PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av daniel.johansson.73997:

Den digitala var väl inte ens utannonserad vid de datumet? Jag bokade på samma dag förbokningarna för den började (12e Juni) och får min på Torsdag.

Helt ärligt är minnet kort men det är så det står på min order. Men det kan så klart vara fel.

Medlem

Gällande ordrar som "försvunnit" som förbeställda från WH då.:

"Vi är medvetna om att vissa har problem med att se sin order, det är något vi jobbar på att åtgärda just nu.
Det har inte orsakat några problem för din order, utan den är intakt och har exakt samma köplats, betalsätt osv. som tidigare. Så det är bara ett problem med hur ordern visas/inte visas på ditt konto. Beklagar att det orsakat oro eller förvirring kring läget."

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Jag har mailat dom och frågat men inte fått svar än.

Hoppas du får svar snart får maila också annars.

Medlem

Min order på WH syns igen nu

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Min order på WH syns igen nu

Min med

Medlem

Hur ser er status ut på era ordrar på mediamarkt? Jag har fått besked tidigare om ej till release och behöver inte det heller men lite nyfiken på hur det ser ut. Står leverans påbörjad på min men jag antar att det inte betyder nåt. Den kan säkert pågå till nästa år

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Hur ser er status ut på era ordrar på mediamarkt? Jag har fått besked tidigare om ej till release och behöver inte det heller men lite nyfiken på hur det ser ut. Står leverans påbörjad på min men jag antar att det inte betyder nåt. Den kan säkert pågå till nästa år

Jag beställde Series X på MediaMarkt och har för mig att det stod "leverans påbörjad" hela tiden på ordern efter att jag beställde den.

Medlem
Skrivet av QueenPrincess:

Jag beställde Series X på MediaMarkt och har för mig att det stod "leverans påbörjad" hela tiden på ordern efter att jag beställde den.

Ok. Jo det betyder väl att de jobbar med att få fram konsoler men inte till när.

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Hur ser er status ut på era ordrar på mediamarkt? Jag har fått besked tidigare om ej till release och behöver inte det heller men lite nyfiken på hur det ser ut. Står leverans påbörjad på min men jag antar att det inte betyder nåt. Den kan säkert pågå till nästa år

min står oxå som leverans påbörjad. tror oxå den stått så hela tiden. bokad 10 oktober

Medlem
Skrivet av Neobob:

min står oxå som leverans påbörjad. tror oxå den stått så hela tiden. bokad 10 oktober

Fått besked om leverans i december. Bokade 9:e september på Mediamarkt.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Fått besked om leverans i december. Bokade 9:e september på Mediamarkt.

Samma här. Leverans i december, bokade den 18/9.

Medlem
Skrivet av Kris:

Fått besked om leverans i december. Bokade 9:e september på Mediamarkt.

Bokade du så tidigt så borde du få den på releasedagen.
Det finns andra hör i tråden som bokat efter dig och ska få en nu.
Jag bokade strax efter den 20/9 och för tyvärr vänta lite...

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Bokade du så tidigt så borde du få den på releasedagen.
Det finns andra hör i tråden som bokat efter dig och ska få en nu.
Jag bokade strax efter den 20/9 och för tyvärr vänta lite...

Det kan man tycka men så är tydligen inte fallet. Beskedet jag fick senast är december. Bara för att förtydliga är det PS5 och Mediamarkt som detta gäller.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av CyberJ:

Hallå där
Mediamarkt Kungens Kurva drabbades av en smash & grab under natten
Hade jag förbokat där hade jag blivit orolig som fan

Det är nog ingen fara. Det brukar oftas stjälas iPhones eller mindre saker med mer värde.
De kan ta med ganska många iPhone 12 på den volym som en Ps5 tar upp storleksmässigt och då tjäna mer pengar.
Men jag kan ha fel.

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Bokade du så tidigt så borde du få den på releasedagen.
Det finns andra hör i tråden som bokat efter dig och ska få en nu.
Jag bokade strax efter den 20/9 och för tyvärr vänta lite...

Han har fått besked om leverans i december. Inte sett något brytdatum för MM. Jag fick samma besked och bokade 18/9.

Medlem

Sorry om jag dubbel postar något någon annan sagt redan men på onsdag så släpper Elgiganten nya PS5:or för köp.

Jag lyckades boka förra gången dom hade släpp och vad jag gjorde var att sitta med en sekund klocka synkad emot nätet.
KL 10:00:00 refreshade jag sidan, klickade en ps5 till kundvagnen och fort som fan avslut via klarna faktura för det gick snabbast.
Tror det tog mig max 5 sekunder och så fick jag min bokad. Lycka till !

