Kristendom vs islam

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Ca. alla självmordsbombare är muslimer eller islamister (vet inte skillnaden) (säger inte att alla islamister eller muslimer är självmordsbombare för det)

Du ger dig in i diskussionen utan att ha koll på skillnaden? Åhjävlar...

"Muslimer" är betekcningen på ca 2 miljarder människor som bekänner sig till religionen Islam.
Jmf: Kristna

Islamister: Fundamentalister som ofta tillgriper våld för att nå sina mål. Använder förvrängda opch extrem-tolkade versioner av religionen.
Jmf: Alla fundamentalist-typer överallt.

Skrivet av Ellehbg:

De spränger sig i allah's namn, för att få sina 72 (tror jag det är) oskulder i himlen.

D*****
Islamistiska (extremister) grupper använder självmordsbombningar som ett vapen i vad de anser vara en kamp för något ideologiskt mål.

Sen så kan du kolla upp Tamilska Tigrarna. De var först med självmordsbombningar.

Skrivet av Ellehbg:

Alltså ingen islam = ingen Allah, inga oskulder, inga självmordsbombare.

Ja. jättebra av dig att kollektivt kalla 2 miljarder människor för terrorister.
Hets mot Folkgrupp var det du kallade det va?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Stealther:

Hitta på saker om dig? Läs dina egna inlägg. Du kanske själv blir förvånad över hur mycket skitsnack din hjärna fått ut. Lustigt att efter alla mina frågor och åsikter i det inlägget så skriver du bara att jag ska bevisa att du är rasist? Kom igen nu, argumentera.

Hur gammal är du? Kan du bevisa att alla muslimer vill döda och ta över europa?

"Var får du allt ifrån?" Tror nog att hälften av fz's medlemmar skulle kunna fråga dig detsamma.

Anledningen till att jag inte besvarar dina inlägg är att du är helt enkelt för omogen att diskutera med.

För omogen? Vad är det jag sagt som är omoget då? Nu börjar jag bli riktigt irriterad. Du är paranoid. Tror du verkligen att folk ska komma och halshugga dig bara för att du inte är muslim? Och försök inte ljuga om det du sagt, allt står kvar. Nu säger du att du bara har något emot islam, men det är lögn. Du har sagt att Europas största hot är att Turkiet ska ansluta sig till EU och bidra med sina 68 miljoner "farliga" muslimer.
Svara nu på mina tidigare frågor är du snäll, jag är mycket nyfiken.

Du borde lära dig skillnaden på muslimer och islamister.

PS: Det ni håller på kallas hets mot folkgrupp.


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem
Skrivet av Stealther:

PS: Det ni håller på kallas hets mot folkgrupp.

Det du håller på med kallas förtal.

Medlem

Så du har inte sagt dethär;

Skrivet av HollowMan:

Bara Turkiet bidrar ju med 68miljoner muslimer om dom nu kommer med i EU:( som sagt,det ser jävligt mörkt ut.

Tredje sista inlägget i denhär tråden;
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=77464&page=5

Och passa även på att svara på frågorna som ställs emot dig, istället för att gömma dig bakom one-liners.
Folk kan ju tro att du är en fegis som backar ur när det hettar till lite för mycket.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Och passa även på att svara på frågorna som ställs emot dig, istället för att gömma dig bakom one-liners.
Folk kan ju tro att du är en fegis som backar ur när det hettar till lite för mycket.

Det är tyvärr ingen ide' att svara på era frågor längre,ni har redan bestämt er för att jag har fel i vad jag än svarar med.Sen om vissa tycker att jag är en fegis,så skiter jag i det fullständigt.Ni ser helt enkelt inga problem med att fler o fler länder i Europa tar in en otroligt stor del muslimer,jag har hävdat motsatsen...vi får se hur det utvecklar sig om några år,och diskutera vem som fick rätt.

Medlem

Du är en fegis, och det bevisar du genom att undvika att svara på våra frågor. Du är inte här för att diskutera, du är här för att predika om "världens undergång". Anmäler dina inlägg, hoppas du blir bannad.


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem
Skrivet av Stealther:

Du är en fegis, och det bevisar du genom att undvika att svara på våra frågor. Du är inte här för att diskutera, du är här för att predika om "världens undergång". Anmäler dina inlägg, hoppas du blir bannad.

E du färdig med gnällandet nu?

Medlem
Skrivet av HollowMan:

vi får se hur det utvecklar sig om några år,och diskutera vem som fick rätt.

Ska du verkligen låta det hända? Den svenska rasens och den kristna trons överlägesenhet dras ner i leran av de barbariska muslimerna? Ska du inte ta till vapen och hindra denna fruktansvärda utveckling? Innan Sverige drabbas av inbördeskrig och muslimerna med vapen tar över hela Sverige (eller vad var det för youtube-klipp?).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av HollowMan:

vi får se hur det utvecklar sig om några år,och diskutera vem som fick rätt.

