Spelhemligheter vi bär på.

Medlem
Skrivet av fredo:

Är 40+ och har blivit avstängd 2 gånger i overwatch för "abusive chat"... känns moget...även om jag dock tycker att medspelare ska kunna ta lite hård kritik utan att jag är "abusive".... well, well.. Har även 1140 oöppnade loot boxes, vilken grown ass man bryr sig om loot.
och just det, spelet färdigt allt som har med half-life att göra men INTE spelat klart hl1 utan slutade när man kom till Xen...det gnager lite i mig.

Jag borde veta bättre, men detta gjorde fan ont att läsa! Varje gång jag ser en rövhatt som misslyckas i sitt sätt att konstruktvit komma med förslag på hur man kunde gjort istället kommer jag att tänka på dig. Men å andra sidan har jag utfört idrottsaktiviteter med 40+:are så jag borde veta att vi inte alltid kan uppträda

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Spelat WoW i cirka 900 dagar totalt effektiv speltid. Har 25+ maxlevelkaraktärer.

WoW är nog anledningen till varför jag lever idag. Det och nikotin. Har haft riktiga dippar där dessa två saker var det enda som jag hade.

tveeggat svärd.
Jag tror det har rädda lika många själar som det har förstört förhållanden.

Inaktiv

1. Jag måste ha snygg grafik annars kan jag inte njuta av spel.
2. Jag tycker WoW är så extremt fult, utdaterat och tråkigt att det completely blows my mind att så många spelar det fortfarande.
3. Jag spelade Avengers spelet i nästan 200 timmar innan jag tröttnade.

Medlem

Och jag är inte någon gamer trots jag hänger på ett nördigt gamer-forum

Medlem

Av alla FF spelen har jag bara lirat FF7 i drygt 30-40 timmar. Startat FFXV men bokstavligen spelat 10-15 min i det.
Aldrig spelat något Witches spel alls.
Lagt ner över 15 000 timmar i wow och älskat det men slutade efter att jag blev sambo för en sisådär 5 år sedan. Senaste 5 åren kanske jag har 200 timmar totalt.
Animal Crossing NH är första AC jag spelade och la ner över 200h under 2 månader, sjukt bra spel men tröttnade och har inte spelat det sen dess.
Missade helt MGS3 men har spelat alla de andra MGS spelen otroligt mycket.
Aldrig klarat vaken HL1 eller HL2 fullt ut utan kanske 80-90%, resten såg jag (video på)
Lagt ner för mycket gå mobilspel så försöker att inte spela dem alls för hamnar lätt i "bara 200sek, är typ 4 öl ute" kan jag avvara.

Kan rekommendera "Gameplay video" utan kommentarer vilket faktiskt ger en, en känsla då, inte alltid, men många gånger kan en person som pratar för mycket förstöra.

Inget jag egentligen hymlar med alls ovan.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Kommer på flera saker nu:

Aldrig spelat ett Zelda - spel och aldrig förstått vad folk blir så exalterade över, ser ut som ett barnspel.

Aldrig spelat MGS - spelen heller och tycker det ser sjukt ointressant ut, likaså allt Kojima har skapat.

Medlem

1. Hatar verkligen Battlefield 4, är ett stort fan av Battlefield spelen i övrigt men BF4 gillar jag verkligen inte. För mycket löjliga gadgets och spotting, man ska stirra mer på minimappen än på den verkliga omgivningen känns det som.

2. Jag gillar verkligen BFV, hänger mycket ihop med nr 1, avsaknaden av gadgets och spotting gör att jag faktiskt spelat BFV mer än något annat Battlefield spel. Men det har såklart många andra negativa delar också men är fortfarande mitt go-to-mp-spel.

3, I dem spel man kan skapa sin egen karaktär så väljer jag oftast att spela som kvinna även om jag i verkligheten är man.
Har testat spelat men manliga karaktärer men känner aldrig att jag blir nöjd med dem, sen så är det ju ärligt talat mycket trevligare att se en kvinna i 100-tals timmar i Elder Scrolls och Skryrim än en man

4. Även om jag förr varit lite av ett Playstation fanboy och har ägt ett Playstation av varje generation så kommer jag nu hoppa över till Xbox. Playstations exklusiva titlar lockar inte längre, Metal Gear är ju inte PS exklusivt sen en tid tillbaka och Gran Turismo har tappat gnistan känns det som. Alla andra exklusiva spel känns som att dem samlats i samma äventyrs kategori som inte är något för mig.
Dem spel man verkligen spelar är ändå multiplattform och eftersom Xbox med all access är en riktigt bra deal så byter jag sida denna generation.

