Worms fyller 25 år - firar med rea på flera titlar

Robot
Worms fyller 25 år - firar med rea på flera titlar

Spelade du originalet på Amigan?

#25-år, #worms


Inaktiv

Hade ingen Amiga men köpte det något eller några få år efter det till Playstation och efter det fick det bli Worms Armageddon, och jag hörde maskarna för första gången prata svenska. ”Klantskalle” kunde det låta när jag exempelvis sprängde på ett ställe där det även fanns maskar i mitt lag.

Medlem

Körde det på amigan bästa var att man kunde ladda in egna bilder som blev banor eller lätt rita egna i deluxe paint.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Hotseat genom att flytta sig till och från amigan mellan turerna. Fina tider

Medlem

Första Worms jag lirade var Worms Armageddon på Windows 95. Dock blev Worms World Party som kom ut lite senare en hit för oss småpojkar. Otroligt mycket kul jag hade med mina jämnåriga 10-åriga polare på loven

Medlem

Amiga <3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Körde lite worms 4 i helgen på ps2. Ofantligt roligt spel faktiskt. Till en början förstod jag inte att man skulle hålla ner X för att kunna skjuta längre, haha kan ju säga att man fick offra ganska många maskar i början av striden! 😁

Medlem
Citat:

1 december släpps den senaste delen i serien - Worms Rumble. Där har man övergivit det turodningsbaserade arvet från originalet för at satsa snabb realtid.

Det finns redan, det heter Liero låter som att dom får hård konkurrens då.


signatur

lootskin@hotmail.com

KoP
Medlem

Worms TDC var det sista Worms man toklirade på Amigan och även det Worms som gick varmast. En rolig finess var att man kunde designa egna banor med hjälp av Deluxepaint (eller vilket ritprogram som helst på Amigan). Så då satt man och gjorde egna små kit med allt ifrån bilar till träd till sängar som man sedan sparade ned som brushes så man kunde klistra in dom i sina banor.

Skägg.
10 Chambers

Som vi lirade detta. Vi blev så bra med ninja rope att vi behövde sätta superkorta omgångar.


signatur
Medlem

NOSTALGI!! Minns hur våran nya hem-PC kämpade med 3D introt! XD

Medlem

Worms, pffff...

Ge mig Scorched Earth!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hade originalet till Amigan. Brukade spela det med klasskamrater på gymnasiet under lunchrasten.

Har också Worms W.M.D till Nintendo Switch. Dessa två Worms-spel är också dom enda två jag spelat, så det är en serie jag i stort sett har undvikit.

KoP
Medlem
Skrivet av Soulless:

Worms, pffff...

Ge mig Scorched Earth!

Scorched Earth var också kanonkul!

Medlem

Kommer inte ihåg om det var i originalet, eller +reinforcements united utgåvan. Men man kunde sikta med minigun, och på nåt sätt välja bazookan, så att minigunnen i princip sköt bazooka-ammo i ett rasande tempo. Vilket lätt kunde förstöra stora delar av spelvärlden.
Perfekt knep att ta till mot inte ont anande småbröder.

Medlem

Hade riktigt kul med detta på amigan med brorsan!

Kul att det är en crackad version som används i youtubefilmen Fairlight! de va tider de.

Medlem

Spelat ett antal men jag gillade Worms 2 på PC mest.
Den hade en sån bra launchers/editor där man kunde justera vapnens exakt hur man ville.
Tex att blåsa bort sett hela banan med minigun


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Det finns redan, det heter Liero låter som att dom får hård konkurrens då.

Åhhh!! Har inte tänkt på gamla hederliga Liero på måååånga år! Älskade det spelet.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Ett av de mest hållbara spelen som finns. Det första är det bästa. Spelade det hur mycket som helst på Amiga och skaffade det nyligt på Steam, alltså den gamla versionen. Dock ser det ut, och flyter, förjäkligt med ny teknik.

1
Skriv svar