS5 för att låsa upp paketet, sen har du tillgång till det på PS4.

Jag läste någonstans att man behöver ladda ner eller aktivera packetet på PS5, men att det sedan går att köra på PS4, hur fungerar detta egentligen?

Vad händer ifall jag loggar in på min kompis PS5, får jag då gratis PS5 collection?
Ifall inte det fungerar, vad händer ifall jag säljer PS5 vidare, kommer person Nr2(han som köpt det) inte få tillgång till samlingen utan bara den första som varit inloggad på konsolen?

En teori är väl att man måste ha en PS5 konsol aktiverad hela tiden, men det vore lite småkonstig att bli av med samlingen ifall man säljer sin konsol, tror väl inte att dem krånglat till det på det sättet.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag läste någonstans att man behöver ladda ner eller aktivera packetet på PS5, men att det sedan går att köra på PS4, hur fungerar detta egentligen?

Vad händer ifall jag loggar in på min kompis PS5, får jag då gratis PS5 collection?
Ifall inte det fungerar, vad händer ifall jag säljer PS5 vidare, kommer person Nr2(han som köpt det) inte få tillgång till samlingen utan bara den första som varit inloggad på konsolen?

En teori är väl att man måste ha en PS5 konsol aktiverad hela tiden, men det vore lite småkonstig att bli av med samlingen ifall man säljer sin konsol, tror väl inte att dem krånglat till det på det sättet.

Gissar att du lägger till dem i ditt bibliotek när du är inloggad på en PS5.
Då har du dom på ditt konto även på PS4.
Det är ju så det fungerar nu om man har två PS4or. De krånglar nog inte alls runt detta.

Medlem

Inte orimligt att du måste ha ett PS5-system aktiverat som primärt, känns lite för lätt annars.

Så till vida att de inte vill vara generösa avsiktligt eller oavsiktligt, ett antal långa kundrelationer vinner de säkert på i längden.

Medlem

Kul att något liknande Game Pass kommer till Sony. Inte så många spel idag (inte i närheten), men kan ju bli en bra bas för en liknande speltjänst om den byggs på av Sony i framtiden.

Verkar mycket prisvärt oavsett!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Jag har blandade känslor om PS Plus. Jag fattar att man inte kan lägga till nya spel för evigt och låta biblioteket växa i all oändlighet, men att hela tiden ha i bakhuvudet att spel man gillar kommer att försvinna en dag är inte så roligt. Lyckligtvis stannar vissa spel längre än andra, och jag har nyligen börjat betala för PS Plus och det nästan enbart för RDR1. Min PS3 och en del annat är magasinerat, så det kommer aldrig bli av att köra färdigt det spelet annars.

Medlem
Skrivet av Runner55:

Jag har blandade känslor om PS Plus. Jag fattar att man inte kan lägga till nya spel för evigt och låta biblioteket växa i all oändlighet, men att hela tiden ha i bakhuvudet att spel man gillar kommer att försvinna en dag är inte så roligt.

Det känns som att du förväxlat något här?

Inga spel du fått med PS Plus försvinner om du har ett abonnemang.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det känns som att du förväxlat något här?

Inga spel du fått med PS Plus försvinner om du har ett abonnemang.

Rätt, jag förväxlade det med PS Now. PS Plus har jag inget emot.

1
Skriv svar