Microsoft: Fortsatt brist på Xbox Series X/S till andra kvartalet 2021

Medlem
Skrivet av Issue:

Känner nog inte en enda person som inte redan har en 4k TV.

Jag känner ingen som har en 4k tv med 120hz uppdateringsfrekvens och hdmi 2.1

Redaktör

Hörni, dra inte igång nåt bästa plattformen-krig, de är så jäkla trista. Spela den plattform du vill och låt andra spela på sina favoriter - klart.


signatur
Medlem
Skrivet av Huvan:

Jag känner ingen som har en 4k tv med 120hz uppdateringsfrekvens och hdmi 2.1

Nej det känner jag nog inte heller, men jag känner inte heller någon som har en sådan skärm till datorn. Och till datorn har jag bara en 1440p@60hz skärm. Innebär det att jag måste köpa ny skärm till datorn för att nyttja den till fullo?
PC master race verkar inte tänka så långt, för tydligen MÅSTE man ha den absolut bästa TVn som finns för att nyttja konsolen. Men för PC så behöver man inte ens en skärm


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Om vi ska tro på rapporter (ja från VGCharts dem enda vi har och jag vet det är VGCharts) så är det 1,4 miljoner sålda Xbox Series första 24h. Världen över. Inte illa pinkat

Medlem
Skrivet av Checker:

Eller, om man ska tro kommentarer från liknande nyheter om playstation 5, så var nog xboxen klart framstressad och att Microsoft inte var färdiga att släppa konsolen.

Vem vet.

Tänker att nyheter/artiklar av detta slag är ganska ointressanta då de saknar kontext. Jag menar, hur många konsoler har egentligen tillverkats? Om vi leker med tanken att 10 miljoner har skeppats ut och att alla så gott som är slut, då är det väl en god nyhet? Nu tror jag ju inte att det är så, men hoppas min poäng når fram.

Eller tänker jag helt fel?

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Vem vet.

Tänker att nyheter/artiklar av detta slag är ganska ointressanta då de saknar kontext. Jag menar, hur många konsoler har egentligen tillverkats? Om vi leker med tanken att 10 miljoner har skeppats ut och att alla så gott som är slut, då är det väl en god nyhet? Nu tror jag ju inte att det är så, men hoppas min poäng når fram.

Eller tänker jag helt fel?

Alla enheter som produceras säljs slut på för både ms och Sony. Hur många som tillverkats har jag ingen aning om dock har det pratats om 15 miljoner enheter från Sony fram till Mars ocj det verkar nästan som att dessa 15 miljoner inte räcker till.

Microsoft har jag inte sett några siffror för men skulle gissa det ligger på samma nivå, dock uppdelat på s och x. Ps5 är också uppdelat men då bara mellan disc och de version


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Redaktör
Skrivet av Freeman79a:

Om vi ska tro på rapporter (ja från VGCharts dem enda vi har och jag vet det är VGCharts) så är det 1,4 miljoner sålda Xbox Series första 24h. Världen över. Inte illa pinkat

Som jämförelse sålde Xbox One 1 miljon enheter de första 24 timmarna (nyhet), men då bara i 13 länder. Xbox Series X/S släpps ju i betydligt fler.


signatur
Medlem

Hmm ny TV eller ny konsol först.
Våren är väl ingen bra tid för TV köp?
Tänkte köpa TV på black friday. Men om man inte får konsol förrän i vår kanske det är bäst att vänta ett år med ny TV

Medlem
Skrivet av Molotov:

Du min vän är fullständigt ute och cyklar

Jag ber omrusäkt för mitt första inlägg det var bara ett vänligt välkomnande in i gemenskapen

Ni kan ställa tillbaka högafflarna

Jamen du (ja just du) är inne i ALLA diskussioner och framför din åsikt. "Skaffa pc, det är bäst" . Vi fattar. Det räcker. Tack.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Fria spekulationer nu men... Det kanske är så att varken MS eller Sony är jätteledsna över att inte kunna mätta marknaden? Om alla kunde köpa konsol idag skulle marknaden snabbt mättas och intresset avta, men med brist hålls intresset vid liv i flera månader till. Ren spekulation som sagt, jag har inga belägg för att det faktiskt är så.

Man säljer såklart så många man kan så fort man kan. Om fler har den kan man tjäna mer pengar och under längre tid.

Rent logistiska problem håller för det mesta tillbaka konsollanseringar.

Medlem
Skrivet av Huvan:

Själv skulle jag säga att det är den mest prisvärda konsollen på marknaden.

Jag tycker det är prisvärt att betala ca 1500kr mer och får dubbla lagringsutrymmet, starkare maskin och skivläsare. Köpa mer minne senare är dyrt.

Medlem
Skrivet av aholman:

Hmm ny TV eller ny konsol först.
Våren är väl ingen bra tid för TV köp?
Tänkte köpa TV på black friday. Men om man inte får konsol förrän i vår kanske det är bäst att vänta ett år med ny TV

Ny tv först skulle jag säga. De nya konsolerna blir lite meningslösa med en äldre tv. Krävs bättre bildförmedlare för att kunna se skillnaderna.

Februari brukar vara bästa tiden för elektronik. Men det slår nog inte black friday.

NuZ
Testpilot
Skrivet av EYEtriforce:

6000kr eller 15000kr...vad ska jag välja

"Fruuugan du vet jag är ju egentligen PC gamer i själen det vet du ju ? den där playstationet jag skulle köpa för 6.000kr, tänkte om jag kan köpa en PC istället för 15.000kr, det låter väl bra ? vi kan ju ställa in den där Thailands resan med barnen plus att grabben kan ju köra med farfars hockey utrustning istället för att köpa en ny? VA?! vad säger du ? inget sex på ett halvår ?"

