Diskutera – Vad har varit bäst med den här konsolgenerationen?

Medlem

Tillgängligheten till att spela och de sociala bitarna i PS4:ans OS. Tänker på RemotePlay från all möjliga devicer, SharePlay, LiveStream etc. extern lagringsmedia och så klart en otrolig massa bra spel att tillgå.

Medlem

att marknaden börjar bli mindre exklusivt.

Medlem

HDR. Större lyft än HD till 4K.

Medlem

Jag har inte varit imponerad speciellt mycket över den här generationen.

Mest besvikelse.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Microsofts helomvändning sedan Phil Spencer tog över. Game Pass, välkomnandet av PC-spelare i Xbox-ekosystemet, xCloud.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

att marknaden börjar bli mindre exklusivt.

Håller med helt. Förutom GP så är det en av de absolut bästa sakerna som börjat att förändras under denna generation!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

PS4. Sony gjorde spel efter spel efter spel bara var wow efter wow efter holy shit :). min xbone gav jag bort till min bror. han gav bort den till "någon jag jobbar med". jag har en kinect någonstans.

Medlem

Game pass nog det bästa som hänt typ netflix fast för spel och Nintendo gjorde bra i från sig med en bra retro konsol om du älskar spela spel från 2011- 2016 on the go.

Medlem

Älskade att ps4 lät som ett jetplan!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Känslan av att de flesta spel nu mer eller mindre förväntas släppas även på PC är nog det bästa som hänt under denna generation konsoler, det kanske redan var så under 360-tiden, men jag tycker det har känts av mer nu.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av A1200G:

Angående Kinect så var syskonbarn på besök härom veckan. De testade X360 med Kinect för första gången. Tyckte det var skitroligt, vuxna som barn! 🙂 Hoppa, vifta med armar och ben...riktig workout. Speciellt 2 spelare tillsammans i co op eller mot varandra.

Med tanke på hur mycket dagens ungdom sitter still och glor på skärmar vete fasen om det är så positivt att Kinect försvann. Gäller vuxna också för den delen. 🙂

PS Det bästa är att grafiken har tagit ett stort kliv och därmed också inlevelsen. Dags för AI att göra det i nästa.

Kinect var en rolig pryl, jag köpte den också och spelade tillsammans med min fru en del. Problemet var att den var så oerhört begränsad och oprecis. Vi bodde i en tvårummare då och fick möblera om vardagsrummet varje gång vi skulle spela. Det blev alltmer sällan till slut. Hade dock roligt med några fitness- och dansspel. Kinect Sports var rätt roligt också en kortare stund.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Både bästa och sämsta !

De bästa och mest innovativa skulle ja säga är ,spelet till ps4 är ”Dreams” fastän att ja inte lärt mig , men potentialen som finns där är stor .

De allra sämsta är helt klart avgiften för att spela online när du redan betalar ditt internet till leverantören , rena rånet att göra så !

Medlem

Exploiten till 6.72 har varit bäst hittils på PS4an iaf..

Medlem
Skrivet av kingzla:

Hahahahahah, nej, jag menar x86 och det är inte ett smeknamn jag har hittat på.

Men det är kul att du gillar AArch64 (det du kallar ARM64).

Noterar i övrigt att du inte svarar på tilltal som en vanlig människa utan ställer upp halmgubbar, vilseleder och pratar om annat. Håll dig till din referensfläktar och sådant du faktiskt är insatt i. Håller mig kort då jag är medveten om din begränsning när det kommer till textlängd.

Drama. Han har rätt i sak om man ser till ditt inledande inlägg. Lite självinsikt och ödmjukhet i skadar inte.

För att återgå till ämnet, gamepass! Erbjudit många timmars glädje som jag vanligtvis aldrig hade spenderat pengar på att spela.

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

De bästa och mest innovativa skulle ja säga är ,spelet till ps4 är ”Dreams” fastän att ja inte lärt mig , men potentialen som finns där är stor .

