PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Var med på onsdag/torsdag nu när Elgiganten släpper nya!

Hur funkar det, släpper de tiderna på instagram eller själva bomben att nu öppnas det på sajten ?

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Frågar igen: har någon som bokat från komplett fått ett preliminärt leveransdatum tidigare än 3:e mars?

Är det så illa att Komplett får 0 maskiner till launch som mindre aktörer t.ex. ginza.

Tja!

Har svarat flera andra i tråden. För mig står det 3e maj och jag bokade 17/9. Inte hört om någon som beställt från Komplett som får på launch.

Medlem

Netonnet skickar ut ps5 imorgon.

Medlem
Skrivet av heady89:

Hur funkar det, släpper de tiderna på instagram eller själva bomben att nu öppnas det på sajten ?

Om jag fattade det rätt så släpper dom på instagram tiderna när dom släpper upp för köp på siten.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Sorry om jag dubbel postar något någon annan sagt redan men på onsdag så släpper Elgiganten nya PS5:or för köp.

Jag lyckades boka förra gången dom hade släpp och vad jag gjorde var att sitta med en sekund klocka synkad emot nätet.
KL 10:00:00 refreshade jag sidan, klickade en ps5 till kundvagnen och fort som fan avslut via klarna faktura för det gick snabbast.
Tror det tog mig max 5 sekunder och så fick jag min bokad. Lycka till !

Förövrigt så skulle jag få KOLLIID idag eller senast imorgon enligt Elgigantens support, hör av mig här igen när/om jag får det

Det finns fortfarande hopp alltså! Tack för denna info. Sitter som tur är hemifrån och lyssnar på utbildning digitalt.

Medlem
Skrivet av PS5mannen:

Hoppas du får svar snart får maila också annars.

Fick svar nu att dom räknar med att jag ska få den på releasedagen. Bokade 19/7 2020, digital edition.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Frågar igen: har någon som bokat från komplett fått ett preliminärt leveransdatum tidigare än 3:e mars?

Är det så illa att Komplett får 0 maskiner till launch som mindre aktörer t.ex. ginza.

Har endast läst ett inlägg i förbifarten från någon som verkar få.

"Oh damn! Såg nu att det står ”Reserverad (i lager), 1 st” på min order från Komplett! 😁"
Källa

Medlem

Bokade 12/6 på Komplett. Lev. datum 3/5 2021. Grattis

Medlem

Ja vad ska man säga.
Då man tagit beslut om att inte fara hem över julen så behöver man ju något att pyssla med. Helst uppnå någon form av eskapism när julafton kryper sig på, så man slipper bli allt för deprimerad. Fick bli så att jag själv ska plocka upp en series s idag, med plan att sälja av när X finns att tillgå.

Medlem
Skrivet av strangelove:

Har endast läst ett inlägg i förbifarten från någon som verkar få.

"Oh damn! Såg nu att det står ”Reserverad (i lager), 1 st” på min order från Komplett! 😁"
Källa

Ok då vet vi iaf att komplett FÅR maskiner till launch. Då borde det fortfarande finnas ett litet hopp att våra sena leveranstider ev. kan justeras nedåt.

Medlem
Skrivet av Toadii:

Jag fick Mail från Dustin 9 november så tycker inte det är så ”otroligt dåligt” att man inte får någon information 10 dagar innan release.

Du menar mailet där de skrev att de inte visste någonting om någonting? Fick det också.

Såg nu på deras Facebook-sida att de fortfarande inte visste något.

Medlem

Bokade en DE på Komplett 12/6 2020, och får på release. Står som "Reserverad 1st i lager" som tidigare postare nämnde. Min enhet med optisk läsare som bokades några månader tidigare står för leverans 3:e maj 2021 dock.

Medlem

Bokade på Inet , dustin och ginza , Digital edition verkar inte få någon ....

Medlem

Styrde upp en Series X via All Access, lysande upplägg för övrigt i mitt tycke.

Levereras 8 januari till närmsta Elgiganten. Har inget emot ett par veckors väntetid.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Skaffat ”insta” bara för detta

Downwidekidz! Yo!

