Spelhemligheter vi bär på.

Medlem

Är 40+ och har blivit avstängd 2 gånger i overwatch för "abusive chat"... känns moget...även om jag dock tycker att medspelare ska kunna ta lite hård kritik utan att jag är "abusive".... well, well.. Har även 1140 oöppnade loot boxes, vilken grown ass man bryr sig om loot.
och just det, spelet färdigt allt som har med half-life att göra men INTE spelat klart hl1 utan slutade när man kom till Xen...det gnager lite i mig.

Medlem

Designen av Mario som en självbelåten, lönnfet rörmokare har gjort att jag aldrig gillat ett Mario-spel. Spelar ingen roll hur bra spelmekaniken är, har gillat flera sidospår med andra karaktärer i Nintendos katalog (framförallt Luigi's Mansion) men kommer aldrig över hur extremt osympatisk Mario är som karaktär.

Medlem

Ja ok då...Tror inte att jag startat upp en save på Football Manager på 12-15 år utan att först ha använt editorn för att skapa en vass anfallare till mitt lag för att göra resan lite, lite enklare och snabbare. Det är inte vackert men vad då, vi delar ju med oss här.

Medlem

Att jag har för mycket speltid på Wow. Någonstans kring 13.000 timmar på 15 år.

Medlem

Jag har extremt lätt för att leva mig in i spel. Metroid på NES gav mig mardrömmar som liten.
Fick ta pauser med roliga Youtube-klipp på katter när jag körde Dead Space. Att hacka en dörrjävel i Alien: Isolation medan monstret lubbade omkring och väste i korridorerna var fullkomligt vidrigt.
Nu har jag ångest över att bege mig ner på ett 300m djupt ställe i Subnautica för att leta efter en grej.
Skulle gärna vilja prova VR men misstänker att jag skulle få hjärtinfarkt dirr.

Avstängd
Skrivet av w3tt3x:

Jag har extremt lätt för att leva mig in i spel. Metroid på NES gav mig mardrömmar som liten.
Fick ta pauser med roliga Youtube-klipp på katter när jag körde Dead Space. Att hacka en dörrjävel i Alien: Isolation medan monstret lubbade omkring och väste i korridorerna var fullkomligt vidrigt.
Nu har jag ångest över att bege mig ner på ett 300m djupt ställe i Subnautica för att leta efter en grej.
Skulle gärna vilja prova VR men misstänker att jag skulle få hjärtinfarkt dirr.

Börja lite lätt med resident evil 7 i VR


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Jag har botat i nästan alla mmrpg .skapat egna macro bla . Blev ruskigt rik i wow bla och ägde stora delar av ah. Skäms i dag hur många som bad om att få köpa billigare än jag begärde.slutade av dåligt samvete
Hackat kod i ex antal mobil spel med för att komma runt micro betalningar. Micro betalningar borde förbjudas


signatur

New life, New hope

Medlem

Jag har alla tre The Witcher spel, har dock bara startat och spelat första spelet men är fortfarande inte klar efter 3 år.

Medlem

Ahem... när jag morgonlirar/lirar Farming Simulator 19 så är jag status invisible på Steam friends. ~1240h and counting.

Det där spelet är så himla fint att bara sitta och småflumma med en kopp kaffe och samtidigt kika igenom klipp av YT-subs. Ett fält till... en skörd till (",) o/

Medlem

Jag önskar att jag var bättre på spel. Att jag skulle kunna klara av typ soulsborne spel. Har Dark Souls 1 och 3 samt Sekiro, men fixar inte det. Har alltid problem med att hitta rätt. Sorgligt men sant.

Medlem
Skrivet av shelter:

Jag har alla tre The Witcher spel, har dock bara startat och spelat första spelet men är fortfarande inte klar efter 3 år.

Om du blir sugen igen borde du nog ärligt talat hoppa ettan. Kan nog vara en tröskel till serien för många idag.

Medlem

Elder scrolls är buggiga skitspel.
Alla Blizzards spel. War/Starcraft, diablo osv är "Meh"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

...en negativ grej antar jag - jag var väldigt aktiv i "the scene" under 80-90talet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

- Jag förstår inte vad folk ser i de klassiska MMO-spelen som WoW mm. Bortsett från upptäckarlustan så dör de snabbt för mig då det känns så plastigt själlöst.