Ska du verkligen låta det hända? Den svenska rasens och den kristna trons överlägesenhet dras ner i leran av de barbariska muslimerna? Ska du inte ta till vapen och hindra denna fruktansvärda utveckling? Innan Sverige drabbas av inbördeskrig och muslimerna med vapen tar över hela Sverige (eller vad var det för youtube-klipp?).

Jasså du kunde inte hålla dig ifrån att lägga dig i? Jag är inte rädd i huvudtaget,jag tycker bara att det är synd om våran västliga kultur försvinner i takt med att Islam växer sig starkare och starkare...Och varför i hel*ete försöker du framställa mig som rasist? :evil: Fast med din gedigna utbildning så har väl alla fel när man diskuterar med dig..professor Bjosarn med dom många och invecklade titlarna:up:

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av HollowMan:

vi får se hur det utvecklar sig om några år,och diskutera vem som fick rätt.

Ska du verkligen låta det hända? Den svenska rasens och den kristna trons överlägesenhet dras ner i leran av de barbariska muslimerna? Ska du inte ta till vapen och hindra denna fruktansvärda utveckling? Innan Sverige drabbas av inbördeskrig och muslimerna med vapen tar över hela Sverige (eller vad var det för youtube-klipp?).

Jasså du kunde inte hålla dig ifrån att lägga dig i? Jag är inte rädd i huvudtaget,jag tycker bara att det är synd om våran västliga kultur försvinner i takt med att Islam växer sig starkare och starkare...Och varför i hel*ete försöker du framställa mig som rasist? :evil: Fast med din gedigna utbildning så har väl alla fel när man diskuterar med dig..professor Bjosarn med dom många och invecklade titlarna:up:

Och nu gör du bara bort dig själv.. Du har inget att säga för att försvara dig själv, så du försöker förolämpa Bjosarn istället. Och du säger att jag är omogen?;)


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem
Skrivet av HollowMan:

jag tycker bara att det är synd om våran västliga kultur försvinner i takt med att Islam växer sig starkare och starkare...

Ja fyfan, en religion kommer förinta allt som har med våran utbildning att göra på en gång!

Edit ;
Måste vara hemskt att hela tiden vara rädd för ett hot som inte finns, fast du får gärna gömma dig i din hjärnbunker för min del, tycker synd om dina framtida barn dock om du ska indoktrinera dom i ditt tankesätt...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Ja fyfan, en religion kommer förinta allt som har med våran utbildning att göra på en gång!

Edit ;
Måste vara hemskt att hela tiden vara rädd för ett hot som inte finns, fast du får gärna gömma dig i din hjärnbunker för min del, tycker synd om dina framtida barn dock om du ska indoktrinera dom i ditt tankesätt...

Varför tror ni jag är rädd? Jag är nästan inte rädd för något.Hot som inte finns säger du,jag tycker du är ute och cyklar.Erat hat mot mig verkar vara lika stark som erat hat mot Kristna...ni vet dom som är eran fiende.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:

Ja fyfan, en religion kommer förinta allt som har med våran utbildning att göra på en gång!

Edit ;
Måste vara hemskt att hela tiden vara rädd för ett hot som inte finns, fast du får gärna gömma dig i din hjärnbunker för min del, tycker synd om dina framtida barn dock om du ska indoktrinera dom i ditt tankesätt...

Varför tror ni jag är rädd? Jag är nästan inte rädd för något.Hot som inte finns säger du,jag tycker du är ute och cyklar.Erat hat mot mig verkar vara lika stark som erat hat mot Kristna...ni vet dom som är eran fiende.

Jag hatar dig knappast.
Och jag hatar knappast kristna, dom flesta är väldigt trevliga (t.ex EliasN är ju väldigt trevlig) och som med alla andra trosuppfattningar så är det högst individuellt hur mycket och vad man tror på inom sagda religion.

Jag föredrar med andra ord att inte generalisera och hata folk, hat föder bara hat och då är det väl lika bra att inte föda den cirkeln.

Det är f.ö en sak jag gillar med kristendomen, och det är ordspråket "vänd den andra kinden till", även om det är en oerhörd minoritet av dom kristna som faktiskt tar till sig av en av dom viktigaste budskapen som deras frälsare sa.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:

Ja fyfan, en religion kommer förinta allt som har med våran utbildning att göra på en gång!

Edit ;
Måste vara hemskt att hela tiden vara rädd för ett hot som inte finns, fast du får gärna gömma dig i din hjärnbunker för min del, tycker synd om dina framtida barn dock om du ska indoktrinera dom i ditt tankesätt...