Hatar socialamedier 😂

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Skaffat ”insta” bara för detta

Downwidekidz! Yo!

Hatar socialamedier 😂

samma lol

Medlem

Om man hämtar i butik på webhallen - inte har de sagt något om hur eller när? Tänker hänga på låset men det är jag nog inte ensam om...

Medlem
Skrivet av majep:

Om man hämtar i butik på webhallen - inte har de sagt något om hur eller när? Tänker hänga på låset men det är jag nog inte ensam om...

Man ska få ett mejl när beställningen finns att hämta. Men har tidigare kunnat hämta ut saker innan jag får mejlet. Tror inte att många kommer vänta utan åka dit direkt

Medlem
Skrivet av strangelove:

Man ska få ett mejl när beställningen finns att hämta. Men har tidigare kunnat hämta ut saker innan jag får mejlet. Tror inte att många kommer vänta utan åka dit direkt

Ja oftast brukar det dimpa ner efter stängning dagen innan. Hoppas på det då

Medlem

Är det något speciellt som menas med Klarna HPP? Står att min order betalas via klarna vilket jag fattar men vad är "HPP"?

Medlem

Detta står på MediaMarkts hemsida när man klickar på ps5.

"Leveransinformation
Just nu har vi fördröjd leverans med ca 2 dagar p.g.a. hög efterfrågan. Tack för ert tålamod!"

Hur stor leverans har de fått egentligen?

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Är det något speciellt som menas med Klarna HPP? Står att min order betalas via klarna vilket jag fattar men vad är "HPP"?

https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/klarna-hpp-red-...


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Jag bokade på mediamarkt 14 okt 2020 och fick detta mailet 5 november:
"För tillfället är din leverans obekräftad eftersom den uppskattade volymen för november – mars är fullbokad."
Som jag förstår det kommer jag få min ps5 tidigast april 2021. Så de som blir fördröja 2 dagar måste vara de som egentligen borde fått sina på release.?

Medlem

Fick precis sms från klarna men tack för info ändå.

Medlem
Skrivet av stribb:

Jag bokade på mediamarkt 14 okt 2020 och fick detta mailet 5 november:
"För tillfället är din leverans obekräftad eftersom den uppskattade volymen för november – mars är fullbokad."
Som jag förstår det kommer jag få min ps5 tidigast april 2021. Så de som blir fördröja 2 dagar måste vara de som egentligen borde fått sina på release.?

Hoppas de fick fler enheter än väntat som WH! Då lär det gå lite fortare!

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Skaffat ”insta” bara för detta

Downwidekidz! Yo!

Hatar socialamedier 😂

Jag beundrar ditt mod, satt själv och stirrade en lång stund på Elgigantens inlägg efter Calles tips i tråden igår. Men till slut gav jag upp; jag kunde inte förmå mig att skapa ett konto 😂

Ställer istället mitt hopp till att någon vänlig själ sprider nyheten vidare i tråden imorgon. I annat fall får jag stå mitt kast helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Ronko:

Ja vad ska man säga.
Då man tagit beslut om att inte fara hem över julen så behöver man ju något att pyssla med. Helst uppnå någon form av eskapism när julafton kryper sig på, så man slipper bli allt för deprimerad. Fick bli så att jag själv ska plocka upp en series s idag, med plan att sälja av när X finns att tillgå.

Tog mig friheten att skapa en tråd på temat. Det är förmodligen roligare att vara ensam tillsammans, som Puh skulle ha uttryckt det.

Medlem

Någon som fått sin ps5 skickad ifrån Elgiganten?
Tänker att den lär knappast komma i tid om de skickar iväg alla imorgon

Medlem

Ingen som fått sin ps5 skickad ifrån Cdon idag??

Medlem
Skrivet av McRobert:

Någon som fått sin ps5 skickad ifrån Elgiganten?
Tänker att den lär knappast komma i tid om de skickar iväg alla imorgon

Min är inte skickad, dock så bokade jag express leverans så kanske att dom avvaktar tills imorgon pga detta ?

Skriv svar