Sex, vad är det?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Jamen du (ja just du) är inne i ALLA diskussioner och framför din åsikt. "Skaffa pc, det är bäst" . Vi fattar. Det räcker. Tack.

Nej det är jag verkligen inte. Snacka om lättkränkt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tråkiga nyheter kring Series X för er som har eller hade planerat att använda den som en 4k blu-ray spelare också.
En del av det här kanske kan fixas men som det ser ut just nu så verkar den inte rekommenderas som en blu-ray spelare.

"...Due to this issue, not to mention the lack of support for Dolby Vision, HDR10+ and 3D Blu-rays, we currently do not recommend using the Xbox Series X for high-quality 4K Ultra HD Blu-ray playback."


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Tråkiga nyheter kring Series X för er som har eller hade planerat att använda den som en 4k blu-ray spelare också.
En del av det här kanske kan fixas men som det ser ut just nu så verkar den inte rekommenderas som en blu-ray spelare.

"...Due to this issue, not to mention the lack of support for Dolby Vision, HDR10+ and 3D Blu-rays, we currently do not recommend using the Xbox Series X for high-quality 4K Ultra HD Blu-ray playback."

https://youtu.be/cQ-1rTIHmMI

Kan inte se vad detta har med artikeln/nyheten att göra. Orka.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Kan inte se vad detta har med artikeln/nyheten att göra. Orka.

jag postade i den här tråden för att det handlar om series X ifråga istället för att göra en helt ny tråd.
Du kanske inte bry dig men det finns vissa av oss som hoppas på att seriex x och ps5 även kommer kunna fungera som 4k blu-ray spelare. Bevisligen orkade du eftersom du tog dig tid att citera och svara.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Kan inte se vad detta har med artikeln/nyheten att göra. Orka.

Bara för att du har Phil Spencer som avatar betyder det ju inte att du måste ta all negativ kritik mot Xbox personligt. Du är trots allt inte Phil Spencer. Det är helt naturligt att kommentarer svävar ut åt lite andra håll i nyhetskommentarer. @SunShine kommentar är ju åtminstone om Xbox Series X, i en nyhet om Xbox Series X.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Bara för att du har Phil Spencer som avatar betyder det ju inte att du måste ta all negativ kritik mot Xbox personligt. Du är trots allt inte Phil Spencer. Det är helt naturligt att kommentarer svävar ut åt lite andra håll i nyhetskommentarer. @SunShine kommentar är ju åtminstone om Xbox Series X, i en nyhet om Xbox Series X.

Ok, Windows.

Medlem
Skrivet av SunShine:

jag postade i den här tråden för att det handlar om series X ifråga istället för att göra en helt ny tråd.
Du kanske inte bry dig men det finns vissa av oss som hoppas på att seriex x och ps5 även kommer kunna fungera som 4k blu-ray spelare. Bevisligen orkade du eftersom du tog dig tid att citera och svara.

Håller med föregående talare,.. han pratar ju om fish n chips

Medlem
Skrivet av roftg:

Håller med föregående talare,.. han pratar ju om fish n chips

ha Vincent har alltid sina lustiga jämförelser. Men i den här videon tror jag nog ändå hans throw away kommentar om OLED satt bäst

"The thing with OLED is that they are very sensitive to near black issues. They are probably more sensitive than your average social justice warrior on Twitter."


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ok, Windows.

Och du slåss som en mjölkbonde 😂

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Och du slåss som en mjölkbonde 😂

Mjölkbonde? Känns som en förolämpning jag kan leva med.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Mjölkbonde? Känns som en förolämpning jag kan leva med.

Jag antar att du inte spelat ett av de riktigt klassiska spelen.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Mjölkbonde? Känns som en förolämpning jag kan leva med.

Det är trots allt en klassiker 😄

Medlem
Skrivet av SunShine:

Tråkiga nyheter kring Series X för er som har eller hade planerat att använda den som en 4k blu-ray spelare också.
En del av det här kanske kan fixas men som det ser ut just nu så verkar den inte rekommenderas som en blu-ray spelare.

"...Due to this issue, not to mention the lack of support for Dolby Vision, HDR10+ and 3D Blu-rays, we currently do not recommend using the Xbox Series X for high-quality 4K Ultra HD Blu-ray playback."

https://youtu.be/cQ-1rTIHmMI

HDR10 och dolby vision stöds väl visst av xbox series x?

Medlem
Skrivet av roftg:

HDR10 och dolby vision stöds väl visst av xbox series x?

Nej, inte som det ser ut just nu.
MS har sagt det ska komma patch i januari men många tror det bara kommer fixa det på mjukvaran ex netflix osv men att det nog kommer vara utan det för fysiska 4k skivor.
Tiden får utvisa.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Molotov:

För att råda bot på alla som inte får tag i "nextgen" så rekomenderar jag alla att köpa en PC och spela på ist

Hade tänkt att uppgradera min PC i höst med ett nytt FE-kort från Nvidia, men helt *omöjligt* att få tag på. Bra mycket värre att försöka få tag på ett sådant kort än PS5 eller XSX (de är en barnlek i jämförelse). 😡


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nä för den är skräp

Nja, tror XSS är en utmärkt julklapp och konsol för många. Tror den kan bli en storsäljare innan jul. Kombinera med Gamepass och du får sjukt mycket både spelande och prestanda för pengarna!

Att entusiaster, som oftast är "heta på gröten" vill ha det bästa, och istället väljer XSX (eller PS5 om man föredrar Sony) är ju rätt naturligt om man är entusiast.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag tycker att man kan lägga till att de flesta måste köpa en 4k-tv för att spela de nya konsolerna till fullo. Då är det inte så dyrt helt plötsligt med en PC...

Eller med en XSS som också blir en fantastiskt bra match för 1080p.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

123
Skriv svar