5. Äger Wither 3 sen ca 1 år tillbaka men bara spelat ca 1 timme.

6. Aldrig spelat ett Zelda spel.

7. Tycker att Lego spelen är roliga Framför allt när man spelar tillsammans med barnen

Medlem

Intressant att så många skriver om vilka spel de slutat spela, inte spelat eller inte tycker om. Eftersom det anses vara en hemlighet, måste ni alltså påpekat motsatsen till någon, som då alltså trott att ni gjort/tyckt tvärtom?

Min "hemlighet" är för övrigt att det ibland hänt att jag använder frasen "Spelar just nu, hörs senare" när någon ringt, som ursäkt för att inte orka prata med personen ifråga (visserligen bättre än att inte svara alls, som vissa gör).

Kan tänka även tänka mig att alla spel- och hårdvarurelaterade inköp (spelkonsol, PC vr etc) jag gör kan ses som en hemlighet, då bekantskapen verkar tro att jag inte gör annat än spelar, när sanningen är att jag enbart använder det under perioder. Även som "periodare" så vill man ändå inhandla sakerna för valmöjligheterna, då man tror sig vilja nyttja allt redan nu. Har exempelvis inte packat upp min Series X än (fick den i torsdags), knappt rört PSVR sen det köptes (även om det var/är skoj), knappt spelat något sedan jag klarade av Uncharted4/Zero Dawn i februari/mars etc .


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

1.Måste spela igenom spel, trots att jag inte ens har roligt
2. Ju äldre jag bli ju mer uppskattar jag enklare spel. 43 år och har roligt i Roblox?

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Körde hela God of War på Give me a Challenge, men fick gå ner på Tell me a story for Queen of Valkyries . . . . . . Var för frustrerad för att lyckas med det på Give me a Challenge

Du är inte ensam... *stjyrkjekjamar*


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av LupX:

Du är inte ensam... *stjyrkjekjamar*

40plussare här som inte har twitchreflexer längre, kunde verkligen klara henne på Give me a Challenge.

Medlem

Jag har aldrig orkat lira igenom Half-Life Episode 2. Måste vara en av dödssynderna....nästan.

Medlem

Köpt guld i wow massor av gånger, mest pga att jag inte orkat grinda det då jag bara ville spela arena från wotlk och framåt.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Köpt guld i wow massor av gånger, mest pga att jag inte orkat grinda det då jag bara ville spela arena från wotlk och framåt.

Man kan se en sån transaktion som en mätning i hur mycket din tid är värd. Tid är det enda man inte får tillbaka, så att betala för lite guld kanske slutar upp med att man kan lägga sin tid på mer roligare aktiviteter

Medlem
Skrivet av Acatoth:

Man kan se en sån transaktion som en mätning i hur mycket din tid är värd. Tid är det enda man inte får tillbaka, så att betala för lite guld kanske slutar upp med att man kan lägga sin tid på mer roligare aktiviteter

Så är det verkligen!


signatur

IDKFA

Medlem

Min "största" spelhemlighet är nog att jag inte spelat igenom GTA eller RDR.
Och då är jag som gamer så att jag alltid vill spela igenom spel som fått sjuka recensioner.
GTA och RDR ses ju som mästerverk MEN...RDR2 ska jag ge en chans, det spelet tror jag faktiskt att jag kanske kan gilla.
Men GTA alltså, jag tycker det är så förbannat lamt gangsterwannabe, det händer ju ingenting ? oj va roligt det är och gå runt att små langa lite och random kunna åka vart man vill och köra på vem man vill ? så jävla ointressant ju ? eller har jag missat något, är det som Final fantasy att man måste nöta 10timmar innan man kommer in i spelet på riktigt ?

Medlem
Skrivet av Acatoth:

Man kan se en sån transaktion som en mätning i hur mycket din tid är värd. Tid är det enda man inte får tillbaka, så att betala för lite guld kanske slutar upp med att man kan lägga sin tid på mer roligare aktiviteter

Så är det faktiskt 100% köpte med guld i wow back in the day och fick en jävla massa skit för det, grinda guld var ju så fruktansvärt ointressant också. Lätt värt en hundring att tjäna in X antal timmars på mindless guld farmande.
Däremot att betala för boosting typ att få upp en i en hög liga eller liknande skulle jag ALDRIG betala för.

Inaktiv
Skrivet av EYEtriforce:

Men GTA alltså, jag tycker det är så förbannat lamt gangsterwannabe, det händer ju ingenting ? oj va roligt det är och gå runt att små langa lite och random kunna åka vart man vill och köra på vem man vill ? så jävla ointressant ju ?