Varför tror ni jag är rädd? Jag är nästan inte rädd för något.Hot som inte finns säger du,jag tycker du är ute och cyklar.Erat hat mot mig verkar vara lika stark som erat hat mot Kristna...ni vet dom som är eran fiende.

Hat mot kristna.
JAg vette fan, själv är jag konfirmerad och går regelbundet i kyrkan.

Jag ser det som min plikt att hindra verklighetsfrånvända fobiker från att sprida sina lögner och påhitt om andra religioner och kulturer.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Nu tycker jag att vi alla tar varandra i händerna och sjunger "We shall overcome" så löser vi alla världens problem.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

Du får gärna komma för synpunkter som gör gällande att du INTE är rasist.

Islam är ingen ras.

Alla muslimer är inte terrorister.

Men nästan alla terrorister är islamister.

Hur är jag rasist när jag inte vill att en religion skall förändra vårat samhälle till det sämre?

Tror det var Magnus Betner som sa att det var mindre än 1% av terrorister som var religiösa. Säger inte att han måste ha rätt men det känns ju som han har koll. Titta på youtube, bör finnas där någonstans!

Medlem
Skrivet av Kresko:

Tror det var Magnus Betner som sa att det var mindre än 1% av terrorister som var religiösa. Säger inte att han måste ha rätt men det känns ju som han har koll. Titta på youtube, bör finnas där någonstans!

En del av mig skrattar så den kvävs. En annan del av mig gråter så den drunknar.
Betnér är ungefär lika bra/trovärdig/seriös som källa som Herman Hedning......


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Kresko:

Tror det var Magnus Betner som sa att det var mindre än 1% av terrorister som var religiösa. Säger inte att han måste ha rätt men det känns ju som han har koll. Titta på youtube, bör finnas där någonstans!

En del av mig skrattar så den kvävs. En annan del av mig gråter så den drunknar.
Betnér är ungefär lika bra/trovärdig/seriös som källa som Herman Hedning......

Kanske, men jag tror på mycket han säger. Intressant kille.

Han btw fel: http://www.youtube.com/watch?v=9y8J36qMSJU

498 terrordåd i EU. 1 var av muslimer, 1 var av högerextremister och 55 var av vänsterextremister och resten var av kubbar som vill att skåne ska bli eget land. xD (Det är det Magnus Betner säger och inte det jag säger)

Medlem
Skrivet av Kresko:

Kanske, men jag tror på mycket han säger. Intressant kille.

Han btw fel: http://www.youtube.com/watch?v=9y8J36qMSJU

498 terrordåd i EU. 1 var av muslimer, 1 var av högerextremister och 55 var av vänsterextremister och resten var av kubbar som vill att skåne ska bli eget land. xD (Det är det Magnus Betner säger och inte det jag säger)

Tack för att du skriver ut att det är Magnus Betnér som säger det. Jag hade aaaaaldrig kunnat lista ut det om du inte skrivit ut ut det, youtube-länk till trots.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Kresko:

Kanske, men jag tror på mycket han säger. Intressant kille.

Han btw fel: http://www.youtube.com/watch?v=9y8J36qMSJU

498 terrordåd i EU. 1 var av muslimer, 1 var av högerextremister och 55 var av vänsterextremister och resten var av kubbar som vill att skåne ska bli eget land. xD (Det är det Magnus Betner säger och inte det jag säger)

Tack för att du skriver ut att det är Magnus Betnér som säger det. Jag hade aaaaaldrig kunnat lista ut det om du inte skrivit ut ut det, youtube-länk till trots.

xD

Medlem

Ja, holy shit att folk ens orkar detta med religion.
Jag tycker all religion är dum, och jag förstår inte heller VARFÖR folk MÅSTE tro på något, kan de inte bara leva sitt liv på det bästa sättet som går istället för att slösa bort sin tid på något som inte exsisterar.

Tror inte på gud, men respekterar de som gör.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av PiLp:

Tror inte på gud, men respekterar de som gör.

Samma här. Jag har svårt att acceptera ATT de tror som de gör dock.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jösses, ännu en teologi-tråd som spårat ur. Deja vu.

Kunde ha blivit en ”jämförelse mellan de olika religionerna”-tråd men icke, blev ganska snabbt sedvanlig pajkastning som vanligt.

... vilket är tråkigt för jag vet att det finns dom som kan föra en normal diskussion UTAN att ta till påhopp eller tramsa till det. För att vi ska slippa ha det så här så verkar den enda utvägen vara att varna och dela ut lite avstängningar till de som gjort sig förtjänta av det helt enkelt.

Dessutom, om man nu tycker religion i sig är helt idiotiskt - varför då gå in i en tråd om enbart handlar om det? Öppna inte tråden, enklare blir det inte.

Skriv svar