Fall Guys snubblar mot nya framgångar – 10 miljoner pc-ex sålda

Robot
Fall Guys snubblar mot nya framgångar – 10 miljoner pc-ex sålda
Medlem

Nej de gör fel! Spel måste utvecklas av 700pers, ha en budget på 200miljoner dollar och kosta 80-120€. Har de inte lärt sig något av AAA-industrin!?

Medlem

Kan man fortfarande bara spela ensam? Ingen lokal gäst som kan hänga på?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Oj, det var inte illa. Själv har jag slutat spela i och med den "nya" säsongen som var till 90% samma som första säsongen.
Var en riktigt bummer o då kastade jag in handduken.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Oj, det var inte illa. Själv har jag slutat spela i och med den "nya" säsongen som var till 90% samma som första säsongen.
Var en riktigt bummer o då kastade jag in handduken.

Ledsna man snabbt?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av SunShine:

Oj, det var inte illa. Själv har jag slutat spela i och med den "nya" säsongen som var till 90% samma som första säsongen.
Var en riktigt bummer o då kastade jag in handduken.

Samma här. Blev riktigt besviken på att det var så lite nyheter. Det kändes som de satsade på skins istället för nya banor. Dessutom gillade jag inte uppdateringen att det inte kunde bli två lagtävlingar irad för då försvann i princip fotbollen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ledsna man snabbt?

Jag hade jätteroligt med det här spelet under lång tid. Det ska jag inte förneka men mot slutet av säsong 1 hade jag kört några timmar för mkt helt klart. Jag var trött på banorna samt att många hade blivit så duktiga på att bemästra banorna att man knappt aldrig hade någon chans mot slutet att vinna. Så hoppades att säsong 2 skulle råda bot på detta. Att det skulle bli nya banor o alla liksom fick "starta om" på nytt. Men så blev det inte.
Och då ledsnade jag.
Tycker mer man kunde kallat nya säsongen för säsong 1.5


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Var nog kul de första timmarna men tröttnade fort.

Kul med många vänner, helt klart.

Inaktiv

Det var något jag förstod dag 1 att detta skulle ha kort men intensiv brinntid för många. Kollar man twitch idag är det nästan ingen som tittar, om det nu är nån indikation på ett spels popularitet. Inget ont om spelet, det är säkert kul men orkade aldrig köpa det som många kompisar då jag visste att ingen av se skulle spela en vecka senare.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Nej de gör fel! Spel måste utvecklas av 700pers, ha en budget på 200miljoner dollar och kosta 80-120€. Har de inte lärt sig något av AAA-industrin!?

Men samtidigt hur många indiespel är det som säljer som Fall Guys? Det känns som att storbolagen inte kan lita på marginalen.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Men samtidigt hur många indiespel är det som säljer som Fall Guys? Det känns som att storbolagen inte kan lita på marginalen.

De verkar mest intresserade av att pressa in variant efter variant av mikrotransaktioner på olika vis. Och värre kan det så klart bli om tjänster som PS Now och Game Pass ökar. Någonstans lär de säkert vilja dra in mer kosing när de inte längre kanske säljer lika mkt spel pga de här tjänsterna.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Men samtidigt hur många indiespel är det som säljer som Fall Guys? Det känns som att storbolagen inte kan lita på marginalen.

Vad jag kan se Garry's Mod, Minecraft, Terraria, Rocket League & PUPG. Kan nog finnas några fler jag missat, att försäljningssiffror inte finns eller är uppdaterade.

Skillnaden med AAA-lir är ju dock att de kräver betydligt fler sålda kopior för att få liknande vinstmarginal. Ett indie-lir kan gå med storvinst på en miljon sålda kopior, medans ett AAA-lir kan gå med förlust på 3-4miljoner sålda kopior. Och det finns en hel del indie-lir med över en miljon sålda kopior eller mer senaste åren.

1
Skriv svar