"Förutom spelen".

Skrivet av Lowlife talibans:

De allra sämsta är helt klart avgiften för att spela online när du redan betalar ditt internet till leverantören , rena rånet att göra så !

Sedan så kan jag förstå att det inte är gratis att driva en serverpark. Din internetleverantör betalar inte ut några pengar till Sony, Microsoft och Nintendo för att de skall hålla igång sina molntjänster och servrar, eller något för deras internetkoppling.

Den avgift du betalar till din internetleverantör täcker i princip enbart kostnaden för din egna anslutning och användning (+ en vinst till bolaget). Den täcker inte kostnaderna i "andra ändan".

Samma orsak till att varken Netflix eller Spotify är gratis, och till att Google använder reklam och säljer din data till sina kunder.

Är inte gratis att driva tjänster bara för att de är på internet.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd
Skrivet av martinot:

Game Pass var det som verkligen revolutionerade

På vilket sätt anser du GamePass revolutionerade något jämfört med till exempel EA Access/Play eller valfri annan prenumerationstjänst


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Avstängd
Skrivet av martinot:

Främst dessa två saker:

  1. Ett mycket bredare utbud av titlar än de EA erbjuder eller Sony erbjuder.

  2. Att jag kan spela många av samma titlar i GP på antingen konsol (Xbox) eller på PC.

Nu snart även samma möjlighet till streamat på valfri enhet. Kommer bli än mer flexibelt då (även fast jag är grymt nöjd redan idag).

Ser att du drog upp Sony. Antar då att du menar psnow tjänsten. Psnow erbjuder över 700 titlar jämfört med gamepass som erbjuder över 200. Har svårt att se gamepass ha bredare utbud med ~500 färre titlar.

Med psnow kan du också spela samma titlar både på konsol och PC. Och enkelt fortsätta därifrån du slutade oberoende av plattform. Du behöver heller ingen maffig Windows dator för ändamålet.

Streaming fungerar även finfint med psnow.

Men tack för din input, även om det inte var så revolutionerande ändå


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Skägg.
10 Chambers

Rensat tråd på käbbel.


signatur
Medlem
Skrivet av Checker:

Ser att du drog upp Sony. Antar då att du menar psnow tjänsten. Psnow erbjuder över 700 titlar jämfört med gamepass som erbjuder över 200. Har svårt att se gamepass ha bredare utbud med ~500 färre titlar.

Med psnow kan du också spela samma titlar både på konsol och PC. Och enkelt fortsätta därifrån du slutade oberoende av plattform. Du behöver heller ingen maffig Windows dator för ändamålet.

Streaming fungerar även finfint med psnow.

Men tack för din input, även om det inte var så revolutionerande ändå

Läs tråden så inser du att jag inte är ensam att tycka att Game Pass är den största saken denna generationen (och mycket viktigare och större än PSnow som enbart klarar streaming, och inte lokalt spelande).

Så jag är nog inte så ensam om detta som du vill få det till.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd
Skrivet av martinot:

Läs tråden så inser du att jag inte är ensam att tycka att Game Pass är den största saken denna generationen (och mycket viktigare och större än PSnow som enbart klarar streaming, och inte lokalt spelande).

Så jag är nog inte så ensam om detta som du vill få det till.

Psnow som enbart klarar streaming? Du är inte så insatt i hur det faktiskt fungerar märker jag
Inte konstigt att du tycker gamepass är bättre om det är vad du tror. Själv tycker jag dom är ganska likvärdiga. Ena har större utbud, det andra nyare utbud.

Och som sagt. Ville bara veta vad du anser gör gamepass revolutionerande. Vilket tydligen är samma som andra prenumerationstjänster erbjuder.

Ser bara att det är du som säger att det är revolutionerande. Det är väl egentligen prenumerationstjänster i sig som är revolutionerande


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Psnow som enbart klarar streaming?

