Call of Duty: Warzone får stöd för 120 fps på Xbox Series X

Robot
Call of Duty: Warzone får stöd för 120 fps på Xbox Series X

Men på Playstation 5 ligger det kvar på 60 fps i dagsläget.

#Call-of-duty-warzone, #Infinity-ward, #nyhetstips


Medlem

Kan det ha göra med att xbox mjukvara stödjer 120 hz sedan ett år tillbaka. Känns som något ni borde ha koll på.

Medlem

Call of Duty: Console Warzone

Hinner jag gå och köpa lite popcorn?

Medlem

Om jag förstod rätt så finns det ännu ingen PS5 version av spelet vilket skulle förklara saken.

Medlem

Är det många som sitter på 120 hz 4k tv ?

Skrivet av KeyserSoze:

Är det många som sitter på 120 hz 4k tv ?

Tror tyvärr så e det nog många som missar att deras tv inte kan göra det, sen måste den ju ha HDMI 2.1 för att klara 4k i 120Hz som är nytt för tv åxå..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Är det många som sitter på 120 hz 4k tv ?

Kanske inte 120hz 4k. Men rätt många har nog tv som stödjer 120hz om man ställer ner till 1080p. Min TV gör det och det var inte direkt någon premium modell. Beror lite på typ av spel vad som är att föredra, i snabba fps spel så är ju 120hz 1080p bättre än 60hz 4k. I spel som Assassins creed skulle jag föredra 4k 60hz. Om man nu måste välja.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Tror tyvärr så e det nog många som missar att deras tv inte kan göra det, sen måste den ju ha HDMI 2.1 för att klara 4k i 120Hz som är nytt för tv åxå..

Hehe kan nog vara så, blir rätt dyrt med en ny konsol och en 4k tv 120 hz, man är ju lätt uppe och petar över 15 tusen för paketet förmodligen ett gäng tusenlappar mer.
Dessvärre är ju tv marknaden såpass efter att dom inte ens skriver vilken hz det är på tv'n, och är i regel endast 60hz så det lär ju vara det majoriteten har.

*Rättelse* man får pynta runt 15 tusen för en 4k tv 120hz oled. Så det blir lätt över 20 tusen för konsollen och en sådan.

Avstängd
Skrivet av Rakoon:

Kan det ha göra med att xbox mjukvara stödjer 120 hz sedan ett år tillbaka. Känns som något ni borde ha koll på.

Psyonix säger följande (angående inget 120hz stöd för rocket league

Enabling 120hz on Xbox Series X|S is a minor patch, but enabling it on PS5 requires a full native port due to how backwards compatibility is implemented on the console

Så samma sak med detta säkert


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Kanske inte 120hz 4k. Men rätt många har nog tv som stödjer 120hz om man ställer ner till 1080p. Min TV gör det och det var inte direkt någon premium modell. Beror lite på typ av spel vad som är att föredra, i snabba fps spel så är ju 120hz 1080p bättre än 60hz 4k. I spel som Assassins creed skulle jag föredra 4k 60hz. Om man nu måste välja.

Så kan man ju absolut göra, aningen surt dock om nu spelet kan rulla i 4k över 60 fps, blir ju lite som att kliva tillbaka till förra generationen.

Personligen är jag bara redo att hålla med dig ifall det är ett multiplayer spel och man vill ha edge, annars hade jag kört på 4k i precis alla titlar.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Är det många som sitter på 120 hz 4k tv ?

Med tanke på att billigaste 120Hz 4k TV:n ligger på typ 10 papp så tror jag inte det.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Är det många som sitter på 120 hz 4k tv ?

Hade ingen aning om vad vi hade, på vår 4k LG, inköpt i sommras. Men det var visst 60hz


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Ambassadör
Xbox

Bakåtkompatibiliteten på Xbox är grym!


signatur

Jump in.

Medlem

Jag hoppas att spelen känner av om tv'n har stöd för fps högre än 60fps. Hade inte velat att konsolen jobbar på 100% för att få ut 120fps när den lika gärna kan jobba på kanske 80% för att behöva nå 60fps.

Det blir en onödig värmeutveckling.

Medlem

Bra bakåtkompatibilitet för båda konsolerna, men i detta fallet handlar det dock om en patch, som enbart Series X fått än så länge.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Bakåtkompatibiliteten på Xbox är grym!

Är väl egentligen tack vare den grymma xbox one x som detta är möjligt. Rätta mig gärna om jag har fel men den har väl också stöd för 120hz.

Ps4 pro har det inte vilket är varför det behövs en portning till ps5 för att 120hz ska fungera på ps4 spel


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Checker:

Är väl egentligen tack vare den grymma xbox one x som detta är möjligt. Rätta mig gärna om jag har fel men den har väl också stöd för 120hz.

Ps4 pro har det inte vilket är varför det behövs en portning till ps5 för att 120hz ska fungera på ps4 spel

Jag vet inte om det har specifikt med Xbox One X att göra men utvecklare kan med enkla medel göra "bakåtkompatibla spel" "medvetna" om att de körs på Series X kraftigare hårdvara och då låsa upp saker som högre framerate och upplösning etc. via patcher.

