Hur påverkar jobbet ditt spelande?

Avstängd
Hur påverkar jobbet ditt spelande?

Tjo! Har märkt att när jag har stressat med jobb så har jag lättare "tiltat" i Warzone medan när det gått all vägens med jobbet så har det varit lättare att inte ta små förluster (som att dö direkt och hamna i Gulag) lika hårt, i princip inte alls överhuvudtaget då.

Hur påverkar hur det är på ditt jobb (typ om du ligger efter, har extra arbetsuppgifter, osv.) ditt eget spelande?

Medlem

Påverkar inget.
Men då har jag inget jobb som stressar upp mig, såna jobb undviker jag som pesten

Mer allmänt humör som kan påverka spelandet.
Är jag irriterad på nått så går det "sämst"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ingenting överhuvudtaget. Känner mig väldigt lättad när jag lämnar jobb för att åka hemåt, så det är bara skönt att kunna sätta sig och spela någonting, om jag nu skulle ha viljan för det (just vid det tillfället). Är snarare mitt mentala mående som påverkar det, som är separat från allt som har med jobb att göra.

Medlem

Ingenting, uppskattar den lilla tid jag har med spelandet så tänker inte på det dåliga då.

Medlem

Man har inte ork att spela när man kommer hem och de veckor man jobbar kväll blir det ingen spelande i veckorna då man känner att jag inte hinner.

Skribent

Jag har svårt att njuta av spel om jag inte är avslappnad och i ett bra sinnesstånd, så om jag är väldigt stressad på grund av jobb tenderar jag att undvika spel helt och hållet. Det är nog lite för att jag vill associera spelande med att må bra, och händer det något annat negativt i livet så brukar jag ta en paus i spelandet och sedan återuppta det igen när jag mår bättre.

Medlem

För mig är spelande avkopplande. Jag mår nästan alltid bra efter att ha spelat, oavsett tidigare humör. Det är verkligen en flykt från verkligheten, då mitt jobb ofta är stressigt värre. Jag hoppas fler kan nå det stadiet!

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Man har inte ork att spela när man kommer hem och de veckor man jobbar kväll blir det ingen spelande i veckorna då man känner att jag inte hinner.

Jag spelar nog mer på mina kvällsveckor faktiskt. Då kan det bli någon timme innan jobbet varje dag. Jobbar jag förmiddag så är jag ofta upptagen med annat på eftermiddagen eftersom de flesta andra är lediga på eftermiddagar.

Medlem

Bådadera behövs för mig för att finna balans. En dålig dag på jobbet som gett mycket stress gör att jag väljer mer lättsamma spel och när det går bra blir det mer hektiska spel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Geeks Gaming

Just nu står de halvt stilla med spelandet då jag flyttat också. Men då jag jobbar oregelbundna tider både tidiga mornar och sena kvällar så blir det konstiga spel rutiner. Jobbar jag kväll så spenderar jag morgonen med att spela squad på amerikanska servrar. Får ett eget spelrum som jag inreder så jag kan sitta mer ostört sen. Annars blir det någon timme singelplayer spel då och då.

Medlem

Jag spelar mer våldsamma spel när jag jobbar på Covid-IVA. Tolka det som som ni vill.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag tycker oftast bäst om att spela på förmiddag eller dag och det blir ju väldigt svårt med ett jobb med vanliga arbetstider. Kvällar och helgdagar ägnas oftast mest åt att laga mat till familjen/städa/umgås/handla/träna, så all form av intag av populärkultur blir tyvärr sekundärt. Det har i och för sig blivit mycket bättre och lättare att ta sig tid allteftersom barnen blivit större och nu när jag jobbar hemma är det guld att kunna ta lite tid på lunchen för spel.

Medlem

Spelar helt klart mindre eller ingenting alls när jag har eximinationer som ska in.

Medlem

Helt klart mer spelande nu när man jobbar hemifrån -- man hinner ju spela på lunchen till och med.

Drömtillvaro! <3


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Jag har alltid sett spel lite som en verklighetsflykt & avkoppling mellan jobb/studier, så tar det aldrig särskilt seriöst.. Vilket kanske medför att jag aldrig varit den bästa på snabba FPS-spel och andra onlinespel etc.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Har inga problem med det. Jag jobbar just nu hemifrån, men såfort jag "loggar ut" så släpper jag jobbet och återgår till privatlivet.