Blandade ihop det med den andra servicen som Sony har. Vad heter den?

Skrivet av Checker:

Du är inte så insatt i hur det faktiskt fungerar märker jag

Finns ingen anledning att vara så hård. Har aldrig utgett mig för att vara expert på Playstation.

Skrivet av Checker:

Inte konstigt att du tycker gamepass är bättre om det är vad du tror. Själv tycker jag dom är ganska likvärdiga.

Kör du Gamepass på PC eller på Xbox?

Skrivet av Checker:

Ville bara veta vad du anser gör gamepass revolutionerande. Vilket tydligen är samma som andra prenumerationstjänster erbjuder.

Spotify har verkligen revolutionerat hela musikindustrin. Samma sak med Netflix, som totalt förändrat och helt revolutionerat hur vi konsumerar både TV-serier och filmer.

Skrivet av Checker:

Det är väl egentligen prenumerationstjänster i sig som är revolutionerande

Jo, det skulle man kunna säga. Precis som de totalt revolutionerat hela musikindustrin och TV, så kommer det att förändra hur vi köper och konsumerar spel.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd
Skrivet av martinot:

Blandade ihop det med den andra servicen som Sony har. Vad heter den?

Finns ingen anledning att vara så hård. Har aldrig utgett mig för att vara expert på Playstation.

Kör du Gamepass på PC eller på Xbox?

Spotify har verkligen revolutionerat hela musikindustrin. Samma sak med Netflix, som totalt förändrat och helt revolutionerat hur vi konsumerar både TV-serier och filmer.

Jo, det skulle man kunna säga. Precis som de totalt revolutionerat hela musikindustrin och TV, så kommer det att förändra hur vi köper och konsumerar spel.

Ingen aning vilken tjänst du blandat ihop med.

Behöver heller inte vara någon expert på saker för att veta hur det fungerar. Dock vore det ju bra att göra lite efterforskning före man gör jämförelser.

Kör gamepass på pc från och till. Men inte för tillfället eftersom jag väntar på något som är värt att spela. Vet dock inte vad det har med något att göra. Eller är det bara ännu ett "sött hur du diskuterar något du inte betalar för" försök...

Kör du psnow?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Ingen aning vilken tjänst du blandat ihop med.

Behöver heller inte vara någon expert på saker för att veta hur det fungerar. Dock vore det ju bra att göra lite efterforskning före man gör jämförelser.

Kör gamepass på pc från och till. Men inte för tillfället eftersom jag väntar på något som är värt att spela. Vet dock inte vad det har med något att göra. Eller är det bara ännu ett "sött hur du diskuterar något du inte betalar för" försök...

Kör du psnow?

Ställde fråga, för Gamepass har inte varit riktigt lika bra på PC som Xbox. Folk som känner inte till det, eller som inte har erfarenhet av det, tror att det alltid är exakt samma spel på bägge de tjänsterna (vilket som inte är fallet).

Sedan kanske Microsoft inte alltid är helt tydliga med det i deras marknadsföring heller, så jag kan förstå om det missas.

Nej, PSnow finns väl inte till PC? När Sony äntligen flyttat på rumpan och kommit loss med det, så kommer jag absolut att testa det. Men misstänker att de kommer vara extremt sega med det, tyvärr.

Vilket är synd. Helt klart en missad möjlighet här tycker jag.

Spelmarknaden har varit oerhört konservativ och efter på detta sättet. Jämför vi med filmvärlden så är det som att man måste köpa en Netflix TV-box för att se på Netflix, och en HBO-box för att se på HBO, och en Visat-box för att se på Viasat.

Den enda som innoverat och vågat bryta sig loss från det är, Nvidia, Google och Amazon, och bland de klassiska tre speljättarna, så är det bara 1 av 3 som vågat sig på denna modernisering och omvandling av industrin.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd
Skrivet av martinot:

Ställde fråga, för Gamepass har inte varit riktigt lika bra på PC som Xbox. Folk som känner inte till det, eller som inte har erfarenhet av det, tror att det alltid är exakt samma spel på bägge de tjänsterna (vilket som inte är fallet).