Jag kan ju bara tala för mig själv men jag ser inte GTA 5 som så mycket gangster tema.
Det tar ju en liten stund innan storyn börjar rulla på förstås.
Det handlar om en galen redneck, en familjefar med anger management issues och en kille som jobbar för en bilfirma (det är väl han som är lite gangstertöntig isfl).
De trillar ihop och börjar råna banker för att lösa vissa problem. Och sen kommer FBI och lägger sig i etc.
Tycker det känns lite som en blandning av polis-serier fast från skurkarna perspektiv och mer galet.
Bankrån, biljakter, shootouts, stjäla flygplan, hjälpa familjen, riva en yoga-instruktörs hus för han har vänstrat med din fru, kidnappning, elda knark, spränga Mark Zuckerberg.
Själv tycker jag det är rätt intressanta grejer. Dessutom är det helt otroligt skön satir på USA.
Kan inte förstå hur folk ogillar GTA 5. Online-delen, visst. Men singleplayer storyn borde alla köra igenom en gång tycker jag!

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jag kan ju bara tala för mig själv men jag ser inte GTA 5 som så mycket gangster tema.
Det tar ju en liten stund innan storyn börjar rulla på förstås.
Det handlar om en galen redneck, en familjefar med anger management issues och en kille som jobbar för en bilfirma (det är väl han som är lite gangstertöntig isfl).
De trillar ihop och börjar råna banker för att lösa vissa problem. Och sen kommer FBI och lägger sig i etc.
Tycker det känns lite som en blandning av polis-serier fast från skurkarna perspektiv och mer galet.
Bankrån, biljakter, shootouts, stjäla flygplan, hjälpa familjen, riva en yoga-instruktörs hus för han har vänstrat med din fru, kidnappning, elda knark, spränga Mark Zuckerberg.
Själv tycker jag det är rätt intressanta grejer. Dessutom är det helt otroligt skön satir på USA.
Kan inte förstå hur folk ogillar GTA 5. Online-delen, visst. Men singleplayer storyn borde alla köra igenom en gång tycker jag!

Okej då sålde in mig, får väl ge det en chans till då tack

Medlem

Jag spelar aldrig på svåraste svårighetsgraden. Eller näst svåraste... eller den nästnäst svåraste. För det mesta på easy…


signatur

Submission is for the weak

Jag fuskade till mig min epic mount back in the days i wow 5k guld gick inte få normalt.skäms än


signatur

New life, New hope

Har inte spelat ut kampanjen i BF3, men lagt 300 timmar på MP. Har inte spelat ut kampanjerna på CoD:MW eller CoD:BO-CW heller, bara spelat MP uteslutande (dock inte just nu).


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

- Ändrade till story-difficulty i Horizon Zero Dawn för att farma epic materials (japp, jag skäms).
- Likt många andra, köpt men inte spelat Witcher 3.
- Förskönat verkligheten för min sambo angående mina spelrelaterade investeringars kostnad. Råkat t.ex. precis beställa ett 3080 som jag måste hitta på något bra förklaring för. Hon bryr sig föga i vad jag gör med pengarna, men om jag skulle vara ärlig och säga att jag köpte ett grafikkort för 8k tror jag hon skulle tycka jag var felande.

Medlem

Jag har inte spelat någon nämnvärd procent av något av Mass Effect spelen.

Och nu känns det på något sätt för sent. Jag äger 1 och 2 på Steam men tröttnade fort på hur stelt ettans gameplay var och provade aldrig igen. Jag minns att jag hade kul med demot till tvåan på Xbox 360, men det blev aldrig något köp. Trean har jag aldrig ens sett live.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skrivet av Bobbybazooka:

- Ändrade till story-difficulty i Horizon Zero Dawn för att farma epic materials (japp, jag skäms).
- Likt många andra, köpt men inte spelat Witcher 3.
- Förskönat verkligheten för min sambo angående mina spelrelaterade investeringars kostnad. Råkat t.ex. precis beställa ett 3080 som jag måste hitta på något bra förklaring för. Hon bryr sig föga i vad jag gör med pengarna, men om jag skulle vara ärlig och säga att jag köpte ett grafikkort för 8k tror jag hon skulle tycka jag var felande.

Att ljuga för sin sambo är inte okej. Ut med språket och säg som det är din hobbie kostar pengar och du har jobbat hårt för dina pengar som du spenderar på din hobbie.
Eller så säger du inget om hon ej frågar. Men ljug inte


signatur

New life, New hope

Skriv svar