- Har förakt för alla konsol-mekaniker jag upptäcker i PC-spel.

- Spelat alla Dark Souls och klarat nästan alla, men ogillar fortfarande kontrollerna. Bara min envishet och det faktum att jag gillar estetiken/känslan i spelen som hållit mig kvar.

- Gillar inte de nya Assassin's Creed spelen. De känns som en stor och tom sandbox. Inte testat Valhalla än.

- Avskyr micro transactions inklusive estetiska sådana. Är dock en utav dem som har en "gambling hjärna", så undviker spel med lootboxes då för mkt pengar försvunnit ned i de svarta hålen. Free 2 play spel är livsfarliga för plånboken.

- Savescummar alltid om jag kan då jag alltid eftersträvar perfekta resultat. Iron man mode är verkligen inte min grej.

- Köper alltid billiga cd-nycklar online som jag sen låser upp i Steam etc.

- Älskar spel som Space Engineers där ja kan försvinna in tusentals timmar o bara grinda resurser o bygga, men de spelen är också orsaken till veckor där jag inte sover mer än 4-5 timmar per dag. "Ska bara, ska bara" är ett mantra som hörs mkt här.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Jag spelar inte överdrivet mycket så det är nog en lång lista, men för att nämna ett par:
1. Aldrig klarat Half-Life (och kommer nog inte göra det heller, tycker inte det är speciellt roligt idag när jag försökt).

2. Är nog inte direkt en hemlighet, men jag HATAR skräckspel och även spel som bara är "lite" läskiga. När jag spelade Fallout 3 första gången så gick jag och la mig (in game) så fort det började bli kväll för att jag inte vågade vara vaken på natten. Har dock tvingat mig igenom Alien Isolation av okänd anledning.

3. Jag vill, till skillnad från många andra, att spel ska vara lätta. Tröttnar och blir sur om jag dör mer än 2-3 gånger på samma ställe.

Om du vill köra en modern variant av Hal-life skulle jag rekommendera Black Mesa! Stört bra remake!
https://youtu.be/V7vDsarvyoc

Medlem

Jag har typ 7 minuter i WoW.

inK
Medlem

Efter att fullständigt älskat David Cage, Quantic Dream och till stor del de tidigare spelen Fahrenheit, Heavy Rain (favorit) och Beyond: Two Souls så byggdes ett rejält pepp och en stor längtan till nästa spel, Detroit: Become Human.
Jag förbokade spelet i god tid och fick hem det på releasedagen.

Nu, 29 månader senare, står spelet fortfarande i spelhyllan. Inplastat och oanvänt!
Har fortfarande ett stort sug efter att spela det. Inväntar bara "rätt tillfälle".


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Det där med The Witcher 3 är ingen hemlis. Jag skrev i någon tråd häromdagen hur jag har försökt spela igenom det två gånger men slutar efter någon timme eller två. Grind, stora världar och trixande med magi och utrustning passar inte i mitt liv nu.

Men jag förstår varför grejen med ”hemlis”.

Jag tilltalas inte av Portal.

Jag tycker världarna i Zelda i tråkiga.

Jag gillar handkontroll mera än mus och tangentbord.

Medlem

Kör handkontroll även när jag lirar fps på PC.

På tal om fps så är omladdningsanimationer nummer 1. Kanske inte en hemlighet, men det påverkar min upplevelse mer än resten. Ändå är Doom (både 90-tal och rebooten) bland mina favoritspel.

Många mods är oftast så överväldigande att spelet bara känns meningslöst.

Kan nog räkna på en hand hur många gånger jag druckit energidryck.

Halo Reach var bland de svagare i serien. Vet inte om det är opoulärt här, men jag suckar stort när jag ser Youtubevideos betitlade "Why was Halo Reach so AWESOME"


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Jag tycker inte om RDR2, alls. Segt gameplay, massa mätare högt och lågt. Fastnar inte alls för det. Kommer sälja det tillsammans med min PS4: a när PS5:an behagar dyka upp.