Krävs inga fulla next-gen versioner för lite enklare förbättringar av Xbox One-spel. Det tycker jag är grym bakåtkompatibilitet.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Jag vet inte om det har specifikt med Xbox One X att göra men utvecklare kan med enkla medel göra "bakåtkompatibla spel" "medvetna" om att de körs på Series X kraftigare hårdvara och då låsa upp saker som högre framerate och upplösning etc. via patcher.

Krävs inga fulla next-gen versioner för lite enklare förbättringar av Xbox One-spel. Det tycker jag är grym bakåtkompatibilitet.

En fördel med att släppa alla spel till PC. De förbättrade versionerna är typ redan färdiga


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Är det många som sitter på 120 hz 4k tv ?

Skrivet av Fatmajk:

Med tanke på att billigaste 120Hz 4k TV:n ligger på typ 10 papp så tror jag inte det.

Nja, inte så stor % kanske.
Men 120Hz är riktigt trevligt och finns det ingen mjukvara som stödjer detta så kommer det heller inte komma hårdvara för det, som sedan också blir billigare med tiden.

Så hönan eller ägget, och man måste ju börja någonstans.
Tror inte att C9 55" eller CX 48" bör ligga så mycket över 10 på rea och det är ju riktigt bra tv-apparater.

Nu så har ju både konsoler och PC stöd för HDMI 2.1, så paneler borde komma på bredare front framöver.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Checker:

En fördel med att släppa alla spel till PC. De förbättrade versionerna är typ redan färdiga

Jupp, lite så. Xbox GDK är ju anpassat till både Xbox och PC, det spelar säkert in.


signatur

Jump in.

jbx
Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Är det många som sitter på 120 hz 4k tv ?

Japp, love it!!!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Är det många som sitter på 120 hz 4k tv ?

Fast dem menar väl 1080 och inte 4k?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nja, inte så stor % kanske.
Men 120Hz är riktigt trevligt och finns det ingen mjukvara som stödjer detta så kommer det heller inte komma hårdvara för det, som sedan också blir billigare med tiden.

Så hönan eller ägget, och man måste ju börja någonstans.
Tror inte att C9 55" eller CX 48" bör ligga så mycket över 10 på rea och det är ju riktigt bra tv-apparater.

Nu så har ju både konsoler och PC stöd för HDMI 2.1, så paneler borde komma på bredare front framöver.

Självklart är det trevligt det kan jag inte säga någonting om, desto mer siffror desto bättre.
Spelar själv främst på pc, och har inte haft en 60 hz skärm på väldigt många år. Numera har jag en 1440p 165 hz.

Ja jo, det kommer nog apparater med hdmi 2.1 denna generation, beror nog mest på konsolerna, displayport har ju överhanden på pc sidan gällande överföringshastigheter där Dp 2 har typ dubbelt så hög än hdmi 2.1 och kan leverera 4k i 240 hz, vem fan i helvetet det nu är som äger sådana paneler x')

Kommer nog vänta själv ett par år tror jag med 4k, tills jag uppgraderat burken och priserna på 4k hög hz skärmarna lagt sig lite.
Annars får tv'n agera substitut om jag verkligen vill köra nått i 4k.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Med tanke på att billigaste 120Hz 4k TV:n ligger på typ 10 papp så tror jag inte det.

Går väl spela på en PC monitor med bra mycket högre Hz än 120

Medlem
Skrivet av Gaara:

Går väl spela på en PC monitor med bra mycket högre Hz än 120

Japp, men hur många % av de som köper en konsol spelar på en datorskärm? Inte många. Då kör man PC isåfall.

Konsol => lira i soffan framför TV:n
PC => datorskärm

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Japp, men hur många % av de som köper en konsol spelar på en datorskärm? Inte många. Då kör man PC isåfall.

Konsol => lira i soffan framför TV:n
PC => datorskärm

Jag lirar många PC spel på soffan.
Man lirar där det är skönast för en själv.

Anledningen varför t.ex. Sony är så himla emot 1440p och high refresh monitors är för att dom inte säljer monitors.

Jag har placerat mitt SX vid datorn för jag tycker det är bekvämast att spela där


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Kan man radera mappen "Call of Duty Black Ops Cold War Beta" nu när pc-fullversionen laddats ner?


signatur

autograph

Skrivet av autograph:

Kan man radera mappen "Call of Duty Black Ops Cold War Beta" nu när pc-fullversionen laddats ner?

Ja, det ska inte vara några problem. Du kan inte spela den nu när det fullständiga spelet är släppt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ja, det ska inte vara några problem. Du kan inte spela den nu när det fullständiga spelet är släppt.

Tack för svar! Jo, det förstår jag. Men jag tänkte om de kanske hängde ihop med framsteg som man gjort i betan.
37,8 GB.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Japp, men hur många % av de som köper en konsol spelar på en datorskärm? Inte många. Då kör man PC isåfall.

Konsol => lira i soffan framför TV:n
PC => datorskärm

Ptja jag har ingen 4k tv idag, tycker det mycket pengar att lägga ut i dagsläget för att få någon "bra" tv så då kan jag tänka mig koppla in på min datorskärm som är betydligt bättre än tv:n för att få mer ögongodis. Jag köper hellre båda konsollerna och kör på mina befintliga skärmar än lägger pengar på en tv nu.

Men visst det är nog troligt att jag flytter över konsollen till skräp tv:n o slappar i soffan.

12
Skriv svar