Sony tror att generationsväxlingen mellan PS4 och PS5 kan bli en lång historia

Medlem
Skrivet av martinot:

Är helt med på vad du försöker säga, och finner inget konstigt i det.

PC har nog dessutom nu förtiden ett större spelutbud jämfört med alla konsoler (oavsett om PS, Xbox eller Switch).

Okej som sagt är så dålig på förklara vad jag menar bara det jag alltdrig gillat spel ska vara låsta till en konsol utan få mig köpa konsolen för det ger mig något min pc kanske ej kan. Som i detta fall nu ps5 är billigare än uppgradera datorn så när jag väl får råd så skaffar jag nog en ps5 men inte pga några få spel.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Okej som sagt är så dålig på förklara vad jag menar bara det jag alltdrig gillat spel ska vara låsta till en konsol utan få mig köpa konsolen för det ger mig något min pc kanske ej kan. Som i detta fall nu ps5 är billigare än uppgradera datorn så när jag väl får råd så skaffar jag nog en ps5 men inte pga några få spel.

Ok, då är jag med på vad du menar. Håller med dig helt och hållet gällande att inlåsta/"exklusiva" spel är skit för oss konsumenter i längden, och något som är endast dåligt för hela industrin. Ungefär lika bra som kartellbildningar.

Du kan lugnt vänta ett par år med att köpa ny konsol. Stressa inte, eller tänj inte på din ekonomi och den är ansträngd. Det kommer ta 2-3 år innan vi gar de första helt optimerade spelen som verkligen kan ta till vara på kraften i den nya generationens konsoler. Jag kommer själv att vänta en 2-3 år. Då har priserna även gått ner kraftigt, och kanske tom. någon "slim" (eller "normalstor") variant också kommit.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Ok, då är jag med på vad du menar. Håller med dig helt och hållet gällande att inlåsta/"exklusiva" spel är skit för oss konsumenter i längden, och något som är endast dåligt för hela industrin. Ungefär lika bra som kartellbildningar.

Du kan lugnt vänta ett par år med att köpa ny konsol. Stressa inte, eller tänj inte på din ekonomi och den är ansträngd. Det kommer ta 2-3 år innan vi gar de första helt optimerade spelen som verkligen kan ta till vara på kraften i den nya generationens konsoler. Jag kommer själv att vänta en 2-3 år. Då har priserna även gått ner kraftigt, och kanske tom. någon "slim" (eller "normalstor") variant också kommit.

jo jag brukar vänta köpte ps3 slimen typ 4-5 år efter ps3an kom ut och jag har inte ens köpt ps4an än. Fast det är lite surt just att jag har hoppats länge på demon souls remake till o med hoppats på en PC port av orginalet. Nu när vi fick en remake så är det låst bakom en 6000kr konsol. För 1 spel är det inte värt det plus lika bra vänta dom lär väll göra som alltid PS5 slim eller pro kommer snart hehe.

12
Skriv svar