Medlem
Skrivet av jbx:

Min hemlighet är jag älskar hårdvara, kan lätt lägga 30k+ på en dator, köpte även 3080 till ockerpris på blocket men de enda jag spelat med de kortet är age of empires 3 definitive edition. Med 2080Ti spelade jag så gott som bara Two Point Hospital.. 🤫

Att du köper nya grafikkort av scalpers ska du aldrig berätta, USCH

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Goldslick:

Min sambo gav mig ett switch med Pokémon Sword samt Breathe of the Wild.

Båda spelen är verkligen 'mehh', men hennes glädje när hon gav mig det gör att jag får dåligt samvete om jag inte "älskar varje stund" i spelen.

Jag startar spelen 2-3 gånger i veckan och låtsas vara exalterad och ha otroligt kul.

Detta är påfrestande, men kan inte svika henne ... måste ha kul ... Måste klara spelen så jag kan gå vidare med mitt liv ...

Haha, detta måste vara det bästa i den här tråden! Jobbigt men, förlåt, väldigt roligt.

Och fint!


signatur

Jump in.

Medlem

Att jag aldrig förstått mig på MsRöj

Medlem
Skrivet av Augustus:

Det där med The Witcher 3 är ingen hemlis. Jag skrev i någon tråd häromdagen hur jag har försökt spela igenom det två gånger men slutar efter någon timme eller två. Grind, stora världar och trixande med magi och utrustning passar inte i mitt liv nu.

Du får ursäkta mig men kan du utveckla det där med att man grindar i Witcher 3? Som uppenbarligen sker inom 1-2 timmar in i spelet?


signatur

I'm like you, I have no name.

jbx
Medlem
Skrivet av baggso:

Att du köper nya grafikkort av scalpers ska du aldrig berätta, USCH

Hade aldrig erkänt de någonstans än just i den här tråden


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Nomman:

Tycker inte att Nintendo har gjort något bra spel sedan millennieskiftet. I varje fall inte bland det tiotal spel som jag har prövat, ink. Breath of the Wild. Några spel till Wii är roliga när man är full, but that's it. 🤯

Svår hemlighet att bära på. Känns som om folk tror att man "inte gillar roligt" om man inte tycker om Nintendo.

Har du provat No More Heroes 1 eller 2? Ganska udda spel, rejält udda för att vara exlusivt för Wii. Men kul! Nr 3 i spelserien är på gång också.

Skrivet av Vroomfondel:

Jag tycker inte om RDR2, alls. Segt gameplay, massa mätare högt och lågt. Fastnar inte alls för det. Kommer sälja det tillsammans med min PS4: a när PS5:an behagar dyka upp.

Håll med om att RDR2 känns segt. Jag försökte gilla det, men när man kom så långt att man kunde lägga pengar i en låda för att eventuellt få något tillbaka lite längre fram, då orkade jag inte mer.

Min hemlighet då. Jag älskade xbox live, alltså möjligheten att spela online på original-xbox. Det var ett smart drag av MS att inkludera ett headset med alla konsoler! Folk var för det mesta hövliga dessutom, vilket blivit allt mer sällsynt med efterföljande konsoler.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Du får ursäkta mig men kan du utveckla det där med att man grindar i Witcher 3? Som uppenbarligen sker inom 1-2 timmar in i spelet?

Nä.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Ait, tänkte väl det.


signatur

I'm like you, I have no name.

Jag är oerhört lat.
Att inte orka starta konsolen, att inte byta skiva, tröttna direkt vid start, inte orka med storleken på världen m.m.

Inte till den grad att det är ett problem, jag klarar ju fortfarande många spel, med det rätt löjligt att inte orka spela. Speciellt när man har en enorm backlogg, utan man börjar slöbläddra i youtube-appen på konsolen istället.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Min hemlighet är att jag gillar att fuska, orkar inte spela exempelvis Cities Skylines utan oändlig summa pengar för jag klarar inte av att planera. Samma har det varit i flera andra spel.

Football Manager är också ett klassiskt spel där jag öst in pengar i exempelvis arsenal och höjt deras rykte för att köpa in bättre spelare. Göra svenska spelare som de vore nya Zlatan. Även att Chelsea går under, bästa som finns ändå.

Skriv svar