Trainer till singleplayer

Avstängd
Trainer till singleplayer

Trainer är smidigare och njutbarare sätt att spela ett spel på för mig (man måste inte välja infinte health). Jag väljer vad jag anser är nödvändigt som inte förstör spelupplevelsen, är det någon annan som spelar med trainer och använder bara en del av valen eller kanske allt på trainer?


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

FM-guru
F.d. Sisyr

Finns ett (gratis) program som heter WeMod som har trainers till de flesta spelen. Använder det om jag är ute efter trainerfunktion, vilket i princip enbart händer på grund av att jag har tröttnat på ett spel och skaffar "hjälp" för att klara spelet snabbare istället för att ge upp.

Backloggens befriare

Jag testade det en gång när jag var yngre(ca 20år sedan kanske?), tänkte att det skulle vara kul, det var det inte. Har inte känt något behov sedan dess.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

senaste var väl diablo 2

Skribent

Nej, jag provade nog någon gång med typ första eller andra Mass Effect för att slippa något grindigt inskag, men det kändes som att all tillfredsställelse över att få den där uppgraderingen helt försvann och svärtade ner resten av upplevelsen.

Då slutar jag hellre att spela spelet, alternativt tar jag en paus för att rensa smaklökarna lite med något annat.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

senaste var väl diablo 2

Var inne på samma. Hade mapmod som tog bort "fog/sight"

Undviker det annars och använder hellre en guide för just det jag fastnar på men då krävs det att jag spenderat ordentligt tid och fastnat i timmar på något.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Har hänt. Det har varit antingen då jag kört igenom ett spel och jag kanske bara vill prova att köra totalt chaos med alla krafter eller se ett alternativt slut eller liknande, men det inte var kul nog att köra igenom igen utan hjälp, alternativt om jag inte direkt har något jag är sugen på, men får för mig att dra igenom något gammalt spel jag inte kommit mig för att köra och "vill får gjort", men som jag inte orkar lägga så mycket tid på.

Jag tycker annars att fusk sabbar upplevelsen och jag tröttnar snabbt när jag väl gjort det. Skulle aldrig få för mig att fuska i mp, men som sagt, för att få se sådant jag annars inte skulle i sp, det har hänt.


signatur

K9
:.:

Medlem

Har hänt, vet att jag fastnade på någon boss i Sekiro och fuskade med en trainer för att klara av just den delen. Även om det sällan händer så har jag absolut inga synpunkter på att göra sånt i SP-spel, ffa inte om det innebär att jag får ut mer underhållning av ett spel.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

För 20 år sedan. Visste inte ens att det fortfarande används...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Aldrig.

Hmm, eller som någon sa...det var någon map mod till D2 för att man snabbare skulle kunna hitta nedgången till Mephisto. Var ju så fånigt repetitivt farmande där ändå så det knappt går att kalla "gameplay", men visst...hade glömt det.

Medlem

Det var väldigt länge sedan jag använde en trainer. De kostar antingen pengar, innehåller virus eller annat skit. Vill jag av någon anledning ha mer pengar eller vad det nu kan tänkas vara så använder jag först och främst spelens egna fuskfunktioner, och finns det inga så använder jag Cheat Engine för att skapa egna fusk.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

För 20 år sedan. Visste inte ens att det fortfarande används...

samma här


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Om det är ett riktigt skitspel som jag ändå av oklar anledning vill ha spelat igenom (senaste var Octopath Traveler) så kör jag ibland Cheat Engine för att snabbare komma igenom striderna.

Medlem

Jag håller mig undan sådant, har provat för länge sen, men det slutade med att jag tröttnade på spelet istället, efter att man "fuskat" så försvinner spelglädjen och jag har svårt att komma in i det igen.

Om man tycker spelet är så tråkigt att man vill fuska sig igenom det så är det nog bättre att lägga sin tid på annat, ett annat spel tex.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Finns ett (gratis) program som heter WeMod som har trainers till de flesta spelen. Använder det om jag är ute efter trainerfunktion, vilket i princip enbart händer på grund av att jag har tröttnat på ett spel och skaffar "hjälp" för att klara spelet snabbare istället för att ge upp.

Ger inte detta hjärnan ett incitament till att ge upp snabbare?

ELF
Medlem

Det var länge sedan jag använde trainer senast.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Cheat Engine is the way to go.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det var väldigt länge sen jag använde en trainer. Minns inte vilket spel det var...

Medlem

Senast jag använde en trainer var till Max Payne 2 år 2005. Lirade pirat på den tiden. Brukade köra full ammo o fylla på liv då det behövdes.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Senast var nog 2002 i det första Mafia-spelet och då var det också endast för att experimentera, så jag kan nog med gott samvete svara nej på den frågan.

Medlem

Fusk alltså? Nej, men många moddar när det går, varav vissa kan ligga nära fusk.

Medlem

På VR-Spelet "Saints & Sinners" finns den vidrigaste funktionen av ingame-stamina, som jag med trainer plockar bort, det räcker gott och väl med min egen uthållighet i verkligheten, behöver inte ytterligare en funktion som hindrar mig. Synd AIn är så jävla korkad bara, annars är det ett roligt spel.

Använder också trainern till att eliminera durability på items, för om det står mellan det och att en skruvmejsel går sönder efter 3 hugg, eller att en pistol exploderar efter man skjutit 3 magasin, så går jag hellre åt något lite mer.. realistiskt än valet som ges åt mig i spelet.

Medlem

använder aldrig trainers eller fusk. det närmsta fusk jag någonsin kommer är om man fastnar nånstans och måste köra noclip


signatur

//monster

Medlem

Ja. Dark Souls.... Jag suger på de spelen men gillar level-design och atmosfären...
Kan tänka mig att göra det även mot vissa grind-spel, hörde AC Odyssey är en kandidat. Om jag nu blir intresserat i detta.

Medlem

Finns två spel som jag använt trainers i, Fallout 2 och Arcanum.

Medlem

Inte en trainer direkt men i Fallout 2 brukar jag använda en hex-editor för att ge min nya karaktär 10 i alla stats.

Alltid gjort det av någon anledning och sen spelar jag igenom det på exakt samma sätt varje gång


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

red dead 2 och gta v har endel roliga funktioner i trainers, typ som att spawna livvakter och npcs, hade rätt kul i gta med att skapa stora kluster med bodyguards och fiender med basebollträn sen se dom gå loss på varandra, riot style hehe

Inaktiv

Visste inte ens att det fanns. Har hört trainers någon gång men aldrig fattat vad det är. Men har aldrig heller haft problem att klara ett singleplayerspel.

Medlem

Är det ett spel jag inte fastnar för så pass att jag vill lägga manken till, så spelar jag inte alls. Men gillar jag spelet så vill jag inte beröva mig själv känslan av eget åstadkommande. Med "fusk" så blir hela känslan efteråt så tom, så tom.

Medlem

Yup, använder dock främst CheatEngine - jag gillar att spela som jag själv vill. (Tar främst bort begränsningar så som population limit i RTS. Större slag ftw.)

Utmaningar finns det så det räcker i livet ändå, jag känner inte att jag behöver utmana mig själv i SP-spel. Vill jag ha den upplevelsen finns MP, vilket förvisso kan vara underhållande ibland i små doser. (Att fixa en raid för första gången tillsammans med guilden är en kul känsla.) Dock är det fascinerande att se att så många verkar få endorfiner av prestationer i SP-spel.

Däremot gillar jag spel med lite mer långsamma tankenötter, så walkthroughs drar jag mig mer för att använda än trainers.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

123
Skriv svar