Sedan kanske Microsoft inte alltid är helt tydliga med det i deras marknadsföring heller, så jag kan förstå om det missas.

Nej, PSnow finns väl inte till PC? När Sony äntligen flyttat på rumpan och kommit loss med det, så kommer jag absolut att testa det. Men misstänker att de kommer vara extremt sega med det, tyvärr.

Vilket är synd. Helt klart en missad möjlighet här tycker jag.

Fullt medveten att utbudet inte är samma. Dock är de titlar som bara finns till pc mycket mer lockande än de som bara finns till konsol.

Psnow finns till PC och funnits ganska länge redan. Så ingen missad möjlighet och du kan testa det redan nu.

Men som tidigare konstaterat är det inte alls konstigt att du tycker gamepass är så revolutionerande när du inte verkar vara så insatt i ämnen som inte rör xbox.

Skrivet av martinot:

Spelmarknaden har varit oerhört konservativ och efter på detta sättet. Jämför vi med filmvärlden så är det som att man måste köpa en Netflix TV-box för att se på Netflix, och en HBO-box för att se på HBO, och en Visat-box för att se på Viasat.

Den enda som innoverat och vågat bryta sig loss från det är, Nvidia, Google och Amazon, och bland de klassiska tre speljättarna, så är det bara 1 av 3 som vågat sig på denna modernisering och omvandling av industrin.

Om man bortser från de mobila operativsystemen, för helt ärligt så är det ingen som kör gamepass på iOS/android som deras Main, så kräver gamepass antingen en Windows PC eller en xbox. Lite som en Microsoft-box. Eller hur?

Tillägg: eller är det Sony du tänker på med 1 av 3?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Psnow finns till PC och funnits ganska länge redan. Så ingen missad möjlighet och du kan testa det redan nu.

Men det var inte streaming det handlade om, sa du nyligen?

Skrivet av Checker:

Om man bortser från de mobila operativsystemen, för helt ärligt så är det ingen som kör gamepass på iOS/android som deras Main, så kräver gamepass antingen en Windows PC eller en xbox. Lite som en Microsoft-box. Eller hur?

Gamepass Xcloud fungerar endast på Android i dagsläget.

Tyvärr så stoppar Apple streamingappar för spel från både Google och Microsoft. Vilket är lite trist för mig som kör iPhone och iPad, och inte äger någon Android. Har heller ingen Android-enhet i familjen (då vi alla kör mest med Apple).

Hmm... Vad menar du med "en Microsoft-box"? Xbox?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd
Skrivet av martinot:

Men det var inte streaming det handlade om, sa du nyligen?

Hmm... Vad menar du med "en Microsoft-box"? Xbox?

Till PC är det streaming ja. Har inte sagt annat.

Du nämnde tidigare någonting med hur bra det är att inte tvingas köpa en netflix-box för Netflix etc. Etc.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Till PC är det streaming ja. Har inte sagt annat.

Du nämnde tidigare någonting med hur bra det är att inte tvingas köpa en netflix-box för Netflix etc. Etc.

Jo, tycker det är utmärkt att streaming finns som alternativ, men personligen så är det (iaf. inte idag) något som ersätter att spela riktiga spel lokalt, oavsett om på PC eller konsol.

Så för mig (talar inte om vad andra accepterar) så är då inte PS Now en möjlig ersättare till Gamepass.

Det är utmärkt att PS Now finns som streamingtjänst på PC (skall ta och testa någon dag), men hoppas att Sony kan ta det till Gamepass-nivå och bli en riktig konkurrent på "native" (icke-streaming) PC-tjänst i framtiden.

Konkurrens är alltid bra för oss kunder, och tycker att Microsoft idag är lite för stora och ensamma på den sidan.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

123
Skriv svar