Battlefield 5-uppdatering låter dig skräddarsy ditt krig

Robot
Battlefield 5-uppdatering låter dig skräddarsy ditt krig

Namnge din server! Bestäm friendly fire på/av! Med mera.

#battlefield-5


Medlem

Vilket var Battlefield V nu igen? Säger väl en del om mitt intresse..

ELF
Medlem

Ojoj, 2 år för att få standard server inställningar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Bättre sent än aldrig

Medlem

Too little, too late.

I alla fall vad mig anbelangar.

Medlem

Oj, vet inte vad jag ska tycka om såna här innovationer.

Medlem

classic EA-fasoner, ta bort features från föregående titlar och lägg tillbaka dem senare; "vi lyssnar på våra spelare" loool


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Över 200 skins! Nu vet vi var alla utvecklingspengar gick till...

Medlem

...Men man kan fortfarande inte starta en egen server med mindre än 8 spelare eller?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

...Men man kan fortfarande inte starta en egen server med mindre än 8 spelare eller?

Och man startar inte en server i klassisk anda, utan en session. En session man måste starta om på nytt när siste man har lämnat. Säger som andra har sagt "too little, too late".


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem
Skrivet av cbird:

Och man startar inte en server i klassisk anda, utan en session. En session man måste starta om på nytt när siste man har lämnat. Säger som andra har sagt "too little, too late".

Det är jävligt synd. Jag hade kunnat tänka mig att hyra en 8 player server om det hade funkat på det viset... en med 8 spelare där man kan börja oavsett folk joinat eller ej.
Förstår inte varför det ska vara så svårt att ge oss en sådan sak.

(Hade förövrigt velat ha möjligheten i RB6 att kunna spela DM mot polare med respawn med).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Skrattretande för sent ute.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Man tappade verkligen bollen med BF:V. Sjukt vilken skillnad det är och blev mellan BF:1 och den senaste installationen.

Medlem
Skrivet av Eldarion:

Man tappade verkligen bollen med BF:V. Sjukt vilken skillnad det är och blev mellan BF:1 och den senaste installationen.

Håller med, även om jag fortfarande spelar det ett par timmar i veckan så är det med en hatkärlek man spelar det.
En del saker är bra men fler saker är dåliga, och samtidigt är dem saker som är bra stora förbättringar mot dem gamla spelen att jag har svårt att gå tillbaka och spela dem ist.

Som i BFV är gunplay bättre, movement är bättre, ingen 3D spotting, ingen healt regen, inga löjliga gadgets som radiostyrda plan eller mortars, fortifications, gameplay mässigt mycket bättre än dem flesta föregående i serien.

Men i allt annat brister det, dåligt "attachements" system för vapnen, bra system för skins där du kan ha olika skins på olika delar men skinsen i sig är skit, inget/dåligt anti cheat, inga custom servers förens nu 2 år senare, färre kartor och ännu färre kartor som faktiskt är bra, buggar buggar buggar.

Förr med Premium så måsta kartor och vapen faktiskt va bra för att folk skulle köpa antingen det eller kartpaketen, nu handlar allt om att sälja kosmetika och det känns som att allt annat gameplay content som faktiskt BF spelare bryr sig om har tagit smällen.

Medlem

Blev precis påminnd om Bredbandsbolagets [BBB] servrar till BF2:

Strike at karkand - Pistol only
Strike at karkand - Infantry only
-Spawna som Jänkare och ruscha med PKM (eller vad den nu hette). Fanns några fina ställen man kunde ligga och mata på, 20 pers på ett liv va inga ovanligheter..

Ursäkta offropic men var inte ragdoll/fysiken på gubbarna i BF2 mästerligt?! Ahhh Glory days för en sen 80-talist.

Medlem

Fortfarande kul och panga ibland.
Finns ju ingen spel i denna klass och krigs känsla.

Medlem

BF5 känns mer som CoD än BF. Något saknas.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Blev precis påminnd om Bredbandsbolagets [BBB] servrar till BF2:

Strike at karkand - Pistol only
Strike at karkand - Infantry only
-Spawna som Jänkare och ruscha med PKM (eller vad den nu hette). Fanns några fina ställen man kunde ligga och mata på, 20 pers på ett liv va inga ovanligheter..

Ursäkta offropic men var inte ragdoll/fysiken på gubbarna i BF2 mästerligt?! Ahhh Glory days för en sen 80-talist.

Ah, 2005 var ett underbart år när det kom till MP för min del! Både Bf2 och Cod2 har spelats i tusentals timmar!

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Blev precis påminnd om Bredbandsbolagets [BBB] servrar till BF2:

Strike at karkand - Pistol only
Strike at karkand - Infantry only
-Spawna som Jänkare och ruscha med PKM (eller vad den nu hette). Fanns några fina ställen man kunde ligga och mata på, 20 pers på ett liv va inga ovanligheter..

Ursäkta offropic men var inte ragdoll/fysiken på gubbarna i BF2 mästerligt?! Ahhh Glory days för en sen 80-talist.

Aaah the good old days! 😁

Medlem
Skrivet av Ankh:

BF5 känns mer som CoD än BF. Något saknas.

Håller helt med...
BF har tappat sin identitet.
Nu är det mesta inriktat på att allt ska gå snabbt.
Man laddar vapen snabbt, springer snabbt, vaultar snabbt.. allt.
Kartorna blir mindre och mindre,
Mindre taktik
Mindre teamwork
Man kan klara sig bra på egen hand, tyvärr. Saknar gamla BF, innan DICE blev uppköpta av EA.

Sen såklart är Destruction och andra finesser välkommet som finns i nya titlarna, men det har blivit mer en COD-wannabe än något fristående.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Håller helt med...
BF har tappat sin identitet.
Nu är det mesta inriktat på att allt ska gå snabbt.
Man laddar vapen snabbt, springer snabbt, vaultar snabbt.. allt.
Kartorna blir mindre och mindre,
Mindre taktik
Mindre teamwork
Man kan klara sig bra på egen hand, tyvärr. Saknar gamla BF, innan DICE blev uppköpta av EA.

Sen såklart är Destruction och andra finesser välkommet som finns i nya titlarna, men det har blivit mer en COD-wannabe än något fristående.

Det är exakt de sakerna jag syftar på med mer CoD!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Besvikelsen när jag trodde de skulle släppa Frostbite-motorn fritt där ett tag...


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Tröttnade och avinstallerade BF5 för två veckor sedan.


signatur

autograph

Medlem

Hur många tror att dessa features kommer finnas med från start i nästa Battlefield? Jag ställer mig tveksam.

1
Skriv svar