Läcka pekar mot att mer DLC till The Outer Worlds bara är månader bort

Robot
Läcka pekar mot att mer DLC till The Outer Worlds bara är månader bort

Men släppet sägs dröja "flera månader".

#Obsidian-entertainment, #The-outer-worlds


Gärna, det känns fortfarande som det "Fallout" vi aldrig fick, kanske "Fallout: Outer Worlds" hade varit ett bättre namn?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Gärna, det känns fortfarande som det "Fallout" vi aldrig fick, kanske "Fallout: Outer Worlds" hade varit ett bättre namn?

Utspelar sig ju inte ens i falloutvärlden, så det känns väl kanske inte som ett bättre namn.

Fallout: New Vegas var f.ö. kanoners, men The Outer Worlds hade jag väldigt svårt för.

Ambassadör
Xbox

Att det kommer ytterligare ett DLC har ju varit känt sedan i somras. Finns ju liksom ett expansion pass att köpa...

Däremot vad det handlar om är okänt!


signatur

Jump in.

Medlem

Murder Of Eridanos ska det heta och släpps första halvan av 2021, står ju i beskrivningen till spelets expansion pass så vet inte riktigt hur stor hemlighet det var att det kommer mer dlc 😋 men om inget förändras så ska det vara sista expansionen

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Utspelar sig ju inte ens i falloutvärlden, så det känns väl kanske inte som ett bättre namn.

Fallout: New Vegas var f.ö. kanoners, men The Outer Worlds hade jag väldigt svårt för.

Håller verkligen med. Tyckte att Outer Worlds var ett riktigt mediokert spel.

Bara kolla på hur lång tid det tog att klara spelet + göra alla sidogrejer. Det var knappt att man kom upp till 20 timmar och då skulle detta vara ett "riktigt" RPG spel.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Striva:

Håller verkligen med. Tyckte att Outer Worlds var ett riktigt mediokert spel.

Bara kolla på hur lång tid det tog att klara spelet + göra alla sidogrejer. Det var knappt att man kom upp till 20 timmar och då skulle detta vara ett "riktigt" RPG spel.

Tyckte det var kul! 54h tog min första genomspelning.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av laban005:

Murder Of Eridanos ska det heta och släpps första halvan av 2021, står ju i beskrivningen till spelets expansion pass så vet inte riktigt hur stor hemlighet det var att det kommer mer dlc 😋 men om inget förändras så ska det vara sista expansionen

Exakt vad jag tänkte skriva, haha.

Skrivet av Striva:

Bara kolla på hur lång tid det tog att klara spelet + göra alla sidogrejer. Det var knappt att man kom upp till 20 timmar och då skulle detta vara ett "riktigt" RPG spel.

Oj, jag kom upp till 40 timmar, då hade jag iofs DLC't men jag kände att jag stressade rätt mycket framåt slutet. Kanske beror på spelstil och hur mycket man läser etc. men. Köpte det när det var ordentlig rea så jag betalade inte så mycket för det men jag kände att jag lätt fick valuta för pengarna rent tidsmässigt. Visst, kortare än många andra rollspel men det dög bra.
Däremot hade jag en hel del andra problem med spelet, designen på miljöerna framförallt, tyckte att allt kändes på tok för grötigt och plottrigt och kände att det var svårt att "se" något överhuvudtaget för att det var så mycket färgglada grejer överallt.

Tyckte också att det var lite vääääl mycket "gömda lådor med prylar och ammo", i princip varenda hörn dolde ju en sådan så det blev lite tjatigt i längden.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tyckte det var kul! 54h tog min första genomspelning.

Roligt att höra att du ändå tyckte det var kul.
Kan själv inte förstå vad du gjorde i spelet i de där 54 timmarna då det inte fanns tillräckligt med content för att begära den speltiden.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Striva:

Roligt att höra att du ändå tyckte det var kul.
Kan själv inte förstå vad du gjorde i spelet i de där 54 timmarna då det inte fanns tillräckligt med content för att begära den speltiden.

Tja, jag gjorde alla sidogrejer... Lite rantande runt och titta på saker också så klart


signatur

Jump in.

ELF
Medlem

Ptja, det visste vi ju redan. Platserna man ska till finns ju på galax kartan i spelet. Ser fram emot det. Blir douchebag genom spelning då.

Men trevligt att det verkar komma ett andra spel också. Kanske det blir ännu bättre då.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Vill se att man kan gå upp mer i level är ju låst till 33, vill också se bättre armors som man kan hitta/loota.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tyckte det var kul! 54h tog min första genomspelning.

Jag måste säga att jag gillade hela spelet även om det var kort,kanske man måste ha den kostymen på sig för att uppskatta det.
Lite i kortaste laget men får ett klart MVG av mig.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Inaktiv
Skrivet av Sten-greger:

Jag måste säga att jag gillade hela spelet även om det var kort,kanske man måste ha den kostymen på sig för att uppskatta det.
Lite i kortaste laget men får ett klart MVG av mig.

Håller med dig, man får ta spelet för vad det är. På många sätt är det ett mycket mera koncentrerat Fallout men saknar Fallouts yta. Annars likt NV tycker jag att de smäller Fallout 3 och 4 på fingrarna vad det gäller dialoger och hur uppdrag är utformade.

Medlem

Va inte det här nån epic exklusivt spel? Har helt glömt den haha.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Va inte det här nån epic exklusivt spel? Har helt glömt den haha.

Var väl det ett tag men det lanserades på steam typ.. i somras? med en ordentlig rea.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Va inte det här nån epic exklusivt spel? Har helt glömt den haha.

Släpptes även på games pass samma dag som det kom till Epic om jag inte minns helt fel. Det var där jag spelade det i alla fall.

1
Skriv svar