Förövrigt så skulle jag få KOLLIID idag eller senast imorgon enligt Elgigantens support, hör av mig här igen när/om jag får det

Medlem

Uppdatering NetOnNet:
En kompis ringde deras kundtjänst här på morgonen och skickade precis:
"Ringde NetOnNet och frågade om man får det den 19de och hon sa ja. Dom har tillräckligt med enheter till alla som bokat"

Så för oss som hann med att boka den 17:e september när det var möjligt, det ser ut att bli en trevlig vecka

Medlem

Frågar igen: har någon som bokat från komplett fått ett preliminärt leveransdatum tidigare än 3:e mars?

Är det så illa att Komplett får 0 maskiner till launch som mindre aktörer t.ex. ginza.

Medlem
Elgiganten

Håll koll på Elgigantens Instagram Story då man kommer släppa vilka tider bokningen öppnar igen där. Verkar som att det kommer gå att boka på Torsdag men informationen är lite osäker. Enklast är att hålla ett öga på det i dagarna, även om det kan kännas som en long-shot så kan det leverera

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Uppdatering NetOnNet:
En kompis ringde deras kundtjänst här på morgonen och skickade precis:
"Ringde NetOnNet och frågade om man får det den 19de och hon sa ja. Dom har tillräckligt med enheter till alla som bokat"

Så för oss som hann med att boka den 17:e september när det var möjligt, det ser ut att bli en trevlig vecka

Fick du inget mail från Netonnet där de beklagar systemfelet?

Medlem
Skrivet av consain:

Fick du inget mail från Netonnet där de beklagar systemfelet?

Nä, det mailet var för bokningen som öppnades i fredags.
Det var ett systemfel som öppnade bokningen när det inte fanns några enheter.
Den förbokning jag har är från september när de öppnade för första gången, de hade öppet förbokning i två timmar kanske.
Det var helt oannonserat, så endast tur att jag lyckades tajma det.

Edit: Alla som fick en bokningsbekräftelse från den 17:e september har en förhandsbokning.

Medlem

Alltså,

Varför beställde jag min PS5 den 17:e från Dustin.
När jag kunde beställt den från Elgiganten.

Skjut mig!

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Alltså,

Varför beställde jag min PS5 den 17:e från Dustin.
När jag kunde beställt den från Elgiganten.

Skjut mig!

Var med på onsdag/torsdag nu när Elgiganten släpper nya!

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Var med på onsdag/torsdag nu när Elgiganten släpper nya!

Det är planen

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Alltså,

Varför beställde jag min PS5 den 17:e från Dustin.
När jag kunde beställt den från Elgiganten.

Skjut mig!

No worries. Det hade ändå inte varit lätt. Jag försökte verkligen beställa där, lade till i varukorgen 10:01 (en minut efter släpp) men segade med betalningen och när jag sedan försökte betala 10:08 så var de slut.

Medlem

Vilken har man störst chans på tro med EGs nya batch? Standard eller Digital 🤔

Medlem
Skrivet av Kecka:

Vilken har man störst chans på tro med EGs nya batch? Standard eller Digital 🤔

Tja, digital lär det ju inte vara någon rusning efter?

Medlem
Skrivet av PS5mannen:

Någon som hört nått från Cdon ännu? Borde väl skicka idag eller imorron.

I en tråd på cdons facebooksida kom frågan upp. Verkar som man ska ha sett under bokning om man får till release, har själv bokat 17/9 och enligt kundtjänst ska det inte vara något problem (citat: du kommer ha din konsol till release). Dom skriver även att dom skickar dagen innan release.

Medlem
Skrivet av Chivas:

I en tråd på cdons facebooksida kom frågan upp. Verkar som man ska ha sett under bokning om man får till release, har själv bokat 17/9 och enligt kundtjänst ska det inte vara något problem (citat: du kommer ha din konsol till release). Dom skriver även att dom skickar dagen innan release.

Dagen innan! Jaha! Då får man förhoppningsvis konsolen på fredag/måndag nästa vecka uppe i norrland😑

Medlem
Skrivet av Coolduder:

Ingen som har hört nått från Dustin Home? Otroligt dåligt om man inte får någon information, med tanke på att vi är en dag ifrån release.

Jag fick Mail från Dustin 9 november så tycker inte det är så ”otroligt dåligt” att man inte får någon information 10 dagar innan release.

Skriv svar