Första Demon's Souls-recensionen – en hyllning

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Jo, väldigt olika från fall till fall. Spelat igenom lite mer än halva på PS3 för länge sedan så svårt stt motivera 800kr. Men eftersom det är ett releasespel lär det bli väldigt billigt om något år, lär plocka upp det då. Det ser ut som en ambitiös reamke och inget slappgöra.
Fast då kommer ju säkert Elden ring i krokarna

Skrivet av SoL:

Demons souls var väll lite av en doldis har jag för mig, det var visserligen det som la grunden för resten av souls spelen men har för mig att dark souls fick mycket mer uppmärksamhet och att det typ blev det första spelet i den genren.

Men jäkligt kul för dom som spelar detta för första gången, speciellt o man inte spelat fromsoft spelen tidigare. Satan vad brutalt och fascinerande det var på samma gång minns jag.

Jo jag vill också minnas att Dark Souls var de "mer kända". Jag började dock mitt äventyr med Bloodborne. Det var gratis på PS Plus om jag inte minns fel eller extremt rabatterad. Hur som tänkte jag testa det och blev genast kär. Så sjukt bra gjort och svårigheten var faktiskt en deö av spelet kändes det som. Efter det köpte jag DSIII (fastnade på sista bossen) och även remake av II men har inte funnit tiden att börja. Största boven är tid tyvärr. Ju äldre man blir desto mindre tid till spelande :/.

Ifs köpte jag Sekiro då jag hörde mkt bra. Holy shit vad svårt det är efter att man inte spelat DS liknande spel på ett tag xD

Inaktiv
Skrivet av Anthrax:

Jo jag vill också minnas att Dark Souls var de "mer kända". Jag började dock mitt äventyr med Bloodborne. Det var gratis på PS Plus om jag inte minns fel eller extremt rabatterad. Hur som tänkte jag testa det och blev genast kär. Så sjukt bra gjort och svårigheten var faktiskt en deö av spelet kändes det som. Efter det köpte jag DSIII (fastnade på sista bossen) och även remake av II men har inte funnit tiden att börja. Största boven är tid tyvärr. Ju äldre man blir desto mindre tid till spelande :/.

Ifs köpte jag Sekiro då jag hörde mkt bra. Holy shit vad svårt det är efter att man inte spelat DS liknande spel på ett tag xD

Körde Demons halva och sen Dark 2 men det var först med bloodborne jag kände att jag totalt fastnade i genren, grymt bra spel. Höll på ge upp i cursed chalice grejen men lyckades till slut. DS 3 körde jag kanske halva, med bloodborne ganska färskt i minnet så kände jag mest besvikelse.
Jo, sitter mycket i tiden, också äldre och har två småbarn så blir inga 8timmarspass numera. Hehe, Sekiro har jag inte gett mig på än så länge i alla fall

Medlem

Jag har sagt till mig själv att jag inte ska köpa någon ny konsol. Problemet är att jag aldrig har spelat Demon's Souls, men alla andra Soulsborne-spel (som jag älskar), så det kommer vara svårt att hålla sig borta.

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag har sagt till mig själv att jag inte ska köpa någon ny konsol. Problemet är att jag aldrig har spelat Demon's Souls, men alla andra Soulsborne-spel (som jag älskar), så det kommer vara svårt att hålla sig borta.

Har också sagt det till mig själv men detta spel gör att det rycker i konsoltarmen. Demon's Souls var ruskigt bra trots sina kanter, så är dessa saker borta i remaken kan det inte annat än vara oerhört bra. Gillar du de andra spelen i serien lär du inte bli besviken på detta.

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag har sagt till mig själv att jag inte ska köpa någon ny konsol. Problemet är att jag aldrig har spelat Demon's Souls, men alla andra Soulsborne-spel (som jag älskar), så det kommer vara svårt att hålla sig borta.

Sitter i samma sits men köpa en spel konsol enbart för ett spel känns sådär.
Får väl se om det dyker upp till pc nångång i tiden

Medlem

Kommer det fortfarande innehålla black och white tendency på värdarna?

12
Skriv svar