Har aldrig haft problem att släppa jobbet efter "jobbet".

Medlem

Har maximerat tid jag kan spela till ca ca 30-40 tim i veckan. Så jag är rätt så nöjd. Tyvärr så jobbar jag längre ifrån hemmet på vintern så då förlorar jag mycket beklagligen 40 timmar i resväg/månaden. + att rese ersättning inte finns längre för mig sen lång tid tillbaka(-2000kr+) i plånboken.

Medlem

Oftast är det en skön avkoppling, liten flykt.

Senaste månaden har jag varit helt utpumpad dock. Helt slut, då är det skönare att slumra framför ngn serie. Vill gärna ha orken att engagera sig lite i strategi och handling.

Medlem

Att arbeta hemmifrån är sjukt tråkigt. Ingen att snacka med vid kaffemaskinen längre. Suget efter att spela hemma har ökat sen i början av året, helt klart.

Medlem

Har jobbat flera år med ett med ett stressigt och fysiskt krävande arbete. Men jag har inga större problem att spela flera timmar efter jobbet. Tror det har lite med om man har ett för lungt jobb så segar man ner kroppen med tiden, muskler och sånt försvinner.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Beror på, vissa dagar är jag så trött att jag hellre gör annat än att spela andra dagar kan jag vara riktigt sugen på att spela.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Stressigt på jobbet = mer spelande för min del. Det är så jag kopplar av


signatur

IDKFA

Medlem

Använder ofta spel som något avkopplandende, så jag brukar ofta spela lite stressad.
Men det går ju bättre när allt är lugnt.

Medlem

vilket jobb


signatur

//monster

phi
Medlem

Det enda jobbet gör är att det stjäl tid från min fritid och den lilla tid jag har till spelande.

Medlem

Pluggar för tillfället till ingenjör och utbildningen kan sägas ha ganska stor påverkan på mitt spelsug . Innan corona var ett ganska vanligt upplägg att vara i skolan från 8-15 för diverse föreläsningar och sen efter lite vila köra plugg 18-20/21 för att göra uppgifter och läsa själv. Det lämnar ju inte direkt jättemycket tid åt spelandet under vardagarna och speciellt har jag haft svårt att bli klar med långa story tunga spel (som tex Yakuza 0 nyligen) innan nästa stora release är runt hörnet. Räddningen har blivit lite Switch som jag tycker är så otroligt lättillgänglig att bara starta upp och stänga av oavsett om man planerar att spela 30 min eller 2h :). Särskilt tredje delen av Phoenix Wright spelen går varmt på den nu om kvällarna!

Medlem

Jag har heltidsstudier, familj, träning och egenstudier så jag har ca. 2-3 timmars speltid per vecka.

När jag har lite speltid så försöker jag gärna på något kortspelat. Som Among us, Overwatch, Animal Crossing, The Witcher 3 eller Taiko No Tatsujin.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Nu när man jobbar hemifrån på heltid och har ett flexibelt och självständigt arbete är inte frågan hur jobbet påverkar ens spelande utan hur spelandet påverkar ens jobb...

Medlem

Jobbar oftast 11-timmarsdagar i fabrik och har oftast inte orken att spela efter jobbet. Däremot är jag ledig 4 dagar var tredje vecka och då brukar jag passa på att spela lite mer. Men oftast är man inte jättesugen på att sätta sig och spela när man varit hemifrån i lite drygt 13 timmar. Jobbar även var tredje helg så inte alltid man kan spela på helgerna heller. Blir lite att man tröttnar på att spela ibland för att man känner att man inte riktigt kan slappna av och riktigt hänge sig åt spelandet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Spelande är ett av sätten jag stressar av efter jobb eller bryter av när det är dags att gå från jobb till fritid. Jag har en tendens att glömma att sluta jobba när jag sitter hemma så jag behöver skapa brytpunkter och tydliga gränser. Jag packar tex ihop hemma kontoret varje dag när jag slutar jobba för dagen. Så att det inte skall gå att "bara kika på en sak till" som man kommit på efter maten eller liknande.

123
Skriv svar